Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie pracuje 0-1. Jego procentowe otwarcie zależne jest od zadanej masy powietrza przez ECU, dajmy na to w zdrowym 1.9 masa wynosi na jałowym 400-500mg, Kiedy przechodzi w tryb recyrkulacji spalin, otwiera EGR by zbić masę powietrza do tych 250-350 mg. Jeśli aktualna nie pokrywa się z zadaną, zwiększa wysterowanie zaworka aż do uzyskania odpowiedniej masy powietrza... Spojrzę potem na mapę w ECU i Ci powiem, ile tam na jałowym jest % wysterowania bez recyrkulacji...co najlepsze % otwarcia jest też zależny od temperatury zewnętrznej, im zimniej, tym więcej spalin dopuszczanych jest do dolotu, by szybciej dogrzać silnik... Przy mrozach rzędu -15, różnica przy takich samych silnikach jest naprawdę zauważalna na wskazówce pomiędzy zaślepionym a nie [emoji14]

Opublikowano

no u mnie wskazuje te 4, coś tam %

tylko mi bardziej chodzi o to czy takie malutkie podciśnienie powinno być na przewodzie do EGR gdy jest zamknięty no bo wiadomo potem jak zawór jest otwarty to podciśnienie jest o wiele większe żeby opór sprężyny pokonać

Opublikowano

Tak jak piszesz, 4-5% to jest otwarcie na jałowym, czyli grzybek zamknięty. Jeśli membrana jest szcelna to podciśnienie nie ucieka i nic się nie dzieje, ale jak ma się dziurawą to już takie spadki mogą powodowac lekkie opóźnienia w zasysaniu gruchy turbiny. Dlatego zaleca się zaślepienie EGR-a blaszką i przewodu podciśnieniowego :P

Kiedy przechodzi w recyrkulację to daje jakieś 85% i wtedy grzybek jest otwarty na maxa. 

 

Opublikowano

Tak wygląda zależność EGR-a od prędkości i masy zasysanego powietrza (MAF)Bez tytułu.png:

A tu dodatkowa korekcja masy powietrza od temperatury:

2.png

 

Opublikowano
Tak jak piszesz, 4-5% to jest otwarcie na jałowym, czyli grzybek zamknięty. Jeśli membrana jest szcelna to podciśnienie nie ucieka i nic się nie dzieje, ale jak ma się dziurawą to już takie spadki mogą powodowac lekkie opóźnienia w zasysaniu gruchy turbiny. Dlatego zaleca się zaślepienie EGR-a blaszką i przewodu podciśnieniowego [emoji14]
Kiedy przechodzi w recyrkulację to daje jakieś 85% i wtedy grzybek jest otwarty na maxa. 
 
Dzięki, czyli u mnie jest wszystko w porządku.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Temat przeczytany, weekend zaślepiam wężyk jak i EGR, bo cieknie z niego...

Opublikowano (edytowane)

Czy zaslepiony / brudny egr moze wplywac na szybkosc zabrudzen zmiennej geometrii turbiny? Mechanik powiedzial ze jak nie wymiene egr to nie bedzie w razie reklamacji po czyszczeniu turbiny jej naprawia bo byla zasywiala nagarem spalin z egr w ktorym ma  zaslepiony wezyk.  Czy kupno nowego egr lub jego wyczyszczenie a dalej bedzie zaslepiony ma wplyw na turbine? Jezeli jest zasepiony wezyk to tak w ogole spaliny sie dostaja do turbiny ? Nikt na forum nigdy nie pisal ze zaslepienie wiaze sie z szybszym zapiekaniem kierownic turbiny

Edytowane przez aretur
Opublikowano

Zaslepienie EGR raczej zapobiega zasyfianiu turbo, nie spiekają się spaliny z olejem... W dolocie zostaje wtedy sam olej... Do tego turbina tloczy powietrze, które dopiero potem trafia przez EGR do kolektora a nie na turbo...

 

EGR poprzez zaworek dopuszcza spaliny z układu wydechowego... Zaślepiając go, likwidujesz ten proces.

 

Może jemu chodzi o to, że po prostu masz mieć to sprawne i tyle.

