Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej firmy wahacze polecacie ?


WAHACZE W NASZYCH A4  

748 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakie wahacze polecacie ?



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z czego są wykonane wahacze ? z aluminium czy czegoś podobnego? Czy zaliczyć można to do aluminium czy to metal tak naprawde?

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Amelinium :)

W wahaczach problematyczny nie jest stop tylko guma i sworznie.

Opublikowano

Witam.

Czy do wymiany wahaczy potrzebny jest ściągacz do sprężyn? Zabieram się za wymianę i wolał bym żeby nic mi nie przystawiło :mysli:

Opublikowano

Witam.

Czy do wymiany wahaczy potrzebny jest ściągacz do sprężyn? Zabieram się za wymianę i wolał bym żeby nic mi nie przystawiło :mysli:

nie jest potrzebny.

poczytaj trochę forum.

:kox:

Opublikowano

Witam, będę wymieniał stabilizatory, moje auto jeszcze posiada oryginalne Lemforder z fabryki. Zakładać tej samej marki? Chyba będzie najlepiej?

Opublikowano

Witam, będę wymieniał stabilizatory, moje auto jeszcze posiada oryginalne Lemforder z fabryki. Zakładać tej samej marki? Chyba będzie najlepiej?

jak cię stać to tylko lemforder

Opublikowano

Koszty potężne lacznik Lema coś ok 70zl.

Opublikowano

po 50zł już też za szt. dostanie

Opublikowano

...ale będzie jeździć i jeździć i jeździć... na tych łącznikach.

Opublikowano

Łączniki lema z allegro po 50zł radze sobie darować, zresztą po doliczeniu wysyłki wychodzi sklepowa cena .....

Opublikowano

Od razu sory za inny temacik ale...

Zakupiłem MS'y niby HD z alledrogo nie całe 600zł . Jeden mechanior zachwala ludziom zakładam i nikt nie narzeka,a u drugiego że nawet miesiąca nie wytrzymują :(. No i po jeździe po wiecie łatanym asfalcie lub łączeniach przy prędkościach powyżej 70km/h to stuka że masakra najgorzej prawy przód. To nie raz słychać wiecei tak jak by koło tak szybko skakało. Oponki są nowe, i myślałem że po czasie ucichnie a tu du***. Jak byłem przy zmianie kółek na zimowe to chciałem żeby sprawdzić te wahacze no i niby nic sie nie rusza i nie stuka. No mówie może amorki juz chciałem kupować, na pomiarze przód ponad 70% tył 60% wiec nie ma co. I chyba po nowym roku trzeba kupić LEMA. I czy to możliwe że tak stukaja te MS;y??? może jakas lipna seria??

Opublikowano (edytowane)

przy tej klasie zawieszeniu wszystko jest możliwe albo założysz i jeździsz pare tysięcy kilometrów bez problemu, a nie raz zdarzało sie że po paru kilometrach banan szlak trafił i to nawet firmy febi

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

...ale będzie jeździć i jeździć i jeździć... na tych łącznikach.

Akurat łączniki nie wykańczają się tak szybko jak dolne wahacze, i jeżeli o łączniki chodzi to moim zdaniem nie koniecznie lemforder musi być, moim zdaniem można w tańsze zamienniki zainwestować.

Od razu sory za inny temacik ale...

Zakupiłem MS'y niby HD z alledrogo nie całe 600zł . Jeden mechanior zachwala ludziom zakładam i nikt nie narzeka,a u drugiego że nawet miesiąca nie wytrzymują :(. No i po jeździe po wiecie łatanym asfalcie lub łączeniach przy prędkościach powyżej 70km/h to stuka że masakra najgorzej prawy przód. To nie raz słychać wiecei tak jak by koło tak szybko skakało. Oponki są nowe, i myślałem że po czasie ucichnie a tu du***. Jak byłem przy zmianie kółek na zimowe to chciałem żeby sprawdzić te wahacze no i niby nic sie nie rusza i nie stuka. No mówie może amorki juz chciałem kupować, na pomiarze przód ponad 70% tył 60% wiec nie ma co. I chyba po nowym roku trzeba kupić LEMA. I czy to możliwe że tak stukaja te MS;y??? może jakas lipna seria??

