Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i kodowanie nawigacji RNS-E w Audi A4 B6/B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, nie wiedziałem gdzie zapytać więc pisze tutaj odnośnie sygnału DWA do navi RNS-E:

Co nam mówi "kluczowana masa"? Nie jestem elektronikiem

W alarmie mam wyjście na czujniki dodatkowe, które dostaje masę po uzbrojeniu się alarmu, czy to jest to samo i mogę to spiąć z DWA (pin14) w RNS-E??

Czy mając rnsa na stole jak podam mase na ten 14 pin to odrazu ją twardo uśpie??

Pozdro i dzięki za wyrozumiałość :]

U mnie nie było potrzeby prowadzenie DWA - może to dotyczy aut z fabrycznym alarmem ... nie wiem NAVI się usypia "twardo" bez tego.

Ja mam fabryczny alarm a jak amperomiezem sprawdzalem pobor pradu to kostke mailem odpieta i podłączony byl tylko plus przez miernik i tez po okolo minucie nie pobierala pradu, pozniej podłączalem reszte pinów bo juz w pewnym momecie myslalem ze przez mase dwa albo linie K mi prad pobiera.. zreszta w kostce tez mialem podpieta mase dwa pod pin 11 złącza D i bylo spoko ale po tygodniu mi baterie rozladowywalo i myslalem ze to rns-e a to jednak akumulator sie skonczył :kwasny: taki zbieg okolicznosci :) wiec masa dwa moim zdaniem nie konieczna byc moze zalezy od modelu moze z poczatku produkcji trzeba..tego nie wiem..

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi :] Kolego Łukaszxxx napisałeś że miałeś podpięta mase dwa pod pin 11 złacza D? A nie powinno być PIN14?

Wychodzi na to, że jak zamontuje rns to pozostaje mi amperomierz i sprawdze, ile po zamknięciu auta (zaryglowaniu) i zgaśnięciu podświetlania awaryjnego (ok.60 sek.) będzie pobierać prądu. Mam nowy AKU i nie chciałbym go zabić :/

P.S. Może jakiś elektronik wytłumaczy na chłopski rozum jak to jest z tą masą DWA i kluczowaną masą alarmu, może się przydać na przyszłość przy innych modach.

Pozdr.

Opublikowano

Czy to prawda, że z poziomu rnse mogę sprawdzić przyspieszenie 0-100 wg navi?

Opublikowano

Czy to prawda, że z poziomu rnse mogę sprawdzić przyspieszenie 0-100 wg navi?

nie.

Możesz sprawdzić aktualną prędkość

Opublikowano

Co w ogóle powinno się znajdować pod funkcją CAR? Bo u mnie jest tylko wersja mapy...[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 16:09_________________________________________________I gdzie ta prędkość jest pokazywana?

Opublikowano

w Engineering mode.

Car ma być pusty

Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi :] Kolego Łukaszxxx napisałeś że miałeś podpięta mase dwa pod pin 11 złacza D? A nie powinno być PIN14?

Tak powinien byc pod 14 złącza D i tam go przepialem :) Błąd producenta :wallbash:

Opublikowano

Witam, rozmawiałem dziś z gościem od montażu alarmów na temat kluczowanej masy. Według niego kluczowanie masy to coś w stylu szybkiego przerywania i podawania masy na jakieś wejście, przykładem może być cewka zapłonowa, która cały czas jest zasilania 12V z aku a w trakcie zapłonu na jej wejście podawana jest kluczowana (szybko włączana) masa co powoduje powstanie iskry na świecy. Ale gdy zapytałem go jak to jest w alarmie przy czujnikach (np.ruchu lub przechyłu) odpowiedział, że czujnik cały czas ma 12V, gdy alarm się uzbroi czujnik dostaje kluczowaną masę i od tego momentu jest aktywny, gdy wykryje ruch wystawia na kolejnym wyjściu masę a ta załącza alarm.

Nie do końca mnie to przekonuje, ale weznę RNSa na stół i podam na 14 pin DWA zwykłą masę i zobaczę co się będzie działo.

Mam nadzieje, że nic nie puści dymku... :P

Opublikowano
Witam, rozmawiałem dziś z gościem od montażu alarmów na temat kluczowanej masy. Według niego kluczowanie masy to coś w stylu szybkiego przerywania i podawania masy na jakieś wejście, przykładem może być cewka zapłonowa, która cały czas jest zasilania 12V z aku a w trakcie zapłonu na jej wejście podawana jest kluczowana (szybko włączana) masa co powoduje powstanie iskry na świecy. Ale gdy zapytałem go jak to jest w alarmie przy czujnikach (np.ruchu lub przechyłu) odpowiedział, że czujnik cały czas ma 12V, gdy alarm się uzbroi czujnik dostaje kluczowaną masę i od tego momentu jest aktywny, gdy wykryje ruch wystawia na kolejnym wyjściu masę a ta załącza alarm.

