kaju Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Upewnij się co do tej wtyczki, piny powinny się zgadzać. Więcej jak 4 nie musisz ciągnąć. Ja musiałem u siebie CANy ciągnąć, bo mam navi plusa i blaty z a6, a tam już RDS idzie przez TMC. Czekam tylko jeszcze na kodowanie od Maxa, żeby to pobudzić.
OnasiS Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Panowie mam prośbe a zarazem pytanie. Mam polifta 99 rok i licznik 4 zegary podświetlenie czerwone i zegarek analogowy. Kupiłem od Aju licznik polift białe podswietlenie zegarek cyfrowy 1/2 FIS. Moj licznik komunikuje sie bez problemu i mam do niego PIN ten od AJU niekomunikuje sie wogle. AJU sprzedal licznik i sie Wypioł uważajac ze jest dobry. U mnie w opolu niki nie potrafi sie z nim skomunikowac i lezy mi teraz w bagażniku. Ma ktos jaki pomysł co z tym fantem zrobić. Z góry dzieki za konkretne podpowiedzi Musisz piny od linii K przepiąc o ile się nie mylę Wytłumaczysz mi to tak obrazowo bardziej :gwizdanie:
Góral.tz Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Upewnij się co do tej wtyczki, piny powinny się zgadzać. Więcej jak 4 nie musisz ciągnąć. Ja musiałem u siebie CANy ciągnąć, bo mam navi plusa i blaty z a6, a tam już RDS idzie przez TMC. Czekam tylko jeszcze na kodowanie od Maxa, żeby to pobudzić. ja jeszcze u siebie poduszkę multi chciałem założyć ale póki co dostałem jakieś info od kolegi z forum ale i tak "zielono" mi temacie
kaju Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Ja u siebie będę wrzucał multikierę całą i z tego co widziałem w etce (fot od Kowi - podziękowania dla niego) to jest tam do dołożenia mała wiązka. Generalnie ja się zamieniam na kiery, więc od razu się to przełoży, ale nei wiem jak wygląda sprawa dokupienia takiego czegoś.
MaxsteRR Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Panowie mam prośbe a zarazem pytanie. Mam polifta 99 rok i licznik 4 zegary podświetlenie czerwone i zegarek analogowy. Kupiłem od Aju licznik polift białe podswietlenie zegarek cyfrowy 1/2 FIS. Moj licznik komunikuje sie bez problemu i mam do niego PIN ten od AJU niekomunikuje sie wogle. AJU sprzedal licznik i sie Wypioł uważajac ze jest dobry. U mnie w opolu niki nie potrafi sie z nim skomunikowac i lezy mi teraz w bagażniku. Ma ktos jaki pomysł co z tym fantem zrobić. Z góry dzieki za konkretne podpowiedzi Musisz piny od linii K przepiąc o ile się nie mylę Wytłumaczysz mi to tak obrazowo bardziej :gwizdanie: Obecnie linie K masz w niebieskiej kostce pin 25, a musi być w kostce zielonej pin 28 Zrób to i napisz przeprosiny do Aju Poza tym czeka Cię większa ilość przepinanych pinów... Stare zegary masz po 98r, a nowe po 2000 Licznik po 1998 r. connector for basic functions, 32-pin, blue 1 -Terminal 15 2 -Right turn signal 3 -Speedometer output 1 4 -not used 5 -Fuel gauge sender 6 -Airbag 7 -Terminal 31 (sensor earth) 8 -Coolant temperature 9 -Terminal 31 (load earth) 10 -Oil pressure switch 11 -Engine-speed signal 12 -Terminal 61 13 -Glow plug indicator or CAT 14 -Self-levelling suspension 15 -Terminal 58d 16 -Trailer turn signal/fault in engine electrical system 17 -Main beam 18 -Left turn signal 19 -ABS 20 -Terminal 58s 21 -Door contact, driver's side 22 -Low coolant level 23 -Terminal 30 24 -Terminal 31 (load earth) 25 -K wire 26 -Right parking light 27 -Left parking light 28 -Speedometer input 29 -Brake fluid level/pressure 30 -S-contact 31 -Belt buckle 32 -ESP connector for additional functions, 