Musashi Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 To tak jak ja :> , ale odpowiedzi jakos malo a ile razy mozna pisac to samo. przeciez napisalismy jakie jest nasze zdanie. iles razy bylo powielane jaki typ oleju oraz jakich marek polecamy. polecamy dobry syntetyk a tu pada odpowiedz musashi półsyntetyk jest dobry, jak cię stać na lepszy olej to lejesz po prostu droższy, ale to nie znaczy że wszystko co najdroższe jest wyłącznie najlepsze, nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu po co sie wypowiadac? skoro nie dosc, ze niechce sie czytac, to jeszcze wiecie lepiej?
rookie Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Ty, ale ty się nie obrażaj. po prostu nie każdego stać na super hiper oliwę. Don't take it personal, dude
Musashi Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 przeciez nikt sie nie obraza, tylko oszczedzam napiski na klawiszkach, skoro i tak to do niczego nie prowadzi. BTW. majac turbinki z jakims juz przebiegiem, niektorzy do tego pompowtryskiwacze, odpowiedzcie sobie sami: lepiej dolozyc paredziesiat ZL do lepszej oliwki, i jeszcze pohulac pare km , pdobne majac nowe turbinki, nowe pompki czy nie lepeij zapewniajac im troche lepsze smarowanie wydluzyc okres ich eksploatacji, czy lepiej wydac szybciej 2000zeta z na naprawe?? juz nie wspomne wlascicieli delikatnych 2,5tdi... przeciez olej kupuje sie raz do roku, roznica w cenie to rownowartosc 20 piw, lub 20 paczek papierosow, czy nadal mozna powiedziedziec ze nie stac na lepszy olej?
bintom Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Zgodze sie z Toba,prawie w 90% bo z tym to przesadziles , chyba ze robisz 10tys.km rocznie . Ja robie okolo 30tys km :> przeciez olej kupuje sie raz do roku
Musashi Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 no dobra fakt nie wzialem pod uwage sam robie wiecej. ale nawet 2x/rok to rownowartosc 40 piw lub 40 paczek.wciaz niewielka roznica. uwazam, ze skoro kupujemy samachod za 20000 i drozsze i do tego mamy ograniczone fundusze, to tymbardziej trzeba eksploatowac silnik, w sposob zapewniajacy jak najdluzsza bezawaryjnosc
dorken23 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Od tygodnia użytkuję moje A4 w AJM i chce się wziąć za wiosenne porządki. Chce powymieniać wszystkie paski, napinacze, pompy wody itd itp... No to jadę do mojego mechaniora i ustawiam sie z nim tez na wymianę oleju i filtra, i tu przykra niespodzianka w postaci oleju jaki zalał poprzedni "zaje...ty" właściciel, a mianowicie Castrol Magnatec 10W40 . Zwołano warsztatową naradę i debata zaczęła się na dobre. Zdania były podzielone. Połowa ze znawców zalecała full syntetyk mobila bo on spełnia normy VW do pompowtrysków, a połowa mi wmawia że przy takim przebiegu w postaci 190 000 gdzie ich zdaniem przebieg był cofnięty trzeba zalać dokładnie to samo co było zalane ostatni bo pewnie ma duże przedmuchy. Pomóżcie, bo nie chce zakatować silnika.