Nie do końca mnie to przekonuje, ale weznę RNSa na stół i podam na 14 pin DWA zwykłą masę i zobaczę co się będzie działo.

Mam nadzieje, że nic nie puści dymku...

Ale po co Jak tam nie masz nic wpiete w pin 14 D to co sie dzieje wylacza sie czy co??

Opublikowano

Witaj Lukaszxxx po przeczytaniu wielu stron tego wątku na temat rozładowania się akumulatora chciałbym przed samym montażem w aucie jak najwięcej się dowiedzieć na temat wszystkich sygnałów, które mogą mnie uratować przez porannym nie odpalaniem samochodu a co najgorsze uwaleniem aku, które ma 3 miesiące i fajnie jakby posłużył jeszcze.

Narazie NAVI leży na stole, czekam jeszcze na tunel i klimatronika pod 2 DIN.

Najlepiej jakby jakiś serwisant pracujący u dealera VW/Audi wypowiedział się na temat "DWA" w RNS-e.

Opublikowano

Ale masz proste rozwiazanie..podłączasz wszystkie kostki w zasilanie wpinasz amperomiez włączasz navi, wyłączasz zamykasz auto czekasz okolo minute patrzysz na amperomiez a tam ma byc 0.00 jesli jest to gra gitara i nie potrzebujesz masy dwa :good:[br]Dopisany: 05 Styczeń 2011, 11:52_________________________________________________No chyba ze nie masz do do sklepu 30 zł i mniej wyjdzie jak jacys tam elektrycy idt

Opublikowano

Pany a powiedzcie mi jak zmienic ustawienie poziomu glosnosci ze tak powiem startowej - jak odpale to odrazu czadu daje :kwasny: - palcem przyciskam ON a reka juz szykuje sie do wyciszania, jest to troszke wk...ce a szczegolnie po zmianie na bose = bol glowy i lek przed kolejnym uruchomieniem :hi:

Opublikowano

Jakie kodowanko powinienem miec przy multifunkcji,ori bluetooth i zmieniarce?

Opublikowano

Powiedzcie jak to jest z aktywowaniem się navigowania pomiędzy zegarami (czerwony FIS). Często auto po postoju automatycznie wrzuca kompas i jak odpale navi to śmiga nawigowanie pomiędzy zegarami ale jak tylko otworzę drzwi (wyświetla otwarcia na FIS) lub kliknę Reset na manetce by podejrzeć komputer FIS 1 lub 2 to ponownie te nawigowanie nie chce wskoczyć - jest tylko przejście FIS 1 - FIS 2 - wyłączenie - Fis 1...

Możliwe że kodowanie skopane - ale sprawdzałem wg naszych "warsztatowych" instrukcji i niby OK.

Opublikowano

adadur tak to jest z czerwonym FISem... wówczas musisz wył i włnavi żeby się pojawiło z powrotem na FISie :gwizdanie:

Opublikowano

...Adaś wylącz sobie kompas w nawi i będzie cacy , co do jazdy na navi i potem postoju to przy otwarciu drzwi navi znika z fisu i tak jest, natomiast jeśli jedziesz na navi i przełanczasz funkcje komputera zawsze powinieneś mieć możliwość powrotu dio navi(chyba że podczas jazdy odtworzysz drzwi :>)

ale przedewszystkim to wylącz sobie kompas w navi jeśli masz włączony

Opublikowano

A powiedział by ktoś. Jeśli moj Vag nie che połączyć się z navi przez OBD to czy podłączenie się po lini K i L na stole z zasilacza laboratoryjnego da jakiś efekt?

Opublikowano

Jakie kodowanko powinienem miec przy multifunkcji,ori bluetooth i zmieniarce?

..według mnie powinno być tak

0301713

Opublikowano

Jakie kodowanko powinienem miec przy multifunkcji,ori bluetooth i zmieniarce?

..według mnie powinno być tak

0301713

Domin79 napewno wie co mowi polecam klubowicza mi pomogl w wieli sprawach ----Dziekuje Dominik :notworthy:

Opublikowano

Domin79 napewno wie co mowi polecam klubowicza mi pomogl w wieli sprawach ----Dziekuje Dominik :notworthy:

potwierdzam przedmówce :good: jak coś to pisz do niego na pewno Ci pomoże tak jak nam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...