endriuu Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 panowie, pytanie o olej jest takie - którym zalać po 90 tys? nadmienię, że przechodzę właśnie z przeglądów po 30 tys (LL) na 15 tys. albo i mniej (ma to oczywiście związek z wirusowaniem) opcje są takie: 1) Castrol SLX Prof. LL 2) Total Quartz Ineo LL silnik jest z DPF i wiadomo - 507 00 ASO twierdzi, że obydwa podejdą co powie szanowne towarzystwo ?? Od biedy podejdą - jednak jesli dbasz o auto zalejesz http://www.motul.de/pl/en/products/55
skrab Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 panowie, pytanie o olej jest takie - którym zalać po 90 tys? nadmienię, że przechodzę właśnie z przeglądów po 30 tys (LL) na 15 tys. albo i mniej (ma to oczywiście związek z wirusowaniem) opcje są takie: 1) Castrol SLX Prof. LL 2) Total Quartz Ineo LL silnik jest z DPF i wiadomo - 507 00 ASO twierdzi, że obydwa podejdą co powie szanowne towarzystwo ?? Od biedy podejdą - jednak jesli dbasz o auto zalejesz http://www.motul.de/pl/en/products/55 Parodia nic innego tylko motul [br]Dopisany: 29 Czerwiec 2011, 21:31_________________________________________________ panowie, pytanie o olej jest takie - którym zalać po 90 tys? nadmienię, że przechodzę właśnie z przeglądów po 30 tys (LL) na 15 tys. albo i mniej (ma to oczywiście związek z wirusowaniem) opcje są takie: 1) Castrol SLX Prof. LL 2) Total Quartz Ineo LL silnik jest z DPF i wiadomo - 507 00 ASO twierdzi, że obydwa podejdą co powie szanowne towarzystwo ?? Od biedy podejdą - jednak jesli dbasz o auto zalejesz http://www.motul.de/pl/en/products/55 Parodia nic innego tylko motul A ci co nie dbają to leją 1) Castrol SLX Prof. LL 2) Total Quartz Ineo LL
Carlos* Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Kamyk zmieniałeś olej co 30 kkm ? Ja osobiście bym poszedł w kierunku Millers, Amsoil, to są oleje o klasę wyżej niż to co Motul obecnie prezentuje i zmiana co 10 kkm.
Si?a Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Carlos który olej z tych marek byś polecił do 1Z 1.9TDI, wymagana norma 505.00? Testowane były wielokrotnie przez Was te oleje? Ja uderzałem w LM czy Valvoline, teraz kusi mnie żeby zalać polecanego Motula.
Carlos* Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Wszystkie oleje które wymieniłeś są dobre, jeśli chcesz zalej Motula , lecz ja bym poszukał jakiegoś oleju na bazie PAO 5/40 a Motul to jak wiadomo HC
Kamyk Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Kamyk zmieniałeś olej co 30 kkm ? Ja osobiście bym poszedł w kierunku Millers, Amsoil, to są oleje o klasę wyżej niż to co Motul obecnie prezentuje i zmiana co 10 kkm. carlosu ano i owszem, tak jak napisałem w poście, zmieniałem olej co 3 dychy po skończeniu okresu gwarancji wpadłem na 3 godzinki do Rogala no i ten teges teraz chciałbym zmienić na 15, zgodnie z rekomendacjami podczas spotów, no i stoję przed małym rebusem nie wiem natomiast, czy ASO będzie miało ten olej, bądź też czy mogę go sam kupić i kazać im wlać - mogą mi odpowiedzieć całuj się gościu w pompkę .... teraz toś mnie dopiero zakręcił
Si?a Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Wszystkie oleje które wymieniłeś są dobre, jeśli chcesz zalej Motula , lecz ja bym poszukał jakiegoś oleju na bazie PAO 5/40 a Motul to jak wiadomo HC Carlos więc który z wymienionych przez Ciebie będzie dobry (jak napisałeś na bazie PAO 5/40) ? No i skąd dobre źródło tego oleju znaleźć...
