Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Upewnij się co do tej wtyczki, piny powinny się zgadzać. Więcej jak 4 nie musisz ciągnąć. Ja musiałem u siebie CANy ciągnąć, bo mam navi plusa i blaty z a6, a tam już RDS idzie przez TMC. Czekam tylko jeszcze na kodowanie od Maxa, żeby to pobudzić. :wink4:

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie mam prośbe a zarazem pytanie. Mam polifta 99 rok i licznik 4 zegary podświetlenie czerwone i zegarek analogowy. Kupiłem od Aju licznik polift białe podswietlenie zegarek cyfrowy 1/2 FIS. Moj licznik komunikuje sie bez problemu i mam do niego PIN ten od AJU niekomunikuje sie wogle. AJU sprzedal licznik i sie Wypioł uważajac ze jest dobry. U mnie w opolu niki nie potrafi sie z nim skomunikowac i lezy mi teraz w bagażniku. Ma ktos jaki pomysł co z tym fantem zrobić.

Z góry dzieki za konkretne podpowiedzi

Musisz piny od linii K przepiąc o ile się nie mylę :wink4:

Wytłumaczysz mi to tak obrazowo bardziej :gwizdanie:

Opublikowano

Upewnij się co do tej wtyczki, piny powinny się zgadzać. Więcej jak 4 nie musisz ciągnąć. Ja musiałem u siebie CANy ciągnąć, bo mam navi plusa i blaty z a6, a tam już RDS idzie przez TMC. Czekam tylko jeszcze na kodowanie od Maxa, żeby to pobudzić. :wink4:

ja jeszcze u siebie poduszkę multi chciałem założyć ale póki co dostałem jakieś info od kolegi z forum ale i tak "zielono" mi temacie :decayed:

Opublikowano

Ja u siebie będę wrzucał multikierę całą i z tego co widziałem w etce (fot od Kowi - podziękowania dla niego) to jest tam do dołożenia mała wiązka. Generalnie ja się zamieniam na kiery, więc od razu się to przełoży, ale nei wiem jak wygląda sprawa dokupienia takiego czegoś.

Opublikowano

Panowie mam prośbe a zarazem pytanie. Mam polifta 99 rok i licznik 4 zegary podświetlenie czerwone i zegarek analogowy. Kupiłem od Aju licznik polift białe podswietlenie zegarek cyfrowy 1/2 FIS. Moj licznik komunikuje sie bez problemu i mam do niego PIN ten od AJU niekomunikuje sie wogle. AJU sprzedal licznik i sie Wypioł uważajac ze jest dobry. U mnie w opolu niki nie potrafi sie z nim skomunikowac i lezy mi teraz w bagażniku. Ma ktos jaki pomysł co z tym fantem zrobić.

Z góry dzieki za konkretne podpowiedzi

Musisz piny od linii K przepiąc o ile się nie mylę :wink4:

Wytłumaczysz mi to tak obrazowo bardziej :gwizdanie:

Obecnie linie K masz w niebieskiej kostce pin 25, a musi być w kostce zielonej pin 28 :wink4: Zrób to i napisz przeprosiny do Aju :)

Poza tym czeka Cię większa ilość przepinanych pinów... Stare zegary masz po 98r, a nowe po 2000 :wink4:

Licznik po 1998 r.

connector for basic functions, 32-pin, blue

1 -Terminal 15

2 -Right turn signal

3 -Speedometer output 1

4 -not used

5 -Fuel gauge sender

6 -Airbag

7 -Terminal 31 (sensor earth)

8 -Coolant temperature

9 -Terminal 31 (load earth)

10 -Oil pressure switch

11 -Engine-speed signal

12 -Terminal 61

13 -Glow plug indicator or CAT

14 -Self-levelling suspension

15 -Terminal 58d

16 -Trailer turn signal/fault in engine electrical system

17 -Main beam

18 -Left turn signal

19 -ABS

20 -Terminal 58s

21 -Door contact, driver's side

22 -Low coolant level

23 -Terminal 30

24 -Terminal 31 (load earth)

