Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekładka z ośki na quattro w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, koch007 napisał:

Koledzy jestem świeżo po przekładce na quattro. Wszystko ok poza dwoma problemami.  Po pierwsze wydech z 2.0tfsi tak wyje na wyższych obrotach ze masakra oraz czasem strzela przy ostrym butowaniu przy zmianie biegow. Mam dp zamiast kata ale na seryjnym wydechu fwd było ok może na zimnym trochę brzeczal. Plecionka nowa jest. Drugi problem że drugiego dnia jazdy zaczeło ślizgac się sprzęgło ale raczej tylko na zimnym silniku jeszce to sprawdzę jutro.  Sprzęgło zostało moje z b6 bo ma przelatane może z 60tys. Auto po programie jeszcze na osce był robiony 219km. Co myślicie o tych sprawach?

Bo wydech od 2.0 TFSI jest fabrycznie przelotowy :P

Musisz zalozyc tylne puchy od 1.8t jeżeli Ci to przeszkadza. A i tak bedzie tyci głośniej bo środkowy w Quattro jest mniejszy i tez przelotowy w porównaniu do komorowego środkowego z ośki. 

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Koledzy mam do kupienia przekladke quattro z asn po okazyjnej cenie i moje pytanie czy wszystko z asn podejdzie do 1.8t bfb tak bym nie musial nic kombinować szukac jakich czesci z góry dzięki za info :-) 

Opublikowano

Założyłem w końcu pompę ABS quattro hahaha :D zobaczę czy działa jak śnieg będzie :)

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Podpowie ktoś jak przeprowadzić kalibrację wskaźnika paliwa w VCDS po przekładce na Quattro?

Edytowane przez rudyrgw
Opublikowano
Podpowie ktoś jak przeprowadzić kalibrację wskaźnika paliwa w VCDS po przekładce na Quattro?

Adaptacja, kanał 30 i 29 wpisz wartosc fabryczna 128 dla obu kanałów. Potem korygujesz wedle uznania. Ja mam po 130 bo mi zaniżało pojemność. Ale i tak po zatankowaniu pod korek z odczytu w MB w kanale 4 mam łacznie tylko 64L gdzie zbiornik niby ma 66[emoji848] W prawym mam 36L a w lewym 28L.

Fajnie byłoby gdyby znalazl się ktos z fabrycznym quattro i napisał co on ma za wartości w tych kanałach. Byłby jakiś punkt odniesienia[emoji4]

 

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

A co najlepsze gdy przekodowalem zbiornik ponownie na ośkę to mi wskazywalo 72L [emoji16]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

w liczniku zmieniłeś kodowanie na Q ?

 

Opublikowano
9 godzin temu, bongod napisał:

Założyłem w końcu pompę ABS quattro hahaha :D zobaczę czy działa jak śnieg będzie :)

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
 

Fizyczna przekładka, zmiana pinów we wtyczce, kodowanie i wszystko hula? Czy jakieś przygody były? Jak Ci poszło odpowietrzenie?

Opublikowano

 

12 godzin temu, mariusz22 napisał:

Koledzy mam do kupienia przekladke quattro z asn po okazyjnej cenie i moje pytanie czy wszystko z asn podejdzie do 1.8t bfb tak bym nie musial nic kombinować szukac jakich czesci z góry dzięki za info :-) 

Wydech na  pewno do przerobienia . W baku od pływaKa przewód idący filtra paliwa do przedłużenia . Reszta powinna pasować bez przeróbek. 

Opublikowano

Dobra a jak na "pierwszy rzut oka" stwierdzić, czy napęd to seryjnie quattro, czy dołożone?

Opublikowano

Najłatwiej to zajrzeć do bagażnika lub pod tylną kanapę lub książkę serwisową jest tam kwadratowa nalepka z danymi i piszę .

Opublikowano

Sterownik zmieniłem chyba z 2 lata temu :) dopiero teraz pompa . Odpowietrzanie podciśnieniem i jakoś po godzinie było już ok . Faktycznie jak jak ludzie pisanie ABS nie jest już tak bardzo czuły .

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
14 godzin temu, krzysiekml napisał:

w liczniku zmieniłeś kodowanie na Q ?

 

Nie zmieniłem właśnie i głównie o to mi chodzi jak to zmienić bo VCDS nie widzi w ogóle kanału 29 i myślę, że przez to. Jak zakodować licznik na quattro?

Opublikowano
12 godzin temu, matthew100 napisał:

Dobra a jak na "pierwszy rzut oka" stwierdzić, czy napęd to seryjnie quattro, czy dołożone?

Najłatwiej to w książce serwisowej na pierwszej stronie lub w aucie jest identyczna wlepka.

W nazwie modelu powinien być symbol jak pamiętam 'Q" lub po rozkodowaniu VIN'u.

Opublikowano

Jedyna opcja przy dokładce Quattro, która nigdy nie będzie tak jak ori to spaw podpory wału do podłogi. Wszystko inne możesz zrobić tak jak z fabryki łącznie z wiązką eleketryczną, ale po spawie / sposobie przymocowania tego elementu można to sprawdzić. Na większości elementów jest również data produkcji. Na sankach tylnych moich starych miałem 04.2001, a na nowych mam 05.2007 więc też to może dać do myślenia. No i oczywiście nr. VIN.

