predki74 Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 Witam ja mam kąt wtrysku za późny ale i na spalonych świeczkach to odpalał jak było poniżej 20 stopni.A tam kolega się pytał jak sprawdzić świeczki to chyba bylo juz pisane sa to proste sposoby .pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fusse Opublikowano 13 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2010 mi tez sie wydaje,ze Koledzy wyzej chyba fantazjuja,albo nie potrafia świec sprawdzic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorsam Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 mi tez sie wydaje,ze Koledzy wyzej chyba fantazjuja,albo nie potrafia świec sprawdzic... Może Ci wysłać stare i sam sprawdzisz ? Ja sprawdziłem miernikiem i wszystkie miały opór liczony w megaomach, a podczas przekręcania zapłonu jak zapalała się kontrolka świec oświetlenie wnętrza nawet odrobinę nie przygasało. Teraz na sprawnych świeczkach to aż wentylator zwalnia, a lampki mocno przygasają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paput Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Ja kupiłem aku Centra Futura 77Ah i ta lamkpa która sygnalizuje że aku jest naładowany jest czarna nawet po użyciu prostownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grochu Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 To "magiczne oko" to bujda dla klienta. Nie sugeruj się tym wcale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolasterka Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Taaaaa pieprzenie ze - 25 i przy spalonych swiecach odpala, możecie sobie Zastanow się po co są siweczki i jaką pełnią rolę a potem pisz konkretne posty, tak Ci powiedział mechanior to radze Ci - zmien go lepiej.Przypomnę, że silnik Diesla pracuje na zasadzie samozapłonu. Nie ma tam - jak w silnikach benzynowych - świecy, od której (a ściślej mówiąc od jej iskry) zapala się mieszanka. W silniku Diesla sprężenie powietrza powoduje gwałtowny wzrost jego temperatury. Gdy teraz nastąpi wtryśnięcie paliwa, następuje samozapłon. Ale jeśli w końcówce suwu sprężania nie zostanie przekroczona temperatura samozapłonu, wtedy silnik nie zadziała. Z tego wniosek, że w przypadku uruchamiania zimnego silnika trzeba trochę pomóc i dodatkowo podgrzać sprężane powietrze. Właśnie do tego służą świece żarowe, i w życiu nie uwierze że przy -25 i samochód parkowany na dworze bez sprawnych świec jest w stanie zadziałać, chłopaki dobrej bajki piszecie :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorsam Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 :polew: :polew: kolego to ja mam w sumie zaczarowany samochód bo odpala, ani razu nie miałem sytuacji żeby nie odpalił, a świece wszystkie 4 walnięte. I poczytaj sobie może najpierw na ten temat, w każdym mądrym opracowaniu jest napisane że świece tylko ułatwiają rozruch, a zdrowy silnik powinien odpalić bez nich. Dokładnie to co napisałeś - do samozapłonu jest potrzebne dobre sprężanie, więc jak silnik zdrowy to kompresję ma dobrą i odpali bez świec, wystarczy go chwilę pokręcić żeby olej uszczelnił pierścienie i odpali bez problemu. To że Twój nie odpala kolego nie znaczy, że inni mają takie szroty . I uwierz mi że ja nie jestem bajkopisarzem, w temacie o spalaniu napisałem że 100 % miasto spalił mi 9.2, bo po co mam pisać jak poniektórzy, że pali 6-7 litrów, co mi to da. Tak samo jest z tą sytuacją. Silnik odpala bez względu na to jak bardzo byś tego nie chciał ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolasterka Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Tak ułatwiają odpalanie zgodze się z tym, ale nie przy takich temp. zewnętrznych jak -25 stopni... gdy musza one pomóc silnikowi w rozruchu. Twój to może szrot, ale pewnie swiece miałeś sprawne ( może nie wszystkie) i temu odpalałeś tą padlinkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiktorsam Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Jak sprawna świeca ma opór liczony w megaomach to na pewno miałem sprawne , za koszty wysyłki mogę Ci wysłać komplet wyciągniętych boschów, skoro twierdzisz że część sprawna