Rek1n82 Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Witam Trochę mi to zajęło ale przeczytałem cały watek jednak konkretnej odpowiedzi nie uzyskałem i mam pytanie. Meczy mnie dość pospolita awaria czyli tarka przed pełzaniem i przed zatrzymaniem się oraz falowanie obrotów przy stałej prędkości na trybie automatycznym. Sporo takich postów przeczytałem ale nikt nie wypowiedział się po wymianie czego ustąpiła awaria. Czy po objawach możne ktoś mi odpowiedzieć co konkretnie trzeba wymienić w skrzyni. Rozmawiałem i pisałem z Bart-S i nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi i wcale się nie dziwie bo to jego wiedza i pieniążki jednak mam nadzieje ze ktoś uroni rąbka tajemnicy. Jesli naprawa nie wiąże się z wymiana łańcucha i bieżni jestem skłonny podjąć się wymiany części ale nie chce tego robić w ciemno.
Bajlando Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Trochę jestem w kropce bo auto kupiłem puknięte chłodnica była nieszczelna i obawiałem się rurki chłodzące olej z skrzyni w chłodnicy że powstała nieszczelność i olej sie wylał naczytałem się dużo i teraz musze mieć 100% pewność że olej jest w skrzyni zanim wyjadę dlatego zwracam się do was 1. Może jak rozgrzałem auto do 35 stopni to nie powinienem go gasić ? 2. Adaptacja jest nie zrobiona ma to jakiś wpływ na sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni ? 3. Prosił bym również o odpowiedź z mojego poprzedniego postu co zrobić z tym 1 literm oleju ?
Bart-S Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Opublikowano 23 Maja 2015 (edytowane) Uhhh a zatem po kolei... Since 1946 Ravenol of Germany has been at the forefront of innovation creating the highest quality oils and lubricants specific to advanced engine and transmission designs. Ravenol is recognized throughout Europe as a leader in fluid technology, along with keeping up with ever changing fluid specifications. They've succeeded in meeting and often exceeding low emissions, optimal fuel economy, excellent engine protection, and performance requirements set out by leading European manufacturers. Not every oil company has accomplished the formidable task of gaining such formal approvals. Ravenol has formal approvals from leading vehicle manufacturers such as Mercedes Benz, Volkswagen, Audi, BMW, Porsche, Volvo, ZF, and many more Przesledziłem cały temat - cały świat pisze co mozna lać do CVT tylko nie po polsku. Na politechnice mnie uczono, że specyfikacja nie od parady na butelce widnieje mówiąc kolokwialnie. ASO rafinerii nie ma. RAVENOL czy FEBI odpowiednia specyfikacja i ma chodzić. Jest tez Liqi Molly najwyższa półka Nie chce prognozować ale to raczej RAVENOL mieści sie w tej magicznej butelce w salonach ASO, FEBI działa od prawie 200lat ale wyłacznie w branży metalowej a RAVENOL niemiecka firma, która to od 60 lat produkuje środki smarowe i je udoskonala. Najważniejsze jezeli specyfikacja dopuszcza stosowanie tego oleju to mozna go stosować. Nikt na siłę nie będzie Ci mówić co masz lać do swojej skrzyni... Chcesz lać Ravenol czy Febi - proszę bardzo Witam. Który korek służy do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni ? Proszę również o poprawę czy dobrze rozumiem sprawdzenie poziomu oleju 1. Rozgrzewam skrzynie w aucie do 35stopni 2. Odkręcam korek (generalnie nie wiem który) 3. jak wyleci olej i będzie powoli wypływał do temperatury 40stopni to poziom oleju jest dobry 4. Jak zacznie wypływać powyżej 40stopni to stan oleju będzie niski ? Auto Audi a4 b4 1.8T 163ps Multitronic Korek kontrolny to ten na imbusa, znajdujący się bliżej przodu skrzyni. Po osiągnięciu wymaganej temperatury odkręcasz go, powinno wylać się to co w trakcie działania skrzyni wleci do wnęki korka... A następnie olej powinien sobie delikatnie skapywać względnie zlatywać minimalnym ciurkiem. W zasadzie zawsze w tym przypadku po prostu odkręca się korek i dolewa oleju aż do przelania pilnując wymaganego zakresu temperatur. Cała procedura ma miejsce przy uruchomionym silniku. Witam Trochę mi to zajęło ale przeczytałem cały watek jednak konkretnej odpowiedzi nie uzyskałem i mam pytanie. Meczy mnie dość pospolita awaria czyli tarka przed