czarny Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Jaro orientujesz się może czy w VW T 2,5 TDI nie ma tego samego problemu? bo teraz mi sie cos przypomina ze u nas wlasnie braklo smarownia i turbo poszlo i pompa oleju, mechanik powiedzial ze oleju brak ale to jest watpliwa sprawa bo byl napewno
jaro4444 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 Jaki 2,5 TDI i w czym siedział? Tam są inne problemy jak w 2.0.
tomaszkkk Opublikowano 12 Listopada 2011 Opublikowano 12 Listopada 2011 Jaro, mam pytanie czy w Passacie w silniku BKP można postąpić analogicznie jak w powyższym opisie? Ostatnio właśnie poszperałem w ETCE i wg niej BKP jest wyposażony w tego samego rodzaju ustrojstwo - wałki wyrównaważające, zabierak oraz napęd z wału łancuchem. Czy postępowanie będzie analogiczne jak w silnikach wzdłużnych?
jaro4444 Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Opublikowano 12 Listopada 2011 Generalnie wszystko analogicznie tylko stosuje się smok z BKD
dexem Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Ile mniej więcej czasu trzeba aby sprawdzić ten nieszczęsny zabierak w silniku BPW, chodzi mi oczywiście o demontaż , sprawdzenie zabieraka ,gniazda i montaż wszystkiego do kupy
mariuszsal Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Zależy kto to będzie robił. Sprawny mechanik zrzuci i założy miskę w 2 godzinki. Tylko po co ściągać i składać to ponownie jak możesz od razu przerobić napęd. Ja się zbierałem do tego przez prawie rok. I także tak jak ty zaglądałem do wałków przy okazji zmiany oleju. Ale dyskomfort psychiczny podczas wyjazdów zmusił mnie do wywalenia ich całkowicie. Jeżdżę sporo bo ok 40-60 tyś rocznie i każdy dłuższy wyjazd to było spisywanie adresów kumatych serwisów w pobliżu planowanej trasy na wypadek gdyby siadło gniazdo lub zabierak. Aż pewnego dnia postanowiłem wyskoczyć po części służbowo do Gdańska do AZ Serwisu gdzie odciążyłem się finansowo i psychicznie
dexem Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Zależy kto to będzie robił. Sprawny mechanik zrzuci i założy miskę w 2 godzinki. Tylko po co ściągać i składać to ponownie jak możesz od razu przerobić napęd. Ja się zbierałem do tego przez prawie rok. I także tak jak ty zaglądałem do wałków przy okazji zmiany oleju. Ale dyskomfort psychiczny podczas wyjazdów zmusił mnie do wywalenia ich całkowicie. Jeżdżę sporo bo ok 40-60 tyś rocznie i każdy dłuższy wyjazd to było spisywanie adresów kumatych serwisów w pobliżu planowanej trasy na wypadek gdyby siadło gniazdo lub zabierak. Aż pewnego dnia postanowiłem wyskoczyć po części służbowo do Gdańska do AZ Serwisu gdzie odciążyłem się finansowo i psychicznie Jeżeli wszystko było ok to bym nie robił swapa pompy , dopiero przy zmianie rozrządu bym chciał zrobić swap pompy , przy jakim przebiegu wymieniałeś pompę i czy gniazdo i zabierak był bardzo zużyty ?
mariuszsal Opublikowano 13 Listopada 2011 Opublikowano 13 Listopada 2011 Swój swap zrobiłem przy 240 tyś km. Zabierak jak i gniazdo nie wyglądało źle biorąc pod uwagę to, że jak wspominałem zaglądałem już wcześniej do niego i przy 210 tyś wsadziłem nowy imbus (który wtedy również nie wyglądał źle). Natomiast rozmawiając z mechanikami tutaj u mnie w serwisie (którzy niestety nie podejmują się swapa pompy, tylko naprawiają zgodnie z procedurą ASO, czyli wkładają te same nowe wałki - tylko trochę taniej) to nie mają miesiąca z jednym, dwoma uwalonymi 2.0 tdi przez padnięty napęd smarowania. Czy to dużo ? ciężko powiedzieć bo chyba częściej widywałem tam 2.5 tdi z wałkami rozrządu (oba motory są dość popularne, więc także są i będą popularne w serwisach). Więc jak jesteś dobry ze statystyki oblicz sobie ryzyko Nie jestem w stanie powiedzieć czy to już był ten czas. Ja własnie zrobiłem to wszystko (wałki, dpf, chip, czyszczenie wtrysków, wymiana filtrów i wszystkich płynów) przy okazji wymiany rozrządu. Czy zauważyłem jakieś różnice po swapie - tak, praca silnika jest napewno twardsza i daje się wyczuć delikatne drgania silnika na kierownicy jak np w 1.9 ale innych skutków ubocznych na minus nie znajduję.