Maślana Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Czy do mojego autka bedzie pasował Motul 8100 x-cess 5w40 ? I gdzie najlepiej go kupić zeby nie byl podrabiany ? ( + jakis srodek do czyszczenia bo wczesniej miałem polsyntetyk )
Musashi Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Czy do mojego autka bedzie pasował Motul 8100 x-cess 5w40 ? I gdzie najlepiej go kupić zeby nie byl podrabiany ? ( + jakis srodek do czyszczenia bo wczesniej miałem polsyntetyk ) 1. tak, 2. intercars 3. srodek czyszczacy tez motula[br]Dopisany: 14 Kwiecień 2008, 16:48 _________________________________________________ Od tygodnia użytkuję moje A4 w AJM i chce się wziąć za wiosenne porządki. Chce powymieniać wszystkie paski, napinacze, pompy wody itd itp... No to jadę do mojego mechaniora i ustawiam sie z nim tez na wymianę oleju i filtra, i tu przykra niespodzianka w postaci oleju jaki zalał poprzedni "zaje...ty" właściciel, a mianowicie Castrol Magnatec 10W40 . Zwołano warsztatową naradę i debata zaczęła się na dobre. Zdania były podzielone. Połowa ze znawców zalecała full syntetyk mobila bo on spełnia normy VW do pompowtrysków, a połowa mi wmawia że przy takim przebiegu w postaci 190 000 gdzie ich zdaniem przebieg był cofnięty trzeba zalać dokładnie to samo co było zalane ostatni bo pewnie ma duże przedmuchy. Pomóżcie, bo nie chce zakatować silnika. niesety bac sie, ten olej nie zapewnia odpowiednich warunków pracy pompowtryskom. i o nie mozna sie obawiac. zalej olejem 505.01, 506.01 lub 507.00 tak jak pisalismy motul, mobil, pojezdzisz zobaczysz. warto bedzie po np 1000km wymienic olej ponownie. wykonanie logów, szczegolnie grupy 013 powinno wyjasnic sprawe czy pompowtryski ucierpialy.
dorken23 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Te logi to dla mnie czarna magia i nie bardzo wiem o co kaman, ale już idzie do mnie pocztą VAG więc jak dojdzie to liczę na fachowa pomoc kolegów. Byłem jeszcze dzisiaj u mechaniorka od VW no i potwierdził że trochę dmucha jak sie koraska od lania oliwy wykręci, podobno tragedii nie ma, ale sie podłamałem.
rtocki Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 >Musashi, podziwiam Cię, że też Ci się jeszcze chce odpowiadać w tym wątku. Tyle razy były już opisywane wszystkie możliwe opcje włącznie z naszymi sprawdzonymi w realu sytuacjami, że odpuściłem. Nie chce się czytać i szukać to lejcie nawet rzepak..., proponuję definitywnie zamknąć, do czasu aż pojawi się coś nowego na rynku itp
Sidd Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Pisze tutaj bo nie wiem gdzie to napisac. Wymieniałem oilej i filtr powietrza dzisiaj. Zalałem Mobila Synt S Special V 5W-40. Filtr oleju Bosha made in Germany z InterCarsu i filtr powietrza Knechta. Problem w tym ze gamon który to wymieniał przy wymianie filtra powietrza spowodaował rozłaczenie jednego gumowego węzyka. Efekt był taki ze auto straciło moc. Wiec na pierwszym skrzyzowaniu po wyjzedzie z warsztatu zawrotka i na warsztat. I tu drugi zonk bo pedał hamulca twardy jak skała i auto nie hamuje. Uratowałem sie recznym zatrzymujac sie na milimetry za autem z przodu. Wkur***em sie na maksa i dosc ostro przestraszyłem ze cos sie na poważnie wysrało skoro nawet hamulce nie działaja. Podjezdzam macha w góre i mówie co i jak a gosc patrzy na mnie na silnik i mówi: "Wszystko wygląda OK, nie wiem co sie stało, MECHANIKIEM nie jestem".... krew mnie zalala. Zjechałem go ostro kazałem mu wszystko zdjąc tak zeby zobaczyc wszystkie wezyki. Znalazłem jeden z przetarta materiałową osłonką, ale guma chyba ok(i tak go wymienie) ale to nie on. Potem znalazłem winowajce. Najpierw jedna czesc to gosc powiedział ze to tak było(masakra) ale jak znalazłem drugą czesc to sie wycofał. Po podłączeniu ich razem wszystko wróciło do normy(tak mi sie wydaje i taka mam nadzieje) Mam pytanie czy ta sytuacja mogła cos zaszkodzic autku. I jesli tak to czy ktoś z Łodzi lub okolic moze mi moje autko zVAGować??
