Dzo-Dzo Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 no dobra ale powiedz mi jak to sie ma jak mam pompki AL od golfa zalorzone
RoGaz50 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Witam! Ja nigdy nie zalewałem swojego auta biodieslem i nie będę z tej przyczyny, że ostrzegał mnie przed tym pierwszy własciciel samochodu (Autriak). Relacjonował mi jak kupowałem od niego auto, że jedyn jedyny raz pokusił się na zatankowanie biodiesla (w Wiedniu) i auto po 50 km wylądowało w service. Nie dopytywałem o szczegóły co nawaliło bo pewnie nie wiedział - (ich takie rzeczy nie interesują) ale mi powiedział, że autem nie dało się jeździć i po usunięciu usterki przy odbiorze auta mechanik z sevice VW ostrzegał go przed zalewaniem tego silnika biodieslem. Pozdrawiam
franek84 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Koledzy to jak to jest wkońcu z tymi 1Z-eciorami-przemieli bio czy lepiej dać sobie spokój bo czytam te wątki i jak już myślę ..zatankuję -to następny wątek mnie hamuje. podobno lepsze jest smarowanie więc i pompa powinna tego tak chyba nie odczuć..?
Pandzior Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Koledzy to jak to jest wkońcu z tymi 1Z-eciorami-przemieli bio czy lepiej dać sobie spokój bo czytam te wątki i jak już myślę ..zatankuję -to następny wątek mnie hamuje. podobno lepsze jest smarowanie więc i pompa powinna tego tak chyba nie odczuć..? 1Z pojedzie na wszystkim.
Dzo-Dzo Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 TAK 1 Z pojedzie na wszystkim tak jak pisze kolega wyzej
pieckinn Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 audi 80 1.9 td AAZ też pojedzie na wszystkim ;] mojego brata audik trawił przepalony olej z frytek, i różnych obiadów oczywiście przefiltrowany kilkukrotnie żeby nic nie pływało w nim, autko nie straciło na mocy, poza tym z tyłu był lekki zapach frytek ;]
maszer Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 Oświadczenie audi Bei Audi Fahrzeugen mit Produktionsdatum vor September 1995 ist bezüglich Verwendung von Biodiesel-Kraftstoff der Hersteller zu kontaktieren. Alle ab September 1995 bis Dezember 2002 produzierten TDI-Modelle der Baureihen A2, A3, A4 Cabriolet, A4, A6 und A8 sind für den Betrieb mit Biodiesel-Kraftstoff der DIN EN 14214 geeignet. Das Modell Audi A4 ab Produktion November 2004 ist nicht für Biodiesel-Kraftstoffe freigegeben. Für alle weiteren Audi Fahrzeuge mit Produktionsdatum ab Januar 2003 detaillierte Infos zur Verwendung von Biodiesel als Tłumaczenie W pojazdach Audi z datą produkcji wcześniejszą niż wrzesień 1995 r. w sprawie stosowania biodiesla paliwa, trzeba się skontaktować z producentem. Wszystkie Audi od września 1995 do grudnia 2002 r. TDI produkowanych modeli z serii A2, A3, A4 Cabriolet, A4, A6 i A8 są przystosowane do paliwa biodiesel z DIN EN 14214. Model Audi A4 produkcji od listopada 2004 r. nie jest dopuszczone do paliwa biodiesel. Dla wszystkich innych pojazdów Audi z datą produkcji od styczniu 2003 r. Szczegółowe informacje na temat stosowania biodiesla na http://www.ufop.de/downloads/Audi.pdf Wymagania ogólne na podstawie Normy PN-EN 14214 Właściwość Jednostka Zakresy minimum maksimum Zawartość estrów metylowych kwasów tłuszczowych (FAME)1) % (m/m) 96,5 - Gęstość w temperaturze 15°C kg/m3 860 900 Lepkość w temperaturze 40°C2) mm2/s 3,50 5,00 Temperatura zapłonu °C 120 - Zawartość siarki mg/kg - 10,0 Pozostałość po koksowaniu (z 10 % pozostałości destylacyjnej) % (m/m) - 0,30 Liczba cetanowa 51,0 - Zawartość popiołu siarczanowego % (m/m) - 0,02 Zawartość wody mg/kg - 500 Zawartość zanieczyszczeń stałych mg/kg - 24 Badanie działania korodującego na