kuba.goller Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Ja bym na Twoim miejscu wymieniał komplet, 230 to już dość sporo na polskich drogach, nawet jak gumy nie są pozrywane to są już umęczone na maxa. Zmienisz jeden wahacz to za miesiąc wyskoczy Ci drugi, kosztami geometrii po każdej wymianie jednego wahacza sfinansujesz komplet, np. regenerowanych. Jak pisałem u mnie tez niby jeden był do wymiany a tu guzik prawda, TRW po 80 tyś miało wywalone sworznie, tak samo Mayle HD. Kup sobie nowe łączniki bo u mnie nie chciały się odkręcić, ale to pewnie głównie dlatego że wszystko dociągnięte pneumatykiem na 200 Nm. 1
simon__75 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, kuba.goller napisał: Ja bym na Twoim miejscu wymieniał komplet, 230 to już dość sporo na polskich drogach, nawet jak gumy nie są pozrywane to są już umęczone na maxa. Zmienisz jeden wahacz to za miesiąc wyskoczy Ci drugi, kosztami geometrii po każdej wymianie jednego wahacza sfinansujesz komplet, np. regenerowanych. Jak pisałem u mnie tez niby jeden był do wymiany a tu guzik prawda, TRW po 80 tyś miało wywalone sworznie, tak samo Mayle HD. Kup sobie nowe łączniki bo u mnie nie chciały się odkręcić, ale to pewnie głównie dlatego że wszystko dociągnięte pneumatykiem na 200 Nm. Przy tak zwanej okazji wymiany wielowahacza co warto jeszcze wykonać z wymian ? Poduszki silnika ? Gumy na stabilizatorze ? Z wahaczami jak myslę najlepiej iść w kierunku Lema ? Ma jakies znaczenie przy wyborze nowych wahaczy jakie mam zamontowane zawieszenie w tym momencie (obecnie 1BE) ? Edytowane 17 Stycznia 2020 przez simon__75
kuba.goller Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Gumy stabilizatora na pewno warto, w ASO jakieś grosze kosztują. Ja poduszki silnika wymieniłem u siebie jakoś przy tym przebiegu bo uznałem, że nie mogą być dobre po tylu latach - tu nie było żadnej zmiany. To co ja bym wymienił: 1. Wahacze dolne 2. Końcówki drążka zew. i wew + (nowe osłony na magiel) 3. Łączniki stabilizatora 4. Wahacze górne 5. Gumy stabilizatora 6. Poduszki amorków (bo wszystko będzie na wierzchu) + nowe osłony i odboje. 7. Geometria i na 100 tyś km + masz spokój. Jakiej firmy kopić to jest odwieczny dylemat, jak masz kasę to niewątpliwie dobrze kopić wszystko LEMA (co się opłaca w ASO), TRW z znaczkiem Audi też jest ok, ja tym razem wybrałem Regum (tuleje Lema) - nie za dużo jest opinii ale jeżeli są to pozytywne. Jakoś wole jak ktoś zregeneruje sworzeń niż wstawiać taniego chińczyka. Ale to decyzja indywidualna. Jest tak, że niby dobrze Ci się jeździ, niby wszystko działa ale jak się jednak zdecydujesz i zapakujesz wszystko nowe, dobrej jakości to się okazuje, że samochód lepiej się prowadzi i masz satysfakcje i fun. Nie ma szans aby 230 tyś km przejechać i zawieszenie było w 100% sprawne, nawet jak nie ma wyraźnych luzów. Ja jeżdżę na B12 i niby wszystko było ok, coś lekko puknęło, pojechałem na stacje i gość mówi, że na silę jeden sworzeń ma luz. Wymieniłem wszystkie wahacze i samochód nie do poznania. 1
simon__75 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 2 minuty temu, kuba.goller napisał: Gumy stabilizatora na pewno warto, w ASO jakieś grosze kosztują. Ja poduszki silnika wymieniłem u siebie jakoś przy tym przebiegu bo uznałem, że nie mogą być dobre po tylu latach - tu nie było żadnej zmiany. To co ja bym wymienił: 1. Wahacze dolne 2. Końcówki drążka zew. i wew + (nowe osłony na magiel) 3. Łączniki stabilizatora 4. Wahacze górne 5. Gumy stabilizatora 6. Poduszki amorków (bo wszystko będzie na wierzchu) + nowe osłony i odboje. 7. Geometria i na 100 tyś km + masz spokój. Jakiej firmy kopić to jest odwieczny dylemat, jak masz kasę to niewątpliwie dobrze kopić wszystko LEMA (co się opłaca w ASO), TRW z znaczkiem Audi też jest ok, ja tym razem wybrałem Regum (tuleje Lema) - nie za dużo jest opinii ale jeżeli są to pozytywne. Jakoś wole jak ktoś zregeneruje sworzeń niż wstawiać taniego chińczyka. Ale to decyzja indywidualna. Jest tak, że niby dobrze Ci się jeździ, niby wszystko działa ale jak się jednak zdecydujesz i zapakujesz wszystko nowe, dobrej jakości to się okazuje, że samochód lepiej się prowadzi i masz satysfakcje i fun. Nie ma szans aby 230 tyś km przejechać i zawieszenie było w 100% sprawne, nawet jak nie ma wyraźnych luzów. Ja jeżdżę na B12 i niby wszystko było ok, coś lekko puknęło, pojechałem na stacje i gość mówi, że na silę jeden sworzeń ma luz. Wymieniłem wszystkie wahacze i samochód nie do poznania. Przekonałeś mnie. Jak ma się "nowe" do obecnego 1BE ? Zwracać na coś uwagę ?
