czeslaw555 Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 a Ty jaki lejesz ? mineralny ?
ogar Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Poczytaj trochę o olejach to będziesz wiedział czym różni sie w pełni syntetyczny produkt od robionego w technologii symtetycznej.Nawet LM zrobił podział na w pełni syntetyczny,technologia syntetyczna,półsyntetyczny,mineralny,a do mojej leje w 100 procentach syntetyczny olej-z pominięciem firmy-í każdemu takowy polecam
rookie Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 on mowi o afn i avg, o ahu nie ma wzmianki w sumie. Ten olej jest do wszystkich aut TDI na pompie rotacyjnej wg normy VW 505.00, którą masz wypisaną na silniku. Motul jest też dobry, ale lepkość, która jest najistotniejsza dla procesu smarowania ma gorszą: Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 Viskosität bei +40°C : 85 mm²/s DIN 51562 Viskosität bei +100°C : 14 mm²/s DIN 51562 Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909 Motul 300V POWER 5w-40 Lepkość w 100oC 13.8 mm2/s Lepkość w 40oC 80.8 mm2/s Wskaźnik lepkości 176 Motul jest minimalnie gorszy mimo że jest pełnym syntetykiem i w dodatku podwójnym estrem. Wybór należy do ciebie. Pozdro
turbobastard Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 on mowi o afn i avg, o ahu nie ma wzmianki w sumie. Ten olej jest do wszystkich aut TDI na pompie rotacyjnej wg normy VW 505.00, którą masz wypisaną na silniku. Motul jest też dobry, ale lepkość, która jest najistotniejsza dla procesu smarowania ma gorszą: Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 Viskosität bei +40°C : 85 mm²/s DIN 51562 Viskosität bei +100°C : 14 mm²/s DIN 51562 Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909 Motul 300V POWER 5w-40 Lepkość w 100oC 13.8 mm2/s Lepkość w 40oC 80.8 mm2/s Wskaźnik lepkości 176 Motul jest minimalnie gorszy mimo że jest pełnym syntetykiem i w dodatku podwójnym estrem. Wybór należy do ciebie. Pozdro rookie ok, ale wlasnie po pierwsze ten liqui moly nie jest pelnym syntetykiem a robionym w technologii syntetycznej, cokolwiek to znaczy, nie chcem sie zaglebiac w to zbyt bardzo. Ale po drugie podany przez ciebie motul ma inne dane co do lepkosci niz ten nad ktorym ja sie zastanawiam mianowicie oto one: Viscosity grade SAE J 300 5W-40 Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.853 Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.6 mm²/s Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 92 mm²/s Viscosity index ASTM D2270 165 Pour point ASTM D97 -33°C / -27°F Flash point ASTM D92 230°C / 446°F TBN ASTM D 2896 10.3 mg KOH/g czyli ze jest lepszy od tego liqui mola? akurat od tego wzietego pod lupe.
rookie Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 on mowi o afn i avg, o ahu nie ma wzmianki w sumie. Ten olej jest do wszystkich aut TDI na pompie rotacyjnej wg normy VW 505.00, którą masz wypisaną na silniku. Motul jest też dobry, ale lepkość, która jest najistotniejsza dla procesu smarowania ma gorszą: Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 Viskosität bei +40°C : 85 mm²/s DIN 51562 Viskosität bei +100°C : 14 mm²/s DIN 51562 Viskositätsindex : 170 DIN ISO 2909 Motul 300V POWER 5w-40 Lepkość w 100oC 13.8 mm2/s Lepkość w 40oC 80.8 mm2/s Wskaźnik lepkości 176 Motul jest minimalnie gorszy mimo że jest pełnym syntetykiem i w dodatku podwójnym estrem. Wybór należy do ciebie. Pozdro rookie ok, ale wlasnie po pierwsze ten liqui moly nie jest pelnym syntetykiem a robionym w technologii syntetycznej, cokolwiek to znaczy, nie chcem sie zaglebiac w to zbyt bardzo. Ale po drugie podany przez ciebie motul ma inne dane co do lepkosci niz ten nad ktorym ja sie zastanawiam mianowicie oto one: Viscosity grade SAE J 300 5W-40 Density at 15°C (59°F) ASTM D1298 0.853 Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.6 mm²/s Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 92 mm²/s Viscosity index ASTM D2270 165 Pour point ASTM D97 -33°C / -27°F Flash point ASTM D92 230°C / 446°F TBN ASTM D 2896 10.3 mg KOH/g czyli ze jest lepszy od tego liqui mola? akurat od tego wzietego pod lupe. Tak szefie, ten Motul jest lepszy co jasno wynika z karty produktu, dlatego je tak bardzo lubię, ponieważ można rzeczowo ocenić, na której oliwie silnik będzie cichutko chodził. Ty a popatrz na specyfikację Castrola, normalnie beka taki cienias: heheheh Lepkość kinematyczna 100C ASTM D445 9.8 mm²/s Lepkość kinematyczna 40C ASTM D445 54.74 mm²/s pozdro
turbobastard Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 he, tak napisales ze juz nie wiem czy sobie jaja robisz czy nie ale cyferki jak podejrzewam mowia same za siebie i sie skusze chyba jednak na tego motula jak najszybciej nie bede meczyl silnika i turbiny mineralem
