Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozumiem. Pełny syntetyk będzie lepszy od oleju HC(czyli wykonanego w technologii syntetycznej). Czy w takim razie zalewając silnik PD olejem w pełni syntetycznym bez normy VW 505.01 ochronimy pompo-wtryski lepiej??

Logicznie i tak jak wyżej napisałem to wydawałoby się, że tak, ale jak co nie którzy twierdzą olej w pełni syntetyczny o lepkości 0w-30 będzie miał niestabilny film olejowy. Jak uważacie??

P.S. Spotkałem się także z twierdzeniem że oleje z normą VW 506 i VW 506.01 o lepkościach 0w-30 są słabe i przy użytkowaniu ich w silnikach VW np.2.5TDI zacierają się wałki rozrządu.

Proszę o ocenę czy dobrze rozumuje.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

2.5 Tdi zacieranie nie jest spowodowane zle dobranym olejem

a zapychającą sie odmą

Opublikowano
Rozumiem. Pełny syntetyk będzie lepszy od oleju HC(czyli wykonanego w technologii syntetycznej). Czy w takim razie zalewając silnik PD olejem w pełni syntetycznym bez normy VW 505.01 ochronimy pompo-wtryski lepiej??

.

HC powoduje, ze olej lepiej trzyma sie elementow metalowych ( w duzym uproszczeniu). dlatego 505.01 to oleje HC - i nie nalezy tego demonizowac. HC od Mobila to nie to samo co HC od Motula czy Millersa.

Opublikowano

Endriuu norma 505.01 wcale nie wymusza stosowania HC dałem Ci juz nie raz przyklad z olejem Motul 0W30 506.01 , ktory można zamiennie stosować a to nie jest wcale olej HC i nawet nie spełnia wymagania HTHS >3.5 , więc to nie jest tlumaczenie ,że norma 505.01 wymusza stosowanie HC a o przylegającym oleju do elementów silnika to wyczyn prawie jak Syfrol Magnatec i jego przylegające molekuly......... świetny marketing i tyle :wink:

Opublikowano

W duzym uproszczeniu nowoczesny olej składa sie:

  • PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość
  • Estry poprawią wł. wysokotemp., odparowalność
  • HC poprawią wytrzymałość filmu i wyciszają - wlasnie dlatego 505.01 to HC - film na krzywkach jest niezbedny

- w konsekwencji mamy produkt idealny (w ogromnym uproszczeniu).

Opublikowano

Endiuu film na krzywkach oczywiście że jest niezbędny , ale co na to Motul specific 506.01 z niskim HTHS 3.1 ?

Na jakiej bazie jest Specific 506.01 ?

O wytrzymałości filmu informuje nas HTHS niezależnie od tego , czy główna baza oleju to minerał, półsyntetyk , HC , Pao, Ester......

Opublikowano
Endiuu film na krzywkach oczywiście że jest niezbędny , ale co na to Motul specific 506.01 z niskim HTHS 3.1 ?

Na jakiej bazie jest Specific 506.01 ?

O wytrzymałości filmu informuje nas HTHS niezależnie od tego , czy główna baza oleju to minerał, półsyntetyk , HC , Pao, Ester......

Ciesze się, że się tak teraz rozmowa ułożyła... Na forum A6 zauważyłem, że bardzo nie lubiane są oleje z normą 506.01 i o lepkości w wysokich temp. SAE 30. Wg niektórych te oleje przyczyniły się do zacierania wałków a w końcu do znienawidzenia silników 2.5TDI. Jak ktoś pyta o oleje do V6 2.5TDI to zalecają xxw-40 dla prawidłowej ochrony silnika.

Jak to w końcu jest?? Czy ta norma 506.01 jest zła? Czy kosztem żywotności silnika konstruktorzy polepszyli oszczędność?

Apropo HTHS oleju 506.01. Wg mnie jego stosowanie przy normalnej, spokojnej jeździe po mieście niczym nie szkodzi, ale nie jestem przekonany do tego jak ten olej zachowa się w podwyższonej temperaturze pracy - czyli w długotrwałym korku w upalny dzień. Podobnie jak pojedziemy na wakacje i będziemy pędzić na autostradzie przez dłuższy czas 160/180 km/h to czy wtedy ten olej xxw-30 ochroni nasze krzywki PD??

Nie wspominam tu o długim interwale wymiany, olej 506.01 zmieniałbym maks po 15tys km.

Jeśli olej HC mniej zaawansowany technologicznie się tak "trzyma krzywek" i daje wytrzymały film to lepsze oleje na PAO w pełni syntetyczne tego nie robią??

