Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Mam zalany w tej chwili ( jeszcze po niemieckim wlascicielu :) ) Aral SuperTronic LongLife III SAE 5W-30

czy ten olej : http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-42.html bedzie odpowiedni ??

Czy moze czegos innego powinienem szukac ?

Pozdrawiam i prosze o pomoc

Witaj,

tak jest. Twój samochód wyposażony w filtr cząstek stałych właśnie wymaga takiego oleju spełniającego normy 503.00 507.00 . Ten motul będzie w 100%% właściwy.

Niestety nie mam w katalogu motula podanego ile go wchodzi więc w tej kwestii nie pomogę.

Opublikowano

...Wchodzi 8 l z kawałeczkiem, także będę musiał kupić pewno 2 x 5 l :) ...

Wg ksiażki 8.2l .. ale uważaj z wlewaniem ... ja juz odciągnąłem ponad 1.5 litra i jeszcze jest ponad max

Nawet ASO przelewa olej ... pamietaj że takiego luja (3litry) to długo ścieka olej i może sporo zostać ;)

Bzpieczniej jest zalać o 0.5 litra mniej i dolać np. rano po tym jak zostawisz auto na równej powierzchni i sprawdzisz stan

Opublikowano

Od tygodnia jestem szczesliwa posiadaczka audi a4, no i wlasnie czas na pierwsze wydatki serwisowe, wymiane oleju. Chcialam spytac czy olej Mobil 10W40 polsyntetyk do turbodiesla bedzie dobrym do tego autka. Tak doradzaja mi w warsztacie (nie za drogi a dobry). Chcialabym dodac ze autko ma na liczniku ok 200 tys. ale tak naprawde to mysle ze moze miec wiecej, a nie wiem na jakim oleju do tej pory jezdzilo. Dziekuje za porade, oraz pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Opublikowano

Lej smiało pełny syntetyk :th:

Ja też nie wiedziałem jaki olej wlać straszyli mnie że pełny syntetyk wymyje silnik i bedzie po silniku i takie tam głupoty różne :shocked:

Ale na całe szczęście wszedłem na to forum i poczytałem o olejach: http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf

i zalałem pełny syntetyk Mobila 0W40 http://www.allegro.pl/item384343162_olej_mobil_1_0w40_4l_turbo_diesel_odbior_warszawa.html

Przejechalem na nim 8 tys.km do tej pory jest wszysko ok :th:

Tylko przed wymianą zastosuj sobie Motul Engine Clean http://www.allegro.pl/item382451888_motul_engine_clean_0_3l_f_ra_vat.html

I jezdzić i sie nie martwić :)

I nie ma co sluchać mechaników i ich filozofi z XIX wieku :thumbdown:

Opublikowano

ja ostatnio z Mobil1 5W50 przeszedlem na Motul X-cess 8100 5W40 .... [uległem modzie :decayed:]

Spanky, ile litrów potrzebuje AVG??

Opublikowano

Wszystkie 1.9 potrzebują 3,8 litra

Chyba że sie mylę to mnie poprawcie :mysli:

Opublikowano

Wszystkie 1.9 potrzebują 3,8 litra

Chyba że sie mylę to mnie poprawcie :mysli:

tak

Opublikowano

u mnie taniej ten preparacik :)

kupiłem za 50 PLN to jeszcze drogo?

Opublikowano

Witam, poniewaz poszukuje dobrego oleju do AFN, oprocz polskich stron o tej tematyce odwiedzilam rowniez niemieckie, chyba jako najbardziej kompetentne w tej dziedzinie. Musze stwierdzic ze niemiecy uzytkownicy Audi maja rowniez podobne problemy co my jesli chodzi o oleje. Znalazlam kilka forum gdzie uzytkownicy Audi tez zadaja to pytanie... jaki olej do Audi itd. Okazuje sie ze nie wszyscy chca jezdzic do autoryzowanych servisow(oczywiscie po gwarancji) i korzystac z ich drogich oleji. Chca sami kupic tani olej i wymienic go w jakims tanim warsztacie. Wyglada na to ze boom na bogatych niemcow sie skonczyl, zaczynaja sie robic oszczedni, tym bardziej jesli wziasc ceny paliwa to i niemcom to mocno doskwiera.

