longer_xd Opublikowano 13 Lipca 2023 Opublikowano 13 Lipca 2023 Siema! Postanowiłem założyć temat dla swojej niedawno zakupionej B7. Co prawda plany na rozwój/modyfikacje nie są zbyt ambitne na najbliższy czas, ale z tego co widzę w dziale B7 nie przybywa za dużo nowych wątków, stad mam nadzieję tym chętniej dołączycie do ewentualnych dyskusji i posłużycie radą w różnych kwestiach odnośnie serwisowania i dopieszczania swojego egzemplarza Kilka słów o egzemplarzu: Po długich poszukiwaniach udało mi się zakupić autko z importu ze Szwecji. Zależało mi na sprawdzonym połączeniu 1.8t i quattro do tego w fajnej konfiguracji wyposażeniowej i przede wszystkim zdrowej budzie. Zakupiony egzemplarz jest z roku 2007 i w bardzo dobrej kondycji: urzekł mnie zdrowym nadwoziem i podwoziem (oj ciężki temat do znalezienia), wszystkie szyby oryginał, udokumentowany przebieg 230 tyś (samochód ze Szwecji). Silnik: 1.8t BFB, zdrowa seria Zawieszenie: 1BA (nie ma gleby, jest komfort) Nadwozie: lakier perła LZ5C Ocean Blue / Mauritius Blue fabryczny s-line zewnętrzny ksenon plus, DRL, CLH czujniki parkowania tył zdejmowany fabryczny hak Audi autko zakupione z chromowanymi felgami BBS 17” jak na zdjęciu. Wnętrze: pakiet sport z podgrzewanymi siedzeniami i kierownicą mulifunkcyjną wszelkie pakiety podświetlenia wnętrza, drzwi i ambient light 4 szyby w prądzie kurtyny powietrzne tył + schowek na narty Audio: fabryczne nagłośnienie z radiem Concert 2DIN i subwooferem w bagażniku Kilka zdjęć zrobionych na szybko: (niestety nie oddają za bardzo głębi lakieru perłowego): Plany na rozwój: silnik: 2-gi intercooler i wtryski od BEXa hamulce: swap na 320cm przód z 2.0 TFSI nadwozie: przyciemnianie szyb audio: najprawdopodobniej RNS-E LED + Bose W garażu obok B7 mam jeszcze poczciwą B5 (temat tutaj) w której z racji wieku jest trochę więcej do zrobienia - póki co muszę podejść do tematu B7 rozsądnie i oszczędnie - skupić się na serwisie, jeździć, obserwować Uwaga: Pierwszy post jest aktualizowany w celu odzwierciedlenia stanu faktycznego samochodu i streszczenia tematu przeglądającym forumowiczom. Ostatnia aktualizacja: 13.07.2023 1
longer_xd Opublikowano 20 Lipca 2023 Autor Opublikowano 20 Lipca 2023 Jak to zazwyczaj bywa po zakupie - pierwsza poważniejsza akcja to serwis zerowy. U mnie rozrząd na pasku z przodu i pompa wody, filtry, oleje, klima... Dodatkowo zrobiona płukanka, wyczyszczona misa olejowa i smok, olej zalany to 5W40 Meguin. Klimatyzacja w pełni sprawna, ale wymiany wymagała chłodnica klimy. Do tego kilka innych drobnostek jak sprzęgiełko alternatora i fura śmiga jak nowa z salonu Poniżej krótka fotorelacja na pamiątkę z serwisu zerowego:
george Opublikowano 21 Lipca 2023 Opublikowano 21 Lipca 2023 W dniu 13.07.2023 o 13:50, longer_xd napisał(a): silnik: 2-gi intercooler i wtryski od BEXa Ceny wtrysków od BEXa poszły tak w górę, że opłaca się wziąć od Saaba 2,3T/S3 - 250-300 zł. Używane od Saaba to 300-350 zł, za 520 zł jest zestaw nowych. Z kolei od S3 to koszt 400-450 zł, nowe 600 zł. Drugiego coolera szukaj od 2,0 TFSI, jest tańszy o co najmniej połowę. Jeżeli planujesz LPG i program to od razu wchodź na opcję Saab/S3 (nie będą pętlić). W dniu 13.07.2023 o 13:50, longer_xd napisał(a): hamulce: swap na 320cm przód z 2.0 TFSI 3,0 TDI/2,5 TDI również miało takie zaciski, C6 i D3 również. W C6 (nie wiem jak D3) ma inną wysokość tarczy i jedynie pasuje tarcza od B7. Drobny mod a poprawa hamowanie. W dniu 13.07.2023 o 13:50, longer_xd napisał(a): nadwozie: przyciemnianie szyb +1. Fajna konfiguracja, powodzenia w pracach.
