endriuu Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Dzięki za odpowiedz.Tylko mam prośbe.Mógłbyś mi wytłumaczyć co to znaczy "PD" 505.01 ? oleje dla ciebie: PD 505.01 polecane oleje: Motul 8100 X-clean C3 5w40 lub Motul Specyfic 505.01 5W/40 Amsoil AFL 5W/40 Liqui Moly Top tec 4600 5W-30 lub Top Tec 4100 5w40 Millers XFE PD 5W40 lub oleje 0W-30 506.01 Motul Specific 506.01
Shadow_956 Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 Witam, sprowadziłem niedawno Audi A4 b7 2.0TDI BLB i zamierzam wymienić olej, po przeczytaniu tematu zastanawiam sie nad MOTUL SPECIFIC VW 505.01 i MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lub może polecicie mi jeszcze coś innego? Mam jeszcze takie pytanie czy przed wymianą robić płukanke
dzik Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 płukanka jak najbardziej. alternatywnie możesz zastosować każdy olej z normą 505.01 podwieszonych masz kilka produktów spełniających wymagania producenta.
wojtekz Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 doradźcie mi jaki olej mam kupić do samochodu a4 b8 2007/2008 2.0 TDI to chyba jest z DPF'em? dopiero co kupiłem auto nie wiem co tam było lane. Dotychczas w innych autach jeździłem na castrol edge i zdarzały się sytuację brania oleju. Nie wiem czy zostawić wymianę oleju serwisowi (jakie oleje leję w ASO Audi?) czy przynieść im jakiś swój olej - co radzicie?
Dev Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 Matko Boska !!!!!!!!!!!! wszystko masz napisane na górze.....
endriuu Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 nie wiecie w serwisach ASO Audi jakie leją oleje ? Serwisy leja oleje firm, z ktorymi maja najlepsze warunki finansowe. najczesciej Castrol, Shell, Mobil. Kazde ASO podpisuje umowy na indywidualnie. Olej fabryczny (sprzedawany w ASO pod marka VAG) to obecnie Pentosin. Fabryki leja oleje firm, z ktorymi maja umowy - Polkowice leja teraz do TDI Castrola. Inne fabryki silników VAG moga lac co innego.
wojtekz Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 dzięki za wyjaśnienie, czyli z tego co doczytałem mam brać 8100 X-clean+ 5W-30, nie wiecie czy ASO zgodzi się na wymianę oleju ale olej ja dostarczam sam - robił tak ktoś już?
endriuu Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 masz DPF wiec musisz brac 5W-30 507.00. ASO musi sie zgodzic na wymiane produktu zamiennego, ktory spelnia normy VAG.
wojtekz Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 a dopowiedz mi jeszcze, jak mówiłem nie wiem co tam było wcześniej lane w tym aucie, czy przed wlaniem tego 8100 X-clean+ 5W-30 robić jakieś płukania?
trepek Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 Na dniach będę zmieniał olej, chcę zrobić płukankę preparatem Amsoil Flush, pacjent to stary 1Z. Ile tej płukanki mam wlać? Całe opakowanie 473ml? zastanawia mnie, że różne samochody mają różną ilość oleju a na opakowaniu nic nie pisze w jakich proporcjach wlewać, tylko że całość.
wojtekz Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 jak najbardziej. jakie preparaty polecasz do tego?
Tommy Gun Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Ja dzisiaj zakupiłem Mobila 0w40 Turbo Diesel (poprzedni LM DS 5w40). Ciekaw jestem jak będzie się przedstawiała kultura pracy i inne parametry.
trepek Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Zrobiłem u siebie płukankę Amsoil Flush oraz zalałem Millers XFD 5W-40. Sam jestem ciekaw jak to się będzie sprawować bo narazie jest ok
endriuu Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 jak najbardziej. jakie preparaty polecasz do tego? np. Amsoil Engine Flush lub LM Engine Flush lub Motul lub Millers.
Ccartmanek Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 Witam, Audi A4 b7 2.0TDI 170 BRD DPF i zamierzam wymienić olej, po przeczytaniu tematu nie mam pojęcia, który olej wybrać i gdzie go kupić na allegro podobno są podróby.