Znalazlam na jednym z forum... link do strony ktora sobie niemcy polecaja jesli chodzi o zakup oleju. Sa tam mozliwosci wybrania auta i dopasowania oleju na ktorych niemcy najczesciej jezdza, jesli ktos chce to moze sie tym pobawic, napewno teoche informacji mozna uzyskac. Strona jest po niemiecku, ale z lewej strony mozna ja przelaczcyc na angielski. Pozdrawiam wszystkich fanow Audi A4. Dana :)[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2008, 22:06 _________________________________________________Sorry... zapomnialam link.

http://www.sicherbestellen.de/reifendirekt/Motoroel.html

Opublikowano

No to juz od dawna Niemcy przestali jeździc do serwisów, oczywiście nie wszyscy ale to tak jak wszędzie. W sumie nie jest aż tak ważne żeby olej koniecznie w ASO wymieniać.Najważniejsze żeby olej był dobry i filtry a gdzie to bedzie wymienione to juz raczej bez rożnicy bo filozofi wielkiej w tym nie ma, można nawet samemu sobie wymienić.

Opublikowano

Witam... wlasnie pokazalo sie ostatnio rowniez w polskiej prasie ciekawe studium na temat wymiany oleju...pod tytulem: Wymiana oleju szkodzi silnikowi...!!!

Ostatnio wśród kierowców lotem błyskawicy rozeszła się sensacyjna wiadomość - wymiana oleju szkodzi silnikowi! Tak przynajmniej twierdzi pewien Holender - Henk de Groot. Co więcej, przynajmniej teoretycznie, zna się na rzeczy. Przez wiele lat był on dyrektorem holenderskiego przedstawicielstwa firmy Castrol. Ciekawe co koledzy na ten temat uwazaja... wymieniac czy nie???

A oto link do calosci...

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news/wymiana-oleju-szkodzi-silnikowi,1132114

Pozdrawiam oraz milego wochenende. Dana :)

Opublikowano

Witam... wlasnie pokazalo sie ostatnio rowniez w polskiej prasie ciekawe studium na temat wymiany oleju...pod tytulem: Wymiana oleju szkodzi silnikowi...!!!

Ostatnio wśród kierowców lotem błyskawicy rozeszła się sensacyjna wiadomość - wymiana oleju szkodzi silnikowi! Tak przynajmniej twierdzi pewien Holender - Henk de Groot. Co więcej, przynajmniej teoretycznie, zna się na rzeczy. Przez wiele lat był on dyrektorem holenderskiego przedstawicielstwa firmy Castrol. Ciekawe co koledzy na ten temat uwazaja... wymieniac czy nie???

A oto link do calosci...

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/ciekawostki/news/wymiana-oleju-szkodzi-silnikowi,1132114

Pozdrawiam oraz milego wochenende. Dana :)

Bzdura. Artukuł zresztą jest podsumowany stwierdzeniem, że nowoczesne siliniki wymagają wymian oleju i to o czym mówi Pan Henk może tyczyć się jedynie starych silników. Tak jak nie zaleca lać OO i OR do baku z silnikami na pompowtryskach i common-rail tak samo nie wymienianie oleju w nowoczesnym silniku z turbiną po prostu go zabije. To nie mesiek beczka w ktorym lejesz 15w40 i rzepak do baku, a ten jezdzi bez grymasu i bez remontu przez milion kilometrow..

