Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pora i na mnie posiadam 2.0alt zbliża się wymiana oleju i tak czytam ile ludzi tyle polecanych olejów. Zalany mam mobil 5w30 pobór oleju 1l na 5 tys. Przy prędkościach 110-170 zastanawiam się nad Max life 5w40,liquid moly lub motul. I teraz pytanie ma sens zmieniać na 5w40 czy zostać na 5w30? Jaka jest różnica między nimi ? I który ewentualnie wybrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Andrzej36 napisał:

Witam pora i na mnie posiadam 2.0alt zbliża się wymiana oleju i tak czytam ile ludzi tyle polecanych olejów. Zalany mam mobil 5w30 pobór oleju 1l na 5 tys. Przy prędkościach 110-170 zastanawiam się nad Max life 5w40,liquid moly lub motul. I teraz pytanie ma sens zmieniać na 5w40 czy zostać na 5w30? Jaka jest różnica między nimi ? I który ewentualnie wybrać ?

Cokolwiek 5W40 A3/B4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2021 o 11:30, Andrzej36 napisał:

... Zalany mam mobil 5w30 pobór oleju 1l na 5 tys.I teraz pytanie ma sens zmieniać na 5w40 czy zostać na 5w30? Jaka jest różnica między nimi ? I który ewentualnie wybrać ?

Jak na ten silnik pobór w normie.

Zmienić na 5W40.

Różnica to większa ochrona silnika.

Jaki olej wybrać, no cóż decyduje kasa i brand  szeroko propagowany.

Może zainteresuj się FUCHS, GULF, NESTE OIL, YACCO, PMO co trafisz w rozsądnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepszy będzie 5w40 a te oznaczenia a3/b4 to jakieś normy? O ile jeszcze o fuchs słyszałem to o reszcie olejów pierwsze słyszę nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej36 napisał:

 a te oznaczenia a3/b4 to jakieś normy? O ile jeszcze o fuchs słyszałem to o reszcie olejów pierwsze słyszę nie znam

A3/B4 to specyfikacja oleju według ACEA.

Rzadko kiedy kupuję oleje z półek supermarketów lub pseudo motoryzacyjnych sklepów.

Żadna z tych marek co wymieniłem o podróbkach nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np. Fuchs 5w40 a3/b4 będzie dobrym wyborem… a wracając do oleju który mam zalany mobil 5w30 jest złym olejem do tego silnika ?w sensie za rzadki bo nie rozumiem ze 5w40 będzie lepszy to syntetyk i to syntetyk 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalej sobie eurol super lite 5w40. Cena jakość akurat. Poza tym jeśli coś jest 5w30/40 to nie znaczy, że to full syntetyk :D 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej36 napisał:

Czyli np. Fuchs 5w40 a3/b4 będzie dobrym wyborem… a wracając do oleju który mam zalany mobil 5w30 jest złym olejem do tego silnika ?w sensie za rzadki bo nie rozumiem ze 5w40 będzie lepszy to syntetyk i to syntetyk 

Kolego nikt nie twierdzi, że Mobil 5W30 jest złym olejem czy też nie odpowiednim dla tego silnika - olej ma mniejszą skuteczność smarowania w temperaturach roboczych tych wysokich od oleju 5W40.

Dobierając olej powinieneś przestrzegać specyfikacji dla silnika a potem szukać : najmniejszej lepkości kinematycznej podczas rozruchu i najwyższej w temperaturach roboczych silnika.

Syntetyk "syntetykowi" nie jest równy trzeba trochę wiedzy aby to ogarnąć chyba, że wierzysz bezgranicznie w reklamę i marketing.

Edytowane przez KINIAM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim ALT od blisko 4 lat leje półsyntetyka Valvoline Max Life. Wydaje się póki co że silnik ma się całkiem dobrze, również w zimie. Moim zdaniem podstawą w tych silnikach są częste wymiany, nawet co np. 5-7tys. km i spokojna jazda. Jak jadę ostrzej autostradą to bardzo szybko widać spadek poziomu. Osobiście robię zawsze dwie wymiany w roku. Obserwuję, że przez pierwsze 2-3tys. km silnik nie bierze oleju w ogóle, potem a i owszem. Litrowa bańka oleju w bocznej kieszeni bagażnika to podstawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki olej lalem do passata b4 1.8 i mial sie fenomenalnie wymiana co 10tys. Na bagnecie zawsze max.ale to calkiem inna budowa silnika byla ,ktora bardzo duzo wybaczala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2021 o 22:01, Dev napisał:

Cokolwiek 5W40 A3/B4

Kupiłem samochód Audi A4 B6 Sedan 2.0 131 KM z 2001 r.
Stan bardzo dobry. Przebieg - 265 tys. km
Zalany olej to VALVOLINE VR1 RACING 5W50
zastanawiam się nad - VALVOLINE SYNPOWER XTREME XL-III C3 5W30
pozdrawiam
Marek

IMG_20210808_145840 (1) (4).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej co chcesz, to jest taki silnik że wszystko przepali

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem auto z tym silnikiem 8 lat i zrobiłem prawie 300tys nim. Najlepiej u mnie sprawował się Mobil 5W40. Sprawdzałem różne i z tym zostałem. Najgorzej wspominam Castrola. Największy syf. W obecnym jak kupiłem też był ten szajs zalany. Mimo że był świeży,to wytrzymałem tydzień i zlałem to dziadostwo :p

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.10.2021 o 13:45, rybus85 napisał:

Miałem auto z tym silnikiem 8 lat i zrobiłem prawie 300tys nim. Najlepiej u mnie sprawował się Mobil 5W40. Sprawdzałem różne i z tym zostałem. Najgorzej wspominam Castrola. Największy syf. W obecnym jak kupiłem też był ten szajs zalany. Mimo że był świeży,to wytrzymałem tydzień i zlałem to dziadostwo :p

kup eurol super lite 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie , przeczytałem cały temat mianowićie oleju do naszego ALT ,  gdzieś tam  wcześniej czytałem  na temat odparowywania oleju w silniku przez co więcej oleju znika z silnika , czy coś więcej wiećie na ten temat.? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że co? Kto takie głupoty gada.. olej traci się z silnika tylko przez nieszczelność, żadne odparowania. Nieszczelności układu smarowania, jak simmeringi, oringi czy pierścienie, niesprawna odma, turbo też puszcza olej w układ wydechowy bądź w dolot, zależnie od tego gdzie jest nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy, nawet dobry olej ma parametr określający jego odparowalność - parametr Noack wyrażony w %.

Dajmy na to lejesz 5l, Noack na poziomie 10%, czyli może Ci odparować max 0.5l...

Samo odparowanie to uj, dolejesz, ale właśnie z tych oparów robi się słynne masło, które gromadzi się pod korkiem, przytyka odmy itd...

Także parametr często pomijany przez szarego użytkownika jest dość ważny...

Nie będę się produkował, wszystko można to doczytać :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale on nie wypracowuje z silnika a jedynie osadza się w nim i bardzo często jest to spowodowane krótkimi dystansami, zazwyczaj długa trasa zamienia to masełko z powrotem w olej, tak przynajmniej jest u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...