buliking Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Opublikowano 16 Kwietnia 2008 pojechalem dzisiaj na warsztat, ktory polecaja wszyscy znajomi i ogolnie wszyscy sobie chwala ze nie drogo i dobrze no i mowie ze chce olej wymienic, tylko zastrzeglem ze nie wiem co bylo lane wczesniej i chce (tak jak wyczytalem na forum) zalac full syntetyka. Podalem przebieg auta (237tys km) a koles na to ze syntetyk moze rozszczelnic mi silnik, i bede dolewal pol litra na 1000km. Powiedzial ze jak nie wiem co bylo lane to moze juz paredziesiat tysiecy na mineralnym jezdzone i on by nie ryzykowal. Poradzil polsyntetyk, ze to bedzie najbezpieczniejsze w tym momencie i ewentualnie jak silnik nie bedzie do nastepnej wymiany bral oleju to mozna zaryzykowac full synt. Ale jak wezmie powyzej 0,1l na 1000km to zebym dal sobie spokoj i zostal przy pol syntetyku. Generalnie powiedzial ze z mineralnego przechodzenie na full syntetyk nie ma sensu. Ciagle sie wacham, mial ktos problemy przy przebiegu powyzej 200tys z przejsciem z mineralnego na syntetyk?
rookie Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 miałem 206 tys przejechane i też nie wiedziałem co było lane, wlałem półsyntetyk z normą 505 00 Castrol Magnatec Diesel silnik mam ten sam co ty i chodzi mi ekstra, tylko nie kupuj tego oleju na giełdzie w Koszalinie, widziałem ich promocje Poza tym mój tata ma już 35 lat doświadczenia z autami i poradził mi że najbezpieczniej wlać jest półsyntetyk.
Musashi Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 :bla: :bla: :bla: :bla: ludzie zastanawiam czy wogole czytacie wczesniejsze wypowiedzi. zalecenia na forum gdybyscie raczyli je poczytac sa jedne do silnikow diesla z turbina tylko syntetyk. nie wazne na czym byl eksploatowany. jezeli nie chcemy plukac zadnym engine cleanem to mozna po pierweszej wymianie wczesniej wymienic olej po kilku tys. km w ukladzie cylinder tlok, przylgnie zaworow zawory, nie ma sie co rozszczelnic. jezeli zacznie gdzies sie pocic tzn., ze i tak niedlugo by sie to stalo. nie nalezy narzekac i biadolic tylko to naprawic. napewno syntetyk przedluzy zycie turbinie. ponizsze przykazania moze sa napisane humorystycznie ale jak najbardziej do stosowania. wyznaczaja prawidlowy sposob eksploaatacji silnikow wysokopreznych. http://www.a4-klub.pl/smf/10_przykazan_dla_diesla_ver_13-t5260.0.html
lukaszr Opublikowano 19 Kwietnia 2008 Opublikowano 19 Kwietnia 2008 miałem 206 tys przejechane i też nie wiedziałem co było lane, wlałem półsyntetyk z normą 505 00 Castrol Magnatec Diesel silnik mam ten sam co ty i chodzi mi ekstra, tylko nie kupuj tego oleju na giełdzie w Koszalinie, widziałem ich promocje Poza tym mój tata ma już 35 lat doświadczenia z autami i poradził mi że najbezpieczniej wlać jest półsyntetyk. Co do Castrola to zasięgnij opinii np. u poźka - jemu przejściowo wlali Castrola i na wskaźnikach temperatura oleju zaczęła skakać przy obciążeniu o 10 stopni do góry niż na innym oleju tej samej klasy lepkości. Co do doświadczenia - nie do końca wieloletnie doświadczenie może być słuszne - ja bym nalał syntetyka - było o tym na forum nie raz, ale Twój wybór.
mm_maciek Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Witam.kilka dni temu nabylem 19.tdi i jak to zwykle przy uzywanym aucie nalezy wymienic paski napinacz rolke,pompe itd.... No i oczywiscie olej .Problem w tym ze nie mam pojecia jaki olej jest w silniku.Chcialbym wlac jak najlepszy,ale spotkalem sie z opnia ze pelen syntetyk moze rozszczelnic silnik jesli zalany jest polsyntetykiem lub mineralnym.Jaki wlac olej zeby bylo dobrze i bezpiecznie?????
