Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko czas oczekiwania 5 razy dłuższy :p

Opublikowano

U mnie taka sprawa, generalnie potencjometr jest ok, bo próbowaliśmy to ustawić (z mechanikiem) na obydwu potencjometrach (starym i nowym), najlepsze jest to że silniczek też działa bo ustawiałem go w pozycji środkowej manualnie za pomocą baterii 9v.
Jak już ustawiłem (wypośrodkowałem) to przy podłączeniu do wiązki silniczek się ustawiał do pozycji początkowej i szwankował dalej. Nie mam zielonego pojęcia co tam się dzieje że ręcznie wszystko ok ale jak podepnę pod wiązkę zaczyna nawalać nawet jak zrobię nastawy.

Jak by silniczek był walnięty to by nie kręcił w ogóle, a tak to przy nastawach dwa razy przeleciał cały zakres. O co chodzi do tej pani nędzy?

Nie wiem czy nie kupić tego:
SILNICZEK NAGRZEWNICY DMUCHAWY

Opublikowano

No a jakie masz błędy? Nie wiem po co Ty w ogóle ruszasz go ręcznie i ustawiasz w pozycji środkowej... Po podłączeniu wraca tam, gdzie ostatnio została zapamiętana wartość zapewne... 

Opublikowano
3 minuty temu, kamil-vag napisał:

No a jakie masz błędy? Nie wiem po co Ty w ogóle ruszasz go ręcznie i ustawiasz w pozycji środkowej... Po podłączeniu wraca tam, gdzie ostatnio została zapamiętana wartość zapewne... 

Muszę zejść i sprawdzić, chwila gdzie był temat z błędami jak to z panelu odczytać.

Opublikowano
21 minut temu, Nerus napisał:

Muszę zejść i sprawdzić, chwila gdzie był temat z błędami jak to z panelu odczytać.

W b6/B7 nie odczytasz błędów z panelu klimatronika. Takie coś było w b5.

Tu musisz podpiąć vcds'a.

Opublikowano
10 minut temu, MaTeo85 napisał:

W b6/B7 nie odczytasz błędów z panelu klimatronika. Takie coś było w b5.

Tu musisz podpiąć vcds'a.

No to przysłowiowa inna pani, to muszę kupić sobie kabel, jaki polecacie? Tak żeby też działał w VW Passat B6.

Opublikowano

To musisz już mieć coś na hex can usb, odezwij się na PW. 

 

Opublikowano (edytowane)

Na długo moje czyszczenie potencjometra nie zdało się bo silniczek żył nadal własnym życiem. Zamówiłem 3 potencjometry z alledrogo i silniczek od exeo który doszedł dziś  (miałem brać całą nagrzewnice z 2010 za 90zl ale ktoś z was mi ją buchnął ? ). Silniczek zamówiłem na prawą a nie na lewą stronę... zmiana potencjometru na nowszy i póki co jest git. Cała wymiana (bez górnej śrubki tym razem) 34 minuty.

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Jaki numer ma silniczek odpowiedzialny za temperature (obecnie po prawej stronie cały czas grzeje)? Są jakieś zamienniki? 

Opublikowano
17 minut temu, Qweer napisał:

Jaki numer ma silniczek odpowiedzialny za temperature (obecnie po prawej stronie cały czas grzeje)? Są jakieś zamienniki? 

Silniczki się nie psują tylko potencjometry które są w środku obudowy. Kilka postów wyżej masz link do potencjometrów. Wymienisz i spokój na lata.

Opublikowano
10 minut temu, pila24 napisał:

Silniczki się nie psują tylko potencjometry które są w środku obudowy. Kilka postów wyżej masz link do potencjometrów. Wymienisz i spokój na lata.

Jak już będę rozbierać to wymieniac we wszystkich? Trzeba potem kalibrować? 

Opublikowano
23 minuty temu, Qweer napisał:

Jak już będę rozbierać to wymieniac we wszystkich? Trzeba potem kalibrować? 

