Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i kodowanie nawigacji RNS-E w Audi A4 B6/B7 od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam magnetyczną antenę pod kokpitem i sprawuje się bez zastrzeżeń więc nie rozumiem po co ciągnąć przez całe auto przewody a przede wszystkim ciąć dach.

malybz odp na twe pyt wg mnie...

Odp. 1. Jak nie masz pewności że dobrze dotniesz moja rada nie kombinuj kup klimatronik 2DIN (może być z B7 a bebechy przełożysz)

Odp.2. "zamiast przycisku "OFF" maja przycisk taki sam jak do zamkniętego obiegu powietrza tyle, że z literką A" - gadżet nie wart uwagi

Odp.3. Obok ręcznego występowały różne wersje tego panelu w zależności od wyposażenie (m.in. navi "strzałkowa", webasto)

Odp.4 i 5. Moja rada nie ciąć - droższa antena, problem z wycięciem (nie przegrzać blachy, zdemontować podsufitkę itp). Jeśli już masz ciąć to podjedz do sklepu z lakierami samochodowymi gościu powinien dać ci właściwy produkt.

Adaś coby zamontować tą antenke nie musisz ściągać sufitu , antena jest dokładnie na wysokości lampki bagażnika :wink4:

z tym cięciem też sie wachałem ale wkońcu powoli se to reznołem i powiem tak: też mam antenke magnetyczną pod zegarami i nie zawsze i wszędzie liczba satelit jest zadowalająca znaczy gdzieś koło 5

przy antenie dachowej nie spadła mi ta wartość poniżej 7 także różnica jest :naughty:

no i ten bezcenny wygląd :tongue4:

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na razie czekam na zamówioną w pośpiechu od mobile antene pod kokpit. Mam też dostać adapter do podłączenia NAVI. Chcę w końcu zamontować tą RNSE, bo mam trzy miesiące gwarancji rozruchowej od sprzedającego (już w aucie wszystko przygotowane, a tu poczta nawala, a ja przebieram nogami :) ). Klimatronik piesciłem dwie godziny papierem ściernym i jest miodzio.

Została jeszcze ori antena - ten "bezcenny wygląd" przekonuje mnie.

Miło jest przeczytać wszystkie Wasze rady, chociaż cięcie i odpowiednie zabezpieczenie blachy trochę przeraża.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja tam założyłem antene nad licznikiem i jestem mega zadowolony, a z wygladem tej anteny na dachu to jest roznie, mi akurat nie podchodzi troche taka BM-kowa jest , ale jak chce sie Tobie rezac dach to ok!! Klimatronik upierdliwy troche co :wallbash:

Wkładasz i wyciagasz i tak do usranej smierci :polew: ale zaoszczedzone troche kaski;)

Opublikowano

Nie mogłem dostać na Allegro porzadnego klimatronika, ale w sumie wyszło ok.

Dzisiaj w końcu zamontowałm RNSE oczywiście z anteną nad licznikiem na razie. martwi mnie tylko, że wiatraczek pracuje. Preczytałem troche o tym, ale przełożenia DWA do D14 nie pomogło.

Samochód dosyć długo sie uczy. Strzałki na Fisie pojawiły mi się po ok. 3h. Może wiatraczek ucichnie po 6h :polew:

Mam jeszcze pytanie odnośnie kodowania. Lepiej go kodowac jako A6<2004 czy jako A4>2004? Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, żeby kodować jako A6<2004.

Opublikowano

Panowie,przewalilem polowe tego watku i poleglem,mam taki problem z rnsem;w B7 byla navi rns low(taka wyswietlajaca cala na czerwono),wszystko hulalo ok.zalozylem rns-a,przepialem piny jak radzil mi Bart-s,szarpnalem przewod z obd do navi (bo sie nie laczyl z vagiem),z Malikiem zakodowalismy wszystko co mozliwe,zegary,BT,zmieniarke,rns-a na bose i wszystko jest ok.ale... nie wyswietlaja sie strzalki na fisie(kolorowym),komunikaty z radia i z karty sa ok.jak przeloze swojego starego rns-a z b6 jest tez ok,jak na fisie zmienilem godzine to w rns-ie tez sie przestawila,czyli w zasadzie komunikacja rns-fis jest ok.wyjalem bezpiecznik od zegarow na 15 min,potem odpialem kleme z aku na 20 min,auto stalo cala noc zamkniete i wszystko wylaczone-to tak zeby uprzedzic kolejne pytania- i nadal ni ch...ja nie ma strzalek na fisie jak prowadzi navi.moze klemy za krotko byly rozpiete?data i godzina na zegarach sie wyzerowaly.ma ktos moze jakis pomysl co moze byc przyczyna?tydzien juz sie z tym je..ie i stracilem koncepcje.bede wdzieczny za odpowiedz

Opublikowano

jak przeloze swojego starego rns-a z b6 jest tez ok,

a czasem w tym nowym RNS nie masz ustawionej opcji kompas :mysli: jeżeli takowa opcja będzie ustawiona to po załadowaniu trasy nie będzie wyświetlało samoczynnie strzałek w zegarach o których mówisz.