W duzym uproszczeniu nowoczesny olej składa sie:

PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość

Estry poprawią wł. wysokotemp., odparowalność

HC poprawią wytrzymałość filmu i wyciszają - wlasnie dlatego 505.01 to HC - film na krzywkach jest niezbedny

- w konsekwencji mamy produkt idealny (w ogromnym uproszczeniu).

To do olejów syntetycznych dodają oleje HC żeby polepszyć właściwości?? Olej syntetyczny jest droższy od HC a niby ma takie lepsze właściwości??

oczywiscie masz racje. wiec dlatego jestem zwolenikiem lania oleju z 0 na początku. 0W-40 lałbym i do benzyn i do diesli na VP. 0W-30 zas do wszystkich uturbionych benzyn - ktore sa jednak troche ciasniej spasowane.

A co z byś endriuu zalał do silnika z PD? 0w-30 czy 0w-40?

Opublikowano
Endiuu film na krzywkach oczywiście że jest niezbędny , ale co na to Motul specific 506.01 z niskim HTHS 3.1 ?

Na jakiej bazie jest Specific 506.01 ?

O wytrzymałości filmu informuje nas HTHS niezależnie od tego , czy główna baza oleju to minerał, półsyntetyk , HC , Pao, Ester......

HTHS jest podawany przy temperaturze 150 stopni Celsjusza, a więc w temperaturze oleju jaką w krytycznych momentach osiągają silniki.

HTHS powinno mieć jak najwyższą wartość w temperaturze w jakiej pracuje silnik najczęściej. Tak więc nie do końca prawdziwe jes przekonanie, że im wyższe HTHS, tym lepszy olej.

Co ma HTHS do pompowalności i nagrzewania. Niski HTHS jest w pewnym sensie kosztem obniżenia lepkości oleju, które to obniżenie na dłuższą metę objawia się większą efektywnością silnika. Spada zużycie i silnika i paliwa. Jednak HTHS to lepkość oleju poddanego dużej szybkości ścinania w wysokiej temp., a więc w uproszczeniu obrazuje stopień degradacji lepkości oleju po ścinaniu w wysokiej temp.

Dlatego lepiej jak jest wyższy. Niższy HTHS w olejach niskolepkościowych nie jest jednak ich wadą, ani żadnym zagrożeniem dla silnika, bowiem oleje takie powodują wraz z odpowiednią konstrukcją silnika niższą temperaturę pracy silnika, co w praktyce objawia się właśnie tym, że niebezpieczeństwo przerwania smarowania jest takie samo, albo czasem nawet mniejsze jak dla olejów bardziej lepkich, a zyskuje się na zaletach oleju „lekkobieżnego”.

Innymi słowy, olej który ma HTHS 2,95 nie musi być mniej odporny na zerwanie smarowania niż olej, który ma HTHS 3,5. Nie ma takiego prostego przełożenia, że wyższy HTHS daje większą gwarancje bezpieczeństwa. O wszystkim decyduje temp., czym wyższa tym gorzej, a olej mniej lepki, czyli z mniejszym HTHS osiąga niższą temp. w danych, tych samych warunkach pracy.

Tak wiec oleje o HTHS 3,1 oraz te z HTHS 3,5 oba ze specyfikacją VW ochronią spokojnie krzywki. Za ich ochronę w głównej mierze odpowiadają modyfikatory tarcia i dodatki przeciw zużyciowe używane w silniku takie jak HC.

Opublikowano

Dlatego HTHS jest dobierane do do danej konstrukcji Silnika i jego spasowania .Czym ciaśniejsze pasowanie tym można stosować oleje mniej lepkie i z mniejszym HTHS i np. niektóre jednostki napędowe takich marek jak np. Mazda Toyota jeżdżą na olejach 0w20 z niskim HTHS.Większość aut Europejskich producentów wymaga jednak HTHS>3.5 nie mylić marek Japońskich produkowanych w EU.

Endriuu to ,że oleje mniej lepkie się mniej nagrzewają i mają lepszą pompowalność to ja doskonale wiem i nie raz o tym pisałem... ale pamiętaj o tym ,żeby temperatura oleju nie była zbyt niska :wink:

Jeżeli zatem VAG do tych samych jednostek napędowych gdzie wymagana jest norma 505.01 z wymaganiami HTHS>3.5 dopuszcza stosowania 506.01 z HTHS 3.1 to gdzie tu mowa o wyraźnym wskazaniu za ochronę krzywek wałków - takich olejów jest na pęczki........ nie wspomnę już ,że można stosować oleje z normą 507.00

Tak więc sam widzisz, że jest to raczej wymysł VAGA do zbijania kasy , bo jak zapewne wiesz za normę trzeba słono zapłacić .

