MaTeo85 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia Szyba na klapie ma na 100% antenę, ewentualny brak może być na lewej i prawej, do zweryfikowania. (Zdejmij lewy boczek w bagażniku i zobacz jakie kable dochodzą obecnie do Twojego wzmacniacza. Proponowałem Ci kable antenowe i wzmacniacz pasujący za 100 z wysyłką żebyś nie musiał szukać. Samych kabli antenowych raczej nie znajdziesz ori, a jak pisałem z chińczykami z przejściówek bywa różnie. Zrobisz jak chcesz.
Lukasz_mk2 Opublikowano 24 Lutego Opublikowano 24 Lutego Jestem w trakcie montażu rnsa - zmieniłem też wzmacniacz antenowy (stary miał tylko antenę w lewej szybie) - lutowanie do szyb nowych anten nie jest takie straszne jak mi się wydawało. Jestem pod wielkim wrażeniem odbioru radia z trzema antenami - auto w zamkniętym garażu, a radio gra super czysto. Mam natomiast problem z BT - jak dzwonie do kogoś to rozmówca mnie słyszy, a ja rozmówcy nie (nie ma też charakterystycznego "gang" po podłączeniu tel z BT). Miałem wcześniej małą nawi i z tego co wyczytałem parę postów wcześniej należy wypiąć napęd nawi, a w kostce wchodzącej do nawi połączyć przewody: - zielony z zielonym (tel+), - czarny z czarnym (tel-) - szary z szarym (tel mute) Niestety mimo tego zabiegu nic dalej nie słyszę. Moje auto fabrycznie wyjechało z małą navi, z zestawem cullman (nokia 6310) i radiem chorus, później zmieniłem cullman'a na moduł BT (oryginalny - wersja high) - wszystko było ok, między czasie zmieniłem radio na concert i z nim też było wszystko git. Moduł BT podłączyłem tak jak na załączonym obrazku: Aha do podłączenia rnsa użyłem przejściówki z allegro. Oprócz tego jestem w trakcie montażu kamer P+T, ale z tym mam większe jaja - napiszę co i jak sobie z tym poradzę
MaTeo85 Opublikowano 25 Lutego Opublikowano 25 Lutego (edytowane) Oryginalnie kable z małej Navigator wchodziły do radia na piny NAV a nie TEL więc sprawdź czy w tej Twojej przejściówce przewody się "widzą" (czy pokrycie pinow się zgadza) i wchodzą w odpowiednie piny RNSa. A tu masz mój post z przed lat w którym opisałem co i jak. https://a4-klub.pl/topic/20275-instalacja-fabrycznego-modułu-bluetooth/?do=findComment&comment=5059441 Edytowane 25 Lutego przez MaTeo85
Lukasz_mk2 Opublikowano 25 Lutego Opublikowano 25 Lutego (edytowane) zamieniałem cullmana na BT i do radia w zasadzie prowadziłem tylko CAN (CAN-L, CAN-H, K-bus) czyli wychodzi na to, że muszę w oryginalnej kostce chorusa (przed przejściówką do RNSe) przełożyć piny, tylko które?? tel mute -> pin D11 tel+ -> pin C12 -NF (tylko który??) -> pin C6 ????? Edytowane 25 Lutego przez Lukasz_mk2
MaTeo85 Opublikowano 25 Lutego Opublikowano 25 Lutego Na 99% w Teojej oryginalnej instalacji w czerwonej kostce kable szary zielony i czarny wchodzą do pinów NAV+ obok niego NF i NAV CON. A powinny wchodzić do pinów TEL MUTE, TEL+ i NF obok.
Lukasz_mk2 Opublikowano 25 Lutego Opublikowano 25 Lutego A więc tak wygląda moja orginalna kostka z concerta (czerwona) oraz kostka z przejściówki (czarna). Jak widać tel mute jest ok, ale gdzie przepiąć z oryginalnej czewonej kostki tel+ i nf-, bo nav conf już mnie raczej nie interesuje.
