Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no wiem czytalem i wiem ze spełnia , ale moze macie zle doświadczenia i powiecie zebym sie wystrzegał tego oleju dlatego pytam.... moglem jeszcze zmienic na MOBIL 5W 40 super 3000 , ktory byl by lepszy z tych dwóch ? obecnie kupilem auto i jezdzi od 60 tys na 15 W 40 .....

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a moze ktos mi doradzi z tym olejem ? czy castrol magnatec 5 W 40 bedzie dobry ? bo nie moge nigdzie dostać MOTULA w moim miescie

kolega z forum handluje olejami motula zamów u niego.. widziałem wiele pozytywnych opinii :)
Opublikowano

Weź instrukcję od auta i przeczytaj jaki masz lać olej a nie opowiadasz historie: jak miałem golfa 3 to..

Zamiast siać ferment książki byś poczytał bo ortografia leży

czlowieku w instrukcji od twojej audi pisze ze polecaja castrol,to dlaczego lejesz motul?

bo przeczytales w necie,tak jak ja i wielu innych,nawet nie majacych pojecia co to olej.

a z ortografia u mnie w pozo,tylko ze nie praktykuje tak jak ty piszac bzdurne posty na roznych forum.

i teraz mieszkam w italii i mi jest ta ortografia pl nie potrzebna. :>

Nie widziałem w instrukcji żadnego murzynka, który siedzi i "pisze". W książce może być coś napisane.

Olej ma spełniać normy 505.01 lub 506.01 lub 507.00 ( w przypadku mojego auta) znajdź minerał czy półsyntetyk, który te normy sprawdza.

Opublikowano

Weź instrukcję od auta i przeczytaj jaki masz lać olej a nie opowiadasz historie: jak miałem golfa 3 to..

Zamiast siać ferment książki byś poczytał bo ortografia leży

czlowieku w instrukcji od twojej audi pisze ze polecaja castrol,to dlaczego lejesz motul?

bo przeczytales w necie,tak jak ja i wielu innych,nawet nie majacych pojecia co to olej.

a z ortografia u mnie w pozo,tylko ze nie praktykuje tak jak ty piszac bzdurne posty na roznych forum.

i teraz mieszkam w italii i mi jest ta ortografia pl nie potrzebna. :>

Nie widziałem w instrukcji żadnego murzynka, który siedzi i "pisze". W książce może być coś napisane.

Olej ma spełniać normy 505.01 lub 506.01 lub 507.00 ( w przypadku mojego auta) znajdź minerał czy półsyntetyk, który te normy sprawdza.

nawet sam nie wiesz jaki olej ma sie lac do twojego-

-te normy co podales to sa do pd a ty masz pompe!!!!!

no chyba ze gdzies przeczytales ze twoj afn ma pompki :polew:[br]Dopisany: 29 Lipiec 2010, 21:35_________________________________________________

kolego "dariodario" nie zachwalaj tak minerału że taki dobry bo wcześniej też miałem golfa 3 w TDI.. z barku wiedzy lany był półsyntetyk, później przejął go mój brat i z powodu tego że wisi mu stan samochodu którym jeździ i szkoda mu kasy na olej.. zalał słynny minerał lotosa.. przejeździł kilka tyś km. i turbina się rozsypała.. mechanik mu powiedział że niech się cieszy że samochód mu się nie zapalił.. więc nie wiem czy ten minerał to taki super..

owszem,jak ma nalatane nie wiadomo ile to przy najlepszym syntetyku turbiny siadaja.

wiedza najlepiej uzytkownicy reno francuskich ostatnich rocznikow ze niekture siadaly zaraz po ok 100tys km

a propo mineralu wystarczy na allegro posmigac aby sie przekonac ze wiele jest mineralow spelniajacych normy 505.00(wp)pompa nie pompowtrysk :cool1:

Opublikowano

musze jutro zalać olej bo jade w trase i mam mało a nie bede dolewal , mam do wyboru CASTROL MAGNATEC 5W40 lub MOBIL 3000 5W 40 ostanie 60 tyś jezdzilo na 15 W 40 - takie kupilłem(obecny przebieg 230tys) , nie lepiej na poczatek zalać 10 W 40 i zoabczyc jak bedzie chodzil a pozniej przejsc na pelen syntentyk? ja wiem ze temat jest wałkowany ale kazda sytuacja jest inna wiec nie odsylacie do innych postow tylko prosze pomozcie. z gory dzieki

Opublikowano

Skoro wymienione oleje tak ci się sprawdziły to nie mogę zrozumieć dlaczego zalałeś tego motula. Idąc tym tropem myślenia można śmiało stwierdzić, że jak poprzednie auta dały rade to obecne tym bardziej. Producent w instrukcji oraz nawet autor książki sam naprawiam a4 nie podaje nazwy oleju jakim masz zalać lecz jedynie normy producenta. Kiedyś czytałem taki artykuł gdzie autor na wstępie odrzucił podział na mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne oleje a jedynie skupił się na poszczególnych parametrach min. zalecanej normie producenta, zimny start silnika, lepkość w 100 stopniach oraz wartość TBN. Niestety mineralne i półsyntetyczne oleje nie są wstanie sprostać możliwościom olejów syntetycznych. Natomiast co każdy użytkownik zrobi to jest jego indywidualna sprawa.[br]Dopisany: 29 Lipiec 2010, 22:58_________________________________________________

musze jutro zalać olej bo jade w trase i mam mało a nie bede dolewal , mam do wyboru CASTROL MAGNATEC 5W40 lub MOBIL 3000 5W 40 ostanie 60 tyś jezdzilo na 15 W 40 - takie kupilłem(obecny przebieg 230tys) , nie lepiej na poczatek zalać 10 W 40 i zoabczyc jak bedzie chodzil a pozniej przejsc na pelen syntentyk? ja wiem ze temat jest wałkowany ale kazda sytuacja jest inna wiec nie odsylacie do innych postow tylko prosze pomozcie. z gory dzieki

Tu masz specyfikacje obu produktów

Castrol 5w40

Gęstość @ 15C ASTM D4052 g/ml 0.852

Lepkość, 100C ASTM D445 mm²/s 13.2

Lepkość, 40C ASTM D445 mm²/s 79.5

Lepkość, CCS -30C (5W) ASTM D5293 cP 6100

Popiół siarczanowy ASTM D874 % wt 0.7

Całkowita liczba zasadowa, TBN ASTM D2896 mg KOH/g 6.4

Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -48

Mobil Super 3000 X1

5W-40 Lepkość kin., ASTM D 445 cSt w temp. 40ºC 83,2 cSt

w temp. 100º C 14.1

Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 1.0 Fosfor 0.09

Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 220

Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0.85

Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -39

Castrol ma gorszą lepkość w oraz słabą wartość TBN czyli zdolność pochłaniania sadzy. TBN dla silnika diesla przy dobrych olejach powinien być w przedziale od 8 do 12. Jaką ma Mobil tego nie znalazłem może ci się uda znaleźć.

Opublikowano

witam,

nie chce zaczynac nowego tematu dlatego postanowilem tu zapytac.

chcialbym sam wymienic olej w moim AFN, jak bylem u mechanika to po spuszczeniu oleju przez korek spustowy, zanim spowrotem nakrecil srube to czyms ja posmarowal (jak mniemam zeby bylo szczelne), co to moglo byc?

i czy zanim zaloze nowy filtr oleju to powinienem go wypelnic olejem?

pzdr.

Opublikowano

witam,

nie chce zaczynac nowego tematu dlatego postanowilem tu zapytac.

chcialbym sam wymienic olej w moim AFN, jak bylem u mechanika to po spuszczeniu oleju przez korek spustowy, zanim spowrotem nakrecil srube to czyms ja posmarowal (jak mniemam zeby bylo szczelne), co to moglo byc?

i czy zanim zaloze nowy filtr oleju to powinienem go wypelnic olejem?

pzdr.

posmarował moze silikonem a moze smarem miedziowym. filtra o9lejowego nie napelniasz olejem. smarujesz tylko olejem uszczelke w filtrze.