rookie Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Nie, mówię poważnie. Bierz tego Motula, ponieważ dane mówią prawdę. Jak poprzednie 10 tys.km zrobiłem na Castrolu to na rozgrzanym silniku popychacze mi metalicznie grały, a przebieg mam 166 tys.km. Wlałem Liqui Moly i problem znikł, dlatego ta lepkość jest ważna. No a Motul wg tych danych będzie jeszcze lepszy. Pozdro
elmo814 Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 motul specyfic 5w40, bedzie odpowiedni dla silnika corolla verso d4d, 2.0 , common rail , bez fltra czastek
endriuu Opublikowano 19 Września 2010 Opublikowano 19 Września 2010 motul specyfic 5w40, bedzie odpowiedni dla silnika corolla verso d4d, 2.0 , common rail , bez fltra czastek żaden specyfik. dla ciebie jest 8100 X-clean C3 5W-40 (lepszy) lub 8100 X-cess 5W-40 (dobry)
yesfan Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 rookie to jest olej dla Ciebie: Lepkość w 100oC ASTM D 445 22.9 mm2/s Lepkość w 40oC ASTM D 445 170 mm2/s czyli MOTUL 300V Le Mans 20W-60, lepkość nie do pobicia
rookie Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 rookie to jest olej dla Ciebie: Lepkość w 100oC ASTM D 445 22.9 mm2/s Lepkość w 40oC ASTM D 445 170 mm2/s czyli MOTUL 300V Le Mans 20W-60, lepkość nie do pobicia A dzięki dzięki pomyślę, ciekawe jak zimą ten olej by się sprawował... Jaką ma temperaturę płynięcia? Uwaga, kto jest uzależniony od forum A4 ręce w górę
greg2609 Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Koledzy i ja się zwracam z prośba jaki wlać olej????? Autko A4 1.9 TDI 2003 131 Ps silnik ma oznaczenie AWX Przebieg około 210.000(135.000 mil) -samochód miał lany ostatnio olej 5w-30 - wcześniej jakiś meches wlał 10w-40 Teraz niestety muszę wymienić uszczelki bo zaczął przeciekać Dlatego zwracam się z gorącą prośba jaki olej wlać???? Z góry dziękuję za pomoc (dodam tylko ze osoba która ma zajmować się wymiana proponuje mi zakup Castrol Magnatec 10W-40)
wuju Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Koledzy i ja się zwracam z prośba jaki wlać olej????? Autko A4 1.9 TDI 2003 131 Ps silnik ma oznaczenie AWX Przebieg około 210.000(135.000 mil) -samochód miał lany ostatnio olej 5w-30 - wcześniej jakiś meches wlał 10w-40 Teraz niestety muszę wymienić uszczelki bo zaczął przeciekać Dlatego zwracam się z gorącą prośba jaki olej wlać???? Z góry dziękuję za pomoc (dodam tylko ze osoba która ma zajmować się wymiana proponuje mi zakup Castrol Magnatec 10W-40) widziałeś 1 post tego tematu? pod napisem UWAGA w 1 punkcie masz swojego AWX więc po co to pytanie?
Brysio Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 nie no oni czytac nie umieja masarka 164 strony pytan wciaz o jedno i to samo !!! choc na oczoejbliwy czerwony jest to podswietlone!!!
macieek Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 nie no oni czytac nie umieja masarka 164 strony pytan wciaz o jedno i to samo !!! choc na oczoejbliwy czerwony jest to podswietlone!!! Ale ich to nie interesuje i chca dostac odpowiedz INDYWIDUALNIE dla swoich autek. Wtedy beda spac spokojnie, A bo to przebieg inny, typ oleju uzywanego dotychczas etc...
Musashi Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 ło matko ludzie jeszcze mecza ten temat.....
manny90 Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 ło matko ludzie jeszcze mecza ten temat..... Proponuję jeszcze bardziej wyróżnić pierwsze zdanie przyklejonego postu i dopisać tam na końcu"i dotychczas używany olej" Może liczba pytań się zmniejszy
endriuu Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 aha i wkleić katalog :gwizdanie: Motul Katalog http://www.sendspace.pl/file/9c76e1f74cf3b27e42aa82b mirror http://hostuje.net/file.php?id=f23a02e7cbebdf08724081c871cb88d9
olejowiec Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 ło matko ludzie jeszcze mecza ten temat..... Proponuję jeszcze bardziej wyróżnić pierwsze zdanie przyklejonego postu i dopisać tam na końcu"i dotychczas używany olej" Może liczba pytań się zmniejszy A ja się niestety nie zgodzę. Klapki na oczy - i Motul najlepszy. Otóż nie do końca jest tak: Przekonywałem i będę przekonywał do Millers Oils - jeździłem na Motulu i nie powiem - jest to bardzo dobry olej, znacznie lepszy niż Mobil, Shell a zwłaszcza rozlewany gdzie popadnie Castrol, jednak na Millersie auto jest jeszcze bardziej ciche, spadło też do poziomu 0 zużycie oleju. Co do ramki u góry, jest tam kilka nieścisłości: po pierwsze: nie ma tam wytłumaczonej różnicy pomiędzy olejami syntetycznymi a w pełni syntetycznymi (olej "synthetic" może być w 90% olejem mineralnym, musi być 100% lub Full Synthetic) - i np. taki polecany powyżej Mobil 1 ESP Formula nie jest olejem w pełni syntetycznym ( http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx ), po drugie stwierdzenie że olej 10w40 jest zabójcze dla turbiny jest średnio trafione..... Są przecież w pełni syntetyczne oleje 10w40, a także oleje półsyntetyczne z ACEA B4 10w40, które są znakomite do turbodiesli.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się