Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. 

Jestem nowym użytkownikiem A4B6 2003 1.9 AVF z Multitroniciem 

Niestety skrzynia po nagrzaniu ma objawy tj.:

Przy delikatnym przyspieszaniu drga 

-Podczas ruszania prze przerzucaniu biegu równieć bardzo mocno drży 

Przebieg 283 000km

Niby olej był wymieniany... czy może być jego za mało???

 

I drugie pytanie bo mam możliwość zakupu sprawnej sprawdzonej i serwisowanej skrzyni  o ozn,  01J301383S WWO czy taka podejdzie do mnie ??

Mój nr nadwozia to WAYZZZ8E24A060778

 

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Myślę, że problem nie leży po stronie skrzyni. Numery, które podałeś to oznaczenie obudowy środkowej a nie skrzyni biegów więc nie mogę rozszyfrować co chcesz kupić (poza tym w ramach opisanych objawów nie sądzę aby to było konieczne). Zadzwoń wieczorem - zapytam o kilka rzeczy.

Opublikowano

CJA25417015

2ROMLHN

 

akie ozn. zczytałem ze skrzyni. Czy to podejdzie ?

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Volly3 napisał:

CJA25417015

2ROMLHN

 

akie ozn. zczytałem ze skrzyni. Czy to podejdzie ?

oznaczenie skrzyni GJA

Edytowane przez Dev
Opublikowano

W twoim aucie oryginalnie siedzi GJA. To co chcesz kupić to także GJA.

Opublikowano (edytowane)

Panowie zakupiłem audi z  uszkodzonym sterownikiem w multitronic (audi a4 b6 2.0 alt). Zlałem olej wyjąłem sterownik i  odeslalem  sam sterownik do naprawy przyszedl naprawiony bo już go komputer widzi i teraz chce zalać tą skrzynię olejem i pytanie do was którym otworem się ją zalewa bo słyszałem że tym samym otworem co  się go zlewa, a drugi służy do przelewu. Chce przetestować czy to wina tylko sterownika czy raczej skrzyni bo jeżeli skrzynia padła to będę robił przekladke na manual.

IMAG5729~2.jpg

Edytowane przez fronek22
Opublikowano

Jednym zlewasz i zakrecasz korek,  drugim zalewasz 

Opublikowano
58 minut temu, fronek22 napisał:

Panowie zakupiłem audi z  uszkodzonym sterownikiem w multitronic (audi a4 b6 2.0 alt). Zlałem olej wyjąłem sterownik i  odeslalem  sam sterownik do naprawy przyszedl naprawiony bo już go komputer widzi i teraz chce zalać tą skrzynię olejem i pytanie do was którym otworem się ją zalewa bo słyszałem że tym samym otworem co  się go zlewa, a drugi służy do przelewu. Chce przetestować czy to wina tylko sterownika czy raczej skrzyni bo jeżeli skrzynia padła to będę robił przekladke na manual.

IMAG5729~2.jpg

Sugerując się zdjęciem - zlewasz tym po lewej a napełniasz tym po prawej.

Opublikowano (edytowane)

Czy to narzędzie będzie pasowac?? Czy raczej duża strzykawka do oleju??  A jeśli strzykawka to w jaki sposób nalewać bo wlew jest id spodu zlewu żeby spowrotem pod wpływem grawitacji nie wylewalo się bo naprawdę jest mało informacji na ten temat. 

https://allegro.pl/oferta/waz-do-wymiany-oleju-w-skrzyniach-biegow-dsg-m24-10861320852WĄŻ DO WYMIANY 

ALLEGRO.PL

 

Edytowane przez fronek22
Opublikowano (edytowane)

Witam,

w weekend bezpośrednio po umyciu auta jechałem obwodnicą i przy prędkości 140 km/h spadła mi prędkość na zegarze do 50km/h, obroty poszły w górę na 1 sek i po chwili wróciło wszystko do normy. Ponadto zapalił mi się tryb awaryjny (migające PRNDS). Na drugi dzień jadąc ponownie przyspieszyłem i tryb awaryjny się wyłączył samoczynnie. Dziś podpiąłem auto pod VAG i wyskoczyły mi błędy ze skrzyni: 