To zależy jak CI to poskładali, nie raz czytało się tu, że w warsztacie samochodowym zawieszenie na podnośniku dokręcali i potem zdziwko jak po 3k km zawieszenie do wymiany lub coś stuka. Amory warto wymienić jak jest poniżej 55% (to taka granica 'dobrego' stanu). Podjedź do innego, sprawdzonego serwisu, gdzie robią przeglądy nawet dla ciężarówek (tam sprawdzają dokładniej) i poproś o sprawdzenie wahaczy, zapłacisz 20~30 zł a będziesz pewny, czy zawieszenie źle zamontowane czy co innego.

Opublikowano

...ale będzie jeździć i jeździć i jeździć... na tych łącznikach.

Akurat łączniki nie wykańczają się tak szybko jak dolne wahacze, i jeżeli o łączniki chodzi to moim zdaniem nie koniecznie lemforder musi być, moim zdaniem można w tańsze zamienniki zainwestować.

Dobra, dobra, to jeździj sobie kolego na tych tańszych zamiennikach. Nie wiem co masz za wahacze lub co montujesz, ale jak już, to pierwsze padają te u góry (taka charakterystyka...może w inny sposób to nazwę...fizyka jaka na nie działa, są podatne bardziej na nierówności, dziury).

Opublikowano (edytowane)

Dobra, dobra, to jeździj sobie kolego na tych tańszych zamiennikach. Nie wiem co masz za wahacze lub co montujesz, ale jak już, to pierwsze padają te u góry (taka charakterystyka...może w inny sposób to nazwę...fizyka jaka na nie działa, są podatne bardziej na nierówności, dziury

SKV GERMANY :banan:

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

Śmigam na master sport już trzeci rok, przede mną trzecia zima na tych wahaczach, zrobiłem ~50-60kkm, zero luzów (badałem w sierpniu na stacji diagnostycznej). Do tej pory wymieniłem (dwa tygodnie temu) tylko dolny długi, luzów nie miał, ale pękła gumka przy sworzniu, też na MS. Wymieniałem sam i zero problemów. W porównaniu do starych lemów, na których jeździłem MS są mniej starannie wykonane (zadziorki nadlewek), ale reszta jest ok, waga ta sama. Ten co wymieniłem wygląda wizualnie dobrze, żadnych pęknięć na tulei (oprócz gumki co się rozleciała), luzów na sworzniu brak. Jak się w końcu posypią wybiorę je ponownie.

Opublikowano

Śmigam na master sport już trzeci rok, przede mną trzecia zima na tych wahaczach, zrobiłem ~50-60kkm, zero luzów (badałem w sierpniu na stacji diagnostycznej). Do tej pory wymieniłem (dwa tygodnie temu) tylko dolny długi, luzów nie miał, ale pękła gumka przy sworzniu, też na MS. Wymieniałem sam i zero problemów. W porównaniu do starych lemów, na których jeździłem MS są mniej starannie wykonane (zadziorki nadlewek), ale reszta jest ok, waga ta sama. Ten co wymieniłem wygląda wizualnie dobrze, żadnych pęknięć na tulei (oprócz gumki co się rozleciała), luzów na sworzniu brak. Jak się w końcu posypią wybiorę je ponownie.

miałem ten sam przypadek że guma była pęknięta na sworzniu ale luzu nie było

Opublikowano

nie wiadomo czym jest to spowodowane, jak się źle zamontuje to i lemforder się szybko posypie, tu kolega śmiga 50kkm na MS więc to jest platynowy wynik jak na zamiennik. jak człowiek sam nie przetestuje to się nie przekona ;)

ja zaklładam teraz skv germany a stare orginały zostawiam jak skv zaczną się sypać to jazda do regeneracji i zakładam lemy z powrotem ;)

Opublikowano

nie wiadomo czym jest to spowodowane, jak się źle zamontuje to i lemforder się szybko posypie, tu kolega śmiga 50kkm na MS więc to jest platynowy wynik jak na zamiennik. jak człowiek sam nie przetestuje to się nie przekona
ja zaklładam teraz skv germany a stare orginały zostawiam jak skv zaczną się sypać to jazda do regeneracji i zakładam lemy z powrotem

Moje stare lemy też czekają na regenerację :)

Ktoś na forum kiedyś pisał, że na 1BE zawieszenie wytrzymuje więcej, może to i prawda.

Opublikowano

Ori regenerowane są tyle samo warte co zamienniki jedym słowem mija się to z celem.

Żywotność zawiasu zależy od charakterystyki jazdy (jeden omija dołki a drugi jedzie jak czołgiem.), ciężkości kół (masa nie resorowana) i przedewszystkim od zawiasu.

Jeden lubi wymieniać często ale płacić mało inni wolą zrobić coś raz a porządnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...