miedzi (3 h w temperaturze 50°C) stopień korozji Stopień korozji 1 Stabilność oksydacyjna w temperaturze 110°C h 6,0 - Liczba kwasowa mg KOH/g - 0,50 Liczba jodowa g jodu/100 g - 120 Zawartość estru metylowego kwasu linolenowego % (m/m) - 12,0 Zawartość estrów metylowych kwasów polienowych (zawierających nie mniej niż cztery wiązania podwójne) % (m/m) - 1 Zawartość alkoholu metylowego % (m/m) - 0,20 Zawartość monoacylogliceroli % (m/m) - 0,80 Zawartość diacylogliceroli % (m/m) - 0,20 Zawartość triacylogliceroli % (m/m) - 0,20 Zawartość wolnego glicerolu % (m/m) - 0,02 Zawartość ogólnego glicerolu % (m/m) - 0,25 Zawartość metali grupy I (Na + K) mg/kg - 5,0 Zawartość metali grupy II (Ca + Mg) mg/kg - 5,0 Zawartość fosforu mg/kg - 10,0 Temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP) °C - 0 3) -10 4) -20 5) 1) Dopuszcza się także stosowanie dodatków uszlachetniających w celu polepszenia właściwości eksploatacyjnych. Aby zapobiec pogarszaniu się dynamiki pojazdu i zapewnić stabilną pracę układu oczyszczania spalin, zaleca się stosowanie odpowiedniej ilości właściwych dodatków do paliw. Można stosować również inne środki techniczne powodujące takie same skutki. 2) Jeżeli CFPP jest nie wyższa niż -20°C, lepkość oznaczona w temperaturze -20°C nie powinna być wyższa niż 48 mm2/s. 3) Dla okresu letniego trwającego od dnia 16 kwietnia do dnia 30 września. 4) Dla okresu przejściowego trwającego od dnia 1 marca do dnia 15 kwietnia oraz od dnia 1 października do dnia 15 listopada. 5) Dla okresu zimowego trwającego od dnia 16 listopada do końca lutego. Dane w pdf. http://www.e-biopaliwa.pl/pdf/wymagania_ogolne_np_PN-EN14214.pdf Wykorzystane dane z: http://www.ufop.de/biodiesel_fahrzeughersteller.php http://www.e-biopaliwa.pl/bioester/jakosc.html
rookie Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 Generalnie, opinie są niepochlebne na temat biodiesla. Ja sam odczułem jego efekt, gdy po zatankowaniu auto po prostu straciło na mocy. Najlepsze jest tradycyjne paliwko [mimo że i tak ma domieszkę bioestrów], ale tylko 5 czy 7%. Mój AVG najlepiej śmiga na tradycyjnym. Pozdrawiam towarzyszy na kółkiem.
akjam Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 Tutaj już mamy podobny temacik... http://www.a4-klub.pl/smf/all_czy_biodiesel_jest_bezpieczny_dla_silnika-t76330.60.html
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 Witam Zalej do PD biodiesla i moze uda Ci ise na tym dojechać do serwisu by nie wydawać na lawete. Hehe. Ogólnie to wielkie gówno. Widziałem jak w oktawi biodiesel zmasakrował pompe paliwa. Szkoda słów na te gówno. A ponoć VP trawią wszystko. Do czasu. Pozdro ZC
Darayavahus Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Czytam ten wątek i z przerażeniem stwierdzam, że ludzie działają na zasadzie "Szwagier mówił, że gówno". Czy jest ktoś kto na tym jeździ przynajmniej rok? Ręka do góry! Jak miałem golfa z silnikiem SB to kiedyś się pomyliłem na stacji i zalałem mu etyliny za 50zł. Dolałem do pełna ropy i wyjeździłem ten zbiornik. Poza niesamowitym zmuleniem i nierówną pracą totalnie nic mu się nie stało. Odpowiedź na kilka powyższych pytań: 1Z pojedzie na wszystkim, również na etylinie. Panowie którym się rozpuściły przewody i uszczelki: A czy te samochody były produkowane w czasie kiedy już sprzedawano biodiesla? Może nikomu nie przyszło do głowy, że paliwo może rozpuścić gumę? Wracając do tego 1Z: to może być jedyny słaby punkt. Mimo wszystko może się opłacać. Jeśli przewody się roztopią to będzie dobra okazja żeby je wymienić na biodiesel-friendly. To nie jest jakiś gigantyczny koszt. Gorzej z pompą, ale w silnikach w wieku 1Z ona już prawdopodobnie