Dev Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Siemka Odrazu spytam lepszy jest specific 505,01 czy MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 na zimę do PD zalej Specyfica 506.01 0W-30 - porządny olej na estrach 0W30 w upalne dni to chyba nie najlepszy pomysł,właściwości trzyma do 23c w plusiehttp://www.agloprima.com.pl/files/img/inne/klasy.jpg gdzie Ty masz tam 0W-30 ??????????????
SZYNKAR Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 TEORETYCZNE GDYBANIE Zastanawiam się nad 0/5/10W-40 Kiedyś w zakładzie zalaliśmy identyczne stojące obok siebie pompy olejami o różnej lepkości. Po 6 godzinach pracy zmierzyliśmy lepkość i inne parametry i pojawiła się zagadka: LEPKOŚCI BYŁY PRAWIE IDENTYCZNE. Był też pomiar termowizyjny i była znaczna różnica temperatur obudowy łożyskowej ze 30stop. Następnego dnia zalaliśmy pompy olejami odwrotnie. I okazało się że temperatura "poszła" za gęstym olejem. Wykryliśmy mechanizm samoregulacji lepkości - gęsty olej bardziej się nagrzewał i stawał się mniej lepki. Myślę że zimny olej stawia większy opór częściom ruchomym, bardziej się nagrzewa i dochodzi do temperatury/lepkości roboczej np. za turbiną niezależnie czy był to 0W czy 10W. Oczywiście trzeba się trzymać zaleceń producenta co do lepkości. Moim zdaniem lepkość w niskich temperaturach jest mniej ważna od lepkości w temp. roboczej. Mam 10W-40 i płacenie ekstra za 5W-40 uważam za zbędny luksus. Może zmienię zdanie jak mróz chyci. Póki co pali bezproblemowo.
danu44 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 0W30 w upalne dni to chyba nie najlepszy pomysł,właściwości trzyma do 23c w plusie http://www.agloprima.com.pl/files/img/inne/klasy.jpg gdzie Ty masz tam 0W-30 ?????????????? Masz racje Tomku, w tej tabelce nie ma 0W-30... Ale moze mi wytlumaczysz, co sie dzieje ze ostatnio prawie wszystkie firmy olejowe polecaja oleje do calorocznej jazdy o wartosciach 0W-30 lub 5W-30...? O ile na zime napewno bedzie to super, to co w lecie? Z tego co rozumiem to liczba 30 to wyznacznik na lato i czym wyzsza tym lepiej. I zawsze bylo 40 max. 50. Wiec jak to jest teraz, cos sie zmienilo? Pozdrawiam
mariuszby Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Wyznacznik na lato nie ma żadnego znaczenia. Temperatura robocza sprawnego silnika to ok.100 C niezależnie czy jest zalany olej w30 ,w40 ,w50. Różne są tylko lepkości w tej temperaturze i to jest wyznacznikiem. Więc czy na zewnątrz masz 20C czy 30C czy nawet 40 C nie ma to żadnego znaczenia dla oleju.
koterni Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 ok,pytanko czy są jakieś konkretne przesłanki żeby np:w lato zalać 0W30 niż 5W40,co będzie lepsze dla silnika???
pastaldo Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 ok,pytanko czy są jakieś konkretne przesłanki żeby np:w lato zalać 0W30 niż 5W40,co będzie lepsze dla silnika??? jesli chodzi o lato niema większego znaczenia na zime lepiej 0W-... Te parametry W30, W40, W50 mają wieksze znaczenie jeśli ktoś katuje samochód dłuższe okresy czasu na wysokich obrotach wtedy ta lepkość przy wysokich temperaturach nabiera znaczenia.