tass Opublikowano 22 Lipca 2023 Opublikowano 22 Lipca 2023 Wtryski z Saaba w dobrych pieniądzach znajdziesz na ovoko, ic z 2.0tfsi mam w b6 i potwierdzam, że znajdziesz w rozsądnej cenie, mało tego zazwyczaj są w lepszym stanie od tych z bex.
longer_xd Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Opublikowano 23 Lipca 2023 Dzięki Panowie @george i @tass, jeszcze nie robiłem rozeznania w temacie modów silnika i hamulców, ale podejrzewałem, że w parze z nazwą 'BEX' idzie mnożnik ceny. Póki co priorytet prac na te wakacje to ukończenie garażu, żebym mógł obydwie A4-ki garażować, później zacznie się zabawa. Też przyznam, że szkoda mi wyrzucać dobre tarcze i klocki, więc będę kompletował graty na spokojnie, a nóż trafię coś w rozsądnych pieniądzach i później wrzucę do gabloty jak będzie ku temu okazja Co do silnika chciałbym zrobić dokładkę coolera jak najmniej inwazyjnie, tak, żeby SAI zostawić. Będzie trochę więcej czasu zrobię rozeznanie tematu, kosztów i zobaczymy co i jak. W razie czego będę jeszcze radził się na forum
dex1991 Opublikowano 12 Września 2023 Opublikowano 12 Września 2023 Witaj, jakaś różnica po płukance silnika i czyszczeniu smoka oraz miski ?
longer_xd Opublikowano 18 Września 2023 Autor Opublikowano 18 Września 2023 W dniu 12.09.2023 o 21:11, dex1991 napisał(a): Witaj, jakaś różnica po płukance silnika i czyszczeniu smoka oraz miski ? Jedynie w portfelu ze względu na drobne wydatki z tym związane A tak poważnie, to ani specjalnie zauważalna w portfelu, ani podczas jazdy. W przypadku tego egzemplarza serwis olejowy był robiony jeszcze w maju w Szwecji przed importem do PL, więc na upartego nie musiałbym robić nic. Tyle że nie miałem info jaki olej był zastosowany - pewnie klasycznie 5W30, a ja chciałem przejść na 5W40, więc stąd decyzja o płukance. Przy okazji czyszczenie smoka profilaktycznie - nie dla poprawy osiągów, lecz by spać spokojnie. Sam silnik pracował równo, bardzo ładnie i wciąż tak samo pracuje
longer_xd Opublikowano 2 Stycznia Autor Opublikowano 2 Stycznia Wraz z nadejściem nowego roku zdecydowałem się na krótki wpis w temacie, dla podsumowania poprzedniego i określenia planów na najbliższą przyszłość. W 2023 od momentu zakupu Audi bezawaryjnie przejechało na polskich drogach nieco ponad 4 tyś km, nie tak dużo, ale wystarczająco by potwierdzić, że autko się sprawdza i decyzja o zakupie tego egzemplarza była jak najbardziej trafna W grudniu przy pierwszym poważnym ataku zimy w Małopolsce nie mogłem się powstrzymać i dałem autku dosyć mocno popalić w śnieżnych zaspach. Nie skończyło się najlepiej - spalonym sprzęgłem, które (wszystko na to wskazuje) będzie wymagało wymiany w najbliższym czasie. Z dobrych rzeczy pomału myślę o kolejnym sezonie letnim i udało się nabyć w okolicy bardzo fajne felgi Audi BBS 18": Teraz przychodzi czas na zakup opon, chwilę zastanawiałem się nad optymalnym rozmiarem pod 8J i najprawdopodobniej wybiorę 235/40. Jest jeszcze trochę czasu do wiosny, więc mam nadzieję upolować sensowne gumy w przyzwoitej cenie. Nie zamierzam precyzyjnie określać celów na ten rok jeśli chodzi o usprawnienia czy modyfikacje. Dużo będzie zależało od bieżących wydatków, przypomnę też że mam B5, gdzie w zasadzie jest więcej tematów do zrobienia/ukończenia. B7 ma po prostu jeździć bezawaryjnie, być autem pewnym na co dzień - to jest cel numer 1. Myślę, że oprócz felg na pewno wpadnie folia na szyby z tyłu, być może spróbuję własnych sił z tematem. Poza tym w głowie jest sporo pomysłów co do poprawy estetyki, hamowania, drobne podniesienie mocy czy chęci pogrzebania przy audio, ale jak będzie i co w jakiej kolejności czas pokaże. Tymczasem powodzenia z Waszymi pomysłami i postanowieniami na 2024, cześć i czołem! 2 1
