Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No i mam już fis!

Uwagi:

1. Wcześniej szarpałem się z licznikiem z A6 z 2003 roku ale poległem na imo - jakby co to mam ten licznik do sprzedania - fis świeci idealnie tylko ma zbitą szybkę czołową. W końcu nabyłem drogą kupna licznik po pierwszym lifcie i z nim nie było żadnych problemów - oczywiście informacje z tego wątku okazały się bezcenne.

2. Manetkę kupiłem od sedana ale przeróbka na avanta jest banalnie prosta. Wystarczy lekko zciąć/zeszlifować 3-5mm plastiku z samej dźwigni wycieraczek.

Pytania:

1. W moim poprzednim liczniku była mała, czarna, chyba 8 pinowa, kostka gdzie był podłączony czujnik temp. zewnetrznej. Po wyciągnięciu kabla od temp. zostały w niej jeszcze trzy inne kable. Czy ktoś ma rozpiskę tej wtyczki, od czego są pozostałe kabelki?

2. Nie mogą nigdzie doczytać - czy po pierwszym lifcie istnieje możliwość wyświetlania otwartych drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie rezania przejściówki z moich starych wtyczek na zegar od A6.

Koledzy jak to jest z numeracją wtyczek przed liftem? Nie mogę się nigdzie doszukać.. ktoś pisał, że kostki są opisane, ale u mnie obydwie wtyczki mają tylko po jednej cyfrze "2" :mysli:

tak to wygląda

aa92be772223c098.jpg

183a5538f9e25935.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wyciągnij ten środek z kabelkami i pinami i tam masz dokładnie oznaczone gdzie jaki pin jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki pablo, faktycznie cyferki były.

Postanowiłem zrobić schemat połączenia pinów z 1995r. do zegarów po 2000r. bo nic takiego nie było.

Mam parę wątpliwości i kilka niewiadomych więc proszę o pomoc :)

fa0c63cf3c3a7e8b.jpg_

2d942b70b0318896.jpg_

f7520b34d7d36f6c.jpg_

schematy chwilowo usunięte - małe niezgodności z rozpiską pinów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rys. 1:

- 6. na OBD 2 nie patrz.

- 14.do pokrętła regulacji jasności podświetlenia

- 30. styk S masz w kostce niebieskiej, pin 14.

Rys. 2:

- 8,9 puste.

- być może ładowanie, ale pewności nie mam...

- 28. przewód K to pin nr. 20 w żółtej kostce.

Rys. 3:

- 12. Zegar to nie zegar tylko "clock" z ori radia. RDS na FIS :)

- 17,18,19 sterowanie FIS :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki MaxsteRR :hi:

Jutro wrzucę aktualizację schematów bo dziś już się nie wyrobię[br]Dopisany: 22 Marzec 2011, 21:50_________________________________________________Zaktualizowałem schemat i według niego podłączyłem licznik od A6 po lifcie

Teraz mam problem..

Samochód odpala, podświetlenie działa, wskaźniki świateł na tarczach działają, czerwone zegarki podświetlają się z tego co zauważyłem nawet po opuszczeniu samochodu. Klimatronik przyciemnia się mocno po włączeniu zapłonu, a same zegary podświetlają się sałabo, ale to to akurat pikuś :tongue4:

Generalnie największy problem polega na tym, że nie działa żadna wskazówka (wszystkie leżą) oraz nie wyświetla się FIS - jedynie po przytrzymaniu lewego przycisku pokazuje się w górnej części pomarańczowa przekreślona ikona MPH 2.

Zegary od A6 lift i A4 lift mają chyba tak samo rozmieszczone piny? :mysli:

Wydaje mi się, że dobrze podłączyłem, chociaż mam wątpliwość co do pinów TERMINAL 58.

W przedlifcie są piny:

- w niebieskiej kostce pin 19 "Terminal 58d"

- w żółtej piny 1 i 2 to "Terminal 58"

W polifcie natomiast są 2 piny w niebieskiej kostce:

- pin 15 "Terminal 58d"

- pin 20 "Terminal 58s"

:wtf:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A6 i A4 mają trochę inaczej piny. Dałem Ci rozpiskę do a6 :wink4:

Co do wskazówek, wejdz w adaptację zegarów i w kanale 60 i 61 zmień kodowanie na 0 :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, to była do A6 rozpiska :) ok sprawdzę niedługo kodowanie jak będę miał dostęp do laptopa

MaxsteRR, Ty masz chyba identyczne zegary :chytry: W prędkościomierzu jest fotorezystor. Czy Ty podpinałeś jeszcze jakieś dodatkowe pokrętło od regulacji podświetlenia? Bo we wtyczce nie ma pinu do tej opcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam fotorezystor, ale jakoś nie widzę żeby działał :decayed:

Dodatkowe pokrętło podłączasz pod 15 pin niebieskiej kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadne kodowanie na krotko podlacz i sprawdz moze uwalony zegar

Nie wiesz to nie pisz... Ma zegary z CAN, które w ten sposób komunikują się z silnikiem, więc musi to wyłączyć. Miałem to samo...

