turzol Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 LM Diesel Synthoil nie spełnia normy 505.01, więc przy PD odpada. On nie spełnia ale śmiało można lać do PD-ków. Tak w ogóle to nie ma już na rynku full syntetyka (PAO) z aprobatą 505.01. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Jest - motul specyfic 505.01. Full syntetyk z 505.01. Co do xcessa nie zauwazylem zeby tracil wlasciwosci przy 12 tys km - co tyle wymieniam olej. Wysłane z prodiża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabanmat Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Ja na X-Cessie przekulałem już z 50tyś km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turzol Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Jest - motul specyfic 505.01. Full syntetyk z 505.01. Co do xcessa nie zauwazylem zeby tracil wlasciwosci przy 12 tys km - co tyle wymieniam olej. Wysłane z prodiża Motul Specific 505.01 5w40 to olej półsyntetyczny (EST+HC) Na rynku są tylko 2 pełne syntetyki (100% PAO) 5W40 i żaden z nich nie spełnia 505.01 Edytowane 27 Grudnia 2014 przez turzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Prosze o dowód. Wysłane z prodiża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turzol Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Prosze o dowód. Wysłane z prodiża przecież na stronie Motula możesz sam wyczytać że oleje są wykonane na bazie technologii syntetycznej (HC). "What does Technosynthese mean ? Nowadays, the terms synthetic, semi-synthetic and synthesis base have been tainted, because it is not enough to add a few % of PAO to claim to rival the performances of oils using MOTUL synthesis techniques. All techniques using synthesis products, developped and fully mastered by MOTUL for 30 years, are gathered under the generic name TECHNOSYNTHESE. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Motul ma w swojej ofercie oleje technosyntchese i zawsze raczy o tym powiadomic na opakowaniu np. 6100. Ja prosze o dowod ze specyfic 505.01 jest olejem HC Wysłane z prodiża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franciszek Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Prosze o dowód. Wysłane z prodiża przecież na stronie Motula możesz sam wyczytać że oleje są wykonane na bazie technologii syntetycznej (HC). "What does Technosynthese mean ? Nowadays, the terms synthetic, semi-synthetic and synthesis base have been tainted, because it is not enough to add a few % of PAO to claim to rival the performances of oils using MOTUL synthesis techniques. All techniques using synthesis products, developped and fully mastered by MOTUL for 30 years, are gathered under the generic name TECHNOSYNTHESE. " Artur czyli olej Motul Specific 504/507 który leje tez nie stał koło syntetyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Oczywiscie ze jest 100% syntetykiem. Wzywam kolege dzik aby przytoczyl dowod na to iz motul ma w pelni syntetyczne oleje. Prawda wychodzi na jaw przy oplacaniu podatku/cła od olejow - dokladnie juz nie pamietam. Przy pelnych syntetykach oplata jest inna niz przy hc i w ten najprostszy i chyba jedyny sposob mozna poznac sklad oleju. Wysłane z prodiża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rikardo Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Z moich obserwacji wynika, że Motul faktycznie nie lubi wysokich obrotów i jego czas wymiany to maks 7-8 kkm, później silnik pracuje bardzo metalicznie już. Nie ma się co dziwić gdyż silniki 1,9 w pierwszej fazie ich produkcji w instrukcjach miały wpisaną wymianę oleju przy przebiegu 8 tkm, następnie marketingowo okres eksploatacyjny producent wydłużał przy tej samej ilości oleju w misce. Co prawda producenci filtrów pod te przebiegi zaczęli produkować wytrzymalsze filtry ale i tak eksploatując te silniki w myśl nowych zaleceń jeździło się na zużytym oleju. Przy takiej ilości oleju nie da się dłużej eksploatować żadnej oliwy gdyż zadaniem jej jest pochłanianie sadzę, a zakres działania oleju będzie uzależniony od stanu wtryskiwaczy i jakości paliwa tankowanego dlatego można robić testy ale będą one miarodajne tylko dla danego auta gdyż w innym bardziej zużytym dany olej będzie zachowywał się inaczej. Sam eksploatując samochód wokół komina z trasami do 35 -50 km w jedna stronę zauważyłem, że przypadku eksploatowanego AFN-a mającego tylko 3,8 litra po przejechaniu 8 tkm słychać już przy zimnym starcie dłuższy kilku sekundowy szelest popychaczy. Uprzednio jeździłem na oleju Stell-a, Mobila i Motula gdzie w każdym przypadku zachowanie silnika było identyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciahciah Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 481 stron, no ładnie, pół syntetyk LM top4100 jest nie wiele tańszy od fioletowego syntchoil wiec sens kupować top4100 żaden, już ileś stron temu pisałem że jak ktoś zadowoli się motulem 8100 może śmiało lać tańszy mobil pół syntetyk bo to ta sama pólka jakościowo według moich własnych testów a nie wywodów teoretyków, z kolei do normalnej jazdy kupowanie oleju za 200zł to według mnie przerost formy nad treścią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blachu Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) LM Diesel Synthoil nie spełnia normy 505.01, więc przy PD odpada. On nie spełnia ale śmiało można lać do PD-ków. Tak w ogóle to nie