Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie filtra DPF w Audi A4 B9


mhmm

Rekomendowane odpowiedzi

Zimą wypala częściej, ponieważ zużycie paliwa przez silnik jest większe - faza rozgrzewania do temperatury roboczej jest dłuższa. Im więcej paliwa jest spalone, tym więcej według praw fizyki/chemii, co jest uwzględnione w programie, jako wyjściowa dana- masa obliczona, sadzy jest produkowane. 

Po za tym proces spalania paliwa w niedogrzanym silniku, generuje więcej sadzy, o czy sterownik silnika "wie".

Edytowane przez Tomnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ze swojej strony chcialem dodac ze w przypadku 2.0 TDI 190KM podczas wypalania silnik pieknie pracuje - serio, kultura pracy znacznie wzrasta, dynamika tez - to pewnie przez wieksza dawke paliwa, ale roznica szczegolnie w pracy jest naprawde duza - moglby tak dzialac caly czas ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Koalakm napisał(a):

ja ze swojej strony chcialem dodac ze w przypadku 2.0 TDI 190KM podczas wypalania silnik pieknie pracuje - serio, kultura pracy znacznie wzrasta, dynamika tez - to pewnie przez wieksza dawke paliwa, ale roznica szczegolnie w pracy jest naprawde duza - moglby tak dzialac caly czas ;)

też to zauważyłem, na postoju nawet nie czuć że pracuje, ale to pewnie przez podniesione obroty nie trzęsie

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MiruK napisał(a):

też to zauważyłem, na postoju nawet nie czuć że pracuje, ale to pewnie przez podniesione obroty nie trzęsie

dokladnie nawet na postoju pracuje pieknie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można stosować olej silnikowy o zmniejszonej zawartości popiołu które są dedykowane do silników z DPF. Ale generalnie ten silnik nie nadaje się do jazdy w mieście.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lubański napisał(a):

Ale generalnie ten silnik nie nadaje się do jazdy w mieście.

znowu teorie wyssane z palca....

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wpadłem na ten wątek i się zastanawiam nad tym co pisaliście, że średnio 1g masy popiołu w oleju to średnio 3500km. Obecnie mam 184 tys. km i u mnie jest zaledwie 4.35g. Wstawiam foto z vcds. W sumie od niedawna jestem posiadaczem tej A4, może ktoś czyścił chemicznie przede mną filtr ?  Swoją drogą myślicie, że mój filtr jest w dobrym stanie przy takim przebiegu ? 😎

20240905_214616.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, edys075 napisał(a):

Swoją drogą myślicie, że mój filtr jest w dobrym stanie przy takim przebiegu ? 😎

Na podstawie tylko tych tutaj pokazanych wartości dużo nie można stwierdzić. Brakuje wartości różnicy ciśnień w różnych stanach obciążenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś ci wykasował masę popiołu olejowego. Długo masz ten samochód ?

Masę sadzy masz 17 a przejechałeś tylko 150 km jeździłeś tylko po mieście?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, patryciusz napisał(a):

Ktoś ci wykasował masę popiołu olejowego. Długo masz ten samochód ?

Masę sadzy masz 17 a przejechałeś tylko 150 km jeździłeś tylko po mieście?  

No właśnie nie długo, od końca sierpnia. Nie wiem co się wcześniej z dpfem działo. Niby nie sprawiał problemów. Pytanie po co kasowali by masę popiołu. Może był czyszczony ? Albo chcieli coś ukryć. Tak w ostatnim czasie jeżdżę głównie po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, edys075 napisał(a):

Pytanie po co kasowali by masę popiołu

Pewny jesteś przebiegu? dpf zapchany to przebieg większy conajmniej o 100k od tego co masz, jeśli czyścili dpf to trzeba wyzerować i stąd może nie zgadza się przebiego do zawartości dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie odnośnie czyszczenia filtrów dpf z scr, czyli tych spełniających normę euro6.

Czy to prawda, że takiego typu filtrów nie można prać ciśnieniowo i że po czyszczeniu w taki sposób skraca się żywotność filtra i zazwyczaj potrafi się częściej wypalać niż przed regeneracją?

Z tego co zdążyłem się zorientować to wszystkie firmy w Polsce chwalące się regeneracją dpf/scr/ itd. używają maszyn, które wykorzystują do tego wodę z detergentem pod wysokim ciśnieniem i na koniec suszone jest to strumieniem gorącego powietrza w temp. 130stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RALF76 napisał(a):

Pewny jesteś przebiegu? dpf zapchany to przebieg większy conajmniej o 100k od tego co masz, jeśli czyścili dpf to trzeba wyzerować i stąd może nie zgadza się przebiego do zawartości dpf

Tak jestem pewny. Są papiery, auto było leasingowane. Gov potwierdza, oraz raport na autodna. Więc to raczej odpada, natomiast jak by czyścili to raczej by powiedzieli bo po co to zatajać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, edys075 napisał(a):

Tak jestem pewny. Są papiery, auto było leasingowane. Gov potwierdza, oraz raport na autodna. Więc to raczej odpada, natomiast jak by czyścili to raczej by powiedzieli bo po co to zatajać?

