Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

to wyszedłem na typowego kowalskiego :wallbash: bo miałem zamiar kupić olej castrola...

powiedzcie mi jeszcze czy olej z tego linka to napewno Motul bo gość na aukcji piszę o jakiś podrobionych itp.... wybrałem tą aukcje bo jest z mojego miasta i mogę odebrać osobiście ... :naughty:

http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-nowa-etykieta-oryginal100-i1964179608.html

szukaj sprzedawców którzy mogą potwierdzić oryginalność sprzedawanego produktu certyfikatem wydanym przez Motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rozumiem że tym się trudnisz a ja jestem raczej samoukiem hobbystą jesli chodzi o mechanike ale:

1. praca silnika, kultura pracy, hałasy popychaczy etc

2. rozruch na zimno

3. temperatury oleju pod obciążeniem, wytracanie temperatury

4. zużycie oleju

1. nie zawsze zauważysz po zmianie oleju. Jesli silnik jest np po remoncie nie zauażysz na pewno różnicy

2. jaki sposób?

3. nie każdy ma nawet zegar z temp oleju

4. po barwie?

biorą do swoich aut(mam na myśli właścicieli + mechaników) od nas motula.

Jako ciekawostkę dodam że nawet rozmawiając z Przedstawicielem Millersa i informując go o tym iż naszym produktem wiodącym są środki smarne Motul, powiedział mi "Motul to bardzo dobra firma, mogę jednak Pana zapewnić że Millers to ta sama liga, nieporównywalna do innych popularnych producentów"

a mi się wydaje że poprostu kazdy chwali swoje i do czego jest przyzwyczajony.

Nie mówie że Motul jest zły bo nawet nie używałem go nigdy ale nie bardzo widze sens wychwalania go jak na tym forum.

Wybór zawsze leży po stronie klienta, pisanie jednak że castrol i motul to jeden poziom. Sorry ale castrol to czysty marketing - będziesz w Szczecinie - zapraszam do mnie na kawę - mam dla Ciebie regał z płynną technologią. Mogę zaproponować Ci go w bardzo dobrej cenie...

Jak będę skorzystam z zaproszenia :decayed::wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wyszedłem na typowego kowalskiego :wallbash: bo miałem zamiar kupić olej castrola...

powiedzcie mi jeszcze czy olej z tego linka to napewno Motul bo gość na aukcji piszę o jakiś podrobionych itp.... wybrałem tą aukcje bo jest z mojego miasta i mogę odebrać osobiście ... :naughty:

http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-nowa-etykieta-oryginal100-i1964179608.html

nie cuduj tylko kup tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=44215.0

no sorki ale.... Motul 8100 X-cess 5W40 - 150zł/5L + przesyłka to będzie 170zł

40zł piechotą nie chodzi...i mam na miejscu...

EDIT: poczytałem trochę o tych podróbach i nie kupie na allegro...kupie w intercarsie :) parę złotych drożej ale mam pewność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zobaczę, jeśli będę na mieście to kupie Motula, a jeśli nie to kupie koło swojej miejscowości takiego samego Shella jak miałem.

Ogólnie to dzięki panowie za rade, odezwę się w temacie jak wymienię i czy zauważę jakieś różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

castrol aż taki zły ?? jeden z droższych olei przecież ...

a mobil czy shell ? albo total ?

Bo inne nam znane są znane i płacone sprzedawcom przez producentów za "teksty" do kupujących, weź Pan kup Mobila jest lepszy od Motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

castrol aż taki zły ?? jeden z droższych olei przecież ...

a mobil czy shell ? albo total ?

Bo inne nam znane są znane i płacone sprzedawcom przez producentów za "teksty" do kupujących, weź Pan kup Mobila jest lepszy od Motula.

tak się składa że pracowałem w sklepie z olejami i nikt mi za sprzedaż konkretnej marki nic nie odpalał a polecałem zawsze lotosa...i sam go używam od lat w róznych autach[br]Dopisany: 06 Grudzień 2011, 09:07_________________________________________________teraz mieszkam we francji i tu jakiejś eufori na temat motula nie ma,bardziej i częsciej używany jest Elf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM MAM PYTANIE CZY OLEJ TOTAL QUARTZ MC3 MOGE ZALAC DO AUDI A4 B7 Z DPF ?BO TROCHE POCZYTALEM NA FORUM I WIM ZE TOTALA NIE UWZGLEDNIACIE WIEM ZE JEST DO POMPOWTYSKOW I DO DPF ALE NIE MA SPECYFIKACJI 507 I NIE WIM ...

