Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miękki hamulec po swapie 320/288 w Audi A4 B6


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zrobiłem upgrade hamulców w B6 z 312/255 na 320/288 lecz problem jest z pedałem hamulca. Pomimo odpowietrzania 7 razy pedał nadal jest miękkawy, hamuje nawet ok. Przed wymianą był twardy. W czym może być problem ? Z zacisków powietrze nie idzie, lecz może pompa ABS się zapowietrzyła bo uciekł mi prawie cały płyn przez nieuwagę. 

869c7db4-8f1b-47e6-97f2-8918b978a0e8.jpg

31f3463d-97db-47ea-80dc-fcacc79da15d.jpg

Opublikowano

Czym i jak odpowietrzane?

Opublikowano
  W dniu 5.04.2025 o 11:27, Muskel1 napisał(a):

Czym i jak odpowietrzane?

Rozwiń  

Jeden pompował hamulcem a ja odkręcałem odpowietrznik w zacisku (LP, PP, LT, PT) i spuszczałem płyn z powietrzem.

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Podłącz pod maszynę do odpowietrzania. 

Opublikowano (edytowane)

Ja zawsze się trzymam zasady żeby odpowietrzać od najdalszego, czyli PT, LT, PP, LP i nigdy problemów nie miałem. Zaciski w Audi są szczególnie odporne na odpowietrzanie i często trzeba zmarnować 2l płynu aby skutecznie odpowietrzyć.

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)
  W dniu 5.04.2025 o 12:01, Muskel1 napisał(a):

Podłącz pod maszynę do odpowietrzania. 

Rozwiń  

To muszę komuś samochód podstawić, może być tak, że pompa jest zapowietrzona ?

Edytowane przez Kacpzyl17
Opublikowano

Jak zapowietrzyłeś pompę abs to musisz wymusić jej pracę testerem lub na drodze np. trawie ze 3 hamowania z poślizgiem i z powrotem na warsztat odpowietrzać, jeśli była  zapowietrzona to płyn będzie leciał mętny.

Opublikowano

zapowietrzony uklad. Czesto trzeba chwile pojezdzic i nagrzac plyn zeby sie dalo "lepiej" odpowietrzyc.

Opublikowano

pilnowałeś płynu hamulcowego w zbiorniczku w trakcie odpowietrzania ?

Opublikowano

Potelepać trzeba:decayed:

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 5.04.2025 o 19:26, Dev napisał(a):

pilnowałeś płynu hamulcowego w zbiorniczku w trakcie odpowietrzania ?

Rozwiń  

Pilnowałem, ale podczas wymiany zacisków nie. Mam jechać dalej próbować odpowietrzać bo trochę już pojeździłem. Czy lepiej dać komuś kto maszyną odpowietrzy ?

Edytowane przez Kacpzyl17
Opublikowano

Pojeździj trochę ostro hamując, aby włączyć ABS, tylko tarcz nie przegrzej. Potem siądź i zacznij odpowietrzać od najdalszego koła do najbliższego.

Opublikowano

Jesteś pewien żeby odpowietrzać od najdalszego koła ? Przypadkiem tak się nie robiło gdy nie było abs'u ?

  W dniu 6.04.2025 o 06:06, Langista napisał(a):

Pojeździj trochę ostro hamując, aby włączyć ABS, tylko tarcz nie przegrzej. Potem siądź i zacznij odpowietrzać od najdalszego koła do najbliższego.

Rozwiń  

 

Opublikowano

Bez pompy ABS, a na korektorach i rozdzielaczach robiło się przemiennie na skos, czyli lewy tył i prawy przód a potem prawy tył i lewy przód, oczywiście zależnie od położenia pompy hamulcowej. Zrobisz jak będziesz chciał, odpowietrzyć i tak musisz jeszcze przynajmniej raz, możliwe że chwilę pojeździsz i znowu będziesz musiał odpowietrzyć.

Opublikowano
  W dniu 6.04.2025 o 09:37, Langista napisał(a):

Bez pompy ABS, a na korektorach i rozdzielaczach robiło się przemiennie na skos, czyli lewy tył i prawy przód a potem prawy tył i lewy przód, oczywiście zależnie od położenia pompy hamulcowej. Zrobisz jak będziesz chciał, odpowietrzyć i tak musisz jeszcze przynajmniej raz, możliwe że chwilę pojeździsz i znowu będziesz musiał odpowietrzyć.

Rozwiń  

Spróbuję po twojemu, specjalnie trochę pojeździłem, może znowu powietrze pójdzie.

Opublikowano
  W dniu 6.04.2025 o 06:06, Langista napisał(a):

. Potem siądź i zacznij odpowietrzać od najdalszego koła do najbliższego.

Rozwiń  

Odwrotnie

Opublikowano

Ja tam znawcą nie jestem ale wg Elsy kolejność powinna być następująca:

 

Kolejność odpowietrzania dla lewo- i prawostronnego układu kierowniczego

1 - Przedni lewy zacisk hamulcowy

2 - Przedni prawy zacisk hamulcowy

3 - Tylny lewy zacisk hamulcowy

4 - Zacisk hamulcowy z tyłu, z prawej strony

 

 

Proces odpowietrzania w samochodach z elektronicznym programem stabilizującym (ESP).pdf

Opublikowano

W takim razie w każdym aucie do tej pory robiłem to źle, a odpowietrzałem z całego powietrza w układzie 😅

Opublikowano
  W dniu 7.04.2025 o 04:13, lucasek napisał(a):

Ja tam znawcą nie jestem ale wg Elsy kolejność powinna być następująca:

 

Kolejność odpowietrzania dla lewo- i prawostronnego układu kierowniczego

1 - Przedni lewy zacisk hamulcowy

2 - Przedni prawy zacisk hamulcowy

3 - Tylny lewy zacisk hamulcowy

4 - Zacisk hamulcowy z tyłu, z prawej strony

 

 

Proces odpowietrzania w samochodach z elektronicznym programem stabilizującym (ESP).pdf 152.29 kB · 1 pobranie

Rozwiń  

 

Przedni lewy

Tylny prawy

Przedni prawy

Tylny lewy

Opublikowano

Odpowietrzanie standardowe nic nie pomagało, dałem do gościa aby to ogarnął. Pompa ABS była zapowietrzona, teraz jest super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...