ma już na rynku full syntetyka (PAO) z aprobatą 505.01. To też nie jest prawdziwy full syntetyk z normą 505.01? Valvoline Synpower xtreme MST C3 5w40? http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower_xtreme/cid(7875)/synpower_xtreme_mst_c3_5w-40 Edytowane 27 Grudnia 2014 przez Blachu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz102 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/9150-all-tdi-jaki-olej-do-tdi/page-479#entry4285695 Powyżej wykonany przeze mnie test Motula X-CESS 8100 oraz LM DIESEL SYNTHOL No jestem ciekaw opinii kolegi dzik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 481 stron, no ładnie, pół syntetyk LM top4100 jest nie wiele tańszy od fioletowego syntchoil wiec sens kupować top4100 żaden, już ileś stron temu pisałem że jak ktoś zadowoli się motulem 8100 może śmiało lać tańszy mobil pół syntetyk bo to ta sama pólka jakościowo według moich własnych testów a nie wywodów teoretyków, z kolei do normalnej jazdy kupowanie oleju za 200zł to według mnie przerost formy nad treścią W takim razie co jest złotym środkiem? Motul gówno, LM za 200zł też zły... więc czym przeciętny polski kowalski powinien zalać swojego klekota żeby było dobrze i nie za drogo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrab Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 481 stron, no ładnie, pół syntetyk LM top4100 jest nie wiele tańszy od fioletowego syntchoil wiec sens kupować top4100 żaden, już ileś stron temu pisałem że jak ktoś zadowoli się motulem 8100 może śmiało lać tańszy mobil pół syntetyk bo to ta sama pólka jakościowo według moich własnych testów a nie wywodów teoretyków, z kolei do normalnej jazdy kupowanie oleju za 200zł to według mnie przerost formy nad treścią W takim razie co jest złotym środkiem? Motul gówno, LM za 200zł też zły... więc czym przeciętny polski kowalski powinien zalać swojego klekota żeby było dobrze i nie za drogo? Dodaj jeszcze jak jest DPF nie zle jaja sie tu kreca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz102 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Było pisane valvoline np po środku tej półki cenowej jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzik Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Oczywiscie ze jest 100% syntetykiem. Wzywam kolege dzik aby przytoczyl dowod na to iz motul ma w pelni syntetyczne oleje. Prawda wychodzi na jaw przy oplacaniu podatku/cła od olejow - dokladnie juz nie pamietam. Przy pelnych syntetykach oplata jest inna niz przy hc i w ten najprostszy i chyba jedyny sposob mozna poznac sklad oleju. Urząd celny przy sprowadzaniu wszystkich towarów(także środków smarnych o których tutaj mowa) kategoryzuje produkty wg kodów CN. Osobny kod dotyczy produktów które są syntetyczne bądź w zdecydowanie większym stopniu zawierają bazy syntetyczne a osobny kod jest dla tych których bazą są pochodne ropy. W przypadku Castrola produktem zwolnionym z akcyzy jest castrol 0W30, pozostałe to produkty akcyzowe. W przypadku Motula wszystkie produkty opatrzone informacją 100% synthetic kategoryzowane są jako produkty zwolnione z podatku akcyzowego i taka akcyza (1190zł/1000L) nie musi być odprowadzana. Dylemat czy LM czy Motul. Ja osobiście wolę Motula ale wiem doskonale że zarówno LM jak i Motul to absolutnie 1 liga. Domowe testy płynięcia bądź podobne to "domowe" testy. Nasi klienci stosują Motula w silnikach zdecydowanie bardziej zaawansowanych niż 1.9 tdi vp czy pd. Oryginalny olej wymieniany na czas sprawi że z samochodem nie będzie problemu. Nie trzeba do tego 500 stron . Moi klienci od 8 lat biorą ode mnie motula i wielu pomimo stosowania co jakiś czas cudów pokroju amsoila, millersa, fuchsa czy innych wynalazków wracała do motula bo klucz do wszystkiego to dostrzec marketing wmieszany w marketingowy bełkot. Dobry olej jakim jest Motul regularnie wymieniany i silnik jest właściwie chroniony. Pozdrówki a teraz lecę do resztek karpika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jihaad Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Testy olejów, to dziesiątki, setki godzin w laboratoriach, na hamowniach. Innymi słowy miliony dolarów. A tu jeden z drugim włożył oleje do zamrażarki i określa temperaturę płynięcia. Wysłane batonikiem Kitkat. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez jihaad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POWER-KRIS Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 Nie mów tylko ze gdybyś wsadził olej do lodówki na - 20 i by zamarzl to byś go wlał do silnila. Ja nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz102 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Mam naprawdę gdzieś opinię ludzi, którzy włożą sobie nawet smar do silnika, bo wszyscy na forum tak zrobili. Tak samo może silnik im tak metalicznie chodzić jak noże zatrzymujące się w sieczkarni bizona. Mi to naprawdę bez znaczenia. Jak dla mnie LM Diesel SYNTHOL jest lepszy od X-CESS'a 8100, jednak nie uważam, że jest to zły olej. Mój silnik inaczej pracuje, zdecydowanie lepiej z resztą słychać różnicę kolosalną na filmiku i w realu też. A kolejne miliony to przeznacza się na reklamę Zobaczcie ile banerów wszystkich olejów wisi, nalepek ile jest itp. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez tomasz102 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się