bintom Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Witam.kilka dni temu nabylem 19.tdi i jak to zwykle przy uzywanym aucie nalezy wymienic paski napinacz rolke,pompe itd.... No i oczywiscie olej .Problem w tym ze nie mam pojecia jaki olej jest w silniku.Chcialbym wlac jak najlepszy,ale spotkalem sie z opnia ze pelen syntetyk moze rozszczelnic silnik jesli zalany jest polsyntetykiem lub mineralnym.Jaki wlac olej zeby bylo dobrze i bezpiecznie????? Macie racje . Mozecie pisac i pisac i pisac...... A i tak zawsze sie ktos znajdzie Syntetyk kolego , syntetyk . Ja tez nie dlugo to zrobie.
doktorJ Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Witam! Czytam bardzo uważnie wszystkie posty na tym forum. I co do oleju, to zdecydowaną rację ma Musashi! Sam niedawno sprowadziłem audi z Niemiec, kupiłem go od Niemca z oryginalnymi papierami i książką serwisową prowadzoną systematycznie i do końca. Olej silnikowy jaki był do niej lany i jaki ja wlałem, to 5W40 czyli pełny syntetyk! To zdecydowanie lepsze dla turbiny! A jeśli bierze olej, to praktycznie weźmie każdy! Pozdrawiam.
norbi3000 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Opublikowano 24 Kwietnia 2008 koledzy moje zdanie jest takie ze do dieslow z turbina tylko syntetyk, nie wiem czemu nie mozecie sie przekonac do castrola, posiadam serwis samochodowy wraz ze sklepem z czesciami i naprawde sprzedajemy go w bardzo duzych ilosciach i nikt z nim zadnych problemow nie mial, zadnych reklamacji itp., ja osobiscie do mojego silnika leje castrol edge 5w40 turbo diesel, do tanich nie nalezy ale jest jakosc ponizej link do opisu produktu oraz mozecie dobrac olej do swojego samochodu: http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9014456&contentId=7028274 a i prosze nie pisac takich rzeczy, ze silnik nie bierze oleju, kazdy bierze bo tak to ma byc, powinien brac dokladnie roznice miedzy wskazaniem max a min na bagnecie przy przebiegu 15 tys km, podrawiam
lkowol Opublikowano 1 Maja 2008 Opublikowano 1 Maja 2008 Witam! Dość uważnie przeczytałem wszystkie posty i wybaczcie jesli po raz n-ty pytam o to samo a raczej cos podobnego...ale dla mnie to sprawa indywidualna. Niedawno kupiłem Audi A4 B5 1,9TDI QUATTRO AFN z 218000 km na blacie. nie wiem co było lane choc wydaje mie sie se syntetyk lub półsyntetyk - ale mniejsza z tym co było... Z większości postów (a przynajmniej tych popartych faktami i fachową wiedzą a nie domysłami) wynika że do TDI nieważne co było to vlejemy tylko pełny syntetyk. A już artykuł http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf przekonał mnei o tym dobitnie. W mojej A4 ostatni wpis w książce serwisowej mam przy niewiele ponad 200000 km więc zakłądam że na oleju który jest wlany teraz chodzi już prawie 20000ikm więc zdecydowanei z długo. W związku z tym że mam zamiar wymienić rozrząd, wszystkie oleje, filtry, płyny itd itp. wymyśliłem sobie że do oleju który mam teraz w silniku zastosuje środek czyszczący po czym wymienie na full syntetic. Po lekturze postów a szczególnei artykułu wymyśliłem sobie że postawie na LIQUI MOLY. Więc na poczatek na rozgrzany silnik dodaje do oleju LM MOTOR CLEAN po czym odpalam silnik na jakies 15 minut (gdzies tak wyczytałem). Następnei spuszczam zurzyty olej z człym tym syfem i zalewam nowiusieńką syntetyczną oliwą - i tu myśle też o LM tylko pytanei która ?po pierwsze dylemat 0W40 (SYNTHOIL ENERGY 0W-40HD) czy 5W40, a jeśli 5W40 (ku któtej raczej bardziej bym sie skłąniał) to SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 HD czy DIESEL SYNTHOIL 5W-40? Jeśli ktoś może wspomóc radą czy własnymi doświadczeniami to będę niezmiernie wdzięczny. Ewentualne namiary na jakiś sklep gdzie można zakupić oryginalną i pewną oliwę LM w dobrej cenei na terenie Śląska lub wysyłkowo byłyby bardzo mile widziane. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się