Opublikowano

Witaj... Dziku, sorry ale jestem tylko kobieta i nie znam sie na mechanice tak jak panowie, ale niestety zycie wymaga aby kobiety tez jezdzily autami. Dlatego tez staram sie jakos w tym wszystkim znalesc, pytajac i czytajac na ten temat, gdyz widze ze i wy panowie macie w tym wzgledzie (Oleje) bardzo rozne zdania. Nie mam zamiaru oczywiscie niezmieniac oleju tak jak zona pana de Groot przez 20 lat, ale pomyslalam ze moze zamiast co 10 tys. mozna co 20 tys.km tj. raz w roku u mnie. Silnik AFN jak juz zdazylam sie dowiedziec po przez znajomych w Itali, ktorzy skontaktowali sie z ostatnim (drugim) wlascicielem, ma ok.260 tys.(a nie jak na zegarze 190) i ostatnie 5 lat tj. ok.100 tys.km. byl jezdzony na oleju o normie 10W-40 roznych firm. Jak zdazylam sie zorientowac silniki AFN nie naleza juz chyba do najnowoczesniejszch (ponad 10 lat). Tak ze moze jednak uwagi pana de Groot sa uzasadnione ze... cytat: Twierdzenie, że nowoczesne oleje szkodzą silnikom również jest prawdziwe, o ile, bierzemy oczywiście pod uwagę przepracowane silniki z dużymi przebiegami. Dzisiejsze oleje mają nie tylko zdecydowanie lepsze właściwości smarne, ale też utrzymują silnik w czystości. Dlatego właśnie kategorycznie odradza się stosowanie w starych silnikach olei syntetycznych. Pan de Groot z tego co napisano jest fachowcem w tej dziedzinie, wiec moze jednak powinno sie mu zawierzyc?

Czytam i pytam bo niechce zle dla mojego AFN... dziekuje i pozdrawiam :) Dana

ps.chcialam nadmienic dla porzadku ze 1 post... Prezesa tez przeczytalam zanim zaczelam czytac inne wypowiedzi... :)

Opublikowano

Witaj... Dziku, sorry ale jestem tylko kobieta i nie znam sie na mechanice tak jak panowie, ale niestety zycie wymaga aby kobiety tez jezdzily autami. Dlatego tez staram sie jakos w tym wszystkim znalesc, pytajac i czytajac na ten temat, gdyz widze ze i wy panowie macie w tym wzgledzie (Oleje) bardzo rozne zdania. Nie mam zamiaru oczywiscie niezmieniac oleju tak jak zona pana de Groot przez 20 lat, ale pomyslalam ze moze zamiast co 10 tys. mozna co 20 tys.km tj. raz w roku u mnie. Silnik AFN jak juz zdazylam sie dowiedziec po przez znajomych w Itali, ktorzy skontaktowali sie z ostatnim (drugim) wlascicielem, ma ok.260 tys.(a nie jak na zegarze 190) i ostatnie 5 lat tj. ok.100 tys.km. byl jezdzony na oleju o normie 10W-40 roznych firm. Jak zdazylam sie zorientowac silniki AFN nie naleza juz chyba do najnowoczesniejszch (ponad 10 lat). Tak ze moze jednak uwagi pana de Groot sa uzasadnione ze... cytat: Twierdzenie, że nowoczesne oleje szkodzą silnikom również jest prawdziwe, o ile, bierzemy oczywiście pod uwagę przepracowane silniki z dużymi przebiegami. Dzisiejsze oleje mają nie tylko zdecydowanie lepsze właściwości smarne, ale też utrzymują silnik w czystości. Dlatego właśnie kategorycznie odradza się stosowanie w starych silnikach olei syntetycznych. Pan de Groot z tego co napisano jest fachowcem w tej dziedzinie, wiec moze jednak powinno sie mu zawierzyc?

Czytam i pytam bo niechce zle dla mojego AFN... dziekuje i pozdrawiam :) Dana

ps.chcialam nadmienic dla porzadku ze 1 post... Prezesa tez przeczytalam zanim zaczelam czytac inne wypowiedzi... :)

Danu44, moja rada taka: nie bądź koziołkiem ofiarnym na rzecz testowania długich przebiegów. Możesz oczywiscie próbować jeździć po 20 tysięcy na jednym oleju, ale jak zauważają specjaliści w tej dziedzinie najlepsze właściwości olej zachowuje w pierwszych 10 tys. km i właśnie dlatego trzeba go regularnie wymieniać. Gdybyś dokładnie zapoznała się z tematem "jaki olej do TDI" dowiedziałabyś się, że regularna wymiana na wysokiej jakości olej to najtańszy sposób na utrzymanie naszych AFN-ów w doskonałej formie. Odsyłam Cię do pkt1. Podstawy w artukule "jaki olej?" - http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf. Tam powiedziano jasno: "Dlatego też na olejach nie powinno się oszczędzać, ponieważ z czasem to może okazać się bardzo drogie".

Odsyłam Cię również to 10 przykazań dla Diesla pkt."4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka."

A tak w ogóle zrobisz jak zechcesz :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...