Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No widać, że wzorowo na parowniku, ja po nabiciu miałem chyba 4,5*C.

Na prawdę ciężko powiedzieć. Jak nie masz błędów to musisz chyba pogrzebać przy silniczkach, chociaż to też bez sensu, bo wydaje mi się, że gdyby któryś się zaciął, to wyrzuciłby błąd. Może być też tak, że dysza rozprężna jest do wymiany. Nieraz warto zrobić prawdziwy serwis klimatyzacji, a nie tylko nabicie. Teraz mnie to czeka.

Opublikowano
1 godzinę temu, SzczYpior_n1 napisał:

No widać, że wzorowo na parowniku, ja po nabiciu miałem chyba 4,5*C.

Na prawdę ciężko powiedzieć. Jak nie masz błędów to musisz chyba pogrzebać przy silniczkach, chociaż to też bez sensu, bo wydaje mi się, że gdyby któryś się zaciął, to wyrzuciłby błąd. Może być też tak, że dysza rozprężna jest do wymiany. Nieraz warto zrobić prawdziwy serwis klimatyzacji, a nie tylko nabicie. Teraz mnie to czeka.

No zdaje sobie sprawe, tylko jestem wlasnie po niby takim serwisie a problem dalej jest.... :(

Opublikowano

Spawdź jeszcze błędy, ale raczej padł lub w niedługim czasie padnie

Opublikowano

Witam padly mi silniczki i z kednej strony grzeje na maxa itp czy ktos wymienial same potencjometry ktore sa dostepne na alledrogo za ok 16zl czy lepiej kupi cale silniczki

Opublikowano (edytowane)

@BEX4 Aktualne mam problem z tym nastawnikiem (odnośnie zimnej strony pasażera), kupiłem potencjometry, muszę zrobić nastawy wstępne aby ustawić klimę, a nie mam teraz jak (brak dostępu do kompa z oprogramowaniem).

Jak to nie zadziała będę szukał zamiennika, ale wydaje się że to potencjometr, chyba że wystarczą nastawy.

@greg2505 Jest możliwość przeprowadzenia nastaw climatronika z poziomu panelu, czy muszę to zrobić z poziomu aplikacji na komputerze?

Edytowane przez Nerus
Opublikowano
3 godziny temu, Nerus napisał:

@BEX4 Aktualne mam problem z tym nastawnikiem (odnośnie zimnej strony pasażera), kupiłem potencjometry, muszę zrobić nastawy wstępne aby ustawić klimę, a nie mam teraz jak (brak dostępu do kompa z oprogramowaniem).

Jak to nie zadziała będę szukał zamiennika, ale wydaje się że to potencjometr, chyba że wystarczą nastawy.

@greg2505 Jest możliwość przeprowadzenia nastaw climatronika z poziomu panelu, czy muszę to zrobić z poziomu aplikacji na komputerze?

Nastawy robisz kompem,ale nie może być błędów

Opublikowano

Właśnie mam dziwną sprawę bo silnik nie ustawia się w pozycji poprawnej po podłączeniu go do wiązki. Ustawiałem go względem pozycji centralnej (ręcznie baterią 9v) to samo zrobiłem z potencjometrem(i nowym i starym) i zawsze po podłączeniu do komputera wracał mi do niepoprawnej pozycji. Coś z nastawami nie tak. Bo jak inaczej to wytłumaczyć?

Opublikowano

Też miałem ostatnio błąd, nie chciał się skasować, wymiana potencjometr + adaptacja pomogła. Błędów brak. Tu trochę opisałem w swoim temacie co i jak: https://a4-klub.pl/topic/354267-a4-b6-mingblau-avfant-tdi-by-kamil-vag/?do=findComment&comment=5496941

Opublikowano
13 godzin temu, Nerus napisał:

Właśnie mam dziwną sprawę bo silnik nie ustawia się w pozycji poprawnej po podłączeniu go do wiązki. Ustawiałem go względem pozycji centralnej (ręcznie baterią 9v) to samo zrobiłem z potencjometrem(i nowym i starym) i zawsze po podłączeniu do komputera wracał mi do niepoprawnej pozycji. Coś z nastawami nie tak. Bo jak inaczej to wytłumaczyć?