A4b6quattro Opublikowano 11 Stycznia Opublikowano 11 Stycznia Ciężko znależć ,teraz auto w dobrym stanie .Wiadomo młode to one już nie są, i ciężko o dobry egzemplarz .Koło bardzo fajne ,235/będzie dobrze leżało na 8j .Powodzenia w modach w tym roku
longer_xd Opublikowano 12 Stycznia Autor Opublikowano 12 Stycznia W dniu 11.01.2024 o 10:34, A4b6quattro napisał(a): Ciężko znależć ,teraz auto w dobrym stanie .Wiadomo młode to one już nie są, i ciężko o dobry egzemplarz .Koło bardzo fajne ,235/będzie dobrze leżało na 8j .Powodzenia w modach w tym roku A no stuprocentowa racja - przerabiałem dwa razy temat kupując B5 i B7 i faktycznie ciężko, a z roku na rok coraz ciężej. Przede wszystkim z blacharką nie jest tak kolorowo jak mogłoby się wydawać. Najgorzej jak ktoś potrzebuje coś szybko kupić to może nie mieć szczęścia. Dlatego u mnie w pierwszej kolejności serwis i naprawy konieczne dla utrzymania samochodu w jak najlepszym stanie, a na drugim lub nawet trzecim miejscu są modyfikacje. Dzięki i powodzenia również dla Ciebie, bo widziałem, że przy swojej B6 prężnie działasz
bombelm7 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia Tak zapytam. Były wersje "quattro" bez napisu na listwie wewnątrz auta po stronie pasażera? Bo ja też mam 2007 i mam taki napis. Co prawda musiałem wymienić listwę z napisem oczywiście i cena bez napisu a z napisem jest niebem a ziemią.
pelonek1 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia 1 godzinę temu, bombelm7 napisał(a): Tak zapytam. Były wersje "quattro" bez napisu na listwie wewnątrz auta po stronie pasażera? Bo ja też mam 2007 i mam taki napis. Co prawda musiałem wymienić listwę z napisem oczywiście i cena bez napisu a z napisem jest niebem a ziemią. O którą listwę Ci chodzi?
Rob@k Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia (edytowane) 2 godziny temu, bombelm7 napisał(a): Tak zapytam. Były wersje "quattro" bez napisu na listwie wewnątrz auta po stronie pasażera? Bo ja też mam 2007 i mam taki napis. Co prawda musiałem wymienić listwę z napisem oczywiście i cena bez napisu a z napisem jest niebem a ziemią. Raczej wszystkie miały napis na listwie. Te z napisem mają pod frezowanie na napis, drugie są gładkie. Edytowane 13 Stycznia przez Rob@k
bombelm7 Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia 12 godzin temu, Rob@k napisał(a): Raczej wszystkie miały napis na listwie. Te z napisem mają pod frezowanie na napis, drugie są gładkie. No o to mi chodziło. Tak mają takie gniazdo a sam napis jest tam na 3 chyba kołkach zgrzewany. Zapytałem bo autor pisze że B7 w quattro a rzuciło mi się że napisu na listwie nie ma. Stąd pytanie czy były bez. @pelonek1 (o dekor ten nad schowkiem pasażera)
pelonek1 Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia 4 godziny temu, bombelm7 napisał(a): @pelonek1 (o dekor ten nad schowkiem pasażera) Każde Q ma napis na tym dekorze, oczywiście jeśli to fabryczne Q i fabryczne dekory.
