Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do silnika po remoncie, brał dużo oleju, zakresu póki co nie znam dokładnie koszt ponad 4 tys zł., tłoki zostały stare został zalany olej Mobil 5W50 nie jestem pewien czy to odpowiedni olej dla tego silnika, według mnie raczej NIE ale wolo mi się mylić.

Znajomy co ma pojazd jest zadowolony, silnik oleju nie bierze więc nie chcę mu mieszać w głowie i być kontra fachowcom co to remontowali firma w Warszawie podobno zajmują się remontami ALT ków z sukcesami.

Znajomy garażuje pod chmurką i tak się zastanawiam jak ten olej w zimę będzie się sprawował, przecież jego lepkość kinematyczna w zimie podczas rozruchu będzie wysoka.

Opublikowano
W dniu 13.09.2019 o 12:38, Langista napisał:

Masz gwarancję od nich?

To nie mój pojazd i wszystkich szczegółów nie znam.

Fakturę dostał ale co z gwarancją tego nie wiem.

Ja zachęcam aby oliwę zmienił na 5W40 ale on zawierzył mechanikom.

 

Opublikowano

Kwestia jest taka, że jak ma gwarancję od nich, to niech i na 0W50 jeździ jak mu zalecą. Jak coś padnie to wraca z kwitkiem i naprawiają na swój koszt.

Opublikowano

Ano zobaczymy w przyszłości jak to wszystko się skończy.

Dałem mu namiary na forum aby poczytał o olejach do tego silnika,

dałem namiary na zmienolej.pl i Piotra jednego z lepszych fachmanów olejowych / moim zdaniem/

ale póki co nie miał czasu na to.

Zakupowi tego silnika też byłem przeciwny ale tak ładnie "cicho" pracował tyle, że zaraz po wyjeździe z komisu i wymianie oleju zaczął olej nadmiernie łykać nawet nie szczególnie kopcąc.

W sądzie jest sprawa przeciwko komisowi, też za jakiś czas okaże się kto spór wygra.

Opublikowano

Czyli bankowo kilka motodoktorów było wlane..

Opublikowano
Godzinę temu, Langista napisał:

Czyli bankowo kilka motodoktorów było wlane..

Tak ze 4 litry motodoktorów :D

5w50 będzie zimą gęsty? Przecież to 5w, zimą 5w50 będzie taki sam jak 5w40, 5w30. Jego lepkość w wysokich temperaturach jest po prostu większa niż w przypadku 5w40 i 5w30, za to parametr zimowy jest ten sam. Jeździłem na 5w50, silnik cykał jak zegareczek. Szkoda było kasy bo za dużo go spalał, więc zrezygnowałem i się trochę pogorszyło :)

Opublikowano
Godzinę temu, Rosomak91 napisał:

Tak ze 4 litry motodoktorów :D

5w50 będzie zimą gęsty? Przecież to 5w, zimą 5w50 będzie taki sam jak 5w40, 5w30. ... za to parametr zimowy jest ten sam.

Kolego nic bardziej mylnego w tym co piszesz.

Wyznacznik 5W... to jest tylko pewien umowny parametr w oznaczeniach olejów.

Zajrzyj w karty techniczne oleje 5W30, 5W40, 5W50 mimo tej 5 z przodu będą miały różne lepkości kinematyczne w temperaturze 40 stopni C/bo dla takiej jest podawana lepkość/ a co dopiero przy temperaturze minusowej.

Prawdę natomiast piszesz odnośnie wyższych lepkości w temperaturze roboczej silnika.

 

 

 

Opublikowano

Nie roztrząsał bym tematu, a lał olej o takim oznaczeniu, jaki producent zaleca..

Opublikowano
2 godziny temu, KINIAM napisał:

Kolego nic bardziej mylnego w tym co piszesz.

Wyznacznik 5W... to jest tylko pewien umowny parametr w oznaczeniach olejów.

Zajrzyj w karty techniczne oleje 5W30, 5W40, 5W50 mimo tej 5 z przodu będą miały różne lepkości kinematyczne w temperaturze 40 stopni C/bo dla takiej jest podawana lepkość/ a co dopiero przy temperaturze minusowej.

Prawdę natomiast piszesz odnośnie wyższych lepkości w temperaturze roboczej silnika.

 

 

 

Faktycznie! Sprawdziłem, masz rację :D 

Z ciekawości porównałem valvoline 5w50 z 10w40 i w tych 40 stopniach 10w40 ma mniejszą lepkość :D

To faktycznie lać to co z normą 50200

Opublikowano
W dniu 16.09.2019 o 12:16, Rosomak91 napisał:

To faktycznie lać to co z normą 50200

Z tą normą spory wybór olejów: 0W30, 5W30,0W40,5W40, 10W40 i co za tym idzie lepkości różne.

Z właściwym doborem radziłbym uderzać do zmienolej.

 

Opublikowano

Mojego titanica przed pierwszym rejsem zalali 5w40 o ile dobrze pamiętam.

Opublikowano
6 godzin temu, Rosomak91 napisał:

Mojego titanica przed pierwszym rejsem zalali 5w40 o ile dobrze pamiętam.

Przy gazie szukaj oleju z jak najwyższą lepkością kinematyczną w temperaturze roboczej silnika i możliwie wysokim TBN.

Można też w połowie lub 2/3  interwału wymiany oleju dolać dawkę  TBN od Xado lub Eurola.

Opublikowano

Zawsze jak serwisujemy ALTeka to jeśli klient nie ma innych upodobań zalewamy 5w40 maxlife

Opublikowano

Witam mam pytanie takie posiadam audi a4 b6 2.0 ALT słychać już wariator przy odpalaniu na zimnym silniku jaki olej teraz wlewać do silnika zalany jest teraz 10W40 Shell Helix może lepiej zalać 5W40?

Opublikowano

Nie olejem się ratuj:

image;s=644x461
WWW.OLX.PL

Przedmiotem ogłoszenia jest kompletna naprawa nastawnika/wariatora zmiennej fazy rozrządu silników grupy VW (AUDI. VW, SKODA) z silnikami...

Poza tym do alta bardziej pasuje 5w40.

Opublikowano

Dosyć tanio wychodzi ta regeneracja, jakieś opinie? Ktoś już na tym jeździ i może coś powiedzieć?

Opublikowano
2 minuty temu, Szwagier95 napisał:

Jak myślicie zalać lepiej 10w40 czy 5w40 liqui moly lub motul?

Osobiście lałbym 5w40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...