Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i kodowanie nawigacji RNS-E w Audi A4 B6/B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, strikerbest napisał:

Borykam się trochę z rozładowywaniem akumulatora. Mam wiele podejrzeń ale że problemy się zaczęły kiedy zrobiłem upgrade na RNS-E + bluethoot + multifunkcja + TV więc winą obarczam któryś z tych modułów. Mam pytanie do wszystkich ludzi "dobrej woli" czy ktoś z Was mierzył ile pobiera RNS-E w tzw trybie standby? U mnie w samochodzie to jest jakieś 100mA czyli dość dużo zważywszy że 150mA pobiera pozostała instalacja to daje nam łącznie już 250mA. W 3 dni wyssie akumulator. Ponieważ jest to instalacja którą sam zakładałem to czytam dużo i zastanawiam się czy powodem jest że mam coś źle wykodowane czy brak sygnału DWA ma w tym wypadku znaczenie a może przyczyny powinienem szukać gdzie indziej?

A kolega zakodował wszystkie moduły poprawnie? U mnie po montażu bt (wersja D to była wówczas) był problem z połączeniem się z modułem,brak poprawnego kodowania rozłożył mi aku. Po tym jak się połączyłem z modułem bt,zakodowałem poprawnie moduł+radio+zegary i nie ciągnęło juz prądu. Musisz zakodować każdy z modułów poprawnie oraz dać info do zegarów na kanale adaptacji 61+62 o zamontowanych modułach 

Kanał 61 (dodatkowe wyposazenie magistrali danych)
+00001 - Board power electronics (ILM - series)
+00002 – System komfortu (TCS - series)
+00064 - Przyczepa (extra)
+00128 - Top (standard for convertible)
+00256 – Zestaw wskaźników (series)
+00512 – Układ monitorowania ciśnienia w kołach (More features)
+01024 – Moduł kolumny kierowniczej (serial)
+02048 - klimatyzacja / układ ogrzewania (serial)
+32768 - Nagrzewnica (extra)

Kanał 62 (wyświetlane informacje)
+01 - Radio (extra)
+02 - Telefon (extra)
+04 - Nawigacja (More Features)
+08 - Telematics (extra)
+16 – Zestaw wskaźników (tylko jeśli drugi zestaw wskaźników montowany)

Edytowane przez pila24
  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

MaTeo85 zauważyłem że są pewne zmiany po 15min od wyłączenia ale to ciągle za dużo. Zapytałem o pobór bo mogłoby mnie trochę naprowadzić. Z tym sygnałem DWA może być różnie, kilka stron wcześniej ktoś pisał że nie podłączał tego sygnału i wszystko było ok.

Pila24 bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. Sporo się napracowałeś żeby udostępnić mi kodowanie ale... ja jeżdżę Audi A3 8L. U mnie adaptacja licznika jest zupełnie inna. Kanał 61 jest odpowiedzialny za tzw Midline Dash czyli pół FIS. Na kanale 62 są podobne informacje do tych które Ty opisujesz w A4. Jeśli mam RNS-E + moduł bluethooth 8P0862335N + MA-Box adapter AV i kierownicę multi 8P0953549F to jak to wszystko pokodować?  Pewnie tego mi nie podpowiecie ale może podpowie ktoś jak zakodować kanał 62 w liczniku? 

Opublikowano
W dniu 14.05.2020 o 21:20, strikerbest napisał:

Pewnie tego mi nie podpowiecie ale może podpowie ktoś jak zakodować kanał 62 w liczniku? 

Nie mam rozpiski kodowania dla a3 8l,wejdź w ten kanał adaptacji i zobacz czy vcds sam nie podpowie w chmurce jakie wartości sumować dla opcji instalacyjnych 

Opublikowano (edytowane)

zegary a3 8l w twoim przypadku w kanale 62 ustawiasz 7 czyli Navigation , radio i telefon - rozpiska jest praktycznie taka sama jak dla a6 c5 

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Dziękuję za pomoc. Ostateczną przyczyną rozładowywania akumulatora było złe podpięcie CAN'ów do modułu Gateway oraz sterownika multifunkcji. W efekcie elektronika się nie wygaszała do końca. Dodam że w tej chwili RNS-E, moduł telefonu, licznik, sterownik multifunkcji, gatway wygaszają się po minucie od wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Otworzenie drzwi powoduje ich wzbudzenie na 60 sekund. Sterownik ECU jest wzbudzony przez 30min od wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Po tym czasie elektronika jest całkowicie wygaszona i pobiera 60-70mA.

Opublikowano

Witam kolegów.Mam problem z połączeniem VCDS z RNSE po zmianie z radia Symphony.Linia K podpięta prawidłowo i nie łączy mi z żadnym sterownikiem w VCDS.Po wypięciu pinu od lini K połączenie wraca z modułami i łączy się bez problemów.Jak jest podpięta linia K to przy teście pokazuje:
K1 OK

K2 zwarcie z masą

Can niegotowy

Co jest przyczyną?Poza tym wszystko działa idealnie telefon, zestaw głośnomówiący ,informacje na FIS,radio się usypia itd.Ale nie działa komunikacja K.
 

Opublikowano

Do którego pinu podłączasz tą linię K? Nie masz gdzieś kabla od tego pinu uszkodzonego (izolacja gdzieś nie przecięta?)

Opublikowano
42 minuty temu, MaTeo85 napisał:

Do którego pinu podłączasz tą linię K? Nie masz gdzieś kabla od tego pinu uszkodzonego (izolacja gdzieś nie przecięta?)