Opublikowano

witam mam 275000 tyś. przejechane jeżdże na Mobilu 10 w 40 super s czy mogę przejść na pełen syntetyk? bez żadnych skutków ubocznych? i co myslicie o dodanou ceramizera do silnika?

Opublikowano

a ja miałem zmienić na Motula z Castrola i co zmieniłem i powiem wam szczerze ŻADNEJ RÓŻNICY w pracy silnika, na castrolu zrobiłem 30 000 i chyba przesiadka na zachwalanego motula nie ma sensu, ważne żeby w porę zmieniać. u mnie silnik czysty jak łza bo akurat popychacze zmieniałem to miałem okazje luknąć pod pokrywkę. Tak że jeśli ktoś się zastanawia nad przesiadka z castrola na motula moje rada : nie ma sensu. :good:

Opublikowano

witam mam 275000 tyś. przejechane jeżdże na Mobilu 10 w 40 super s czy mogę przejść na pełen syntetyk? bez żadnych skutków ubocznych? i co myslicie o dodanou ceramizera do silnika?

Ja zmieniłem i to przy 307tys na Fullsyntetyk, narazie zrobiłem 3,5tys km i wycieków nie ma, oleju nie bierze w jakis widocznych ilosciach :good:

Wiec mozesz zmieniać

Opublikowano

witam mam 275000 tyś. przejechane jeżdże na Mobilu 10 w 40 super s czy mogę przejść na pełen syntetyk? bez żadnych skutków ubocznych? i co myslicie o dodanou ceramizera do silnika?

Ja stosuję ceramizer od lat - kilka razy się widocznie sprawdził, a poza tym profilaktycznie.

Opublikowano

znajoma znajomego pracuje w laboratorium i spr. sobie jaki wlali jej olej w ASO Skody do Fabi

było to cos takiego:

ciecz wodopochodna a bardzo niskim stopniu smarowania

olej to CASTROL

zdzwiko i mina serwisu bezscenna :kox:

Opublikowano

Zamierzam zmienić olej w moim AJM z tego co wyczytałem to jeżeli nie wiem jaki olej był wcześniej należy wyczyścić engine cleanerem a poźniej zalać syntetycznym motulem spełniającym norme 505.01. Czy dobrze myśle? Jescze pytanie jaki filtr oleju polecacie jakies konkretne marki czy to nie ma większego znaczenia... i gdybyście mogli dać znac gdzie mozna kupic motula z pewnego źródła w trójmiescie... dzieki za info.

Opublikowano

Zamierzam zmienić olej w moim AJM z tego co wyczytałem to jeżeli nie wiem jaki olej był wcześniej należy wyczyścić engine cleanerem a poźniej zalać syntetycznym motulem spełniającym norme 505.01. Czy dobrze myśle? Jescze pytanie jaki filtr oleju polecacie jakies konkretne marki czy to nie ma większego znaczenia... i gdybyście mogli dać znac gdzie mozna kupic motula z pewnego źródła w trójmiescie... dzieki za info.

zalewaj Motul Specific 505.01. motula z pewnego zrodla kupisz u Dzika na forum (dzial Rabaty) + filtry Manna jakie chcesz.

Opublikowano

dziękuje. a tak ogólnie motul nie jest dostępny w sklepach, może w jakejs sieci sklepów które operują także na terenie trójmiasta?

Opublikowano

znalazlem motul w sieci intercars czy to jest dobre źródło? Według tego co znalazła wyszukiwarka na ich stronie motul do mojego audi kosztuje 320 zł ?! to chyba trochę dużo...

Opublikowano

znalazlem motul w sieci intercars czy to jest dobre źródło? Według tego co znalazła wyszukiwarka na ich stronie motul do mojego audi kosztuje 320 zł ?! to chyba trochę dużo...

takie są ceny w sklepach jesli juz jest w nich motul. u dzikusa masz osobiście przez niego przwozony od dystryb. z Niemiec za 140 (teraz przesylka gratis. nie ma sie zastanawiac). zglaszasz zapotrzebowanie - dzikus wysyla nie czekajac na twoja wplate. taki jest dzikus.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...