arre Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 hmm a jak bym olej rozgrzal roslinny i wsadzil czujnik w niego w warunkach domowych to go sprawdze?
kaju Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 To niestety nie działa :/ Podłączałem już omomierz do mojego czujnika i nowego Helli w sklepie i nic nie wskazuje, chyba że musi być zanurzony w oleju żeby coś pokazać. musi być czujnik w oleju, tam w warunkach testu jest napisane, temp. oleju min. 70*C Tak, ale zrozumiałem, że do sprawdzenia działania czujnika poziomu czyli piny 1,3 jest potrzebne 70, a do sprawdzenia temp. piny 1,2 wartości podane są przy 20 i 70 st. ---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:11 ---------- Nie wjechałem Diablo jeszcze na podnośnik, jak wjadę, to będę zrzucał osłonę do zmiany oleju i filtra, wtedy zrobię Ci tą fotkę. Kanały poszczególne też postaram się spisać wartości ile się da kanałów. Po zmianie na pełny FIS oczywiście manetka, szara wtyczka + piny (sterowanie do manetki, CANy do radia i masowanie poszczególnych czujników wypisanych wcześniej, tj. spalona żarówka, światła stop i poziom płynu spryskiwaczy na początku, teraz poziom płynów mam już pod czujnikiem, bo dorezałem ori czujnik). Ok, nie ma problemu Dokładnie jak kaju182 napisał... czujnik spryskiwaczy to nieduże koszty i łatwe do zrobienia więc warto, z żarówkami już gorzej bo potrzebny moduł i kombinacje z instalacją. Jeszcze można się pobawić i podłączyć pozostałe drzwi do szarej kostki ja będę kombinował z drzwiami ale chyba dopiero na wiosnę Ty możesz, bo masz licznik z A4, więc idzie po krańcówkach, ja mam z A6 licznik, gdzie komunikacja odbywa się przez moduł komfortu, który w B5 wychodził tylko w wersjach z automatem i obsługiwał tylko skrzynię...
janjazda Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 hmm a jak bym olej rozgrzal roslinny i wsadzil czujnik w niego w warunkach domowych to go sprawdze? Próbuj, tylko zrób tak jak w misce, żeby czujnik był od dołu:-)
Diablo Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 wyrezaj dziurę w bańce 4-5 litrowej przykręć czujnik i może się uda
arre Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 a napiecia nie trzeba chyba nie? samym omomierzem go traktowac tylko... mam ori wykrecony bo jezdze na zamienniku wiec sie pobawie...
janjazda Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Nie potrzebne napięcie. Tylko omomierz i heja. Zrób sobie takie stanowisko badawcze. no i termometr, żebyś wiedzial, że roślinny ma 70 °C
Diablo Opublikowano 30 Listopada 2012 Opublikowano 30 Listopada 2012 No ja dziś sparwdzałem z kolegą Djkill o co komon z tą temperaturą i doszliśmy do wniosku, że czujnik jest do wymiany Wiązka ok, zasilanie ok numeracja pinów ok. Potwierdza się to co piszą na różnych forach o tym czujniku, mianowicie musi być to oryginał. Topran nie działa, Febi nie działa, kupiony org. Hella i zobaczymy Potwierdza się również to że czujnik do działania musi być zanurzony w oleju inaczej omomierz nic nie pokaże. arre udało Ci się zrobić stację badawczą ?
waldi919 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Panowie poratujcie... Przepraszam,że w tym temacie ale potrzebuję zdjęcia/rozpiski gdzie znajdują sie i jaką mają rezystancje rezystory odpowiadające za równomierne podświetlenie licznika(led). Chodzi mi głownie o licznik98r (zegarek z cyframi) ale z białym podświetlaniem też będzie miło widziany. Szukam już trzeci dzień i nie mogę znaleźć a wiem,że ktoś już na forum zamieszczał takie foto bo w widziałem niedawno przypadkiem. Bardzo proszę o pomoc.
arre Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Stacja badawcza jest w trakcie - myslalem nad imitacja miski olejowej i najlepsza bedzie puszeczka po orzeszkach - jest metalowa i wytrzyma i 70C i 90 C ;P aktualnie oprozniam puszeczke ;P
bin85 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Witam, prawdopodobnie nic wam to nie da, że czujnik wsadzicie do oleju jeżeli jest wszytko jest ok to wystarczy go podgrzać i wskazówka już powinna pokazywać, chyba że są różne rodzaje czujników.