25 -K wire

26 -Right parking light

27 -Left parking light

28 -Speedometer input

29 -Brake fluid level/pressure

30 -S-contact

31 -Belt buckle

32 -ESP

connector for additional functions, 32-pin, green

1 -not used

2 -Transponder 1

3 -not used

4 -Immobiliser

5 -W wire

6 -Boot lid/tailgate (Lowline version only)

7 -Brake pads (Highline version only)

8 -Input for outside buzzer actuation (currently vacant)

9 -Input for outside gong/chime actuation (currently vacant)

10 -Fuel tank warning output signal for engine control unit (6 cyl. TDI and USA vehicles only)

11 -Service life output

12 -Air conditioner shutoff

13 -Parking brake

14 -Electronic throttle

15 -Side marker light

16 -not used

17 -Transponder 2

18 -not used

19 -not used

20 -not used

21 -Oil temperature

22 -not used

23 -not used

24 -not used

25 -not used

26 -not used

27 -not used

28 -not used

29 -Terminal 58d (outside dimmer potentiometer)

30 -Speedometer output 2

31 -not used

32 -not used

connector for multi-function display 20-pin, red

1 -Consumption signal

2 -not used

3 -not used

4 -not used

5 -Ambient temperature

6 -Selector lever display

7 -not used

8 -not used

9 -Washer fluid

10 -Hydraulic system pressure

11 -On-board computer reset

12 -Clock signal for radio frequency display

13 -Data signal for radio frequency display

14 -On-board computer, left

15 -Enable signal for radio frequency display

16 -Tail lights/dipped beams (bulb monitor)

17 -Glow plug relay (diesel models only; low-voltage monitor in dash panel insert is disabled when glow plugs are operated)

18 -On-board computer, right

19 -Brake light

20 -not used

Licznik po 2000 r.

connector for basic functions, 32-pin, blue

1 -Terminal 15

2 -Wear of brake pads

3 -Speedometer output 1

4 -not used

5 -Fuel gauge sender

6 -Fuel gauge warning OBD 2

7 -Terminal 31 (sensor earth)

8 -Coolant temperature

9 -Terminal 31 (load earth)

10 -Oil pressure 2 (high)

11 -Engine-speed signal

12 -Air conditioner shutoff

13 -Electronic throttle/ pre-glow control

14 -Self-levelling suspension

15 -Terminal 58d

16 -Trailer turn signal

17 -Main beam

18 -Left turn signal

19 -not used

20 -Terminal 58s

21 -Door contact, driver's side

22 -Low coolant level

23 -Terminal 30

24 -Terminal 31 (load earth)

25 -Consumption signal

26 -Right parking light

27 -Left parking light

28 -Speedometer input

29 -Brake

30 -S-contact

31 -Speedometer output 2

32 -ESP/TCS

connector for additional functions, 32-pin, green

1 -Door contact (all doors)

2 -Transponder 1

3 -not used

4 -not used

5 -W wire

6 -Tailgate

7 -Right turn signal

8 -External buzzer

9 -External gong

10 -Airbag

11 -Service life output

12 -Terminal 61

13 -Parking brake

14 -CHECK

15 -Oil level / temperature

16 -not used

17 -Transponder 2

18 -CAN high speed (drive) (high +)

19 -CAN high speed (drive) (low -)

20 -CAN high speed (drive) (screen)

21 -ABS

22 -CAN low speed (Convenience) (high +)

23 -CAN low speed (Convenience) (low -)

24 -CAN low speed (Convenience) (screen)

25 -Bonnet

26 -not used

27 -Belt buckle

28 -K wire

29 -Ambient temperature input

30 -not used

31 -Selection range

32 -not used

connector for multifunction display, 32-pin, grey

1 -Switch menu guide (menu)

2 -Switch menu guide (out A)

3 -Switch menu guide (out B)

4 -Switch menu guide (Enter)

5 -CAN high speed Display (high +)

6 -CAN high speed Display (low -)

7 -CAN high speed Display (screen)

8 -Door contact, passenger side

9 -Door contact, rear right

10 -Door contact, rear left

11 -Enable

12 -Clock

13 -Data

14 -Brake light

15 -Washer fluid level

16 -Tail lights/dipped beams

17 -On-board computer, left

18 -On-board computer, right

19 -On-board computer reset

20 -not used

21 -not used

22 -not used

23 -Key branch 1 Navigation system

24 -Key branch 2 Navigation system

25 -Key branch Telematics

26 -not used

27 -not used

28 -not used

29 -not used

30 -not used

31 -not used

32 -not used

[br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 00:08_________________________________________________

Ja u siebie będę wrzucał multikierę całą i z tego co widziałem w etce (fot od Kowi - podziękowania dla niego) to jest tam do dołożenia mała wiązka. Generalnie ja się zamieniam na kiery, więc od razu się to przełoży, ale nei wiem jak wygląda sprawa dokupienia takiego czegoś.

