Bart-S Opublikowano 5 Listopada 2011 Opublikowano 5 Listopada 2011 Wedłóg Etki jest tylko różnica w latach produkcyjnych, pewnie są inne materiały zastosowane w produkcji jednych czy drógich i stąd może są właśnie te różnice. Ale Etka mówi że oba głośniki charakeruzują się indentyczną barwą akustyczną. Wiem to od doradcy technicznego Audi. dRACoNIx - ETKA nic Ci nie powie na temat parametrów głośnika. Tam masz podany tylko numer części oraz zakres dat zastosowania. Niestety nigdzie nie ma wykazu dlaczego VAG wycofuje się z danego modelu części i zastępuje go nowym. Można się tylko domyślać czy: - zmienił się element do którego część jest mocowana? - zmienił się producent/dostawca? (tańsze części bo na pewno nie droższe ) - wada fabryczna? - itd. Jeszcze mniej w tej kwestii dowiesz się od "doradcy technicznego" Audi Co do głośników z końcówką A i B to róznica jest diametralna i każdy Ci to powie, kto posłucha tego i tego. Rozumiem że masz profesionalne studio pomiarowe że tak stwierdziłeś. Nawet 10 latek od razu usłyszy róznice w graniu A i B. Słyszałem pare zestawów na takich i takich głośnikach i jest róznica wielka. Zresztą te głośniki są całkiem inne. B są o 30% cięższe od A. B mają całkiem inne zawieszenie głośnika niż A. Marku - pomiary akustyczne można wykonać samemu w domu (jeśli oczywiście dysponujesz odpowiednim sprzętem). W ten sposób porównałem sobie zwykłe głośniki i BOSE (gdzieś w tym wątku wrzucałem info odnośnie charakterystyki zarówno niskotonowych jak i wysokotonowych głośników - m.in. wtedy właśnie wyszło na jaw, że tweeter BOSE i seryjny różni się tylko zastosowanym kondensatorem). Co do walorów dźwiękowych - różnice mogą dotyczyć stanu zużycia głośnika. Zauważcie jak zachowuje się (pracuje) membrana starego głośnika a jak nowego (skok i sprężystość). Chociaż nawet wtedy nie powinno być tak dużych różnic jak to Siemian opisuje - dlatego w tej debacie bardziej przychylam się do jego opinii.
FANTOMAS Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 ...Czy wy też macie taki efekt syczenia głośników, w momencie otwarcia dźwi rns-e dostaje prąd bo słychać jak przechodzi w stan czuwania jak sądze. Jeszcze nie zapalając stacyjki ani fizycznie radia słysze w głośnikach nie buczenie tylko takie niezbyt głośnie ale słyszalne syczenie. Ps. Wie ktoś o co chodzi, czy może to normalne sytułacja? Ja mam ORI Bosse i tak jest nie wiem jak głośne macie "to syczenie" ale u mnie jest to słyszalne tylko wtedy jak wszystko jest zamknięte (drzwi i okna) i jest w miarę cicho. Końcówka mocy wzmacniacza idzie pod parę w momencie otwarcia drzwi sygnał startu idzie po can-ie informując wybrane urządzenia że psychol Siemian zaraz wsiądzie do bolida więc trzeba już grzać heble U mnie np. po otwarciu drzwi włącza się wstępnę sprężenie paliwa (włącza się na chwilę pompa paliwa). Ten szumek to żadna anomalia. Piasł tu ktoś o wkurzającym podnoszeniu dzwięku podczas jazdy przez MicBosse. To można sobie vag-iem wyłączyć ja mam tak zrobione i jest już spokój z "dziwnym" podgłaśnianiem gdy nagle np. przejedzie koło nas ciężarówka albo wjedziemy na bardziej szorstki asfalt itp. Ten microfon ma też za zadanie podanie info o jakości dzwięku prowadzi nasłuch odtwarzanego źródła i procesor DSP tak dobiera ustawienia audio (barwa dzwięku) żeby był on bez zniekształceń i przesterowań. Brak tego mikrofonu skutkuje tym że np. przy młóceniu na cały gwizdek będzie lepszy bas i sopran ale będą również przestery czego nie ma u mnie bo co bym nie zapodał i odkręcił kranik na full to muza leci bez jakichkolwiek zniekształceń i plucia się bassu chociaż ustawienia barwy dzwięku bass/sopr. będą na full.
dRACoNIx Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Dokładnie jest tak jak mówisz FANTOMAS, Ja osobiście wole mieć mic Bose On - bo bynajmniej mam zawsze dopasowaną barwe dźwięku a nie przesterowane wszystko. Pozatym można zrobić fajny trik - w koste Bose 32pin obsadzić pin11 i pin12 oraz pin18, ten pin18 podpinamy pod szyberdach a z pinów 11i12 podpinamy dodatkową tube basową !!! Efekt jest niesamowity po otwrciu szyberdachu włancza sie 2 subwoofer :hi: Ps. To jest praktykowane w Cabrio po 2005r.