32-pin, green 1 -not used 2 -Transponder 1 3 -not used 4 -Immobiliser 5 -W wire 6 -Boot lid/tailgate (Lowline version only) 7 -Brake pads (Highline version only) 8 -Input for outside buzzer actuation (currently vacant) 9 -Input for outside gong/chime actuation (currently vacant) 10 -Fuel tank warning output signal for engine control unit (6 cyl. TDI and USA vehicles only) 11 -Service life output 12 -Air conditioner shutoff 13 -Parking brake 14 -Electronic throttle 15 -Side marker light 16 -not used 17 -Transponder 2 18 -not used 19 -not used 20 -not used 21 -Oil temperature 22 -not used 23 -not used 24 -not used 25 -not used 26 -not used 27 -not used 28 -not used 29 -Terminal 58d (outside dimmer potentiometer) 30 -Speedometer output 2 31 -not used 32 -not used connector for multi-function display 20-pin, red 1 -Consumption signal 2 -not used 3 -not used 4 -not used 5 -Ambient temperature 6 -Selector lever display 7 -not used 8 -not used 9 -Washer fluid 10 -Hydraulic system pressure 11 -On-board computer reset 12 -Clock signal for radio frequency display 13 -Data signal for radio frequency display 14 -On-board computer, left 15 -Enable signal for radio frequency display 16 -Tail lights/dipped beams (bulb monitor) 17 -Glow plug relay (diesel models only; low-voltage monitor in dash panel insert is disabled when glow plugs are operated) 18 -On-board computer, right 19 -Brake light 20 -not used Licznik po 2000 r. connector for basic functions, 32-pin, blue 1 -Terminal 15 2 -Wear of brake pads 3 -Speedometer output 1 4 -not used 5 -Fuel gauge sender 6 -Fuel gauge warning OBD 2 7 -Terminal 31 (sensor earth) 8 -Coolant temperature 9 -Terminal 31 (load earth) 10 -Oil pressure 2 (high) 11 -Engine-speed signal 12 -Air conditioner shutoff 13 -Electronic throttle/ pre-glow control 14 -Self-levelling suspension 15 -Terminal 58d 16 -Trailer turn signal 17 -Main beam 18 -Left turn signal 19 -not used 20 -Terminal 58s 21 -Door contact, driver's side 22 -Low coolant level 23 -Terminal 30 24 -Terminal 31 (load earth) 25 -Consumption signal 26 -Right parking light 27 -Left parking light 28 -Speedometer input 29 -Brake 30 -S-contact 31 -Speedometer output 2 32 -ESP/TCS connector for additional functions, 32-pin, green 1 -Door contact (all doors) 2 -Transponder 1 3 -not used 4 -not used 5 -W wire 6 -Tailgate 7 -Right turn signal 8 -External buzzer 9 -External gong 10 -Airbag 11 -Service life output 12 -Terminal 61 13 -Parking brake 14 -CHECK 15 -Oil level / temperature 16 -not used 17 -Transponder 2 18 -CAN high speed (drive) (high +) 19 -CAN high speed (drive) (low -) 20 -CAN high speed (drive) (screen) 21 -ABS 22 -CAN low speed (Convenience) (high +) 23 -CAN low speed (Convenience) (low -) 24 -CAN low speed (Convenience) (screen) 25 -Bonnet 26 -not used 27 -Belt buckle 28 -K wire 29 -Ambient temperature input 30 -not used 31 -Selection range 32 -not used connector for multifunction display, 32-pin, grey 1 -Switch menu guide (menu) 2 -Switch menu guide (out A) 3 -Switch menu guide (out 4 -Switch menu guide (Enter) 5 -CAN high speed Display (high +) 6 -CAN high speed Display (low -) 7 -CAN high speed Display (screen) 8 -Door contact, passenger side 9 -Door contact, rear right 10 -Door contact, rear left 11 -Enable 12 -Clock 13 -Data 14 -Brake light 15 -Washer fluid level 16 -Tail lights/dipped beams 17 -On-board computer, left 18 -On-board computer, right 19 -On-board computer reset 20 -not used 21 -not