Killer1984 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Cześć, Sam jestem przed wymianą oleju... aktualnie mam zalany MOTUL 8100 x-cess 5w40, tym razem chyba zaleję tym: Millers Oils XFD 5w40 - zobaczymy czy będzie różnica w pracy silnika
Carlos* Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Kamyk zmieniałeś olej co 30 kkm ? Ja osobiście bym poszedł w kierunku Millers, Amsoil, to są oleje o klasę wyżej niż to co Motul obecnie prezentuje i zmiana co 10 kkm. carlosu ano i owszem, tak jak napisałem w poście, zmieniałem olej co 3 dychy po skończeniu okresu gwarancji wpadłem na 3 godzinki do Rogala no i ten teges teraz chciałbym zmienić na 15, zgodnie z rekomendacjami podczas spotów, no i stoję przed małym rebusem nie wiem natomiast, czy ASO będzie miało ten olej, bądź też czy mogę go sam kupić i kazać im wlać - mogą mi odpowiedzieć całuj się gościu w pompkę .... teraz toś mnie dopiero zakręcił Kamyk jeżeli auto jest już po gwarancji to muszą Ci wlać to co im przywieziesz nie musisz od nich kupowac oleju. Ja obecnie zalewam olej , który nawet nie spełnia normy 504/507 i silnik ma się świetnie i DPF również. Wszystkie oleje które spełniają tą normę mają strasznie niski TBN co moim zdaniem dyskwalifikuje ten olej. 30 kkm na jednym oleju to strasznie dużo, te oleje nie wytrzymują nawet 15 kkm , więc współczuje Twojemu silnikowi. @ Siła jest u nas chyba oficjalny dystrybutor olejów Millers , także u nich na stronie bezpośrednio można kupić. Millers.pl
Kamyk Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 no trudno - do środy musi jeszcze przeżyć cały czas się tylko zastanawiam, co zabrać ze sobą, skoro rzeczywiście (potwierdziłem) mogę wlać nawet kujawski po gwaranacji - ASO zrobi to co każesz .... no i kombinuję, co nie ...
Si?a Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Cześć, Sam jestem przed wymianą oleju... aktualnie mam zalany MOTUL 8100 x-cess 5w40, tym razem chyba zaleję tym: Millers Oils XFD 5w40 - zobaczymy czy będzie różnica w pracy silnika Jak po wymianie na Motula? Czy słychać u Ciebie było popychacze, a po zalaniu Motulem przestały grać? Ciszej chodzi silnik, nie siepie budą ? Ogólnie z jakiej oliwy się przesiadłeś? Napisz jak wrażenia i ile przejechałeś na Motulu.
endriuu Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 nie lejcie do silników olejów 100% PAO - to przeżytek! Millers i niektóre Liqui Moly sa wlasnie 100% PAO. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadajaca jednak wady!!!: - niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu, - średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca wielosezonowość oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika, - niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie półsyntetyków, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających Powtarzam - prawdziwy ortodox nie uzna PAO za syntetyk, dopiero olej oparty na bazach poliestrowych jest prawdziwym syntetykiem.
Carlos* Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Endriuu , czy Ty się z choinki urwałeś Nie pierdziel takich głupot tu na forum bo ktoś jeszcze to przeczyta i będzie rozpowszechniał te wiadomości. Jeżeli odnosisz sie do olei na bazie PAO to nie ma obecnie żadnego 100% PAO jest to stosowane jako główna baza ,lecz zawsze z domieszkami , więc nie wiem skąd twoje wywody. Nie informuj również ,że oleje HC są lepsze od olei na bazie PAO !!!!!!!
Góral65 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 to dla mnie laika w tym temacie to już całkiem namieszaliście :mysli:i dlatego leje to co większość
endriuu Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Endriuu , czy Ty się z choinki urwałeś Nie pierdziel takich głupot tu na forum bo ktoś jeszcze to przeczyta i będzie rozpowszechniał te wiadomości. Jeżeli odnosisz sie do olei na bazie PAO to nie ma obecnie żadnego 100% PAO jest to stosowane jako główna baza ,lecz zawsze z domieszkami , więc nie wiem skąd twoje wywody. Nie informuj również ,że oleje HC są lepsze od olei na bazie PAO !!!!!!! Sa oleje HC (Castrole, Elfy, Totale, Mobile) i sa oleje z dodatkiem HC - a to roznica. Nie demonizuj - podkreslam - "dodatków" HC w olejach. maja one swoje zalety i grupa VAG wrecz zaleca aby oleje spelniajace ich normy mialy dodatki HC - działają jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających, które z kolei chronia Twój silnik. Naturalną zaletą dodatków HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskac odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów. Oleje HC ( powtarzam - np. Castrole, Elfy, Totale, Mobile) powodują, że uszczelnienia twardnieją i traca swoją elastyczność stąd mit o wyciekach olejów syntetycznych Tylko dobre oleje PAO+estry sa tak skomponowane ze posiadaja w swoim skladzie równiez dodatki dobrze wplywajace na owe uszczelnienia. Wiec kolego przestań demonizować i podszkol sie trochę.
Killer1984 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Cześć, Sam jestem przed wymianą oleju... aktualnie mam zalany MOTUL 8100 x-cess 5w40, tym razem chyba zaleję tym: Millers Oils XFD 5w40 - zobaczymy czy będzie różnica w pracy silnika Jak po wymianie na Motula? Czy słychać u Ciebie było popychacze, a po zalaniu Motulem przestały grać? Ciszej chodzi silnik, nie siepie budą ? Ogólnie z jakiej oliwy się przesiadłeś? Napisz jak wrażenia i ile przejechałeś na Motulu. Ciężko mi powiedzieć jak silnik pracował wcześniej bo kupiłem auto rok temu i od razu zalałem właśnie MOTUL wiem tylko, że wcześniej był zalany jakiś mobil 10w40...
Góral65 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 teraz Motul wcześniej Castrol teraz Motul wcześniej Castrol
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się