Zamontujesz sobie A wracając do tematu, naprawdę nie ma w tym nic dziwnego że auto z niesprawnymi świecami odpali przy dużych mrozach, to nie są stare silniki z niskim stopniem sprężania (komorą wstępną) żeby wymagały podgrzania komory spalania przed odpaleniem, 1.9 tdi ma wysoki stopień sprężania, i jeżeli ropa dobra, aku sprawny to odpali bez problemu, no chyba że u kogoś z ciśnieniem sprężania nie jest już za dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrobsipl Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Ja podobnie jak kloega wyżej 4 świece odeszły, palił rano na 2 tylko jak ciągnik z lat 20 zeszłego wieku. Teraz po wymianie 0 problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro_x Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Dzisiaj troszkę pomroziło było około -16 i spokojnie po chwilowym grzaniu swieczek odpalił. Bez dymu i szarpania . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielu260481 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Najlepsza sprawa to webasto. Na takie mrozy idealna rzecz. Wciskam guzik na pilocie i po 20minutach mam w autku 20 stopni i przy odpalaniu silnika nawet świece się nie włączają (nawet olej jest ciepły). Wystarczy tylko dobry aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proof Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Panowie, AVF, 100tys przelotu, kupiłem nowe aku, nowe świece, nowy filtr paliwa ori,paliwo ok,pali na dotyk po nocy przy minimalnym mrozie, przy większym poniżej -5 już muszę dłużej kręcić i słabo pali,rok temu palił idealnie, od tamtego czasu robiłem rozrząd komplet i tyle.A i jak dłużej kręcę to potem zakopci.Co mam jeszcze posprawdzać? Mam to samo (nowy aku, świece, filtr) tylko, że kąt synchronizacji mam ok. Staram sie troche dluzej nagrzewać świece i jakoś daje rade. Podejrzewam uszczelniacze pompowtrysków... Kąt synchronizacji sprawdziłem i jest ok,na vagu nie ma błędów, logi statyczne i dynamiczne bez zarzutów,a nadal gorzej zapala,przy -5 trzeba przytrzymać kluczyk 3 sekundy, przy -15 nawet 10 sekund zanim złapie.Jak odpali to 5-10sek dymi na czarno.Ma ktoś jakiś pomysł?Uszczelniacze pompowtrysków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macieek Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Dokladnie uszczelki na pompkach. Bylo o tym juz pisane, ze gdy aku, swiece, filtr paliwa nowe i kat wtrysku ok a dalej nie zawesolo pali po nocy to uszczelki na pompkach do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Proof Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Dziś mechanik mi mówił,że może być też pompa paliwa lub pompa wtryskowa skoro nasila się to im jest zimniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Dziś mechanik mi mówił,że może być też pompa paliwa lub pompa wtryskowa skoro nasila się to im jest zimniej. pompa wtryskowa w AVF????????????? zmien mechanika [br]Dopisany: 01 Marzec 2010, 18:45_________________________________________________a sprawdzales czy te nowe swiece dzialaja??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daimos Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 sprawdź obwód zasilania świec żarowych (przekaźnik, bezpiecznik), może po prostu nie dochodzi do nich napięcie, przyjrzałbym się też pompie tandem i układowi paliwowemu pod kątem nieszczelności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
black70 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 (zbliża się zima, więc odświeżę wątek) A czy przy odpalaniu w zimie wciskać pedał gazu ? Czy ma odpalić bez dodawania gazu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 (zbliża się zima, więc odświeżę wątek) A czy przy odpalaniu w zimie wciskać pedał gazu ? Czy ma odpalić bez dodawania gazu ? oho - zaczyna się. wystarczył lekki mrozek. silnik musi odpalać bez dodania gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tokarka606 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 A czy przy odpalaniu w zimie wciskać pedał gazu ? To nie skoda faworit.Ma rechnąć od strzała bez żadnego wciskania gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się