used 22 -not used 23 -Key branch 1 Navigation system 24 -Key branch 2 Navigation system 25 -Key branch Telematics 26 -not used 27 -not used 28 -not used 29 -not used 30 -not used 31 -not used 32 -not used [br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 00:08_________________________________________________ Ja u siebie będę wrzucał multikierę całą i z tego co widziałem w etce (fot od Kowi - podziękowania dla niego) to jest tam do dołożenia mała wiązka. Generalnie ja się zamieniam na kiery, więc od razu się to przełoży, ale nei wiem jak wygląda sprawa dokupienia takiego czegoś. Ja dokładałem u siebie multi... potrzebujesz kierownicę z modułem oraz przekaźnik 609 lub podobny z wiązką... jest trochę podłączania
kaju Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Masz kabelkologię gdzieś zapisaną i rozmieszczenie poszczególnych elementów? Bo ja to będę wyciągał z jeżdżącej B5, a tam zasiądzie moja eSa.[br]Dopisany: 07 Styczeń 2012, 01:05_________________________________________________No i Max, nie wiem, czy to ma jakąś różnicę, ale Ty masz przed lifta, my z Nelsonem polifty. Czy ten przekaźnik u mnie już nie siedzi, albo wiązka nie jest uposażona w to, czego Ty nie miałeś? Bo z tego co widzę po fotce z etki, to jest różnica w wiązce, która idzie od kierownicy do kolumny, wtyczki w kolumnach z multi i z eSą są takie same, więc będzie p&p, pytanie teraz o kodowanie.
MaxsteRR Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 No i Max, nie wiem, czy to ma jakąś różnicę, ale Ty masz przed lifta, my z Nelsonem polifty. Czy ten przekaźnik u mnie już nie siedzi, albo wiązka nie jest uposażona w to, czego Ty nie miałeś? Bo z tego co widzę po fotce z etki, to jest różnica w wiązce, która idzie od kierownicy do kolumny, wtyczki w kolumnach z multi i z eSą są takie same, więc będzie p&p, pytanie teraz o kodowanie. Nic u Ciebie nie siedzi... przekaźnik 609 jest tylko i wyłącznie od multi Po Prostu wypruj wsio co się da :> daj screena z etki :gwizdanie:
OnasiS Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Dzieki za info. A Aju przeprosiny to mi moze wysłac bo zachował sie jak ...... . Bo jezeli odsyłasz komus licznik na poczatku pazdziernika a dostajesz spowrotem bez słowa wyjasnienia w połowie grudnia to to jest juz chamstwo. Dla mnie jest nikim i tyle wiec przestańcie go bronic. poprzepinam PINy i sie zobaczy. Dzieki za zainteresowanie
whayat Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Witam Podpialem dzis FISa do auta - Przekladka byla robiona z poliftowego 1/2 FISa z cyfrowym zegarkiem na poliftowy FIS takze obylo sie bez komplikacji:). Pozostalo tylko(albo az:) ) podpiecie czujnikow i pociagniecia kabli od drzwi pasazerow. Mam jednak pytanie, czy przyciski z manetki od FISa powinny zmieniac jego tryb gdy wyswietlany jest komunikat o otwartych drzwiach ? tzn jesli otworze drzwi i nacisne np reset to komunikat o otwartych drzwiach zniknie. Wydaje mi sie ze gdy drzwi sa otwarte nie powinno sie tak dziac. Jak jest u Was ? Zauwazylem tez, ze posiadam w kostce w ori wiazce do radia 3 przewody odpowiedzialne za wyswietlanie RDS na FISie. Mam tylko problem, bo nie potrawie zlokalizowac jak biegnie ta wiazka. Za klimatronikiem przewody lacza sie w 1 gruba wiazke, ktora idzie az za zegary. Pewnosci jednak nie mam i zastanawiam sie czy po prostu nie poprowadzic nowych kabli dla clock, ena i disable. Tak chyba bedzie najprosciej. Ktos u siebie mial podobnie podczas przekladki ?