Dzięki za szybką odpowiedź, teraz dopiero zobaczyłem że wskoczyła na następną stronę.Pin 5 w kostce B,zresztą tak było w fabrycznie w przejściówce którą mam zastosowaną...

Opublikowano

Pin B5 się zgadza, może warto by było podpiąć VCDSa na krótko, podać mu +12v i masę i puścić ekstra linie K tylko do rnse, wtedy wykluczysz czy to wina radia czy instalacji auta lub przejściówki.

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, MaTeo85 napisał:

Pin B5 się zgadza, może warto by było podpiąć VCDSa na krótko, podać mu +12v i masę i puścić ekstra linie K tylko do rnse, wtedy wykluczysz czy to wina radia czy instalacji auta lub przejściówki.

Możesz podpowiedzieć jak to zrobić?Które piny gdzie podłączyć?

Ps:jak podłączam z powrotem symphony to łączy się z VCDS bez problemu.

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

To sprawdź czy w przejściówce do rns-e kabel od kline idzie z pinu B5 do odpowiedniego pinu w Ori kostce dla symphony bo może tu jest problem.

 

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, MaTeo85 napisał:

To sprawdź czy w przejściówce do rns-e kabel od kline idzie z pinu B5 do odpowiedniego pinu w Ori kostce dla symphony bo może tu jest problem.

 

To oczywiście było sprawdzone w pierwszej kolejności.

Ps:a Pin nr 3 z tej samej kostki B v signal od czego jest?

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano

Chyba że problem jest od tego że w aucie była mała nawigacja ta z przyciskami przy lewarku zmiany biegów i czytnikiem w bagażniku....Ale odłączałem czytnik z bagażnika i nie dało to efektu.

Opublikowano

Problem w połowie rozwiązany.Po podłączeniu innego RNSE wszystko działa czyli problem leży w RNSE.Teraz pytanie co może być tego przyczyną?

Opublikowano
16 godzin temu, A4 B6 Multi napisał:

Problem w połowie rozwiązany.Po podłączeniu innego RNSE wszystko działa czyli problem leży w RNSE.Teraz pytanie co może być tego przyczyną?

Z pewnością jakiś uszkodzony element na płycie głównej navi,szukaj elektronika na miejscu u siebie lub wysyłkowo chłopaki z forum ogarną.

Opublikowano (edytowane)

Ogarnięte...Już wszystko działa...Jakaś śrubka latała w navi i zrobiła zwarcie...

Został tylko jeszcze jeden błąd.

błąd " 00858 - connection radio zf output to antenna amplifier 011 - open circuit ".

Przekładka rnse z symphony 2din.Mam przejściówkę anteny radia na rnse na dwa wyjścia ,ale jedno jest wolne[przy symphony była jedna antena radiowa].Radio działa poprawnie.Jak pozbyć się tego błędu?

Ps: i nie rozumie do czego jest PIN bose skoro przy włączaniu radia nie ma nigdzie na RNSE info BOSE jak w przypadku concert symphony itd.Więc po co On jest w RNSE?

Edytowane przez A4 B6 Multi
Opublikowano
1 godzinę temu, A4 B6 Multi napisał:

Ogarnięte...Już wszystko działa...Jakaś śrubka latała w navi i zrobiła zwarcie...

Został tylko jeszcze jeden błąd.

błąd " 00858 - connection radio zf output to antenna amplifier 011 - open circuit ".

Przekładka rnse z symphony 2din.Mam przejściówkę anteny radia na rnse na dwa wyjścia ,ale jedno jest wolne[przy symphony była jedna antena radiowa].Radio działa poprawnie.Jak pozbyć się tego błędu?

Ps: i nie rozumie do czego jest PIN bose skoro przy włączaniu radia nie ma nigdzie na RNSE info BOSE jak w przypadku concert symphony itd.Więc po co On jest w RNSE?

Ten błąd to norma,trzeba podłączyć drugą antenę (jak miałeś concerta to powinien być drugi kabel z żółtą wtyczką fakra). Pin bose daje informacje o podłączeniu wzmacniacza bose i zmienia (po przekodowaniu na sound system) charakterystykę dźwięku. Info bose nie pokazuje się na navi,to normalne.

Opublikowano
11 minut temu, pila24 napisał:

Ten błąd to norma,trzeba podłączyć drugą antenę (jak miałeś concerta to powinien być drugi kabel z żółtą wtyczką fakra). Pin bose daje informacje o podłączeniu wzmacniacza bose i zmienia (po przekodowaniu na sound system) charakterystykę dźwięku. Info bose nie pokazuje się na navi,to normalne.

Napisałem że miałem symphony 2 din i nie było drugiej anteny.Jak teraz mogę pozbyć się tego błędu?

Opublikowano (edytowane)

W symphony 2 musiała być druga antena no chyba że już jakaś rzeźba była i nie jest to fabryczne radio 

Edytowane przez Banan
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
37 minut temu, A4 B6 Multi napisał:

Napisałem że miałem symphony 2 din i nie było drugiej anteny.Jak teraz mogę pozbyć się tego błędu?

To miałeś przeróbkę z chorusa,tylko chorus 1 DIN ma jedną antenę. Wszystko pozostałe posiada dodatkową wtyczkę do systemu diversity. W przyszłym miesiącu będę przerabiał swoją instalacje antenową(z takiej samej jak Ty masz) na instalację pod rnse i zrobię opis dokładny z fotkami bo brak tego na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...