dawno się nadaje do regeneracji (koszt chyba 400zł) ale ta też nie padnie w ciągu jednego baku. Reasumując: prawdopodobieństwo bycia zarobionym jest badzo duże i ja bym się nawet chwili nie zastanawiał. W instrukcji od mojej A4 (AJM) jest wyraźnie napisane, że: "Dinn audi med dieselmotor kan ocksa koras pa biodieselbransle (metylester fran vegetabilisk olja). audihandlarna kan ge upplysning om var biodiesel saljs. Kontrollera innan du tankar biodiesel, att branslet verkligen uppfyller ovannamnda norm." Google to tłumaczy tak: audytorium Gimnastyka z silnikiem Diesla może również działać w biodieselbransle (ester metylowy z oleju roślinnego). audi dealerzy mogą dostarczyć informacji na temat gdzie biodiesel produktów sprzedawanych. Zanim wypełnisz się bio-diesel, paliwo faktycznie spełniają te standardy. Producenci zawsze wolą dmuchać na zimne. Gdyby biodiesel coś miał zepsuć w silniku to na pewno nikt by nawet nie pomyślał o takim wpisie w instrukcji. Pozostaje kwestia finansów: W tej chwili biodiesel jest w Gdańsku tańszy o 41gr niż najtańszy diesel na najtańszej stacji. To mi daje oszczędność minimum 50zł miesięcznie, zakładając, że spalanie jakoś dramatycznie nie wzrośnie. Rocznie to jest 600zł. Ktoś napisał wyżej, że jak się ma Audi to się nie oszczędza na nim. Gdyby mnie było stać na nie oszczędzanie to na pewno bym jeździł czymś droższym niż za 20tyś zł. Za te 50zł wolę zabrać dziewczynę do kina. Nie piszę tutaj jako obrońca biodiesla. Nie zalałem go jeszcze ani kropelki do baku. Jedynie widziałem banner z jego ceną przy stacji benzynowej i zacząłem szukać informacji na jego temat. Chciałem tylko zauważyć jak bardzo zabobonni są "znawcy tematu". Ja na przykład czekam tylko aż wyjeźdzę obecny zbiornik i popędzę na stację po kilkanaście litrów biodiesla. Czy mi się spodoba? Tego jeszcze nie wiem. Czy sobie zepsuję samochód? Nie wydaje mi się... Witam Zalej do PD biodiesla i moze uda Ci ise na tym dojechać do serwisu by nie wydawać na lawete. Hehe. Ogólnie to wielkie gówno. Widziałem jak w oktawi biodiesel zmasakrował pompe paliwa. Szkoda słów na te gówno. A ponoć VP trawią wszystko. Do czasu. Pozdro ZC Jak widziałeś? Ktoś zalał do Octavii biodiesla i za 100m pompa mu się rozpadła na kawałki? Przyczyn uszkodzenia pompy mogą być tysiące. To się również przytrafia w samochodach które nigdy nie jeździły na biodieslu.
mily Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Tak ja przejeździłem trzy baki na bio i jest wielka d*pa. Auto zaczyna chodzic coraz gorzej (stukać szarpać). Zaczyna pracować jak starej generacji diesel. Musze powiedzieć że zalałem nawet opał (dużo wcześniej, też trzy baki wyjeździłem) i lepiej pracował na opale niż na bio, ale stwierdziłem że ropka to ropka. Któreś z tych testów wykończyło mi pompę (znaczy rozsypała się pół roku później). Jednak sam silnik nie ucierpiał, chociaż powrót do formy zajął mu ok 2-3 baków ON i dopiero przestał klekotać i poprawnie działać.
rookie Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Tak ja przejeździłem trzy baki na bio i jest wielka pupa. Auto zaczyna chodzic coraz gorzej (stukać szarpać). Zaczyna pracować jak starej generacji diesel. Musze powiedzieć że zalałem nawet opał (dużo wcześniej, też trzy baki wyjeździłem) i lepiej pracował na opale niż na bio, ale stwierdziłem że ropka to ropka. Któreś z tych testów wykończyło mi pompę (znaczy rozsypała się pół roku później). Jednak sam silnik nie ucierpiał, chociaż powrót do formy zajął mu ok 2-3 baków ON i dopiero przestał klekotać i poprawnie działać. Otóż to, biodiesel mimo wszystko ma późniejszą temp. zapłonu, która jest kluczowa dla dynamiki silnika.