janjazda Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Mam jednak pytanie, czy przyciski z manetki od FISa powinny zmieniac jego tryb gdy wyswietlany jest komunikat o otwartych drzwiach ? tzn jesli otworze drzwi i nacisne np reset to komunikat o otwartych drzwiach zniknie. Wydaje mi sie ze gdy drzwi sa otwarte nie powinno sie tak dziac. Jak jest u Was ? Tak powinno być. Jak naciśniesz dowolny przycisk na manetce to gaśnie ikona z otwartymi drzwiami Zauwazylem tez, ze posiadam w kostce w ori wiazce do radia 3 przewody odpowiedzialne za wyswietlanie RDS na FISie. Mam tylko problem, bo nie potrawie zlokalizowac jak biegnie ta wiazka. Za klimatronikiem przewody lacza sie w 1 gruba wiazke, ktora idzie az za zegary. Pewnosci jednak nie mam i zastanawiam sie czy po prostu nie poprowadzic nowych kabli dla clock, ena i disable. Tak chyba bedzie najprosciej. Ktos u siebie mial podobnie podczas przekladki ? U mnie też tak było, że te 3 kabelki był w ori kostce. Ale nawet nie bawiłem się lokalizowanie gdzie biegną tylko pociągnąłem nowe
MaxsteRR Opublikowano 8 Stycznia 2012 Opublikowano 8 Stycznia 2012 Zauwazylem tez, ze posiadam w kostce w ori wiazce do radia 3 przewody odpowiedzialne za wyswietlanie RDS na FISie. Mam tylko problem, bo nie potrawie zlokalizowac jak biegnie ta wiazka. Za klimatronikiem przewody lacza sie w 1 gruba wiazke, ktora idzie az za zegary. Pewnosci jednak nie mam i zastanawiam sie czy po prostu nie poprowadzic nowych kabli dla clock, ena i disable. Tak chyba bedzie najprosciej. Ktos u siebie mial podobnie podczas przekladki ? Te przewody idą do kostki, która jest schowana w konsoli, prawdopodobnie w takiej gąbce Bynajmniej ja tak miałem w ori wiązce a później w dokładanej wiązce BOSE
janjazda Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Zauwazylem tez, ze posiadam w kostce w ori wiazce do radia 3 przewody odpowiedzialne za wyswietlanie RDS na FISie. Mam tylko problem, bo nie potrawie zlokalizowac jak biegnie ta wiazka. Za klimatronikiem przewody lacza sie w 1 gruba wiazke, ktora idzie az za zegary. Pewnosci jednak nie mam i zastanawiam sie czy po prostu nie poprowadzic nowych kabli dla clock, ena i disable. Tak chyba bedzie najprosciej. Ktos u siebie mial podobnie podczas przekladki ? Te przewody idą do kostki, która jest schowana w konsoli, prawdopodobnie w takiej gąbce Bynajmniej ja tak miałem w ori wiązce a później w dokładanej wiązce BOSE no to ciekawa sprawa, będę musiał u siebie poszukać, a ta schowana kostka to to ilu pinowa jest?? tylko nie mów, że 32 i pasuje do licznika
whayat Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 zeby sie do niej dobrac pewnie obudowe konsoli trzeba sciagac ? "Macalem" jak idzie ta wiazka po wyjeciu radia i klimatronika i u mnie chowa sie to gdzies za nawiew na nogi kierowcy, dalej juz nie siegalem i nie widzialem zadnej gabki - byc moze siedzi ona glebiej...
MaxsteRR Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 zeby sie do niej dobrac pewnie obudowe konsoli trzeba sciagac ? "Macalem" jak idzie ta wiazka po wyjeciu radia i klimatronika i u mnie chowa sie to gdzies za nawiew na nogi kierowcy, dalej juz nie siegalem i nie widzialem zadnej gabki - byc moze siedzi ona glebiej... Dokładnie siedzi w okolicy nawiewu na nogi Kostka czarna, ilu pinowa nie pamiętam ale jest kwadratowa
Mativo Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Siemacie Mam taką delikatną sprawę dotyczącą FISa, wyczytałem w wątku, że : Manetka - Rozpiska pinów manetki 1 - reset 2 - podpinamy pod masę 3 - przycisk góra 4 - przycisk na dół ORAZ : Piny w liczniku są oznaczone wystarczy sie tylko uważniej przyjżeć Ale to co nas interesuje to tylko: -pin nr 1 czyli sygnal spalania który jest podpięty pod sterownik silnika na podszybiu -pin nr 5 sygnał temperatury zewnetrznej -pin nr 9 niedobór płynu do spryskiwaczy -pin nr 11 przycisk reset na manetce -pin nr 14 przycisk góra na manetce -pin nr 18 przycisk dół na manetce na koniec zostaje podłączenie do masy -pin nr 16 i -pin nr 19 kontrola spalonych żarówe pytanie dotyczy MAS. Gdzie są poprowadzone te masy ? Po prostu przestało mi działać przełączanie prawo/lewo oraz reset... wyczyściłem całą manetkę wtyczki w manetce i zegarach i dalej jest coś nie tak. Podejrzewam, że problemem może być brak masy. Tylko jak to sprawdzić ?