Po pierwsze nie masz DPF

Po drugie możesz lać z normą VW 505.01

A po trzecie zalewaj TOTAL QUARTZ

Po czwarte nie używamy caps lock :hi:[br]Dopisany: 06 Grudzień 2011, 21:07_________________________________________________Musisz jeszcze trochę poczytać i zapoznać sie z regulaminem :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie masz DPF

...

A skąd wiesz że nie ma :cool1:

To , że jest to [bKE] który fabrycznie nie miał DPFa , ale zawsze jakiś Helmut mógł go sobie dołożyć ( szczególnie jezeli mieszkał w jakimś większym mieście w DE )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie masz DPF

...

A skąd wiesz że nie ma :cool1:

To , że jest to [bKE] który fabrycznie nie miał DPFa , ale zawsze jakiś Helmut mógł go sobie dołożyć ( szczególnie jezeli mieszkał w jakimś większym mieście w DE )

Problemy be sobie robił :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi: śledzę ten wątkek od dłuższego czasu i wiem że lepiej mieć wlany pełny syntetyk w TDI AFN tym bardziej po chip tuningu ,kiedyś był wlany olej 10w40 mobil od roku 5w40 castrol i wszyscy w około mechanicy radzą nie zmieniać na syntetyk poza wyjątkami i potrzebuje jakiegoś wsparcia tym bardziej że jutro odbieram auto po dużym remoncie silnika ok 2tyś :wallbash: :wallbash: :wallbash: nie znam sie dkładnie i nie pamiętam ale popychacze jeden się wykruszył i klekotało strasznie , głowica w regeneracji jakieś tam inne nowe żeczy nie pamietam za dobrze bo mechanikiem nie jestem na wiosnę miała być wymieniana uszczelka pod misją chyba bo gdzieś ciekło a że teraz taki dostęp to za jednym razem no i nowy olej a te pajace wlały 10w40 bez pytania :wallbash: :wallbash: zjebka się należy jak nic tydzień bez audi ,no ale auto ma te 400-500tyś podobno bo na szafie 230coś szkoda mi turbo dużo i dobrze dmucha i szkoda mi go zmarnować przez głupi olej no ale ten przebieg na silniku tyle kasy a można było pomyśleć o awx , podtrzymajcie panowie na duchu i odpowiednie argumenty na jutro bardzo miło nawet sobie zapisze tylko mało czau na rady :confused4: pozdrawiam i z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 20:39_________________________________________________

Zalej jakimś 5w40,jakiej firmy to Ty zdecyduj Castrol raczej nie :cool1:

Mobil 1 5w40? ? do słynnego motula dostęp ciężki no i te podróbki :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś dobre argumety przemawiające do fachowców? bo że forum, że normy 505.00, 506.00 chyba nie wystarczą , mam plan na jutro z rana podzwonie po firmach naprawiających turbinki co oni powiedzą o pracy i jej różnicach :mysli: wpływ na gwarancje dmuchawki w stanie (seria+soft) :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie większość taryf to Pasaty TDI. Idź zapytaj co oni sądzą na ten temat.

Ja zalewam Castrol Magnatec 10W 40 z beczki za 19zł/litr(z wymianą). 250kkm turbo nie leje

Olej brzydki ciemny problemów brak.

Poza tym po remoncie powinieneś szybciej spuścić olej, nawet czytałem o agregatach po 50 Mtg. To wyczyść sobie silnik tym co masz i wybierz na spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś dobre argumety przemawiające do fachowców? bo że forum, że normy 505.00, 506.00 chyba nie wystarczą , mam plan na jutro z rana podzwonie po firmach naprawiających turbinki co oni powiedzą o pracy i jej różnicach :mysli: wpływ na gwarancje dmuchawki w stanie (seria+soft) :angry:

Ja natomiast nie uważam żeby olej 10w40 był zabójstwem dla turbiny - wszystko zależy od świadomości i umiejętności operowania gazem przez kierowcę :evil:

Np. Ojciec mojej narzeczonej do Vectry 2.0DTL leje ELF 15w40 :naughty::kox: ponad 4 lata - auto nie bierze grama oleju a ni nie kopci :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju w nim nie było raczej będą spuszczać i chcę wlać syntetyk 5w40 kto mi zagwarantuję że turbo się na półsyntetyku zaraz nie spierdo...i turbo dmucha do max 1.4 trochę przy sporo z tego co czytam jak na afn +no ale ktoś wiedział co robi czytałem już komentarze żeby zbierać na nowe turbo po sprawdzeniu kpl logów w tym przypadku dynamicznych więc bardzo mi zalezy na wypośrodkowaniu sprawy , z drugiej strony silnik ma już sporo ale na chipsa się nadał :decayed: jezdzi dalej do przodu, tyłu , nawet skręca w dwie strony :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...