pełzaniem i przed zatrzymaniem się oraz falowanie obrotów przy stałej prędkości na trybie automatycznym. Sporo takich postów przeczytałem ale nikt nie wypowiedział się po wymianie czego ustąpiła awaria. Czy po objawach możne ktoś mi odpowiedzieć co konkretnie trzeba wymienić w skrzyni. Rozmawiałem i pisałem z Bart-S i nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi i wcale się nie dziwie bo to jego wiedza i pieniążki jednak mam nadzieje ze ktoś uroni rąbka tajemnicy. Jesli naprawa nie wiąże się z wymiana łańcucha i bieżni jestem skłonny podjąć się wymiany części ale nie chce tego robić w ciemno. Zgadza się... Techniki naprawy zatrzymuję dla siebie. Nie chodzi o pieniądze tylko o fakt, że do wszystkich rzeczy dochodziłem sam... kosztowało mnie to mnóstwo czasu, pieniędzy oraz totalna ro***erducha w moim życiu prywatnym (z rozpadem małżeństwa włącznie). Jednym słowem - kosztowało mnie to wiele dlatego detalami się nie dzielę ponieważ z CVT wiążę swoją przyszłość. Uchylając jednak w tym przypadku rąbka tajemnicy... Zależy od rodzaju tarki... Niekoniecznie musi to być skrzynia ale jeśli już to odpowiedzialne za to może być np. zużyte sprzęgło. Na tym zakończę temat Trochę jestem w kropce bo auto kupiłem puknięte chłodnica była nieszczelna i obawiałem się rurki chłodzące olej z skrzyni w chłodnicy że powstała nieszczelność i olej sie wylał naczytałem się dużo i teraz musze mieć 100% pewność że olej jest w skrzyni zanim wyjadę dlatego zwracam się do was 1. Może jak rozgrzałem auto do 35 stopni to nie powinienem go gasić ? 2. Adaptacja jest nie zrobiona ma to jakiś wpływ na sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni ? 3. Prosił bym również o odpowiedź z mojego poprzedniego postu co zrobić z tym 1 literm oleju ? 1. Silnika nie gasisz. 2. Nie ma. 3. OMG! Rozgrzewasz do 35 i zalewasz olej do przelania pilnując aby nie przekroczyło 45 stopni. Edytowane 23 Maja 2015 przez Bart-S
Banan Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Czy ten olej w słoiku nie jest za ciemny? Wygląda na przypalony?
pojec Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 (edytowane) Nikt na siłę nie będzie Ci mówić co masz lać do swojej skrzyni... Chcesz lać Ravenol czy Febi - proszę bardzo Bart- S z tego co widzę na skrzyni CVT audi to nie wątpię że się znasz ale co do oleju to nie możesz doradzać chyba że masz coś z tego w ASO :-) ja rownież nie będę przekonywał ale nawet na ten temat pisałem pracę inżynierską. Jakby było mało to Jest 3 użytkowników na forum którzy leją oleje NIE Z ASO ale o odpowiedniej specyfikacji do multitronica i są zadwoleni. Jeden z nich jezdzi na Ravenolu od 2010 roku z powodzeniem. Jeszcze raz powtarzam AUDI nie posiada swojej rafinerii. Ale bogatemu nikt nie zabroni kupować w ASO za 3 razy tyle. Edytowane 23 Maja 2015 przez pojec
Bart-S Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Opublikowano 23 Maja 2015 (edytowane) Nikt na siłę nie będzie Ci mówić co masz lać do swojej skrzyni... Chcesz lać Ravenol czy Febi - proszę bardzo Bart- S z tego co widzę na skrzyni CVT audi to nie wątpię że się znasz ale co do oleju to nie możesz doradzać chyba że masz coś z tego w ASO :-) ja rownież nie będę przekonywał ale nawet na ten temat pisałem pracę inżynierską. Jakby było mało to Jest 3 użytkowników na forum którzy leją oleje NIE Z ASO ale o odpowiedniej specyfikacji do multitronica i są zadwoleni. Jeden z nich jezdzi na Ravenolu od 2010 roku z powodzeniem. Jeszcze raz powtarzam AUDI nie posiada swojej rafinerii. Ale bogatemu nikt nie zabroni kupować w ASO za 3 razy tyle. Nie zarabiam na częściach... Klient dostaje je w takiej samej cenie (czyli z moim rabatem!) z jaką biorę je z serwisu (także ATF). Więc daruj sobie te uwagi... 3 zadowolone osoby chcą jeździć na oleju aftermarketowym? - ich sprawa. Widziałem co "odpowiedniki" zostawiają w skrzyni (to jest sprawa długoterminowa - i nie chodzi o czas tylko o kilometry). Oczywiście, że ASO nie ma swojej rafinerii i olej skądś pochodzi ale dopóki nie wiem skąd - leję specyfik który wiem, że jest pewny. Dla mnie koniec tematu (ile razy jeszcze będę musiał wałkować to samo). Edytowane 23 Maja 2015 przez Bart-S