Głupi przykład :

W Oplach Vivaro są silniki dCi Renaulta, to każdy wie.

Olej jaki jest rekomendowany/ma rekomendaje/ma aprobaty do Opla nie nadaje się do Renaulta.. a ten z Renaulta do Opla... choć są to dokładnie te same silniki wink.gif

Opublikowano

Głupi przykład :

W Oplach Vivaro są silniki dCi Renaulta, to każdy wie.

Olej jaki jest rekomendowany/ma rekomendaje/ma aprobaty do Opla nie nadaje się do Renaulta.. a ten z Renaulta do Opla... choć są to dokładnie te same silniki http://www.racingforum.pl/style_emoticons/default/wink.gif

to nie jest głupi przykład, tylko bardzo dobry

który swiadczy tylko o tym ze te wszystkie normy

mozna o kant d...py roz...jebac a chodzi tylko o SZMAL !!!!!!

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Opublikowano

W takim razie co się stanie wg Was, jak zaleje olej syntetyczny 5w-30 z normą VW 504/507 do silnika VW z 94' 1.4D przebieg 187tys km, który był już wcześniej eksploatowany na oleju syntetycznym o lepkości 5w-40??

Mogę zalać taki olej?

Wiem, że będzie on na wyrost bo te normy są dla silników z dpf.

Opublikowano

Panowie, mam pytanie w którym wole się upewnić.

Obecnie na blacie 225tys, auto b6, AVF, 2004/5r, DPF (jeszcze na razie trochę pobędzie).

Ostatni raz olej wymieniany w ASO w niemczech, przy ok. 215tys na jakiś longlife 5w/40

Wczoraj mi się zapaliła kontrolka, no i coś muszę dolać, więc chciałbym kupić liter jakiegoś oleju na dolewkę, motula ani milersa nie mam, bo nie byłem przygotowany, a u mnie w okolicy raczej nie dostane oleju tych firm.

Co mogę zalać co dostane w takich sklepach jak np. OBI, Castorama, albo na stacjach Lotosu, Shellu, czy jakiś innych?

Opublikowano

Jak ostatni serwis w ASO w DE to pewnie Castrola masz zalanego, to najlepiej już takiego samoego kup i dolej, a przy następnej wymianie zalej czymś lepszym. Masz dołożonego DPF-a?

Opublikowano

Raczej dołożonego bo w b6 chyba nie występowały.

Na szybie miał przyklejone euro4, więc musi mieć DPF'a.

A jak mogę w ogóle sprawdzić czy jest DPF i czy to ten ori czy dokładka?

Opublikowano
Raczej dołożonego bo w b6 chyba nie występowały.

Na szybie miał przyklejone euro4, więc musi mieć DPF'a.

A jak mogę w ogóle sprawdzić czy jest DPF i czy to ten ori czy dokładka?

oryginał powinieneś odczytać w vinie bez większego problemu, dokładka po wydechu zobaczysz wielką puchę, wtedy to filtr bezobsługowy. Miałem takowy w B5 i wywaliłem :)

---------- Post dopisany at 12:15 ---------- Poprzedni post napisany at 12:14 ----------

Panowie, mam pytanie w którym wole się upewnić.

Obecnie na blacie 225tys, auto b6, AVF, 2004/5r, DPF (jeszcze na razie trochę pobędzie).

Ostatni raz olej wymieniany w ASO w niemczech, przy ok. 215tys na jakiś longlife 5w/40

Wczoraj mi się zapaliła kontrolka, no i coś muszę dolać, więc chciałbym kupić liter jakiegoś oleju na dolewkę, motula ani milersa nie mam, bo nie byłem przygotowany, a u mnie w okolicy raczej nie dostane oleju tych firm.

Co mogę zalać co dostane w takich sklepach jak np. OBI, Castorama, albo na stacjach Lotosu, Shellu, czy jakiś innych?

dolej olej z normą 507.00 5W30.

Opublikowano

Audi A4 3.0 TDi BKN 207tys przelotu do tej pory smigany na Castrolu 5w30 norma 507.00 - pozostac na Castrolu czy zmieniac na cos innego??

Opublikowano

możesz alternatywnie spróbować coś zupełnie innej klasy: millers motul, amsoil. Każdy będzie zdecydowanie lepszy :)

Opublikowano

Witajcie,

Proszę o opinie tego oleju.Mam do niego dostęp,i zastanawiam sie czy nie zalać do mojego klekota b6 1.9 tdi.Z tego co czytam bardzo dobry i wytrzymały ,ale wole o ocene ekspertów z forum.

Pozdro

Opublikowano

Nie nadaje się do Twojego silnika, nie spełnia wymaganej normy do PD czyli 505.01

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...