Dziwne tylko, że FIS się nie świeci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chcialbym zmienic zegary z 1/2 fis na pełen fis. Wogole sie na tym nie znam. czy znacie jakiegos fachowca rejon kujawsko pomorskie mazowieckie plock sierpc ew. wielkopolska pomorskie kto moglby sie tym zajac. Zegary mam po II lifcie. Auto audi 1.9 tdi 2000 r po lifcie biale liczniki z elektroniczym zegarkiem. Czy ktos moze sie tego podjac bo ja czytam i czytam i jestem zielony w tym temacie. Pozdrawiam i czekam na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pilnie poszukuję osoby, która założyła poliftowe zegary po 2000 do przedlifta przed 97

Chodzi o podłączenie do niebieskiej poliftowej kostki pinów 15 "terminal 58D" i "termina 58s". Jak je podłączyliście? Czym różnią się te piny i czy można je podłączyć razem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadne kodowanie na krotko podlacz i sprawdz moze uwalony zegar

Nie wiesz to nie pisz... Ma zegary z CAN, które w ten sposób komunikują się z silnikiem, więc musi to wyłączyć. Miałem to samo...

Dziwne tylko, że FIS się nie świeci...

Przyjacielu ile razy fis montowales? raz zamontowales i myslisz ze rozumy pozjadales.Fis sie powinien odpalic nawet jakby mial 4XCan bus.

To dziwne bo ja montowalem u siebie taki poliftowy i zadnej komunikacja z silnikiem nie bylo.Wiec kto nie wie niech nie pisze! :sick3: :sick3: :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu ile razy fis montowales? raz zamontowales i myslisz ze rozumy pozjadales.Fis sie powinien odpalic nawet jakby mial 4XCan bus.

Chodziło mi tylko o to że wskazówki nie ruszały się po odpaleniu auta... a to przecież wina CAN, prawda?

Nieświecący FIS to inna sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjacielu ile razy fis montowales? raz zamontowales i myslisz ze rozumy pozjadales.Fis sie powinien odpalic nawet jakby mial 4XCan bus.

Chodziło mi tylko o to że wskazówki nie ruszały się po odpaleniu auta... a to przecież wina CAN, prawda?

Nieświecący FIS to inna sprawa...

Nie spotkalem sie z takim czyms,raz sie spotkalem ze obrotomierz nie zaskoczyl ale to kwestia kodowania byla.A mam zegary wyciagniete z a4 00 po lifcie ba nawet odpalalem ta furmanke i bylo OK.Wsadzilem go do siebie wszystko od razu chodzilo.Wiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dziwne bo ja montowalem u siebie taki poliftowy i zadnej komunikacja z silnikiem nie bylo.Wiec kto nie wie niech nie pisze!

Przeczytaj kilka stron wcześniej :wink4: Pisałem o braku reakcji wskazówek, oraz migającej kontrolce ciśnienia oleju... Nikt nie pomógł, nikt nie wiedział. Wyłączyłem CAN w kanale 60 i 61 i wskazówki ożyły :wink4:[br]Dopisany: 25 Marzec 2011, 21:19_________________________________________________Co zegary to inny przypadek :decayed: Może zależy gdzie wcześniej siedziały :decayed:

[br]Dopisany: 25 Marzec 2011, 21:20_________________________________________________vauxhall95 to może znasz odp na pytanie z poprzedniej strony? Co z terminalami 58di 58s? :chytry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, vauxhall95 jak podłączyłeś te terminale 58?[br]Dopisany: 25 Marzec 2011, 21:50_________________________________________________Dziś przy świetle dziennym poleciałem do samochodu, rozebrałem jeszcze raz wtyczkę niebieską od mojego samochodu i co się okazało?

BRAK pinu nr 3! :shocked:

Mam schemat do licznika przed 1997r więc o co chodzi? [br]Dopisany: 26 Marzec 2011, 08:50_________________________________________________Po sprawdzeniu okazało się, że napięcie po przekręceniu kluczyka jest tak:

+ na pinie 4 z niebieskiej kostki

- na pinie 18 z żółtej kostki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie podlaczone,i wszystko dziala

mialem dobra rozpiske z 95 i 98 i bylo terminal 58d chyba i polaczyl to z tym i git[br]Dopisany: 26 Marzec 2011, 12:18_________________________________________________A moze za to ktos powie o kontrolce airbag.W moim roku 96 sterowanie jest masa,podlaczam zegar z 00r kontrolka mryga swiruje pali sie,blad sie kasuje,a gdy dam mase na kabel poduszki z licznika zeby kontrolke uspic to gasnie.O co chodzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...