17106 - Czujnik prędkości biegu G195 - brak sygnału - P0722 - 000 --- Przerywany

18201 - Czujnik 2 dla prędkości skrzyni biegów G196 > brak sygnału - P1793 - 000 --- Przerywany

17114 - Monitorowanie sprzęgła / proporcje - złe proporcje - P0730 - 012 - Układ kontroli biegu - wadliwy sygnał 

Dodam, iż w momencie trybu awaryjnego (migające PRNDS) skrzynia funkcjonowała dalej normalnie, nic się z nią nie działo, jeździła, zmieniała biegi, przyspieszała itp. tak jak przed włączeniem tego trybu. Tak jak napisałem wyżej później samoczynnie się wyłączył ten tryb. Dziś po usunięciu tych błędów, podczas jazdy, dokładniej zwalniania skrzynia jakby nie mogła zbić biegu przez chwilę oraz szarpnęła ze dwa razy. 

W załączniku jest zdjęcie z VAGu. 

Czy ktoś miał podobny przypadek? Podejrzewam, że pada sterownik od skrzyni biegów, ale czy możliwość jest również taka, że uszkodzona jest mechanicznie? Auto dopiero co kupiłem, podczas zakupu nie było błędów przed i po jeździe próbnej itd. 

Pozdrawiam.

1004B5BB-086D-45BD-B51F-AE6E2FC8226B.jpeg

Edytowane przez boblee
Opublikowano

Witam jestem posiadaczem Audi od dwóch tygodni i wczoraj na trasie miałem taki objaw jadąc ok 100 km/h co jakiś czas delikatnie podnosiły się obroty silnika. Czym to może być spowodowane. Dodam że poprzedni właściciel wymieniał olej około 50 tys km temu i widać pocenie się z tyłu skrzyni rejon wtyczki. 

Opublikowano
W dniu 7.06.2022 o 08:23, boblee napisał:

Witam,

w weekend bezpośrednio po umyciu auta jechałem obwodnicą i przy prędkości 140 km/h spadła mi prędkość na zegarze do 50km/h, obroty poszły w górę na 1 sek i po chwili wróciło wszystko do normy. Ponadto zapalił mi się tryb awaryjny (migające PRNDS). Na drugi dzień jadąc ponownie przyspieszyłem i tryb awaryjny się wyłączył samoczynnie. Dziś podpiąłem auto pod VAG i wyskoczyły mi błędy ze skrzyni: 

17106 - Czujnik prędkości biegu G195 - brak sygnału - P0722 - 000 --- Przerywany

18201 - Czujnik 2 dla prędkości skrzyni biegów G196 > brak sygnału - P1793 - 000 --- Przerywany

17114 - Monitorowanie sprzęgła / proporcje - złe proporcje - P0730 - 012 - Układ kontroli biegu - wadliwy sygnał 

Dodam, iż w momencie trybu awaryjnego (migające PRNDS) skrzynia funkcjonowała dalej normalnie, nic się z nią nie działo, jeździła, zmieniała biegi, przyspieszała itp. tak jak przed włączeniem tego trybu. Tak jak napisałem wyżej później samoczynnie się wyłączył ten tryb. Dziś po usunięciu tych błędów, podczas jazdy, dokładniej zwalniania skrzynia jakby nie mogła zbić biegu przez chwilę oraz szarpnęła ze dwa razy. 

W załączniku jest zdjęcie z VAGu. 

Czy ktoś miał podobny przypadek? Podejrzewam, że pada sterownik od skrzyni biegów, ale czy możliwość jest również taka, że uszkodzona jest mechanicznie? Auto dopiero co kupiłem, podczas zakupu nie było błędów przed i po jeździe próbnej itd. 

Pozdrawiam.

1004B5BB-086D-45BD-B51F-AE6E2FC8226B.jpeg

To może być sterownik ale jest też szansa, że skrzynia siada mechanicznie - zacząłbym od weryfikacji sterownika.