Langista Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Nie musisz, wystarczy że przy kupnie powiesz jakie masz zawieszenie, ewentualnie po nr. VIN poproszą. Jak będziesz sam zakładać to zwróć tylko uwagę czy tuleja jest dobrze wprasowana, czasami zdarza się, że tuleja jest w złej geometrii wprasowana i zrywa się zaraz po montażu.
simon__75 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 44 minuty temu, Langista napisał: Jak będziesz sam zakładać to zwróć tylko uwagę czy tuleja jest dobrze wprasowana, czasami zdarza się, że tuleja jest w złej geometrii wprasowana i zrywa się zaraz po montażu. Serio takie rzeczy się zdarzają ????
Langista Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 (edytowane) Niestety nie, sam w pracy segregowałem dolne banany do A8 (ze znaczkiem ) i na skrzynkę, w której było ich 500, nie raz 300 było źle wprasowanych. Była to niby jakaś wada maszyny, ale tych skrzynek to bez końca przybywało Edytowane 17 Stycznia 2020 przez Langista
pulpecik Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 13 minut temu, Langista napisał: Była to niby jakaś wada maszyny Maszyna zapewne nazywa się Chyue Wuas Byong i ma jedenaścioro dzieci, żonę, świnkę i cholernego zapchlonego psa co wyje po nocach do odległych świateł wybrzeża zachodniego. Pewnie chłopu dzieci pomagają przy "taśmie montażowej"(czyli na macie w izbie stołowej), a dzieci jak to dzieci -wszędzie klocki widzą i układanki
kuba.goller Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 HeHe, dobre ale może tak być:)
Langista Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 Z Mercedesa też sortowałem, tam odrzut był dużo mniejszy, bo może 0.1% na niby wadliwą serie 100k, ale tam zaś były zupełnie skrzywione, czasem mniej, czasem więcej, pewno te mniej poszły na rynek outletowy :D
kuba.goller Opublikowano 17 Stycznia 2020 Opublikowano 17 Stycznia 2020 To Panowie na geometrii będą zadowoleni albo będą wmawiać ze krzywy samochód i nie da się ustawić. Będzie się niezle z krzywymi prowadził?
zibi0310 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Koledzy czy cena za "banana" z tej aukcji nie jest podejrzanie niska? https://allegro.pl/oferta/lemforder-wahacz-banan-prawy-audi-a4-b5-b6-a6-c5-6768702513?utm_medium=app_share&utm_source=facebook. Ewentualnie u kogo z forum można kupić wahacze lemfordera?
MaTeo85 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Opublikowano 25 Stycznia 2020 Ja brałem cały komplet Lema u kolegi @dzik i polecam zakupy u Marcina.
simon__75 Opublikowano 4 Lutego 2020 Opublikowano 4 Lutego 2020 A jak jest z "bananami" z tuleją gumowo-olejową w zamiennikach ? Zakładacie wahacz ze zwykłą gumową tuleją ? Jakieś znaczące różnice są odczuwalne ?
kuba.goller Opublikowano 4 Lutego 2020 Opublikowano 4 Lutego 2020 Pierwszy raz słyszę aby były w wahaczach tuleje gumowo-olejowe
pila24 Opublikowano 4 Lutego 2020 Opublikowano 4 Lutego 2020 32 minuty temu, kuba.goller napisał: Pierwszy raz słyszę aby były w wahaczach tuleje gumowo-olejowe W b6 były,w b7 juz zwykłe gumowe szły.
simon__75 Opublikowano 4 Lutego 2020 Opublikowano 4 Lutego 2020 55 minut temu, kuba.goller napisał: Pierwszy raz słyszę aby były w wahaczach tuleje gumowo-olejowe Jednak są......
Pawelekgit Opublikowano 2 Marca 2020 Opublikowano 2 Marca 2020 Witam. Potrzebuję kompletu wahaczy i warunek jest jeden. Żeby przejeździły 20kkm nie więcej ale też nie mniej. Jakieś sugestie? Chcę uniknąć najtańszych i nie myśleć o lemforderze. Co powiecie o monroe np? Jakieś sugestie? Kupię coś za 800zl? I oprócz 12 części z kompletu wahaczy jest coś, co jeszcze należałoby wymienić?
przem8 Opublikowano 2 Marca 2020 Opublikowano 2 Marca 2020 3 minuty temu, Pawelekgit napisał: Witam. Potrzebuję kompletu wahaczy i warunek jest jeden. Żeby przejeździły 20kkm nie więcej ale też nie mniej. Jakieś sugestie? Chcę uniknąć najtańszych i nie myśleć o lemforderze. Co powiecie o monroe np? Jakieś sugestie? Kupię coś za 800zl? I oprócz 12 części z kompletu wahaczy jest coś, co jeszcze należałoby wymienić? Master sport albo regenerowane z regum.pl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się