Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam a ja mam pytanie w tym temacie choc z nieco innej beczki:) mianowicie tez jestem po wymianie licznika na pelen fis wszystko dziala jest tylko maly mankament..... chodzi o wskazniki glownie poziom paliwa i ladowanie akku po wlaczeniu zaplonu tak szybko osiagaja swoja wartosc ze wskazowki sie przesuwaja na osce i po kilkunastym wlaczeniu zaplonu musze je kalibrowac.... nie wiem czy tak powinno to dzialac w jaggerach czy nie ale jest to dosc denerwujace bo co jakis czas musze rozbierac licznik i ustawiac recznie wskasowki.... moze ktos juz sie spotkal z takim problemem lub ma jakis pomysl jak go rozwiazac??

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam a ja mam takie pytanie mam audike z 99r oryginalnie posiada już licznik z fisem jest to jeszcze licznik bez can z czerwonym podświetleniem i analogowym zegarkiem. przymierzam się do przełożenia na tego licznika taki jak był po II lifcie ale jest kilka spraw które mnie zastanawiają :

1. wtyczka od Komputera ta w poliftówce jest inna i chodzi o sygnały czy bezie trzeba jeszcze jakieś ciągnąć czy wszystke sygnały mam w starej wtyczce

2. czy reszta wskazań będzie ok bo czytałem że liczniki np z a6 mają problem z prawidłowym wskazywaniem paliwa

3. czy da się zakodować zaprogramować licznik zwykłym kabelkiem vag czy trzeba zakupić vag-tacho

Opublikowano
witam a ja mam pytanie w tym temacie choc z nieco innej beczki:) mianowicie tez jestem po wymianie licznika na pelen fis wszystko dziala jest tylko maly mankament..... chodzi o wskazniki glownie poziom paliwa i ladowanie akku po wlaczeniu zaplonu tak szybko osiagaja swoja wartosc ze wskazowki sie przesuwaja na osce i po kilkunastym wlaczeniu zaplonu musze je kalibrowac.... nie wiem czy tak powinno to dzialac w jaggerach czy nie ale jest to dosc denerwujace bo co jakis czas musze rozbierac licznik i ustawiac recznie wskasowki.... moze ktos juz sie spotkal z takim problemem lub ma jakis pomysl jak go rozwiazac??

Wciskasz do końca te wskazówki? Jeśli tak to powinno bardzo mocno siedzieć, bo wtedy nawet ręcznie nie jest łatwo ich przesunąć.

Opublikowano

To i ja wam zadam ciekawe pytanie. Planuje zmienić sterownik w swoim 1z z marca 1995 na 16 bitowy z afna 08.1996. Czy nie trzeba będzie na nowo prowadzić sygnału spalania do fisu i przerabiać sygnałów do tempomatu ?? A może będzie to p&p ??

Opublikowano

koledzy podpowiedzcie co zrobic aby manetka fis z sedana dzialala w avancie, kiedys cos na forum obilo mi sie ale nieumiem juz tego znalesc, wiem ze trzeba cos tam z tylu ulamac by odginala sie na spryski tylniej szyby ale chyba jakies kabelki sie zamienia aby spryski dzialaly ok czy sie myle? pzdr

Opublikowano

Z ciekawostek:

Pacjent: Audi a6 1.8TQ maunal APU 11/1999 (pollift) licznik : biale podswietlenie cyfrowy zegarek pelen fis

Operacja: Licznik z A4 po II lifcie - biale podswietlenie cyfrowy zegarek pelen fis ANGOL

Diagnoza? plywak do wymiany, wylaczenie imo, itp

Rezultat: wrzucony wsad z licznika co byl ori, paliwo wskazuje normalnie, imo smiga, predkosc ok, ALL OK wymienic trzeba jedynie tarczki i ustalic przebieg z przebiegiem z ECU...

i mozna sie cieszyc IDEALNYM FIS-em :banan::decayed:

Opublikowano
Z ciekawostek:

Pacjent: Audi a6 1.8TQ maunal APU 11/1999 (pollift) licznik : biale podswietlenie cyfrowy zegarek pelen fis

Operacja: Licznik z A4 po II lifcie - biale podswietlenie cyfrowy zegarek pelen fis ANGOL

Diagnoza? plywak do wymiany, wylaczenie imo, itp

Rezultat: wrzucony wsad z licznika co byl ori, paliwo wskazuje normalnie, imo smiga, predkosc ok, ALL OK wymienic trzeba jedynie tarczki i ustalic przebieg z przebiegiem z ECU...

i mozna sie cieszyc IDEALNYM FIS-em :banan::decayed:

To widzę kolego amjeryke odkryłeś :decayed: dawno dawno o tym pisałem, że wsad się wgrywa, żeby nie walczyć z pływakiem, ja w swoim przypadku wolę walkę z pływakiem, bo zostawiam bajer choinkowy, czyli świecenie wskazówek po przekręceniu zapłonu :wink:

Opublikowano

Hmm domyslam sie ze ameryki nie odkrylem, bo gdzies czytalem ze zmienia sie program i sie nie walczy

a co do swiecenia wskazowek to tez jest gdzies chyba na forum passata opisane co zmieniac w programie by wskazowki swiecily, lub podobne

Napisalem bo nie znalazlem nigdzie by ktos zmienial w liczniku z a6.... raczej liczniki z a6 wedruja do a4... a u mnie bylo odwrotnie :grin:

Opublikowano

Spoko spoko :wink: świecenie wskazówek to już ingerowanie w wsad licznika, który jest hexem napisany... Mam magika, który potrafi to czytać, w wolnej chwili jak będe w kraju to mój licznik powędruje na stół, porówna się kilka wsadów a4/a6 i powinien dojść co i jak :decayed::decayed:

Opublikowano

masz racje to jest ingerencja we wsad w hexa

widzialem wczoraj rozpiske na necie co i jak zmienic by swiecily wskazowki same lub wskazowki i fis itp

wiec jest to do ogarniecia

A moze wiesz jak zakodowac by fis drzwi wypluwal otwarte?

w starym liczniku mam w nowym z a4 z wsadem z a6 nie lata :/ a na ori wsadzie latalo tyle ze angol to mial odwrotnie:facepalm:

Opublikowano

Pokaż te info o zmianie hexa dla wskazówek itp ;)

Opublikowano

Dokładnie pokaż info w wsadzie to raz, a dwa - w a4 sygnał o info otwartych drzwi idzie po krańcówkach w drzwiach, w a6 po module komfortu. Dziękuje dobranoc, w jedną ani w drugą stronę nie będzie działało po zmianie licznika czy a4 na a6 czy a6 na a4 :hi:

Opublikowano

Hmm Ciekawe to co piszesz bo wkladajac licznik z a4 do mojej a6 z ori wsadem BYLO INFO O OWTARTYCH DRZWIACH tyle ze dzwi od kierowny pokazywal na wyswietlaczu jako od pasazera - PO ANGOLSKU.

po zmianie wsadu nie kreci na liczniku od a4, w ori liczniku jest ok. WIEC to kewstia kodowania czy tak jak piszesz modulu/krancowek?

Co do hexa zaraz poszukam

Tutaj:

http://forum.vw-passat.pl/threads/53313-Ciekawostki-licznikowe

Opublikowano

A6 po lifcie czy przed? Jak przed to chyba jeszcze szło na krańcówkach, w poliftowej wersji 100% jest na module komfortu.

---------- Post dopisany at 19:27 ---------- Poprzedni post napisany at 19:15 ----------

Arre dzięki za link, ale to są hexy do paska, nie wiem czy i ewentualnie jakie są różnice we wsadach w audi. Dopiero jak wytargam licznik i siądę z magikiem do flaszki to będziemy kminić i porównywać wsady.

---------- Post dopisany at 19:27 ---------- Poprzedni post napisany at 19:27 ----------

Arre dzięki za link, ale to są hexy do paska, nie wiem czy i ewentualnie jakie są różnice we wsadach w audi. Dopiero jak wytargam licznik i siądę z magikiem do flaszki to będziemy kminić i porównywać wsady.

Opublikowano

Wiem ze to sa Hexy do paska ale wg mnie powinny byc zblizone lub takie same

Co do A6 mojej to dziwna sprawa bo mam cos jak Minilift 11.1999 (duze soczewki, licznik z bialym podswietleniem cyfrowym zegarkiem)

Gdybym nie widzial na wlasne oczeta jak podpinam licznik z a4 i dzialaly drzwi tzn byl obrazek drzwi od kierowcy pokazywal jako od pasazera, reszta drzwi nie trybila to bym moze i uwierzyl ze to cos z podpieciem a nie programem... tylko dlaczego po wymianie wsadu calkiem to wcielo :doh:

Tu mam cos ze w Hex-ie pogrzebac trzeba niby :"W koncu udalo mi sie znalezc bit w pamieci licznika odpowiedzialny za wyswietlanie symbolu otwartych drzwi. Jak wiadomo wersje z A4 byly pozbawione tej mozliwosci. Aby taka mozliwosc aktyowowac wystraczy zmienic bajt pod adresem 0x67 z 0xD1 na 0xE1 lub 0xF1 (w pamieci 93c66). Od tej pory podanie sygnalu o odpowiednim wypelnieniu (jakim wkrotce mam nadzieje zdiagnozowac) na nozke 23 z zielonego zlacza powoduje wyswietlenie ikonki samochodu z otwratymi odpowiednimi drzwiami" cytat z forum audi/audia6

Opublikowano

No to uaktywni Ci tylko i wyłącznie ikonkę otwartych drzwi przednich od kierowcy, to się zgodzę. Ale żeby wyświetlało w a4 każde drzwi osobno na pełnym fisie to musisz mieć z każdej krańcówki pociągnięty kabel do licznika :) w A6 bangla po module, tutaj w sumie jak u siebie zmienisz kombinacje w hexie tak jak w tym cytacie to powinno to banglać. Zapisałeś może ten wsad z angole? Bo pilnie potrzebuję wsad do obadania kilku spraw... :decayed:

Opublikowano

Ta mam wsad z angola... bo nie wiem czy nie bede badal roznic by dojsc o co kaman z tymi drzwiami ( niby pier**la ale kurcze sie przyzwyczailem :facepalm: )

jutro znajde ten wsadzik i Ci podesle na pw

Polec jakis dobry progs do Hex-y?

Opublikowano

Wrzuć mi go na maila [email protected]

co do programów czytających hexy to ja jeszcze do tego nie zasiadałem, ale mam zamiar na dniach się bardziej tym zainteresować. Chwilowo jestem zarypany po uszy, a do tego jednak potrzeba skupienia.

Opublikowano

Kaju wsad wyslalem wlasnie

siedzialem siedzialem siedzialem nad tymi hexami i cos nie bangla :/ albo ja za slaby na to :facepalm:

szukalem tej lipy 0x67 z 0xD1 na 0xE1 lub 0xF1 (w pamieci 93c66)

ale ja mam chyba pamiec 93c88

nasciagalem sie winhexow vag-eeprom itp i lipa dalej

nie wiem gdzie to mam znalezc

po wgraniu wsadu z angola pokazuje autko z drzwiami :/

Opublikowano

za***iście arre. Max też mi wysyła wsad, więc będą dwa do porównania co i jak. Powiedz mi tylko jaki to wsad mi wrzuciłeś, jaki numer szafy, a4 czy a6 angol czy europa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...