Opublikowano (edytowane)

Powiedzial ze egr jest brudny i do wymiany i ten syf zapiekla mi geometrie. Mowilem, ze jest zaslepiony i dopytywalem  czy wystarczy umyc go i zaslepic dalej, to caly czas ze jak nie wymienie egr i bedzie zapieczona kiero to reklamacji nie ma. W sumie nie byl zwolennikiem zadnych przerobek itp. Ale zastanawialo mnie to czy to, ze kupie nowy egr zamiast go wyczyscic i zaslepic jak jest ,moze jakos pomoc mojej turbinie przed syfem. Bo wydaje mi sie ze wyczyscic go i dalej zaslepic wezyk jest ok i wlasnie tak pomoge turbinie. A nowy egr znowu bedzie puszczal tam spaliny. Egr jest jakos polaczony z turbo? W sumie chyba nawet wstawienie blaszki zamiast tylko zaslepienia nic nie daje wiecej bo i tak zawor jest zamkniety i nic nie piszcza?

Edytowane przez aretur
Opublikowano

Przeanalizuj sobie jak to działa:
https://i.wpimg.pl/480x0/m.autokult.pl/51cadcfb8575auntitled-3-eb5494bd.jpg
Z czego u nas jest jeszcze przed turbo wpuszczony wąż wyjściowy z odmy pokrywy zaworów.

Opublikowano (edytowane)

Panowie,

 

Wybrałem EGR, ale przy okzji napsułem, bo urwałem śrubę na kolektorze wydechowym? Coś polecacie? Wymiana kolektora, wspawanie? Pojedzie to jakoś na jednej srubie?
image.png

Edytowane przez smokehead
Opublikowano

Podłóż na razie zaślpekę z byle puszki po piwie, i dokręć na jedną. W międzyczasie kup sobie kolektor, kosztuje grosze... będzie powód do wyczyszczenia turbawki przy okazji.

Opublikowano (edytowane)

A jak nie włoże zaslepki, tylko normalnie wszystko zmontuje, to mogą być jakieś problemy? EGR swoją droga nie był chyba w bardzo zzłym stanie, ale mogę się mylić...
No właśnie bo z turbiną też mam problem + dudnienie z silnika od zeszłego piątku, myślałem że może EGR wini w jakiś sposób.

image.png

Edytowane przez smokehead
Opublikowano

Będzie głośniej, może być słabszy, bo będą przedmuchy z wydechu... 

Opublikowano

witam , masz szybkie pytanie. A4 b7 1.9 bke , egr sterowany elektronicznie . Rozszczelniła mi sie chłodniczka spalin , weze sa juz polaczone , ale spaliny wydostaja sie wlasnie z tej chlodniczki . Jak zaslepie egr przy kolektorze wydechowym i ssacym  to to bedzie działać normalnie czy tez musze cos w programie zmieniac ?

Opublikowano (edytowane)

I. Witam przejechałem już około 90tys km moim 1.9. Nigdy nie czyściłem EGR / Kolektora czego żałuje ... , Wyskakuje mi błąd od EGR także chcę go wyczyscic wraz z kolektorem i zaślepić.

Problem jest taki że na każdym filmiku którym oglądałem dostęp do dolnej śruby jest łatwiejszy u mnie blokuje go chłodniczka spalin, czy żeby dostać się do tej śruby muszę odkręcić tą całą chłodniczkę ?

Od góry 2 śruby odkręcone tylko ta mi została.  (na zdjęciu widać  czerwona) na niebiesko zaznaczone od rurki egr

Przy okazji, silnik(zimny) mogę umyć karcherem? czy lepiej tego nie robić?

 

20180630_162148.jpg

20180630_162158.jpg

20180630_162201.jpg

Edytowane przez Areczeq
Opublikowano

Dzisiaj się wziąłem za wyczyszczenie dolotu, tak profilaktycznie? Nikt tam wczesniej nie zaglądał. Wyglądało nieciekawie ale efekt końcowy prawie jak fabryka.

20180922_133728_HDR.jpg

20180922_133810.jpg

20180922_133832.jpg

20180922_152757.jpg

20180922_152852_HDR.jpg

20180922_152904.jpg

Opublikowano

Proszę doradzcie chcę zaślepić egr silnik awx. Czy czymś takim będzie to dobrze zrobione bez negatywnego wpływu na działanie reszty osprzętu w silniku. Czy polecacie inne rozwiązanie. 

https://allegro.pl/oferta/zamiennik-zaslepka-egr-1-9-tdi-awx-avf-asz-btb-axc-7708245124?fromVariant=7983007437

Opublikowano

Po jakiego chcesz pozbyć się klapy gaszacej? Wystarczy zaślepka pod łącznik EGR z kolektorem i tyle... 

Opublikowano

To czyszczę egr, później zaślepiam tymi blaszkami. Czy z wezykami mam coś robić zaslepic czy zostają wpiete tak jak są? A jeszcze pytanie, jeśli leje mi przez te otworki to mam też zaslepic, czy tego już nie trzeba ruszać. 

Z góry dzięki za odpowiedź. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...