Góral.tz Opublikowano 10 Stycznia 2012 Opublikowano 10 Stycznia 2012 no kabelek weź od masy ten co idzie do manetki i miernikiem sprawdź na ciągłość do ramy samochodu, albo próbówka jeden koniec do 12V+a drugi do rzekomej masy
Mativo Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 no kabelek weź od masy ten co idzie do manetki i miernikiem sprawdź na ciągłość do ramy samochodu, albo próbówka jeden koniec do 12V+a drugi do rzekomej masy Tak właśnie zrobie dzisiaj w nocy w pracy jak znajde chwilkę :gwizdanie: Podepne osobną mase do pina od rzekomej masy i zobacze czy bedzie działać... jeśli nie to miernik w rękę ... oby wszystko było ok... dzieki [br]Dopisany: 10 Styczeń 2012, 17:24_________________________________________________ Sprawdziłem wszystko znowu odkręcałem zegary, manetke i nic tam nie widać. Manetke rozebrałem i wyczyściłem raz jeszcze, wyczyściłem i posprawdzałem styki w zegarach i manetce wszystko wygląda cacy. Nawet wyciągnąłem ECU żeby sprawdzić gdzie ida kable z czerwonej wtyczki z zegarów i z manetki... Tutaj moje pytanie co to są za wtyczki pod ECU ? Bodajrze 4 wtyczki... Poruszałem tym ustrojstwem poruszałem innymi "podejrzanymi kabelkami" pod maską... odpaliłem auto i odziwo FIS zaczął się przełączać ale bardzo chaotycznie przeskakiwał ciągle nawet jak nie klikałem (tak jakby się zawiesił i nagle przełączył tyle razy ile kliknąłem). Drugie pytanie gdzie idą wkońcu te kable z czerwonej wtyczki z zegarów oraz z manetki ? Co jeszcze sprawdzić... Bardzo Was moi drodzy proszę o pomoc nie mam pojęcia co teraz zrobić a chce zeby wszystko działało jak należy !!! Jeśli ktoś ma jakiekolwiek podejrzenia proszę o pomoc i swoje uwagi. Pozdrawiam...
roberto343 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Witam wszystkich! Może ktoś mi pomoże , a mianowicie już rok temu wymieniłem właśnie zegar na pełen fis w mojej A4 1,9 TDI z 1996 roku, i jest wszystko OK za wyjątkiem Airbag w którym miałem do wymiany pas kierowcy i żeby nic mi się nie paliło tymczasowo założyłem spaloną żarówkę. Postanowiłem wymienić ten pas i skasować błąd WAG. Założyłem sprawna żarówkę podłączyłem WAG i skasowałem błędy. Oczywiście błąd pasa kierowcy już się nie pojawił ale kontrolka świeci i w Wad jest taki komunikat „USZKODZENIE KONTROLKI AIRBAG PRZERWA LUB ZWARCIE DO MASY”błąd 1025, i tylko ten błąd występuje. Co z tym zrobić czy te zegary bez fis różnią się od tych z Fisem w podłączeniu kontrolki airbag? Może można to przerobić, nie posiadam schematu więc nie mogę sobie z tym poradzić i nie wiem czy w przypadku tego błędu poduszki zareagują normalnie w przypadku….Proszę o pomoc.
august Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Proszę, niech mi ktoś wytłumaczy jak się ma sygnał spalania do jazdy na lpg? Co wtedy pokazuje FIS?
danielom Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Pokazuje to, co byloby na benzynie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się