Opublikowano
7 godzin temu, Kojotek21 napisał:

Witam jestem posiadaczem Audi od dwóch tygodni i wczoraj na trasie miałem taki objaw jadąc ok 100 km/h co jakiś czas delikatnie podnosiły się obroty silnika. Czym to może być spowodowane. Dodam że poprzedni właściciel wymieniał olej około 50 tys km temu i widać pocenie się z tyłu skrzyni rejon wtyczki. 

Skrzynia do naprawy - masz zdjęcia pocenia?

Opublikowano
4 godziny temu, Bart-S napisał:

Skrzynia do naprawy - masz zdjęcia pocenia?

 

IMG_20220628_124805.jpg

Opublikowano

Wyciągnij wtyczkę i sprawdź czy mokro jest dookoła gniazda czy wypływa ze środka.

Opublikowano
W dniu 28.06.2022 o 08:18, Bart-S napisał:

To może być sterownik ale jest też szansa, że skrzynia siada mechanicznie - zacząłbym od weryfikacji sterownika.

Byłem u Ciebie jakoś na początku czerwca i weryfikowaliśmy sterownik i było okej. Także problem u mnie jest od strony mechanicznej. 

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, borykam się z problemowym przekaźnikiem nr 627 (na zdjęciu) Czasami gubi napięcie (Mruganie PRNDS) DA54DE32-B643-4EBB-AD4F-FE8345DC18BD.thumb.jpeg.c9a55d87829457abd8ad3cb383cdf5f2.jpeg

 

wyczytalem na niemieckim forum ze można go z powodzeniem zastąpić przekaźnikiem Hella 4RA 933 332-457.

Czy ktoś z obecnych podjął próbę zastąpienia oryginału na zamiennik? 
 

EDIT 14-07-2022

Sprawa ma się tak. Zamówiłem ten przekaźnik Hella 4RA 933 332-451 (8,50€). Zamontowałem, i na te chwile działa jak powinien. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny. Jak nie zapomnę to po jakimś czasie zdam relacje jak się sprawuje. 
 

10B1D619-42F5-4C75-9D3D-279ADD564744.thumb.jpeg.9d53f80d7b5cc1f3475b8b24b49837be.jpeg
 

EDIT 16-01-2023

Minęło 6 miesięcy od wymiany przekaźnika. Melduje radośnie ze problem rozwiązany, i polecany ??

Edytowane przez Sidyk
Aktualizacja wiedzy
Opublikowano

Witaj @Bart-S mam do Ciebie "łamigłówkę" :) jak zauważyłem na forum, masz ogromną wiedzę odnośnie skrzyń automatycznych, pozwól , że opisze swoją sytuację: W moim B7 pojawił się błąd polegającym na tym, że na fixie mrugają "biegi" a światła od wstecznego nie zaświecają się. Auto normalnie cofa do tyłu , tylko przy wrzucaniu biegu R auto trochę szarpie. Wajchowanie lewarkiem z R na D , z D na P itd, błąd znika lub też po prostu od tak nagle się pojawia. Ok rozumiem auto przeszło w tryb awaryjny. 
Auto oddane do mechanika, który po odczytaniu błędów stwierdził, że błąd sterownika biegu wstecznego, wykasował błędy, podobno gdzieś była jakaś kostka luźna , poprawił , wykonał 3 x jazdę testową - nic nie wyskakiwało jemu. Niestety po odebraniu auta parkując autem błąd ponownie. Wiesz może gdzie jest ta "tajemnicza" kostka? Z tego co zauważyłem chyba był demontowany u mnie tylni zderzak. Czy może ów błąd wiąże się z regeneracją sterownika skrzyni biegów i żadnej "ów kostki" w tym aucie nie ma? Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi. Niestety mechanik u którego byłem na diagnozie , nie zajmuje się regeneracją sterowników, może wykonać mi demontaż i montaż sterownika za 800 zł , ale musiałbym zlecić komuś innemu regeneracje. 

Opublikowano

Przyjedź, zrobimy :)

Opublikowano

@Bart-S a jesteś wstanie napisać , czy problemem może być ta kostka , czy problem tkwi głębiej (sterownik skrzyni biegów) ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...