pastaldo Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 Witam, Audi A4 b7 2.0TDI 170 BRD DPF i zamierzam wymienić olej, po przeczytaniu tematu nie mam pojęcia, który olej wybrać i gdzie go kupić na allegro podobno są podróby. Przecierz wszystko jest napisane, nie wierzę że przeczytałeś ten temat, nawet chyba tej trony z podwieszonym na górze pełnym opisem nie przeczytałeś. doradźcie mi jaki olej mam kupić do samochodu a4 b8 2007/2008 2.0 TDI to chyba jest z DPF'em?dopiero co kupiłem auto nie wiem co tam było lane. Dotychczas w innych autach jeździłem na castrol edge i zdarzały się sytuację brania oleju. Nie wiem czy zostawić wymianę oleju serwisowi (jakie oleje leję w ASO Audi?) czy przynieść im jakiś swój olej - co radzicie? Matko Boska !!!!!!!!!!!! wszystko masz napisane na górze..... masz DPF wiec musisz brac 5W-30 507.00. ASO musi sie zgodzic na wymiane produktu zamiennego, ktory spelnia normy VAG. W niniejszym wątku znajdziecie wszystkie informacje jakie oleje stosować do silników TDIUWAGA !!! Do silników 1,9 TDI R4 czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, BRE(wersje bez DPF) opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy: 505.01 lub 506.01 lub 507.00 Sprawdzone, godne polecenia oleje to:MOTUL SPECIFIC VW 505.01 bdb wlasnosci smarne (szczególnie w temperaturze roboczej) i ochronne silnika, niska cena, MOTUL SPECIFIC VW 506.01 bdb. ale drogi MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 lepsze parametry w niskich temperaturach niz SPECIFIC 505.01 MOTUL SPECIFIC VW 507.00 Millers Oils XF Longlife 5w30 507.00 Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO sredni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok Mobil 1 ESP Formula 5W-30 z norma 507.00 sredni sens stosowania w silnikach bez DPF, a napewno w silnikach starszych niz 2004 rok. wg niektótych źródeł nie jest full syntetykiem Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD oraz CR -BRB, BRC, BPW, BRE(z DPF), BRD, BVA, CAHA, CAGA, itp) oraz 6-cio cylindrowych (BPP,BSG, oraz silniki ASB i BKN w wersji z DPF i nowsze z A4 B8), wyposażonych w filtr cząstek stałych - DPF, a więc mniej więcej od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę: 507.00Sprawdzone, godne polecenia oleje to:MOTUL SPECIFIC VW 507.00 MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 aktualnie brak dostępnej karty charakterystyki ale z danych katalogu PL Motul zapowiada się ciekawiej niż SPECIFIC 507.00 Millers Oils XF Longlife 5w30 507.00 Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30 stosowany przez ASO Mobil 1 ESP Formula 5W-30 z norma 507.00 wg niektótych źródeł nie jest full syntetykiem Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKE, AKN, AFB, BDH, BAU, BDG, BCZ, BFC - Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy: 505.00 lub 506.00Sprawdzone, godne polecenia oleje to:MOTUL 8100 x-cess 5w40 505.00 MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 - lepsze parametry w niskich temperaturach niz x-cess LIQUI MOLY Synthoil Energy 0 W-40 - pełen syntetyk o bdb własnościach lepokościowych Millers Oils XFS 0W40 Millers Oils XFD 5w40 UWAGA ! Ze względu na sporą ilość podróbek oleje kupujemy tylko z pewnego źródła, na oleju oraz filtrach się nie oszczędza Oleje należy ze względu na trwałość silnika i turbosprężarki, wymieniać najpóźniej po osiągnięciu przebiegu 15.000 km (najkorzystniej co max 10.ooo km) lub po okresie 1 roku od wymiany. Tryb long-life nie jest polecany ze względu na trwałość turbiny, walkow rozrzadu, itp. oleje syntetyczne można stosować bez względu na przebieg pojazdu, bez względu jakim oleju silnik eksploatowany był wcześniej, bez ryzyka rozszczelnień czy tez uszkodzenia silnika. Jeżeli po wymianie na syntetyk silnik się rozszczelnił, tzn., że po wymianie na nie syntetyk ale zgodny z wymaganą norma, rozszczelnił by się tak samo, bez pomocy syntetyka. nie ma przeciwskazań do zmiany na olej innego producenta, niż był stosowany do tej pory, istotne sa opisane powyżej normy olejów oleje 10W40 czy 15W40 pogarszają warunki pracy turbiny, szczególnie w warunkach zimowych - niektóre w temperaturze -30C zaczynają zmieniać stan skupienia na stały dla dociekliwych - kliknij - charakterystyki porównawcze wybranych olejów zebrane na podstawie doświadczeń kolegów oraz własnych - Musashi
endriuu Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 jakbys przeczytal caly watek - wiedzialbys, ze nalezy patrzec na gorny post oraz doczytalbys gdzie kupowac. Musashi - podwies ten tekst na gore z laski swojej: PD 505.01 polecane oleje: Motul 8100 X-clean C3 5w40 lub Motul Specyfic 505.01 5W/40 Amsoil AFL 5W/40 Liqui Moly Top tec 4600 5W-30 lub Top Tec 4100 5w40 Millers XFE PD 5W40 lub oleje 0W-30 506.01 Motul Specific 506.01 DPF Mid SAPS. 504.00/507.00 Motul Specyfic 504.00/507.00 5W-30 lub X-clean+ 5W-30 Amsoil 5W-30 AEL Millers XF LONGLIFE 5w30 Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30 VP 505.00 lub dobry syntetyk bez normy VW. Motul 8100 X-cess 5W-40 lub X-max 0W-40 Amsoil 5W-40 DEO Millers XFD 5w40 lub XFS 0W40 Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 lub Synthoil Energy 0W-40
bouzuki Opublikowano 25 Września 2012 Opublikowano 25 Września 2012 I na tym poście kolegi endriuu zamknąłbym ten temat,gdyż naqpisano w nim chyba wszystko,a może i więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się