dexem Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 Swój swap zrobiłem przy 240 tyś km. Zabierak jak i gniazdo nie wyglądało źle biorąc pod uwagę to, że jak wspominałem zaglądałem już wcześniej do niego i przy 210 tyś wsadziłem nowy imbus (który wtedy również nie wyglądał źle). Natomiast rozmawiając z mechanikami tutaj u mnie w serwisie (którzy niestety nie podejmują się swapa pompy, tylko naprawiają zgodnie z procedurą ASO, czyli wkładają te same nowe wałki - tylko trochę taniej) to nie mają miesiąca z jednym, dwoma uwalonymi 2.0 tdi przez padnięty napęd smarowania. Czy to dużo ? ciężko powiedzieć bo chyba częściej widywałem tam 2.5 tdi z wałkami rozrządu (oba motory są dość popularne, więc także są i będą popularne w serwisach). Więc jak jesteś dobry ze statystyki oblicz sobie ryzyko Nie jestem w stanie powiedzieć czy to już był ten czas. Ja własnie zrobiłem to wszystko (wałki, dpf, chip, czyszczenie wtrysków, wymiana filtrów i wszystkich płynów) przy okazji wymiany rozrządu. Czy zauważyłem jakieś różnice po swapie - tak, praca silnika jest napewno twardsza i daje się wyczuć delikatne drgania silnika na kierownicy jak np w 1.9 ale innych skutków ubocznych na minus nie znajduję. To nie ma reguły kiedy zabierak siądzie (ludzie różnie piszą) ja trochę mniej kilometrów robie niż ty jakieś 20tys rocznie chyba że jakiś wyjazd na wakacje za granicę wtedy może trochę więcej , na razie się wstrzymam z zaglądaniem do zabieraczka było by super jak by wytrzymał jeszcze te 40tys/km wtedy wymiana rozrządu i przy okazji może swap
dudi171 Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 Witam panowie, zbliza mi sie wymiana rozrzadu a przy okazji chce zrobic porzadek z pompa oleju(tansza wersja). Szukam godnego polecenia warszatu na slasku w ktorym ktos z forumowiczy juz to robil. Jestem z Katowic
Pipek Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Witam,czy ktoś mogłby mi powiedziec jaka jest pompa oleju w silniku BRD, z góry dziękuje za odpowiedz.
czarny Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Witam panowie, zbliza mi sie wymiana rozrzadu a przy okazji chce zrobic porzadek z pompa oleju(tansza wersja). Szukam godnego polecenia warszatu na slasku w ktorym ktos z forumowiczy juz to robil. Jestem z Katowic co rozumiesz przez to ? tansza wersja? opolskie moze byc CTR tanio solidnie i dobrze:) :> Witam,czy ktoś mogłby mi powiedziec jaka jest pompa oleju w silniku BRD, z góry dziękuje za odpowiedz. jak sie nie myle to to samo co BPW ale nie chce w bład wprowadzić
H4mm3R Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Witam,czy ktoś mogłby mi powiedziec jaka jest pompa oleju w silniku BRD, z góry dziękuje za odpowiedz. To samo co w BPW BLB...
przemek4net Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 ...Natomiast rozmawiając z mechanikami tutaj u mnie w serwisie (którzy niestety nie podejmują się swapa pompy, tylko naprawiają zgodnie z procedurą ASO, czyli wkładają te same nowe wałki - tylko trochę taniej) wg ASO czescia sprzedawana jest zestaw walki, pompa i zabierak (osobno mozna kupic sama pompe i zabierak) i ta "czesc" obecnie sprzedawana jest inna (sa inne same walki, inna pompa oleju inny zabierak/100mm/ i inne kola posrednie) - chyba, ze ciagle sprzedawane sa tez stare walki (na zabierak 77mm-ale pewnie nie) Moge sie domyslic, ze z punktu widzenia mechanika operacja zmiany walkow ze starych ale z napedem zebatkowym na nowe takze z napedem zebatkowym jest prostrza /sciagnij+zaloz+skasuj klienta/ i obarczone mniejszym ryzykiem niz zbijanie z walu zebatki i osadzanie nowej / np pod lancuch na naped z 1.9 - kryptonim "kastracja"/ ale jezeli walki sa "pierwsze-lancuchowe" to i tak bez majstrowania przy wale sie nie obejdzie... wiec o co "im chodzi" to ciezko powiedziec Przemek
mariuszsal Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Jest dokładnie tak jak piszesz. Zębatkowy wymieniany na zasadzie UPnP. Jak jest w innej sytuacji czyli w przypadku łańcuszka nie wiem (bo miałem na kołach), ale zapewne tak jak nakazuje procedura ASO. Pytałem dlaczego tak nie naprawiają - padło słowo GWARANCJA. Na wszystkie naprawy u nich dostaję fakturę i gwarancję a jako, że rzeźba z zamianą pompy nie jest "autoryzowaną" naprawą więc nie maja pewności co do jej skuteczności. Dlatego pojechałem do Gdańska - tam dostajesz przerobiony napęd pompy i uścisk dłoni na pożegnanie z gwarancją słowną oraz "forumową" że będziesz Pan zadowolony. Na razie jeździ - zrobione ok 8 kkm od swapa.
czarny Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 ale wsadzałeś pompe z 1,9 czy regeneracja w rumi??
Jordi Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Panowie właśnie zrobiłem 10.000 km od tej przeróbki, opcja 1. bez zmiany wału i żadnych, ale to żadnych problemów z autem! Takim osobą jak jaro4444 powinno dawać się Forumowego Nobla normalnie! Jeśli ktoś by chciał kupić moje wałki, to zapraszam na priv
izkalp Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 a co myślicie o tym? http://allegro.pl/passat-sharan-alhambra-2-0-tdi-07r-pompa-oleju-i1962583972.html Lepszą opcją jest zakup tej pompy z allegro czy przerobienie na tą z 1.9? Proszę o opinie, bo nie mogę się zdecydować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się