swIP Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia (edytowane) Takie pytanie laika. Ta blenda na tablicę rejestracyjną przód to można to gdzieś kupić? To jest komplet do grilla S? Edytowane 14 Stycznia przez swIP
Muskel1 Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia Zwykłe też takie miały, nie musi być S, czy S-line. Kupisz w ASO. 1
afroo. Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia 18 minut temu, swIP napisał(a): Takie pytanie laika. Ta blenda na tablicę rejestracyjną przód to można to gdzieś kupić? To jest komplet do grilla S? Jest nawet osobny temat na forum o mocowaniu tablicy w grillu. Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz. 1
longer_xd Opublikowano 14 Stycznia Autor Opublikowano 14 Stycznia 5 godzin temu, swIP napisał(a): Takie pytanie laika. Ta blenda na tablicę rejestracyjną przód to można to gdzieś kupić? To jest komplet do grilla S? Na pewno da się kupić osobno, z tego co rozmawiałem ze sprzedawcą nierzadko blendy są połamane i muszą je kupować i montować przy s-line. Blenda jest mocowana na zatrzaskach z góry i 4 śrubkach od spodu. Nie każdy jest świadomy śrubek, stąd nierzadko udaje się ludziom połamać te blendy. Z tego co sprzedawca mówił koszt takiej to około ~400 PLN, ale musiałbyś sprawdzić w serwisie. Z tego co widzę na allegro jeden dealer ma wystawione po 500 i jest w komplecie ze śrubami. Na aukcji możesz również zobaczyć inne blendy B7 nie s-line. allegro.pl ALLEGRO.PL
longer_xd Opublikowano 16 Września Autor Opublikowano 16 Września (edytowane) Sporo czasu minęło, a nie było aktualizacji wątku. Pora nadrobić zaległości Najpierw fotorelacja z przygotowań do sezonu letniego - po odświeżeniu samochodu po zimie. Aktualny setup letni to BBS 18" + Pirelli Powergy 235/40: Lato szybko minęło, Audi cieszyło się z wakacji w Słowackich górach. Rok mija coraz szybciej, pojawiają się już pierwsze oznaki jesieni, a tuż za nią zawita zima. W oczekiwaniu na zimę poczyniłem kilka przygotowań. Kwestia 1: Opony i nowy setup zimowy. Ze starych zrobiły się łyżwy, więc nie czekając rozpocząłem łowy i upolowałem w okolicy całkiem sensowny komplecik Kwestia 2: Konserwacja. Nauczony doświadczeniami z poprzednich samochodów, szybko przekonałem się że "lepiej zapobiegać niż leczyć". Nie jest łatwo znaleźć zdrową budę szukając B7, starałem się w miarę możliwości dobrze badać nadwozie. Tutaj wyglądało to obiecująco, ale postanowiłem zrobić solidną inspekcję nadwozia przed kolejną zimą. Z przodu nazbierało się trochę syfu na ratach i zaczynały się dziać złe rzeczy, z tyłu błotniki wyglądały znacznie lepiej, ale za to w innych mniej dostępnych miejscach wyglądało to bardziej niepokojąco. Padła decyzja o kompletnej rozbiórce tyłu (wydech, sanki z dyfrem, zbiornik paliwa), żeby zrobić z tym porządek raz a dobrze. Jak widać było się czym zająć, choć na szczęście nie było tragedii. Finalnie wszystkie naloty zostały dokładnie oczyszczone, zneutralizowane i zabezpieczone. W dodatku konserwacja została zrobiona kompleksowo - od wózka silnika z przodu, poprzez błotniki, drzwi i progi (wliczając profile zamknięte), cały tył łącznie z wnętrzem klapy bagażnika. Mógłbym zrobić kilka ujęć i pochwalić się świeżą konserwacją, ale chyba każdy wie jak to wygląda. Ja jestem zadowolony z efektu prac, mam nadzieję że ten utrzyma się jak najdłużej i pomoże Audiczce dzielnie znosić kolejne zimy Edytowane 16 Września przez longer_xd Korekta układu zdjęć 1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się