MaTeo85 Opublikowano 25 Lutego Opublikowano 25 Lutego Poprostu przenieś piny jeden rząd w górę w sensie Nav+ do tel+ i NF- do NF- tyle że obok tel+ navcon na razie zostaw i sprawdź czy działa 1
Lukasz_mk2 Opublikowano 25 Lutego Opublikowano 25 Lutego Godzinę temu, MaTeo85 napisał(a): Poprostu przenieś piny jeden rząd w górę w sensie Nav+ do tel+ i NF- do NF- tyle że obok tel+ navcon na razie zostaw i sprawdź czy działa Dzięki! dam znać co z tego wyszło jak przełożę piny.
Lukasz_mk2 Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego @MaTeo85 po przełożeniu pinów rząd niżej zaczęło wszystko działać 👍 bardzo dziękuję za pomoc. Myślę że wypadałoby dopisać tą informację w pierwszym poście, bo przeleciałem większość stron tematu i nigdzie nie jest to jednoznacznie opisane, tzn. w przypadku gdy ktoś miał małą navi to musi połączyć ze sobą trzy przewody z wtyczki nawigacji: -zielony z zielonym (tel+), - czarny z czarnym (tel-) - szary z szarym (tel mute) Oraz dodatkowo przełożyć pinu w kostce do radia: Nav+ do tel+ i NF- do NF-
Lukasz_mk2 Opublikowano 2 Marca Opublikowano 2 Marca A więc kamery działają, BT działa, ale wyszły inne jaja 😭 nie usypia sterowników. Zamykam auto, wentylator od rns się kręci, trójkąt świateł awaryjnych się świeci, po pewnej chwili gaśnie i zaraz znowu się zapala i tak w kółko. Już dziś dałem sobie spokój i jutro będę coś walczył, póki co nie mam już siły na tego złoma. Jedyne co zrobiłem to wyjąłem bezpiecznik od radia, wentylator się uspokoił, ale sterowników dalej nie usypia i trójkąt od awaryjnych się świeci, po czym gaśnie i znowu się zapala😭😭
Langista Opublikowano 3 Marca Opublikowano 3 Marca To chyba coś więcej musisz zrobić, bo ewidentnie coś nie jest pod stacyjkę jeszcze podłączone.
Lukasz_mk2 Opublikowano 3 Marca Opublikowano 3 Marca 21 minut temu, Langista napisał(a): To chyba coś więcej musisz zrobić, bo ewidentnie coś nie jest pod stacyjkę jeszcze podłączone. A co masz na myśli?? Muszę odczytać błędy, bo jeszcze tego nie robiłem. Muszę jeszcze sprawdzić kodowanie rnsa bo jak go zamontowałem to z kierownicy po wciśnięciu R\T (mam kierownicy multi b6) mogłem wybrać na FIS kontakty z telefonu, a teraz po wciśnięciu R\T nic się nie dzieje. ogólnie to wszystko już złożyłem do kupy - została mi do złożenia półka pod kierownicą, ale tam jest tylko w zasadzie lampka od podświetlenia nóg.
Langista Opublikowano 3 Marca Opublikowano 3 Marca Chyba masz zakodowane bez MF w takim razie ale i tak coś musi być zasilane bezpośrednio z plusa, lub nie ma sygnału wybudzenia dobrze podłączonego i jest ciągle aktywne.
Lukasz_mk2 Opublikowano 3 Marca Opublikowano 3 Marca Siedzę i szukam różnych przyczyn w internetach, bo póki co mam dziecko na głowie i nie jestem w stanie wyjść do auta i coś podziałać. Znalazłem info że w rns'e jest coś takiego jak wyjście DWA-GND, jest to niby "-" który ma coś wspólnego z alarmem fabrycznym, którego umie nie było, ale nie było też tego pinu w concert 2 - może to jest problem i należało by podłączyć ten pin do "-"??