Bajlando Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) Witam ponownie Byłem dziś w ASO po olej zakupiłem 5 litórw po 117zł litr bolało bardzo Auto mam w domu na kanale i nie wiem co zrobić z tym litrowym ubytkiem oleju. Mechanika raczej w okolicy nie ma takiego który umie wymienić olej w multironiku. Wiec opiszę jeszcze raz 1. Zagrzałem olej do 35 stopni 2. Zgasiłem silnik 3. Otworzyłem korek na imbusa 4. wylatywało strumieniem o średnicy gdzieś z 6 mm 5. Odpaliłem silnik 6. Napełniło słoik do pełna 1 litr 7. Szybko zgasiliśmy auto 8. Za jakieś 10 min odkręciłem imbusa i leciało już takim delikatnym ciurkiem o średnicy 1mm Moje zapytania 1. Moim tokiem rozumowania wygląda na to ze oleju było za dużo w skrzyni? jest taka możliwość ? Edytowane 25 Maja 2015 przez Bajlando
Banan Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Przecież tu masz całą procedurę: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/60242-all-b6-b7-multitronic-encyklopedia/?p=1438041
Bart-S Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Opublikowano 25 Maja 2015 Witam ponownie Byłem dziś w ASO po olej zakupiłem 5 litórw po 117zł litr bolało bardzo Auto mam w domu na kanale i nie wiem co zrobić z tym litrowym ubytkiem oleju. Mechanika raczej w okolicy nie ma takiego który umie wymienić olej w multironiku. Wiec opiszę jeszcze raz 1. Zagrzałem olej do 35 stopni 2. Zgasiłem silnik 3. Otworzyłem korek na imbusa 4. wylatywało strumieniem o średnicy gdzieś z 6 mm 5. Odpaliłem silnik 6. Napełniło słoik do pełna 1 litr 7. Szybko zgasiliśmy auto 8. Za jakieś 10 min odkręciłem imbusa i leciało już takim delikatnym ciurkiem o średnicy 1mm Moje zapytania 1. Moim tokiem rozumowania wygląda na to ze oleju było za dużo w skrzyni? jest taka możliwość ? Rany Boskie.... Po jaką cholerę gasisz silnik? Po zlaniu oleju zalewasz do przelania, następnie odpalasz motor (i już go nie wyłączasz!!!!) po czym wykonujesz resztę procedury.
Bajlando Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Teraz w skrzyni brakuje 1 litr oleju a żeby spuścić trzeba rozgrzać do 60 stopni jak auto będzie rozgrzewało się na wolnych obrotach bez tego 1 litra oleju to nic skrzyni się nie stanie ?
Bart-S Opublikowano 26 Maja 2015 Autor Opublikowano 26 Maja 2015 Teraz w skrzyni brakuje 1 litr oleju a żeby spuścić trzeba rozgrzać do 60 stopni jak auto będzie rozgrzewało się na wolnych obrotach bez tego 1 litra oleju to nic skrzyni się nie stanie ? Gdzie masz napisane że do spuszczenia trzeba rozgrzać do 60?
donkiszop Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 (edytowane) Witam, opis problemu: Ostatni duży serwis skrzyni 61 tys temu.Skrzynia (GJS) 4B1 910 155J Rdw 3410 ma przebieg 172tys (była wymieniana na nową w ASO). Od lutego skrzynia dziwnie się zachowywała. Nie adaptowała się na D i R. w zimniejsze dni znikało pełzanie do przodu, trzeba było dodać dużo gazu żeby ruszyć, podczas przyspieszania odczuwalne było jakby dławienie się (w trybie ręcznej zmiany biegów dławienie nie występuje).Błędów w skrzyni nie było.MVB10 0.270A | Adp.Run | 69C | 15NmMVB11 0.250A | Adp.Run | 69C | 15NmMVB12 0.685A | 0.505A |0.270A | Jakiś czas temu żona zostawiła auto na włączonych światłach i padł akumulator. Po wstawieniu naładowanego aku rozgrzałem skrzynię i przeprowadziłem adaptację. Teraz adaptacja przeszła bez problemu za pierwszym razem. Błędów w sterowniku skrzyni brak. MVB10 0.275A | Adp.OK | 71C | 15NmMVB11 0.250A | Adp.OK | 71C | 15Nm Przejeździłem od tamtej pory jakieś 2k km i skrzynia pracuje lepiej, pełzanie działa jak powinno, nawet w zimniejsze poranki działa dobrze. Jedynie nadal podczas przyspieszania odczuwalne jest (chociaż słabiej niż wcześniej) jakby dławienie się (w trybie ręcznej zmiany biegów dławienie nie występuje). Wydaje mi się, że muszę szybko wymienić olej, filtr itd. Jak sądzicie, czy to może rozwiązać problem? Bart-S, czy mógłbyś zerknać na PW?? Edytowane 27 Maja 2015 przez donkiszop
Bart-S Opublikowano 26 Maja 2015 Autor Opublikowano 26 Maja 2015 Odpisałem... sugeruję aby w najbliższym czasie kontaktować sie ze mną telefonicznie (do regularnego odwiedzania forum wrócę nie wcześniej niż za jakieś 2-3 tygodnie).