Jest uszkodzony  i dlatego wraca w jedną pozycję,wymień na sprawny lub spróbuj go  wyczyścić,

Opublikowano

Błąd blocked or no volatge, czyli zablokowany lub brak napięcia pojawia się najczęściej, jak nie ma sprzężenia zwrotnego z potencjometru, czyli sterownik nie wiem w jakiej pozycji jest klapa mimo, że silniczek pracuje, to brak zmiany pozycji na potencjometrze generuje błąd... Panowie 15 lat pracy na pozycjonerze robi swoje... do tego główny błąd uzytkownika, to ustawienie temp na jedną wartość... jeśli chcecie żeby to żyło jak najdłużej to albo system w AUTO, albo co jakiś czas zmieniać temperaturę, tak by pozycjoner nie zostawał długo w jednej pozycji, bo wtedy te minimalne kroki góra - dół na silniczku wycierają najbardziej ścieżki w jednym miejscu... 

Opublikowano (edytowane)

Ja właśnie po czyszczeniu swojego v158. Wykręcałem go z półtora godziny i w takich pozycjach że nogi mało co na dach nie weszły. Ta górna śrubka jest masakratorem jeżeli się nie ma odpowiednich narzędzi. Wypłukałem potencjometr ipą,złożyłem wszystko,przykrecenie silniczka to już "tylko" pół godziny. Odpalam vcds a tam dalej błąd stały Adaptation Limit Surpassed,mimo to zrobiłem nastawy i poszło wszystko bez problemu-odczyt pozycji prawidłowy,błędy znikły i nie dmucha już tylko gorącym powietrzem.

Zanim ktoś się zabierze do tego to pierw niech zgromadzi następujące narzędzia: 

-śrubokręt do nasadek

-przedłużki różnej długości (ja miałem łącznie z 1,5 metra)

-przynajmniej 2 przeguby cardana (to bardzo istotne bo ja miałem 1 i było mało)

-źródło światła

-wkrętarka (dla osób z nie do końca sprawnymi kończynami górnymi-mi trochę pomogła)

-nasadka 6,najlepiej zwykła i wydłużona

20191222_143821.jpg

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dlatego ja tej górnej nie przykrecilem po 1 razie i teraz robiąc to znowu nie zalowalem, na 2 dolnych też trzyma ok, a klapa chodzi tak lekko, że to nie musi mieć super podparcia ?

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, kamil-vag napisał:

Dlatego ja tej górnej nie przykrecilem po 1 razie i teraz robiąc to znowu nie zalowalem, na 2 dolnych też trzyma ok, a klapa chodzi tak lekko, że to nie musi mieć super podparcia ?

Ja górna do połowy wkręciłem,tak jak piszesz-bez niej trzyma tez ok. A poza tym moja cierpliwość już była na skraju w stosunku do tej śrubki. Na koniec dla pewności zrobiłem 2x output test i 30 sekund każdy silniczek przetrzymałem by sprawdzić czy błędy nie wracają.

Edytowane przez pila24
Opublikowano (edytowane)

A co jeżeli u mnie gorące leci dopiero jak ustawie na środku? Jak jest sama góra (na szyby) to leci zimne, jak dodam do tego środek to już ciepłe zaczyna lecieć. Jak włączę odparowanie szyb (co w sumie byłoby to samo co włączenie samej góry)  to też leci ciepłe. Podsumowując nie zmienia na ciepłe tylko jak sama góra jest włączona. W piątek dopiero będę miał możliwość podpięcia kompa i sprawdzenia jakie błędy wywali, ale na Wasze doświadczenie, sam silniczek czy potencjometr w nim padł?

 

A, dodam że na auto też leci ciepłe..

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Jak Ci pyka jeszcze po wyłączeniu zapłonu to obstawiam potencjometr, mi się wydaje, że silniczki raczej nie padają, po prostu nie ma info od pozycjonera. 

Opublikowano

No właśnie ustawia się bez końca po wyciągnięciu kluczyka..

Opublikowano

Musisz się podłączyć pod VCDSa, zobaczyć z którego masz błąd. I ewentualnie te(n) wymienić.

Opublikowano

Padają potencjometry,sam silniczek można przeczyscić, ja czyścilem środkiem do hamulcy i przez chwilę brud leciał, po tym zabiegu silniczek lżej kręci,wyżej pisząc że silniczek padnięty miałem na myśli potencjometr

Opublikowano

A potencjometr można gdzieś kupić czy tylko używki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...