Krzysiekcalibra Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da. ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące
Diablo Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Znalazłem opis działania czujnika G266 i wbrew pozorom jego sposób działania jest dość skomplikowany Wskazania poziom oleju jest zależne od czujnika temperatury bo czujnik temperatury wysyła sygnał do elektroniki czujnika i podgrzewa 2 zintegrowany czujnik poziomu oleju do temperaturu nieco wyższej od temperatury oleju i na podstawie czasu stygnięcia tego czujnika jest obliczany poziom oleju Długi czas stygnięcia niski poziom, krótki czas stygnięcia wysoki poziom oleju Oba te parametry są przesyłane na przemian do budzika.
janjazda Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da.ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące nie musisz wyciągać bagnetu, bo tam nie ma żadnego czujnika w naszych silnikach. Wystarczy że otworzysz maskę. U mnie o dziwo ostatnio nie wywala komunikatu o niskim stanie, ale temp. leży cały czas:facepalm:
kaju Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da.ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące :naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty: Jesteś blisko prawdy która brzmi: wystarczy unieść maskę na kilka sekund i wtedy czujnik, który masz przy zamku maski wysyła sygnał do FISa, że stan został sprawdzony/dolany i kasuje błąd na FISie nawet jej nie musisz podnosić, wystarczy, że lekko uniesiesz, chwilkę przytrzymasz i problem masz z głowy do momentu kolejnego sprawdzenia stanu przez czujnik
janjazda Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da.ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące :naughty::naughty::naughty::naughty::naughty::naughty: Jesteś blisko prawdy która brzmi: wystarczy unieść maskę na kilka sekund i wtedy czujnik, który masz przy zamku maski wysyła sygnał do FISa, że stan został sprawdzony/dolany i kasuje błąd na FISie nawet jej nie musisz podnosić, wystarczy, że lekko uniesiesz, chwilkę przytrzymasz i problem masz z głowy do momentu kolejnego sprawdzenia stanu przez czujnik Kaju, też jesteś bliski prawdy:decayed: Nie trzeba unosić maski i trzymać, wystarczy, że pociągniesz za rączkę od otwierania pokrywy. U mnie to kasuje komunikat o min. oleju.
kaju Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 To wtedy i tak musisz iść ją unieść i zamknąć tak od razu nie kasuje, sprawdzałem. 3-5 sekund gdzieś od momentu podniesienia machy komunikat ginie. A najlepiej podnieść na włączonym zapłonie, wyłączyć zapłon, uść zamknąć i wtedy widzisz najzajebistszy napis, jaki można zobaczyć na fisie, czyli jebitne OK :kox:
bin85 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 tak można zrobić jak się ma czujnik który jest montowany przy podstawie filtra oleju a my mamy taki co jest montowany w misce olejowej i jest on zintegrowany z poziomem oleju i go podgrzać raczej się nie da.ps. u mnie też zaczęło pokazywać że mało oleju jak przejadę około 100km wystarczy wyjąć bagnet i wsadzić i kontrolka na fisie znika ale jest to denerwujące Mówię tu właśnie o czujniku w misce, nie musi być w niczym zanurzony aby temperatura działała, niczym się on nie różni od normalnego czujnika jedynie ma wbudowaną elektronikę które przekształca rezystancję na od sygnał który idzie do licznika
xxxSzYbAxxx Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 chłopaki, a poweidzcie mi do czego mam podłączyć kabelki z szrej kostki typu clock i data żeby ustawić zegarek?? miałem licznik z analogowym zegarkiem, a teraz jest cyfrowy bo licznik polift biały z 2 wyś i fisem i za kija nie idzie przestawić godziny i nie wiem do czego sie wpiąć...
kaju Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 On się sam aktualizuje. Palemke powinieneś mieć po lewej stronie zegara. Jeśli chcesz go ręcznie ustawić, to lewy bolec od licznika od tego służy. A piny DATA ENA CLOCK są od komunikacji radia z FISem i podpinasz je analogicznie do radia.
xxxSzYbAxxx Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 no własnie palemki nie ma bo nie ma w nim z tyłu tej kostki 4 pinowej małej czarnej. No a zegarek nie reaguje na jakiekolwiek ruchy bolcem tym po lewej stronie i nie wiem jak to ugryźć..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się