FANTOMAS Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 .....Ja osobiście wole mieć mic Bose On - bo bynajmniej mam zawsze dopasowaną barwe dźwięku a nie przesterowane wszystko..... tzn. o co Ci chodzi o to wyłączenie Vag-iem czy jego fizyczne podłączenie Ja mam Vag-iem "mic Bosse OFF" ale korekta jakości dzwięku jest nadal nie ma przesterów przestało mi tylko świrować na odgłosy otoczenia co mnie irytowało.
dRACoNIx Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 .....Ja osobiście wole mieć mic Bose On - bo bynajmniej mam zawsze dopasowaną barwe dźwięku a nie przesterowane wszystko..... tzn. o co Ci chodzi o to wyłączenie Vag-iem czy jego fizyczne podłączenie Ja mam Vag-iem "mic Bosse OFF" ale korekta jakości dzwięku jest nadal nie ma przesterów przestało mi tylko świrować na odgłosy otoczenia co mnie irytowało. Mówie tylko że mam Mic Bose fizycznie podpięty oraz Vagiem ustawiony na ON - i nie mam problemów z przesterowaniem dźwięku, nie ma żadnego trzykrotnego pikania i bez względu na ilość odkręcenia gałki "kraniku" to nie ma przesterowania. A aproppo syczenia !!! Czy one ma być cały czas od otwrcia dźwi czy po jakimś czasie ma ustać. Ps. Bo mnie się wydaje że one jest cały czas !!!
konrad_A4 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 tylko gdy radio jest w stanie gotowości <=> BOSE wzmacniacz włączony, magistrala CAN jest nieuśpiona, a budzi się ona chociażby już od momentu jak otwierasz drzwi z pilota, także możesz mieć wrażenie, ze syczy cały czas - choć jakbyś posiedział w aucie z wyłączonym radiem to po paru minutach CAN by przeszedł w stan uśpienia i wszystko by się powyłączało
dRACoNIx Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 tylko gdy radio jest w stanie gotowości <=> BOSE wzmacniacz włączony, magistrala CAN jest nieuśpiona, a budzi się ona chociażby już od momentu jak otwierasz drzwi z pilota, także możesz mieć wrażenie, ze syczy cały czas - choć jakbyś posiedział w aucie z wyłączonym radiem to po paru minutach CAN by przeszedł w stan uśpienia i wszystko by się powyłączało Bardzo dziękuje jest dokładnie tak jak mówisz. Pozdrawiam Olo :hi:
miodzio Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 a jak jest w końcu z tym podłączeniem mikrofonu Bose?? Jaki kabel trzeba do podłączenia czy ma być ekranowany etc... No i jeszcze jedno ktoś pisał ze po zmianie "gwizdków" z zwykłych na bose odczuł sporą różnice w dźwięku - jak dla mnie różnica nie odczuwalna z przewagą na żadna.
Aydaho Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 a jak jest w końcu z tym podłączeniem mikrofonu Bose?? Jaki kabel trzeba do podłączenia czy ma być ekranowany etc... No i jeszcze jedno ktoś pisał ze po zmianie "gwizdków" z zwykłych na bose odczuł sporą różnice w dźwięku - jak dla mnie różnica nie odczuwalna z przewagą na żadna. tweetery seryjne są OK - totalna bzdura z ich wymianą na BOSE
tomi790 Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgadzam się z przedmówcą po wymianie na wzmaka BOSE wszystko gra bardzo dobrze na seryjnych tweeterkach
dRACoNIx Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgadzam się z przedmówcą po wymianie na wzmaka BOSE wszystko gra bardzo dobrze na seryjnych tweeterkach To Ja wynieniłem przód gwizdki rónież na BOSE i zanim zmieniłem zmacniacz na Bose to była różnica dość spora odczuwalna - na samej nawigacji !!! Kiedy podpiołem zmacniacz Bose i przód powędrował pod zmachol to różnica się zatarła !!! Efektem przodu na gwizdkach Bose + zmachol Bose - było to że ciszej był słyszalny sopran, bardziej słyszalny Center Przód - a odczucie wrażenia było takie ża bardzie słyszałem tylne gwozdki niż przednie i co najbardziej było dziwne to, to że słuchając muzyki z miejsca kierowcy słyszałem prawy przód gwizdek oraz center przód a lewy przedni gwizdek prawie wcale, i oczywiście tył był słyszalny dobrze. Zatem wróciłem na normalne gwizdki przód + zmacniach Bose = jest tak jak powinno być !!!