Rek1n82 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Hejka Czy jest ktoś w stanie opisać mi co się dzieje w multi po przełączeniu na ręczny tryb zmiany biegów. Chodzi mi o szarpanie, które występuje na automacie a ustaje na zmianie ręcznej.
Rafft98 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Koledzy poszukuję pewnego serwisu w którym mógłbym wymienić ATF bliżej okolic województwa lubelskiego. Ewentualnie coś bliżej Warszawy. Możecie coś polecić? Rozważałem też podróż do Barta-S lecz mam do niego 1000km w obie strony niestety Za jakiekolwiek info z góry dzięki
Bajlando Opublikowano 19 Czerwca 2015 Opublikowano 19 Czerwca 2015 (edytowane) Witam Wjeżdżałem do garażu bez dodawania gazu auto wjechało na próg i się cofnęło do tyłu o jakieś 40cm dodałem gazu i wjechałem normalnie. Mineły 2 tygodnie odpalam auto i jak wciskam gaz 1100 obrotów max i odcina. Uszkodziłem skrzynie ? Edit: Wszystko działa akumulator był za słaby Edytowane 20 Czerwca 2015 przez Bajlando
Bart-S Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2015 Hejka Czy jest ktoś w stanie opisać mi co się dzieje w multi po przełączeniu na ręczny tryb zmiany biegów. Chodzi mi o szarpanie, które występuje na automacie a ustaje na zmianie ręcznej. W trybie sekwencyjnym inaczej wysterowane jest sprzęgło. Koledzy poszukuję pewnego serwisu w którym mógłbym wymienić ATF bliżej okolic województwa lubelskiego. Ewentualnie coś bliżej Warszawy. Możecie coś polecić? Rozważałem też podróż do Barta-S lecz mam do niego 1000km w obie strony niestety Za jakiekolwiek info z góry dzięki Najbezpieczniej będzie w ASO. Witam Wjeżdżałem do garażu bez dodawania gazu auto wjechało na próg i się cofnęło do tyłu o jakieś 40cm dodałem gazu i wjechałem normalnie. Mineły 2 tygodnie odpalam auto i jak wciskam gaz 1100 obrotów max i odcina. Uszkodziłem skrzynie ? Edit: Wszystko działa akumulator był za słaby Uff.
Piasek80 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Powiedzcie mi panowie jedną rzecz: generalnie jest jedno wielkie psioczenie na te multitronic`i, z tego co tu wyczytałem to nawet kupując fabrycznie nową nie można mieć pewności że pojeździ bo i przypadki remontu po 30-40tyś km przebiegu sa tutaj opisane. Powiedzcie mi zatem jakim cudem w ogłoszeniach są samochody mające pnad 330tyś km przebiegu z tymi skrzyniami i nadal jeżdżą ? Cud ? Szczeście ? Czy po prostu "po drodze" ktoś ją już 2x wymienił ? Oczywiście w ogłoszeniach "nie polskich" dla jasności bo u nas wszystkie mają magiczne 189tyś km. Niemcy, BeNeLux`y, Francja, bez problemu każdy znajdzie sztukę mającą ponad 300tys km nakulane (TDI) z multitronic`iem na pokładzie. Ba ! Często z hakiem jeszcze a wiadomo że dla ozdoby go nie zakładali.
kls Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Psioczą pewnie te osoby, które nie jeżdżą i zazdroszczą. Obecnie mam w swoim ponad 303kkm rzeczywistego przebiegu, mam auto z pewną historią i sprawa skrzyni wyglądała następująco. - około 150kkm w ASO zmiana programu i 7 lameli (jakoś tak - niech mnie ktoś poprawi) - około 220kkm (serwis nieautoryzowany) wymiana sterownika i naprawa mechatroniki - około 300kkm (serwis nieautoryzowany) wymiana sterownika (1000 PLN netto) Mam gwarancję na dwa lata na naprawę. Kolega ma Insignię za 50k PLN i jak wsiadł do mojej za 20k PLN to nie chciał wysiadać, nie wiedział kiedy biegi są zmieniane. Ot taka ciekawostka odnośnie komfortu podróżowania autem. Polecam co miesiąc odkładać na subkonto 100 - 150 PLN na "nieoczekiwaną" naprawę auta, wtedy nie boli tak wydanie 1000 PLN na coś innego niż płyny, filtry i opony.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się