Ja dokładałem u siebie multi... potrzebujesz kierownicę z modułem oraz przekaźnik 609 lub podobny z wiązką... jest trochę podłączania :)

Opublikowano

Masz kabelkologię gdzieś zapisaną i rozmieszczenie poszczególnych elementów? Bo ja to będę wyciągał z jeżdżącej B5, a tam zasiądzie moja eSa.[br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 01:05_________________________________________________No i Max, nie wiem, czy to ma jakąś różnicę, ale Ty masz przed lifta, my z Nelsonem polifty. Czy ten przekaźnik u mnie już nie siedzi, albo wiązka nie jest uposażona w to, czego Ty nie miałeś? Bo z tego co widzę po fotce z etki, to jest różnica w wiązce, która idzie od kierownicy do kolumny, wtyczki w kolumnach z multi i z eSą są takie same, więc będzie p&p, pytanie teraz o kodowanie.

Opublikowano

No i Max, nie wiem, czy to ma jakąś różnicę, ale Ty masz przed lifta, my z Nelsonem polifty. Czy ten przekaźnik u mnie już nie siedzi, albo wiązka nie jest uposażona w to, czego Ty nie miałeś? Bo z tego co widzę po fotce z etki, to jest różnica w wiązce, która idzie od kierownicy do kolumny, wtyczki w kolumnach z multi i z eSą są takie same, więc będzie p&p, pytanie teraz o kodowanie.

Nic u Ciebie nie siedzi... przekaźnik 609 jest tylko i wyłącznie od multi ;) Po Prostu wypruj wsio co się da :> daj screena z etki :gwizdanie:

Opublikowano

Dzieki za info.

A Aju przeprosiny to mi moze wysłac bo zachował sie jak ...... . Bo jezeli odsyłasz komus licznik na poczatku pazdziernika a dostajesz spowrotem bez słowa wyjasnienia w połowie grudnia to to jest juz chamstwo. Dla mnie jest nikim i tyle wiec przestańcie go bronic.

poprzepinam PINy i sie zobaczy. Dzieki za zainteresowanie

Opublikowano

Witam

Podpialem dzis FISa do auta - Przekladka byla robiona z poliftowego 1/2 FISa z cyfrowym zegarkiem na poliftowy FIS takze obylo sie bez komplikacji:). Pozostalo tylko(albo az:) ) podpiecie czujnikow i pociagniecia kabli od drzwi pasazerow.

Mam jednak pytanie, czy przyciski z manetki od FISa powinny zmieniac jego tryb gdy wyswietlany jest komunikat o otwartych drzwiach ? tzn jesli otworze drzwi i nacisne np reset to komunikat o otwartych drzwiach zniknie. Wydaje mi sie ze gdy drzwi sa otwarte nie powinno sie tak dziac. Jak jest u Was ?

Zauwazylem tez, ze posiadam w kostce w ori wiazce do radia 3 przewody odpowiedzialne za wyswietlanie RDS na FISie. Mam tylko problem, bo nie potrawie zlokalizowac jak biegnie ta wiazka. Za klimatronikiem przewody lacza sie w 1 gruba wiazke, ktora idzie az za zegary. Pewnosci jednak nie mam i zastanawiam sie czy po prostu nie poprowadzic nowych kabli dla clock, ena i disable. Tak chyba bedzie najprosciej. Ktos u siebie mial podobnie podczas przekladki ?

Opublikowano

Mam jednak pytanie, czy przyciski z manetki od FISa powinny zmieniac jego tryb gdy wyswietlany jest komunikat o otwartych drzwiach ? tzn jesli otworze drzwi i nacisne np reset to komunikat o otwartych drzwiach zniknie. Wydaje mi sie ze gdy drzwi sa otwarte nie powinno sie tak dziac. Jak jest u Was ?