Lukasz_mk2 Opublikowano 3 Marca Opublikowano 3 Marca (edytowane) Jedyna ingerencja w instalację samochodu to było podłączenie modułu kamer do MCE na pin T23/pin 5, połączenie ze sobą przewodów we wtyczce od napędu nawigacji BNS (wg informacji z wcześniejszych postów - napęd został zdemontowany) oraz zmiana pinów w kostce radia dotyczących nav+ i nf-(wg informacji z wcześniejszych postów) Edytowane 3 Marca przez Lukasz_mk2
Lukasz_mk2 Opublikowano 3 Marca Opublikowano 3 Marca (edytowane) Moje kodowanie rnsa powinno wyglądać chyba tak: 0?xxxxx: Model 1 = Lamborghini 2 = Audi A3 (8P) 3 = Audi A4 (8E) 4 = Audi A4 Cabriolet (8H) 5 = Audi A6 (4B) 6 = Audi TT (8J) 7 = Audi R8 (4 Czyli: 3 0x?xxxx: Treble Speaker Diagnosis / Optical Parking Aid +1 = Front Treble Speaker Diagnosis inactive +2 = Optical Parking Aid installed/active Czyli 1 0xx?xxx: Sound Characteristic 0 = Sound Characteristic linear 1 = Audi A4 (8E) 2 = Audi A6 (4B) 3 = Audi A4 Cabriolet (8H) 4 = Audi TT (8J) 5 = Audi A3 (8P) 9 = Sound System Czyli 1 0xxx?xx: Telephone Preparation 1 = Telephone Preparation NOT installed 2 = Telephone Preparation without Comfort Functionality 3 = Telephone Preparation (Aftermarket Retrofit) 4 = Base Plate (Nokia - Remote Feed Voltage for Microphone inactive) 5 = Telematic Europa (Remote Feed Voltage for Microphone inactive) 6 = Telephone Preparation for North American Region (NAR) 7 = Telephone Preparation with Comfort Functionality Czyli 7 - mam moduł bt z pełną funkcjonalnością 0xxxx?x: Equipment I +1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below +1 = Audi Music Interface (AMI/PR-UF7) installed +2 = Satellite Radio (SIRIUS/XM) installed +4 = Analog Input (AUX/PR-UF0/UF1/UF2) installed Czyli 1 - mam standard 0xxxxx?: Equipment II +1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below +1 = TV-Tuner (PR-QV1/QV9) installed +2 = CD-Changer or iPod/USB-Interface (PR-7A2/7A5/UF1/UF2) installed +4 = Multi-Func tion-Steering Wheel (MFSW) installed Czyli 7 - mam MF oraz zmieniarkę Edytowane 3 Marca przez Lukasz_mk2
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Marca Opublikowano 4 Marca Po zakodowaniu rns wszystko wróciło do normy - trójkąt awaryjnych gaśnie i się już nie zapala 😎😎 Co do działania kierownicy MF to też musiałem zmienić jej kodowanie na komunikację via CAN - wcześniej miałem ustawione via k-line - przycisk R\T na kierownicy działa, kontakty z telefonu pokazują się na fis (po sprawdzeniu błędów w 77-telephone była informacja o braku kontaktu z MF - po zmianie kodowania jest ok). Tak więc jeszcze raz dziękuję wszystkim za zainteresowanie się moim tematem i pomoc w eliminacji błędów. 👍
adam1974 Opublikowano 2 Maja Opublikowano 2 Maja (edytowane) Gdzie wpiac widoczne przewody z ktorych obcieto wtyczke przy zmianie 1din ori na pionner 1din. Teraz kupilem i wlozylem rnse i nie slysze w glosnikach rozmowcy. Edytowane 2 Maja przez adam1974
Lukasz_mk2 Opublikowano 2 Maja Opublikowano 2 Maja (edytowane) A ogólnie dźwięk/muzykę z rnse słyszysz?? Edytowane 2 Maja przez Lukasz_mk2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się