karbonek Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Widzę, że koledzy żyją w małej nieświadomości. Popularny ON na stacjach benzynowych jest zwany jako BIODIESEL ponieważ zgodnie z prawami unii europejskiej jakimś procentem paliwa muszą być bioestry. Co innego BIOESTER z niebieską tabliczką, dostępny głównie na stacjach bliska. To jest sam olej roślinny przerobiony trochę pod auta (o procesie produkcji bioestra można poczytać w necie). Ja leję 50/50 BIOESTRA z ON i mam bardzo przyzwoite spalanie ~140+klima 6.28L/100 mierzone kilka razy na trasach po 1800km (trasa, miasto). Nie ma co się oszukiwać, że stacje robią różne dziwne rzeczy z ON, aby więcej zarobić, miałem sytuację w zimę, że z orlenu nie mogłem odjechać, a później przez tydzień rano telepało mi autem. Ostatnio jechałem do Łodzi na lotnisko, miałem zalane paliwo ze Statoila bez bioestra i spalanie wyszło mi 8-10, jak zapaliła się rezerwa ro wyjeździłem z 25km na niej i po drodze wjechałem na orlen nieufnie. Okazało się że bardzo przyzwoite spalanie miałem (jak 50/50).
Musashi Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 do wszystkich pojazdow wlacznie do 2004 mozna bezproblemow lac paliwa z dodatkiem biokomponentow. szczegolnie dotyczy to silnikow na pompie rozdzielaczowej (z wyjatkiem z 2,5 tdi v6 ). warunkiem jest paliwo nie chrzczone widzialem a4 b6 AWX eksploatowane na czystym rzepaku, i tez dawalo rade, samochod przejechal na nim 100.ooo km i nie widac bylo niepokojacych objawow zuzycia silnika i jego elementow, jedyny element ktory ulegl uszkodzeniu to pompa spietrzajaca - ze wzgledu na zbyt wysoka gestosc oleju rzepakowego. biopaliwa, wiec biodiesel i bioester posiadaja gestosc porownywalna z olejem napedowym.[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 09:57_________________________________________________ Tutaj już mamy podobny temacik... http://www.a4-klub.pl/smf/all_czy_biodiesel_jest_bezpieczny_dla_silnika-t76330.60.html nie ma jak to podac odnosnik do watku, w ktorym sie go podaje
gregorianin Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 2,5 V6 czyli VP44 tak samo, normalnie pracuje na B100. W domu mam dwie skody AHF99 i ALH2004, obie jeżdzą NONSTOP na B100, wcześniej były jeszcze dwa ople DTI (VP44 - jeden z nalotem 350tyts drugi niewiele większym, tak samo pochłaniały B100 pełnymi bakami), problemem było pierwsze tankowanie które spowodowało lawinę syfu z baku i przewodów, w AHF "wyczyściło" stare wtryski (300.000km) tak że zaczęły lać co nie dziwi. Awarie po zatankowaniu bio nie są spowodowane samym paliwem (że jest złe itd) tylko syfem który już jest w układzie, podobny efekt "płukania" można uzyskać wlewając duże ilości STP do starego auta, jak wtryski nie zaczną lać albo się coś nie przypcha to będzie święto. Nie można stosować paliwa w rocznikach modelowych przez 94 rokiem bo jeśli są oryginalne uszczelniacze w ukł. paliwowym to mogą zostać zjedzone.