Tak powinno być. Jak naciśniesz dowolny przycisk na manetce to gaśnie ikona z otwartymi drzwiami

Zauwazylem tez, ze posiadam w kostce w ori wiazce do radia 3 przewody odpowiedzialne za wyswietlanie RDS na FISie. Mam tylko problem, bo nie potrawie zlokalizowac jak biegnie ta wiazka. Za klimatronikiem przewody lacza sie w 1 gruba wiazke, ktora idzie az za zegary. Pewnosci jednak nie mam i zastanawiam sie czy po prostu nie poprowadzic nowych kabli dla clock, ena i disable. Tak chyba bedzie najprosciej. Ktos u siebie mial podobnie podczas przekladki ?

U mnie też tak było, że te 3 kabelki był w ori kostce. Ale nawet nie bawiłem się lokalizowanie gdzie biegną tylko pociągnąłem nowe

:hi:

Opublikowano

Zauwazylem tez, ze posiadam w kostce w ori wiazce do radia 3 przewody odpowiedzialne za wyswietlanie RDS na FISie. Mam tylko problem, bo nie potrawie zlokalizowac jak biegnie ta wiazka. Za klimatronikiem przewody lacza sie w 1 gruba wiazke, ktora idzie az za zegary. Pewnosci jednak nie mam i zastanawiam sie czy po prostu nie poprowadzic nowych kabli dla clock, ena i disable. Tak chyba bedzie najprosciej. Ktos u siebie mial podobnie podczas przekladki ?

Te przewody idą do kostki, która jest schowana w konsoli, prawdopodobnie w takiej gąbce :wink4: Bynajmniej ja tak miałem w ori wiązce a później w dokładanej wiązce BOSE :wink4:

Opublikowano

Zauwazylem tez, ze posiadam w kostce w ori wiazce do radia 3 przewody odpowiedzialne za wyswietlanie RDS na FISie. Mam tylko problem, bo nie potrawie zlokalizowac jak biegnie ta wiazka. Za klimatronikiem przewody lacza sie w 1 gruba wiazke, ktora idzie az za zegary. Pewnosci jednak nie mam i zastanawiam sie czy po prostu nie poprowadzic nowych kabli dla clock, ena i disable. Tak chyba bedzie najprosciej. Ktos u siebie mial podobnie podczas przekladki ?

Te przewody idą do kostki, która jest schowana w konsoli, prawdopodobnie w takiej gąbce :wink4: Bynajmniej ja tak miałem w ori wiązce a później w dokładanej wiązce BOSE :wink4:

no to ciekawa sprawa, będę musiał u siebie poszukać,

a ta schowana kostka to to ilu pinowa jest?? :mysli: tylko nie mów, że 32 i pasuje do licznika

Opublikowano

zeby sie do niej dobrac pewnie obudowe konsoli trzeba sciagac ? "Macalem" jak idzie ta wiazka po wyjeciu radia i klimatronika i u mnie chowa sie to gdzies za nawiew na nogi kierowcy, dalej juz nie siegalem i nie widzialem zadnej gabki - byc moze siedzi ona glebiej...

Opublikowano

zeby sie do niej dobrac pewnie obudowe konsoli trzeba sciagac ? "Macalem" jak idzie ta wiazka po wyjeciu radia i klimatronika i u mnie chowa sie to gdzies za nawiew na nogi kierowcy, dalej juz nie siegalem i nie widzialem zadnej gabki - byc moze siedzi ona glebiej...

Dokładnie siedzi w okolicy nawiewu na nogi :wink4:

Kostka czarna, ilu pinowa nie pamiętam ale jest kwadratowa :tongue4:

Opublikowano

Siemacie :hi:

Mam taką delikatną sprawę dotyczącą FISa, wyczytałem w wątku, że :

Manetka -

Rozpiska pinów manetki

1 - reset

2 - podpinamy pod masę

3 - przycisk góra

4 - przycisk na dół

ORAZ :

Piny w liczniku są oznaczone wystarczy sie tylko uważniej przyjżeć

Ale to co nas interesuje to tylko:

-pin nr 1 czyli sygnal spalania który jest podpięty pod sterownik silnika na podszybiu