Bart-S Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgadzam się z przedmówcą po wymianie na wzmaka BOSE wszystko gra bardzo dobrze na seryjnych tweeterkach To Ja wynieniłem przód gwizdki rónież na BOSE i zanim zmieniłem zmacniacz na Bose to była różnica dość spora odczuwalna - na samej nawigacji !!! Kiedy podpiołem zmacniacz Bose i przód powędrował pod zmachol to różnica się zatarła !!! Efektem przodu na gwizdkach Bose + zmachol Bose - było to że ciszej był słyszalny sopran, bardziej słyszalny Center Przód - a odczucie wrażenia było takie ża bardzie słyszałem tylne gwozdki niż przednie i co najbardziej było dziwne to, to że słuchając muzyki z miejsca kierowcy słyszałem prawy przód gwizdek oraz center przód a lewy przedni gwizdek prawie wcale, i oczywiście tył był słyszalny dobrze. Zatem wróciłem na normalne gwizdki przód + zmacniach Bose = jest tak jak powinno być !!! To dlatego, że przez kondensator o innej pojemności tweeter BOSE ma obcięty dolny zakres wysokich częstotliwości (zapewne celowy zabieg osoby, która projektowała cały system audio).
konrad_A4 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Byłby ktoś tak życzliwy i przypomniał mi które piny z wzmacniacza BOSE trzeba zmostkować, czy zmasować by uciszyć te 3 piknięcia spowodowane brakiem MIC'a ? Pamiętam, że kiedyś widziałem jak ktoś podlinkował jakąś listę z rozpisanymi pinami, ale czy to było tu, czy na jakimś innym forum zagranicznym, tego już nie pamiętam i nie mogę odnaleźć Acha, wzmak oczywiście 32-styk. EDYTA: dobra wygrzebałem TPI na ten temat http://dejong947.com/audi/tsb/audi.tb.91-04-17.pdf
mk4 Opublikowano 20 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2011 Byłby ktoś tak życzliwy i przypomniał mi które piny z wzmacniacza BOSE trzeba zmostkować, czy zmasować by uciszyć te 3 piknięcia spowodowane brakiem MIC'a ? Pamiętam, że kiedyś widziałem jak ktoś podlinkował jakąś listę z rozpisanymi pinami, ale czy to było tu, czy na jakimś innym forum zagranicznym, tego już nie pamiętam i nie mogę odnaleźć Acha, wzmak oczywiście 32-styk. EDYTA: dobra wygrzebałem TPI na ten temat http://dejong947.com/audi/tsb/audi.tb.91-04-17.pdf dodam ten PDF na pierwszą stronę
superdziki Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Troszkę odgrzebę temat. Czy ktos probowal podpiac zestaw bose do radia Symphony II? Są moze jakies kruczki? Wiem że w RNSie są specjalne piny pod bose a w symphony nie ma tzn bose pin jest ale sygnalow nie ma. Czy wystarczy tylko line-out podpiąć do wzmacniacza?