Opublikowano

jak przeloze swojego starego rns-a z b6 jest tez ok,

a czasem w tym nowym RNS nie masz ustawionej opcji kompas :mysli: jeżeli takowa opcja będzie ustawiona to po załadowaniu trasy nie będzie wyświetlało samoczynnie strzałek w zegarach o których mówisz.

mam ustawiony kompas,to fakt,czyli jak jest kompas to nie ma szans na strzalki na fisie?

Opublikowano

Są szanse. :wink4: Jak załadujesz trasę i już będzie Cię prowadziła to przycisk pogłaszania przyciśnij aż zgaśnie ekran w RNS i odrazu wciśnij jeszcze raz by włączył się ekran w radiu i automatycznie odpalą Ci się zegary ze strzałkami :good:

Ale najprostszym sposobem jest wyłączenie owego kompasu bo raczej to nie potrzebne jest a wtedy jest wszystko jak byś chciał. :gwizdanie:

Bo odłączanie klem czy bezpieczników nic tu nie da tak jest i tyle :decayed:

Opublikowano

jutro sprobuje z wylaczeniem kompasu,robilem tak jak piszesz-wylaczalem i wlaczalem radio podczas dzialania navi,bo tak musze zrobic w b6 (czerwony fis) ale niestety w b7 to nie skutkuje

Opublikowano

Jeżeli wyłączysz kompas będzie tak jak potrzeba :good::decayed:

Opublikowano

pomiedzy strzalkami kompasem a komputerem przelaczasz sie przyciskiem reset na prawej manetce.

Opublikowano

jak przeloze swojego starego rns-a z b6 jest tez ok,

a czasem w tym nowym RNS nie masz ustawionej opcji kompas :mysli: jeżeli takowa opcja będzie ustawiona to po załadowaniu trasy nie będzie wyświetlało samoczynnie strzałek w zegarach o których mówisz.

mam ustawiony kompas,to fakt,czyli jak jest kompas to nie ma szans na strzalki na fisie?

Ja mam ustawiony u siebie kompas, i strzałki pokazują się od razu. Fis kolorowy, RNS-E '08r :mysli:.

Opublikowano

z kompasem,bez kompasu,a strzalek jak nie bylo tak nie ma :mysli:

Opublikowano

a dodałeś Navi w adaptacji licznika?

Opublikowano

a dodałeś Navi w adaptacji licznika?

oczywiscie,w/g mnie Malik ogarnal wszystkie kodowania,jeszcze zastanawiam sie na odlaczeniem zegarow na 12h

Opublikowano

wyciągnij bezpiecznik 15 na sek i osiągniesz ten sam efekt :decayed:

Opublikowano
oczywiscie,w/g mnie Malik ogarnal wszystkie kodowania,jeszcze zastanawiam sie na odlaczeniem zegarow na 12h

Ja swoje odłaczylem na dlugosc papierosa i bylo wszystko git, wiec raczej to nie to..

Opublikowano

a dodałeś Navi w adaptacji licznika?

oczywiscie,w/g mnie Malik ogarnal wszystkie kodowania,jeszcze zastanawiam sie na odlaczeniem zegarow na 12h

stawiałbym mimo wszystko na coś w kodowaniu ale głowy nie dam.. :hi:

Opublikowano

Witam,

Panowie i ewentualnie Panie jeśli są ;)

mam pytanko, są jakieś różnice między rns-e z 2009 a 2011 - nie chodzi mi o navi z exeo czy te nowe z a3, tylko zwykłą rns-e do a4.

mam sprzedawcę na allegro, różnica w cenie 500zł i się zastanawiam czy są jakieś różnice technologiczne poza tym, że z 2011 to nieużywane, czyli swieży laser i reszta podzespołów.

drugie pytanko, czy soft 0750 - to dobry bezproblemowy soft? bo taki by był w tej rns-e bo bym brał z polskim menu.

a widziałem pare pytań odnośnie cofania do starszej wersji, więc nie wiem czy 0750 jest ok, sam w swojej mam starszy ale nie pamiętam jaki konkretnie.

Opublikowano

Nie ma zadnych roznic poza data produkcji :) soft jest OK .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...