Klient bierze w leasing nowe auto. Zaznacza opcję, że będzie robił 30kkm rocznie. Niestety lata sporo i zrobił w pierwszym roku 45kkm. Przed przeglądem leci cofnąć licznik na 29kkm. I tak co roku. Po 3 latach pozbywa się auta z przebiegiem ok. 90kkm, gdzie faktycznie ma nalatane ponad 130kkm. Takich przypadków jest sporo, bo to duża kasa na każdej racie po przekroczeniu limitu. 

Oglądałem kiedyś A6 C7 3.0biTDI 3 letnie, bo akurat się leasing skończył. Na liczniku 90kkm. Serwisowany regularnie. Nie pasowało mi, że przy uszczelkach od turbosprężarek są spore okopcenia. Wystarczyło pokopać i sprawdzić ile godzin pracował Tiptronic. Po przeliczeniu okazało się, że auto ma najeżdżone prawie dwa razy więcej i upalane było raczej tylko w trasie bo wysoka średnia prędkość wyszła. Tak więc do tych wszystkich papierów i raportów trzeba podchodzić z dystansem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Hugo napisał(a):

Klient bierze w leasing nowe auto. Zaznacza opcję, że będzie robił 30kkm rocznie. Niestety lata sporo i zrobił w pierwszym roku 45kkm. Przed przeglądem leci cofnąć licznik na 29kkm. I tak co roku. Po 3 latach pozbywa się auta z przebiegiem ok. 90kkm, gdzie faktycznie ma nalatane ponad 130kkm. Takich przypadków jest sporo, bo to duża kasa na każdej racie po przekroczeniu limitu. 

Oglądałem kiedyś A6 C7 3.0biTDI 3 letnie, bo akurat się leasing skończył. Na liczniku 90kkm. Serwisowany regularnie. Nie pasowało mi, że przy uszczelkach od turbosprężarek są spore okopcenia. Wystarczyło pokopać i sprawdzić ile godzin pracował Tiptronic. Po przeliczeniu okazało się, że auto ma najeżdżone prawie dwa razy więcej i upalane było raczej tylko w trasie bo wysoka średnia prędkość wyszła. Tak więc do tych wszystkich papierów i raportów trzeba podchodzić z dystansem

na samych godzinach pracy skrzyni nie mozna absolutnie polegac. Mozna tam odczytac przebieg - ten moze nieznacznie roznic sie z tym na liczniku i to normalne - ale mowimy tu  o nieznacznych roznicach max kilka tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koalakm napisał(a):

Mozna tam odczytac przebieg - ten moze nieznacznie roznic sie z tym na liczniku i to normalne - ale mowimy tu  o nieznacznych roznicach max kilka tys km.

Dlaczego o nieznacznych? Nie ma opcji, że na zegarach jest 90kkm, a drugie tyle w skrzyni? Coś blokuje taką opcję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Hugo napisał(a):

Dlaczego o nieznacznych? Nie ma opcji, że na zegarach jest 90kkm, a drugie tyle w skrzyni? Coś blokuje taką opcję?

Nie do konca rozumiem, czy pytasz czy twierdzisz? Twoim zdaniem na zegarach moze byc 90k a w skrzyni 180k i to bedzie ok?

nie wiem z czego to wynika, ale rozmawialem z mechanikiem ktory dziala w vcds to tak mi powiedzial. Ze moze byc roznica ale mala (kila tys. max) - natomiast oczywiscie nie moze to byc 20 tys km roznicy bo to znaczy ze krecone cos bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Koalakm napisał(a):

Nie do konca rozumiem, czy pytasz czy twierdzisz? Twoim zdaniem na zegarach moze byc 90k a w skrzyni 180k i to bedzie ok?

nie wiem z czego to wynika, ale rozmawialem z mechanikiem ktory dziala w vcds to tak mi powiedzial. Ze moze byc roznica ale mala (kila tys. max) - natomiast oczywiscie nie moze to byc 20 tys km roznicy bo to znaczy ze krecone cos bylo.

Jak na końcu zdania stawiam "?" to znaczy, że pytam. Doczytaj dobrze co napisałem tutaj https://a4-klub.pl/topic/496163-wypalanie-filtra-dpf-w-a4-b9/?do=findComment&comment=5792442 Pisałem, że było 90kkm na zegarach, a drugie tyle w skrzyni, więc logiczne, że  było kręcone. To Ty napisałeś, że nie może być tak dużej rozbieżności :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Hugo napisał(a):

Jak na końcu zdania stawiam "?" to znaczy, że pytam. Doczytaj dobrze co napisałem tutaj https://a4-klub.pl/topic/496163-wypalanie-filtra-dpf-w-a4-b9/?do=findComment&comment=5792442 Pisałem, że było 90kkm na zegarach, a drugie tyle w skrzyni, więc logiczne, że  było kręcone. To Ty napisałeś, że nie może być tak dużej rozbieżności :)

ahh oki, czyli wszystko jasne. Dlatego najlepiej faktycznie weryfikowac przebieg skrzyni i tego co jest na liczniku :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...