Możesz we wszystkich,aczkolwiek ten jeden od strony kierowcy to tak ze 3 godziny za pierwszym razem ?

Reszta jest pod schowkiem pasażera i dostęp jest bezproblemowy. Jak wymienisz wszystkie to nie powinny stukać ani zawieszać się w pozycji max-minimum.

Powinny działać od strzała ale warto zrobić nastawy podstawowe w grupie 1.

Opublikowano

Witam.

Właśnie mam problem, ponieważ około miesiąc, półtora temu wymieniłem potencjometr, jw. w silniku lewej strony V158, się napie***łem a dziś znów zaczął grzać gorącym. Zatem o co mu może chodzić? Smarujecie na nowo te zębatki? Bo szczerze powiedziawszy jej wtedy nie nasmarowałem, bo nie miałem nic pod ręką a mi się spieszyło - było więcej roboty niż sądziłem.

Na domiar złego jak grzebałem w VCDS i robiłem adaptację to wyskoczył drugi błąd, prawego silnika... Z tym będzie mało roboty, tylko zwątpiłem w te potencjomatry, bo nie miałem spokoju na lata, a na półtora miesiąca.

Opublikowano

Kurde nawet nie strasz że tak szybko padają te zamienniki. Spróbuj znowu puścić adaptacje i może zmieniaj częściej zakres temperatur, te potencjometry nie lubią jednego zakresu, najlepiej jakby się jeździło na auto, wtedy pracują, a jak się ustawi na jedną temp to chodzą milimetr lewo prawo i się zaczyna ścieżka wycierać... 

Opublikowano

No tak, mam cały czas na Auto, temperaturę zmieniam w zakresie od 18 do 20°C, bo więcej mi nie potrzeba. Ale nawet gdyby tak było, to nie powinien paść po ponad miechu. Robilem z 10 razy adaptację, w nadziei, że może pójdzie, ale nic z tego, nawet ręką tam nie da się go popchnąć, bez zdejmowania osłony kiery. No masakra jakaś. Jeszcze jak usilnie jechałem z tą adaptacją, to wyskoczył błąd prawego. Już z wku**u odłączyłem i opuściłem ten pojazd, nawet nie sprawdzając czy z prawej bedzie też grzać, czy może chlodzić. Pewnie też grzać, bo stanęło na 227, z lewej na 199.

Opublikowano

A jaki jest ten błąd? Blocked or no voltage, czy z przekroczonej wartości adaptacji? 

Opublikowano

Mnie zastanawia czy klimatronik z nowszym sprzętem i oprogramowaniem ma szersze ramy adaptacji,w przyszłym tygodniu będę montował u siebie ostatni wypust klimatronika(oczywiście nowy czujnik słoneczka również wpadnie),zobaczę czy jakaś różnica będzie. 

Opublikowano

Nic dalej nie robiłem i do dziś błędy nie powróciły, wszystko działa prawidłowo. Doszedłem do wniosku, ze chyba zamieszanie było spowodowane wilgocią. Zobaczymy na przyszły sezon zimowy.

Opublikowano
W dniu 23.02.2020 o 19:05, pila24 napisał:

Mnie zastanawia czy klimatronik z nowszym sprzętem i oprogramowaniem ma szersze ramy adaptacji,w przyszłym tygodniu będę montował u siebie ostatni wypust klimatronika(oczywiście nowy czujnik słoneczka również wpadnie),zobaczę czy jakaś różnica będzie. 

I jak rezultat? Ja wymieniłem silniczek i z błędu o uszkodzonym silniczku zamieniłem na taki, który ma błąd potencjometra (wartość za wysoka, dochodzi do 255 przy nastawach). Problem jest taki, że pomimo błędu w sterowniku czy w klimatroniku, silniczek steruje poprawnie klapą i teraz ciepłe powietrze do mnie powróciło, może to klimatronik jest winny?

Opublikowano

Od wymiany żadnego błędu nie miałem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...