Opublikowano

Pokaże ktoś foto jak to mocowanie sensownie wspawac? Przewalilem temat ale nikt się nie pochwalił :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
7 godzin temu, rudyrgw napisał:

Nie zmieniłem właśnie i głównie o to mi chodzi jak to zmienić bo VCDS nie widzi w ogóle kanału 29 i myślę, że przez to. Jak zakodować licznik na quattro?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Instrument_Cluster_(8EC/8ED/8HE)#Coding

 

Opublikowano
6 godzin temu, rudyrgw napisał:

Nie zmieniłem właśnie i głównie o to mi chodzi jak to zmienić bo VCDS nie widzi w ogóle kanału 29 i myślę, że przez to. Jak zakodować licznik na quattro?

Wybierz 17 - Instruments  (tablica przyrządów)
Kodowanie  -> Pozycja 07

  • ??xxx: Options I

    • +00 = 1. K-Number (Europe/USA/Rest of World)

    • +01 = Smaller Fuel Tank Volume (All-Wheel-Drive)

    • +02 = Side Marker Lights Indicator Lamp inactive

    • +04 = 3. K-Number (Rental Cars)

    • +08 = 2. K-Number (Australia)

    • +16 = Clutch Pedal Switch Operation in FIS Display

  • xx?xx: Country

    • 0 = Germany (D)

    • 1 = Rest of World (RoW)

    • 2 = USA (US)

    • 3 = Canada (CAN)

    • 4 = Great Britain (GB)

    • 5 = Japan (JP)

    • 6 = Saudi Arabia

    • 7 = Australia (AUS)

  • xxx?x: Seatbelt Warning

    • 0 = No Seatbelt Warning

    • 1 = Seatbelt Warning Europe-NCAP

    • 2 = Seatbelt Warning USA and Canada (NAR old)

    • 3 = Seatbelt Warning USA and Canada (NAR new)

    • 4 = Seatbelt Warning Europe-NCAP (incl. passenger)

    • 5 = Seatbelt Warning USA and Canada old (incl. passenger)

    • 6 = Seatbelt Warning USA and Canada NAR new (incl. passenger)

  • xxxx?: Options II

    • 1 = Standard (< 11/2006)

    • 4 = Washer Fluid Warning inactive (11/2006 >)

    • 8 = Washer Fluid Warning active (11/2006 >)

ja mam zakodowane 01101

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 7.02.2018 o 08:46, soul87 napisał:
Godzinę temu, misiek95 napisał:

Pokaże ktoś foto jak to mocowanie sensownie wspawac? Przewalilem temat ale nikt się nie pochwalił :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
 

Ja miałem łatwiej bo  gości mi  wyciął cały tunel i  sobie przyłożyłem skręcony wał z  podporą  i  odmierzayłem od tych załamań  ile cm ma być. . 

20180208_164139.png

Opublikowano (edytowane)
Pokaże ktoś foto jak to mocowanie sensownie wspawac? Przewalilem temat ale nikt się nie pochwalił [emoji4] 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 

 

Ja np zrobiłem szablonik który przyda się też innym[emoji4] Użyłem do tego celu aluminiowej poprzeczki tej dłuższej, 6 nakretek M10, 2 długich srub M8 dł ok 7cm.

Za pomocą nakrętek 3szt z jednej i 3 z drugiej, wymierzona jest wysokość na jakiej maja być przyłapane mocowania. Jest ona zmierzona z oryginału. Dwie nakrętki które są przy mocowaniach należy ze skosić po jednej stronie do połowy ich grubości bo mocowania nie są równo w poziomie tylko delikatnie odchylone do tyłu !!

957389df1bcd5b5a732d90f1560d700d.jpg

Nie patrzcie na kartoniki, nie miałem mocowań a jakoś chciałem pokazać o co kaman.

Przykładając poprzeczkę i "nawlekając" nakrętki pamietając o tym aby ostatnie przy mocowaniach były tymi scietymi które spowodują wychył mocowań do tyłu, śruby wkręca się w mocowania .

Zwróćcie uwagę która stroną poprzeczka jest położona !

Otwory w poprzeczce trzeba delikatnie rozpiłowac na boki bo jak przymierzycie bez tego to mocowania nie dochodzą do nadwozia a po rozpiłowaniu w bok można je dosunąć [emoji4] Ale piłujemy tylko w bok w stronę podłogi!

Dobra dalej.

 

Gdy mamy mocowania na poprzeczce dociskamy poprzeczkę do podwozia a mocowania teoretycznie same ułożą się w odpowiednim miejscu tylko powtarzam ze teoretycznie bo jednak bedzie trzeba im trochę pomóc, nakrętki trzeba ułozyć tak aby mocowania były odchylone delikatnie do tyłu i trzeba złapać odległość od punkty oriętacyjneg ale o tym niżej.

Wiem powtarzam to odchylanie któryś raz, ale to jest ważne [emoji14]

[emoji4] Najlepiej nie dokręcać od razu śrub tylko dopiero po przymierzeniu i wyśrodkowaniu mocowań [emoji4] Ich dokręcenie uniemożliwi ruszanie się mocowań na poprzeczce (pomocne gdy robi się to samemu [emoji4] )

1f79e0a28603031a820953f1006403a0.jpg

 

Łapiemy teraz wymiar 15,6cm od tylnej krawędzi kwadracika w nadwoziu do tylnej krawedzi poprzeczki (strzałki na niej wskazują przód auta [emoji3])

383e27d5970b6c14285d54b8acc295ce.jpg

Taki wymiar ma być po obu stronach. Według tego wymiaru mocowania są w miejscach jak oryginał i teraz można już "przyłapać" mocowania.

d0d656cbf67f7df39694ea6cd2f29732.jpg

Wszystko pomierzyłem przed odwierceniem mocowań od kawałka podłogi i tak zrobiłem u siebie:)

 

Mam nadzieję że w miarę zrozumiale to opisałem i ukazałem na zdjęciach.

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez MemberA4
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...