-pin nr 5 sygnał temperatury zewnetrznej

-pin nr 9 niedobór płynu do spryskiwaczy

-pin nr 11 przycisk reset na manetce

-pin nr 14 przycisk góra na manetce

-pin nr 18 przycisk dół na manetce

na koniec zostaje podłączenie do masy

-pin nr 16 i

-pin nr 19 kontrola spalonych żarówe

pytanie dotyczy MAS. Gdzie są poprowadzone te masy ? Po prostu przestało mi działać przełączanie prawo/lewo oraz reset... wyczyściłem całą manetkę wtyczki w manetce i zegarach i dalej jest coś nie tak. Podejrzewam, że problemem może być brak masy. Tylko jak to sprawdzić ?

Opublikowano

no kabelek weź od masy ten co idzie do manetki i miernikiem sprawdź na ciągłość do ramy samochodu, albo próbówka jeden koniec do 12V+a drugi do rzekomej masy

Opublikowano

no kabelek weź od masy ten co idzie do manetki i miernikiem sprawdź na ciągłość do ramy samochodu, albo próbówka jeden koniec do 12V+a drugi do rzekomej masy

Tak właśnie zrobie dzisiaj w nocy w pracy jak znajde chwilkę :gwizdanie:

Podepne osobną mase do pina od rzekomej masy i zobacze czy bedzie działać... jeśli nie to miernik w rękę ;)... oby wszystko było ok... dzieki ;)[br]Dopisany: 10 Styczeń 2012, 17:24_________________________________________________ :hi:

Sprawdziłem wszystko znowu odkręcałem zegary, manetke i nic tam nie widać. Manetke rozebrałem i wyczyściłem raz jeszcze, wyczyściłem i posprawdzałem styki w zegarach i manetce wszystko wygląda cacy.

Nawet wyciągnąłem ECU żeby sprawdzić gdzie ida kable z czerwonej wtyczki z zegarów i z manetki...

Tutaj moje pytanie co to są za wtyczki pod ECU ? Bodajrze 4 wtyczki...

Poruszałem tym ustrojstwem poruszałem innymi "podejrzanymi kabelkami" pod maską... odpaliłem auto i odziwo FIS zaczął się przełączać ale bardzo chaotycznie przeskakiwał ciągle nawet jak nie klikałem (tak jakby się zawiesił i nagle przełączył tyle razy ile kliknąłem).

Drugie pytanie gdzie idą wkońcu te kable z czerwonej wtyczki z zegarów oraz z manetki ? Co jeszcze sprawdzić... Bardzo Was moi drodzy proszę o pomoc nie mam pojęcia co teraz zrobić a chce zeby wszystko działało jak należy !!!

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek podejrzenia proszę o pomoc i swoje uwagi. :hi:

Pozdrawiam...

Opublikowano

Witam wszystkich!

Może ktoś mi pomoże , a mianowicie już rok temu wymieniłem właśnie zegar na pełen fis w mojej A4 1,9 TDI z 1996 roku, i jest wszystko OK za wyjątkiem Airbag w którym miałem do wymiany pas kierowcy i żeby nic mi się nie paliło tymczasowo założyłem spaloną żarówkę. Postanowiłem wymienić ten pas i skasować błąd WAG. Założyłem sprawna żarówkę podłączyłem WAG i skasowałem błędy. Oczywiście błąd pasa kierowcy już się nie pojawił ale kontrolka świeci i w Wad jest taki komunikat „USZKODZENIE KONTROLKI AIRBAG PRZERWA LUB ZWARCIE DO MASY”błąd 1025, i tylko ten błąd występuje. Co z tym zrobić czy te zegary bez fis różnią się od tych z Fisem w podłączeniu kontrolki airbag? Może można to przerobić, nie posiadam schematu więc nie mogę sobie z tym poradzić i nie wiem czy w przypadku tego błędu poduszki zareagują normalnie w przypadku….Proszę o pomoc. :wallbash:

Opublikowano

Proszę, niech mi ktoś wytłumaczy jak się ma sygnał spalania do jazdy na lpg? Co wtedy pokazuje FIS?

Opublikowano

Pokazuje to, co byloby na benzynie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...