Dev Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 0W30 w upalne dni to chyba nie najlepszy pomysł,właściwości trzyma do 23c w plusie http://www.agloprima.com.pl/files/img/inne/klasy.jpg gdzie Ty masz tam 0W-30 ?????????????? Masz racje Tomku, w tej tabelce nie ma 0W-30... Ale moze mi wytlumaczysz, co sie dzieje ze ostatnio prawie wszystkie firmy olejowe polecaja oleje do calorocznej jazdy o wartosciach 0W-30 lub 5W-30...? O ile na zime napewno bedzie to super, to co w lecie? Z tego co rozumiem to liczba 30 to wyznacznik na lato i czym wyzsza tym lepiej. I zawsze bylo 40 max. 50. Wiec jak to jest teraz, cos sie zmienilo? Pozdrawiam nie bieże sie wartości oleju z aptekarską dokłądnością, tolerancja jest spora w naszej szerokości geograficznej nie robi róznicy 30 czy 40 zmieniła sie przede wszystkim technologia produkcji silników i samego oleju materiały uzyte do produkcji silników na przestrzeni lat tez sie zmieniły kolejna sprawa to dokładnośc obróbki i pasowania częsci wspólpracujących wzajemnie (tłoki, pierścienie, łozyska ślizgowe, obecnośc hydrauliki w głowicy, turbospręzarek itd itp) coraz większe wymagania producentów powoduja podwyższenie norm olejów silnikowych
danu44 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Nono... Szacunek Tomku. Bardzo ladnie mi to wyjasniles. Dziekuje... Pozdrawiam
Dev Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 daj spokój.... o tym wiedziałem już ponad 20 lat temu, nic nowego nie napisałem :no: :no:
endriuu Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Wyznacznik na lato nie ma żadnego znaczenia. Temperatura robocza sprawnego silnika to ok.100 C niezależnie czy jest zalany olej w30 ,w40 ,w50. Różne są tylko lepkości w tej temperaturze i to jest wyznacznikiem. Więc czy na zewnątrz masz 20C czy 30C czy nawet 40 C nie ma to żadnego znaczenia dla oleju.
grzegorzzj1 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 witam. jakiej firmy oleje stosujecie ewentualnie polecacie?
pastaldo Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 witam. jakiej firmy oleje stosujecie ewentualnie polecacie? masz 300 stron rozmowy o olejach. Co Ci jeszcze można powiedziec?
danu44 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 witam. jakiej firmy oleje stosujecie ewentualnie polecacie? Petro Canada Supreme Motor Oils ... ps. najwazniejsza specyfikacja, a do Ciebie pasuje to co Pan Prezes napisal pierwszy.... Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00 Pozdrawiam
mar_92 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 J jakiej firmy oleje stosujecie ewentualnie polecacie? Jestem ciekaw ile razy jeszcze będzie to pytanie,ręce opadają
sajgonn Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 ja do siebie zalewam PLATINUM ORLEN 10W60 bo lubię przycisnąć,po za tym olej ma dodaną platynę,rozruch jest bardzo miętki
mariuszby Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 ja do siebie zalewam PLATINUM ORLEN 10W60 bo lubię przycisnąć,po za tym olej ma dodaną platynę,rozruch jest bardzo miętki Noooo masz czym przycisnąć ... 1,9 TDI najlepiej się nadaje do upalania......
Brysio Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 ja do siebie zalewam PLATINUM ORLEN 10W60 bo lubię przycisnąć,po za tym olej ma dodaną platynę,rozruch jest bardzo miętki to to musze skomentowac bo mnie kolego rozwaliles :polew: )))))))))))) naprawde jest czym upalac )
Piotrek98igo Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 a co 1.9tdi nie mozna sie scigac czy co? sajgon musze wpasc do was do kielc na hamownie i zalecie mi tego platinuma moze wiecej ps wyjdzie
ŁukaszA4 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 ja do siebie zalewam PLATINUM ORLEN 10W60 bo lubię przycisnąć,po za tym olej ma dodaną platynę,rozruch jest bardzo miętki Nie ma to jak pośmiać się na koniec dnia xD A ja zalewam TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 i to ma dopiero moc! Haha
NYNA Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Pacjent: Jetta 1.9 TDI PD Czym zalać: 1. LM Top Tec 4600 5W-30 2. Motul Specific 505.01 3. Coś lepszego? Wymiana oleju robiona przeważnie raz w roku lub co 15000 km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się