Bromchit Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Troszkę odgrzebę temat. Czy ktos probowal podpiac zestaw bose do radia Symphony II? Są moze jakies kruczki? Wiem że w RNSie są specjalne piny pod bose a w symphony nie ma tzn bose pin jest ale sygnalow nie ma. Czy wystarczy tylko line-out podpiąć do wzmacniacza? Nie ma żadnych kruczków : Chorus“/„Concert“/„Symphony“ (radio generacji II+) od tygodnia kalendarzowego 45/06 A - Złącze wielostykowe, 8-stykowe (T8), czarne 2 - Przedni prawy głośnik (+) (nie w przypadku systemu BOSE) 3 - Przedni lewy głośnik (+) (nie w przypadku systemu BOSE) 6 - Przedni prawy głośnik (-) (nie w przypadku systemu BOSE) 7 - Przedni lewy głośnik (-) (nie w przypadku systemu BOSE) B - Złącze wielostykowe, 12-stykowe (T12f), niebieskie 1 - NF-In po lewej stronie (niewykorzystane) 2 - Masa CD dozmieniacza płyt CD -R41- 3 - NF-In masa (niewykorzystane) 4 - Stały plus dozmieniacza płyt CD -R41- 5 - BOSE-kodowanie do masy (tylko w przypadku systemu BOSE) 6 - CD-Data out do zmieniacza płyt CD -R41- 7 - NF-In po prawej stronie (niewykorzystane) 8 - Lewy sygnał zezmieniacza płyt CD -R41- 9 - Prawy sygnał zezmieniacza płyt CD -R41- 10 - Plus przyłączony dozmieniacza płyt CD -R41- 11 - CD-Data in odzmieniacza płyt CD -R41- 12 - CD-CLK odzmieniacza płyt CD -R41- C - Złącze wielostykowe, 12-stykowe (T12), zielone 1 - Sygnał prędkości (nieużywany) 3 - Przedni lewy sygnał do wzmacniacza -R12- (tylko w przypadku BOSE) 5 - Tylny lewy sygnał do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12- 6 - Sygnał o niskiej częstotliwości (-) z urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- / instalacji do telefonu komórkowego 7 - Diagnoza K (niewykorzystana) 8 - Sygnał masy do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12- 9 - Przedni prawy sygnał do wzmacniacza -R12- (tylko w przypadku BOSE) 10 - Audio Pilot zał./wył. (niewykorzystane) 11 - Tylny prawy sygnał do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12- 12 - Sygnał o niskiej częstotliwości (+) z urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- / instalacji do telefonu komórkowego D - Złącze wielostykowe, 8-stykowe (T8), czarne 9 - Magistrala CAN High (system Infotainment) 10 - Magistrala CAN Low (systemu Infotainment) 11 - Sygnał wyciszenia o niskiej częstotliwości (Mute) instalacji do telefonu komórkowego 12 - Zacisk 31 13 - Plus przyłączony do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12- 14 - Masa układu alarmowego (niewykorzystane) 15 - Zacisk 30 16 - Stały potencjał plus połączony ze stykiem 15 (układ alarmowy)
mirekski07 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Witam wszystkich W tym temacie jestem zielony , proszę o poradę kolegów znających się na rzeczy Jestem w trakcie składania części do Bose w audi a4 b6 sedan ,zamontowałem głośniki w dzwi i tubę basową w tylną półkę został mi wzmacniacz , jaki mogę zastosować czy tyko przypisany do tego modelu nadwozia to jest 8E5 035 223 A/B/C , czy może być od Cabrio lub od Avanta . Szukając sprzedawcy zapewniają że wzmacniacz od Cabrio nadaje się idealnie do Sedana . Druga sprawa to zastosowanie wzmacniacza 25 pin , jaki model mogę zastosować do Sedana ,
michael130 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Witam Czy po odpięciu przednich glośników z rns-e i podpięcie przodu do wzmacniacza bose przez wyjścia liniowe wszystko będzie dzialalo .?Czy bez kodowania wagiem będzie ok, wiadomo że będzie błąd ,ale czy można z tym jeżdzic tzn . mieć wpiety wzmacniacz bose i nic nie kodować. I jeszcze jedno pytanie , czy po odpięciu kostki z zasilaniem od rns-e i wpieciu ją z powrotem radio normalnie działa , czy trzeba wpisywać kod ?
Yoghurt Opublikowano 7 Stycznia 2012 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Witam Czy po odpięciu przednich glośników z rns-e i podpięcie przodu do wzmacniacza bose przez wyjścia liniowe wszystko będzie dzialalo .?Czy bez kodowania wagiem będzie ok, wiadomo że będzie błąd ,ale czy można z tym jeżdzic tzn . mieć wpiety wzmacniacz bose i nic nie kodować. I jeszcze jedno pytanie , czy po odpięciu kostki z zasilaniem od rns-e i wpieciu ją z powrotem radio normalnie działa , czy trzeba wpisywać kod ? bez VAG'a sie obedzie. A po wypieciu zasilania RNS-E i wpieciu tez sie nic nie dzieje.
michael130 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Opublikowano 9 Stycznia 2012 Jeszcze jedno pytanie czy po zmostkowaniu we wzmacniaczu pinu 6 z 24 ucichnie trzykrotny gong , bez urzywania VAGa ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się