IDUAL Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 A ja mam Skode Roomster 1.9 TDI na popowtryskach i na klapce wlewu pisze ze nie wolno biodiesla wlewac wiec skoro producent nie poleca to chyba nie bardzo.
gregorianin Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 A ja mam Skode Roomster 1.9 TDI na popowtryskach i na klapce wlewu pisze ze nie wolno biodiesla wlewac wiec skoro producent nie poleca to chyba nie bardzo. Wypada pamiętać że tak wielki producent jakim jest koncern VW ma na światowym rynku spory udział w pojazdach a co za tym idzie w konsumpcji paliwa. Nie można wykluczyć (a raczej wprost przeciwnie) że największy na świecie pieniądz dzisiaj robi się na paliwach, w związku z czym VW (jak i inni) mogą mieć z takich nalepek całkiem przyzwoite profity. To po pierwsze. Po drugie nie wiem jak DPF działa na dłuższą metę z B100, nie jest wykluczone że będzie konieczne jego usunięcie aby nie było jaj, chociaż z drugiej strony, spalając B100 niema praktycznie sadzy więc i DPF nie zapełniałby się szybko. Ale nie wiem, nie testowałem na dłuższą metę. Zresztą jak ktoś już do mnie przyjeżdża z DPF to wyjeżdza bez
karbonek Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 A ja nalepki nie mam i czasem jak jadę na rezewie obok tesco to kupuję olejową krainę po 3.33/L ;d
ardox Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Witajcie zdegustowani posiadacze Audi różnych roczników, pojemności i systemów zasilania. Czytając niektóre wypociny kopara mi opada...Na temat jakości paliw w naszych stacjach nie ma o czym mówić. Nie ważne z pod jakiej bandery zalejemy takową mieszankę. Chcąc się wypowiadać na temat co lać i gdzie może powiedzieć tylko taka osoba , która robi próby nie jednorazowe w jednym aucie ale poparte dużymi przebiegami w kilku modelach aut. Wyrażę swoją opinie tylko na temat oleju opałowego. Np. VW Transporter roczniki od 2002 do 2007 różne silniki moi klienci przejechali ponad 200 tyś. km bez awarii układu zasilania. Nissan Almera z 2007 rok przebieg około 160tyś. km bez awarii układu zasilania. Citroen C5 rocznik 2008 obecnie pokonał 92 tyś. km i też nic złego się nie dzieje. Dla osłodzenia tematu dodam BMW E60 z roku 2006 śmiga jak złoto już ponad rok ( nie znam dokładnego przebiegu) itd. Do czego zmierzam, otóż kolega testuje obecnie VW Passata 2.5 TDI z 2004 roku na oleju opałowym już ponad 2 lata. Kilometrów nie przebył zbyt wiele coś około 60 tyś. ( na oleju opałowym ! ) Wszystkie przeglądy robi w ASO. Przed wizytą serwisową zalewa ON na Orlenie aby zatrzeć ślady. Serwisanci nic do dziś nie wywąchali. ( he he ) Wniosek jest jeden. Dobry olej opałowy z pewnego źródła nie odbarwiany jest pewniejszy od ON z szemranej stacji paliw. Widziałem na własne oczy atest oleju opałowego i ON i o dziwo olej opałowy ma mniejszą dopuszczalną zawartość wody !!! Dla wiarygodności tego co piszę robiłem osobiście w zimie test np. na zamarzanie ON zimowego i oleju opałowego też zimowego. I co odkryłem po całej nocy przy minus 16 st. C.... W butelce z ON kasza na dnie i mleko na górze a z olejem opałowym płynna ciecz. Przecinałem dla wiarygodności moich badań kilka filtrów paliwa różnych typów, np. PP , PM , PS i ECO i proszę uwierzyć nie posiadały nawet odrobiny śladów barwnika ! A o takich osadach szkodliwych dla silników diesla przestrzegał pewien inż. w TVN Turbo ( he he he ). Jak braci zmotoryzowanej wiadomo, paliwo przepływa przez szereg elementów zanim dotrze do cylindra aby się po prostu spalić. Jak dotrze do komory spalania i nie pozostawia za sobą śladów to jest sukces. Są opinie użytkowników cięższych pojazdów,że na oleju opałowym ich pojazdy mają większą moc. Dlaczego ? Proszę wyciągnąć wnioski. Kolega pompiarz naprawia kilkanaście pomp zasilających tygodniowo i nie stwierdza awarii , uszkodzeń związanych z jakością oleju opałowego a ma jednak złe doświadczenia z BIO paliwem. Pytanie rodzi się samo, skąd koledzy zmotoryzowani mają takie nie miłe doświadczenia z jakością nabytych paliw w legalnie prosperujących stacjach paliw. Co nam oferują w zbyt wygórowanej cenie stacje paliw ? ... O dalszych testach w nowszych modelach Audi opiszę po przeprowadzonych próbach. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się