mar_92 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Wystarczy troszkę poczytać ---------- Post dopisany at 17:25 ---------- Poprzedni post napisany at 17:20 ---------- Kupiłem Skode Octavie I 1.9TDi AHF 110KM i z tego co widzę to jeździła ona na Mobil 1 5W50, Mobil 1 15W50, Castrol 5W30, Castrol Edge 5W40 ( taka mu lali w ASO Skody WIMAR w Warszawie) i obecnie jeździ na Mobil 1 super 3000 XE 5W30. Zastanawiam się jakim następnym olejem zalać? Czy może sobie wlać sobie Motul X-cess 8100 5W40 czy lać ten co teraz jest? Czy to wsio ryba byle syntetyk? Jaki wlejesz taki będziesz miał, tylko żeby norma była taka jak do twojego silnika
Jaross369 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Chłopaki poradźcie zbliża mi się termin wymiany oleju wcześniej lałem castrola pełen syntetyk 5w40 a teraz zakupiłem millersa xfe-pd 5w40 bo polecił mi go kolega że jest dobry jeśli chodzi o PD z taką samą normą czyli 505.01 z tym że jest to olej półsyntetyczny i teraz sam nie wiem czy go zalewać czy wymienić na np, motula w pełnym syntetyku ? auto ma na dzień dzisiejszy 220tyś.
mar_92 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Chłopaki poradźcie zbliża mi się termin wymiany oleju wcześniej lałem castrola pełen syntetyk 5w40 a teraz zakupiłem millersa xfe-pd 5w40 bo polecił mi go kolega że jest dobry jeśli chodzi o PD z taką samą normą czyli 505.01 z tym że jest to olej półsyntetyczny i teraz sam nie wiem czy go zalewać czy wymienić na np, motula w pełnym syntetyku ? auto ma na dzień dzisiejszy 220tyś. Kolego z tego co napisałeś, to ten olej jest pełen syntetyk
Dev Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Chłopaki poradźcie zbliża mi się termin wymiany oleju wcześniej lałem castrola pełen syntetyk 5w40 jesteś pewien ze to pełny syntetyk ???? :decayed:
trepek Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 To że instrukcje tak mówią to wszyscy wiemy:) Ale no przecież to paranoją by było. Nie oszukujmy się że producenci się tak zabezpieczają przed ewentualnymi reklamacjami. Jeździłem swego czasu autem, co na każde 1000km brał ok 1.2/1.3 litra Motula 6100+ I w najgorszą zimę, nawet poniżej -30*C odpalał po dwóch grzaniach świec od przysłowiowego strzała. Gdzie się ten olej podziewał - nie wiem. Silnik to stare 1.6 TD było i latało jak wściekłe, dymiło jak lokomotywa i paliło laczki, zajechać się nie dało:grin: A już miałem się pytać, gdzie Dana:naughty:
mar_92 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Chłopaki poradźcie zbliża mi się termin wymiany oleju wcześniej lałem castrola pełen syntetyk 5w40 jesteś pewien ze to pełny syntetyk ???? :decayed: sorki ten nie jest pełen syntetyk
Carlos* Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Kolego z tego co napisałeś, to ten olej jest pełen syntetyk Nie jest wystarczy przeczytać, co nie zmienia faktu ,że to bardzo dobry olej. Jest tak samo syntetyczny jak Castrol i Motul. Millers po prostu nie używa nazwy Full Synthetic w olejach z domieszkami HC i tyle. XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe
mar_92 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Kolego z tego co napisałeś, to ten olej jest pełen syntetyk Nie jest wystarczy przeczytać, co nie zmienia faktu ,że to bardzo dobry olej. Jest tak samo syntetyczny jak Castrol i Motul. Millers po prostu nie używa nazwy Full Synthetic w olejach z domieszkami HC i tyle. XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe jeden post wyżej napisałem że nie jest,poprawiłem się
Jaross369 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Kolego z tego co napisałeś, to ten olej jest pełen syntetyk Nie jest wystarczy przeczytać, co nie zmienia faktu ,że to bardzo dobry olej. Jest tak samo syntetyczny jak Castrol i Motul. Millers po prostu nie używa nazwy Full Synthetic w olejach z domieszkami HC i tyle. XFE-PD 5w40 | Millers Oils Oleje silnikowe i samochodowe Kolega Carlos ma racje co do oznaczeń Full syntetyk przez markę millers i chyba go zaleje bo nawet mechanik mi powiedział że oleje full syntetyk to 5W a pół syntetyki mają oznaczenie 10 W
danu44 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 bo nawet mechanik mi powiedział że oleje full syntetyk to 5W a pół syntetyki mają oznaczenie 10 W O kurcze, ten mechanik sie marnuje... ... on chyba jakis doktor jest...!? A ja myslałam ze odwrotnie tez moze byc. Ale lepiej niech on juz tylko wymienia oleje... bez analizowania PS. Pozdrowienia dla Grzesia... Olkusz górą...
pastaldo Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 bo nawet mechanik mi powiedział że oleje full syntetyk to 5W a pół syntetyki mają oznaczenie 10 W O kurcze, ten mechanik sie marnuje... ... on chyba jakis doktor jest...? Ale lepiej niech on juz tylko wymienia oleje... bez analizowania PS. Pozdrawienia dla Grzesia... :polew::polew: Prawie spadłem z krzesła:wink: Świetny komentarz z tym doktorem
kamilb5 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 ---------- Post dopisany at 21:37 ---------- Poprzedni post napisany at 21:27 ---------- Chyba większośc olei do PD to hydrosyntetyki
johnny2002 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Witam, Co do: A4 B8 RP 2008 obecnie 147tk ostatnia zmiana oleju przy 120tk w niemcowni na Shell Helix extra ultra 5w30. Wcześniejsze zmiany co 30tk - 30 60 90 120 Co zalać teraz ? Chcę zmieniać olej częściej 10-15tk tylko pytanie co lać? czy zostać przy shellu ? Czy zmienić na motul który wszyscy chwala (jaki najlepiej)? Czy czestsze zmiany w takim przypadku sa zalecane czy wręcz przeciwnie lepiej pozostać przy 30tk? W czym motul jest lepszy od shella i gdzie najlepiej kupic (pewny)? Z góry dzięku za pomoc.
danu44 Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Witam,Co do: A4 B8 RP 2008 obecnie 147tk ostatnia zmiana oleju przy 120tk w niemcowni na Shell Helix extra ultra 5w30. Wcześniejsze zmiany co 30tk - 30 60 90 120 Co zalać teraz ? Chcę zmieniać olej częściej 10-15tk tylko pytanie co lać? czy zostać przy shellu ? Czy zmienić na motul który wszyscy chwala (jaki najlepiej)? Czy czestsze zmiany w takim przypadku sa zalecane czy wręcz przeciwnie lepiej pozostać przy 30tk? W czym motul jest lepszy od shella i gdzie najlepiej kupic (pewny)? Z góry dzięku za pomoc. Kolego, po pierwsze to uzupełnij swoj profil, bo tak to bardzo brzydko to tu (forum) wyglada. Nastepnie, auto jakie masz to norma oleju 507.00 I przede wszystkim tym musisz sie kierowac. Mysle ze zmiana oleju co 15 tys. nie wyjdzie twojemu autku na niekorzysc. Olej Shell... generalnie nie jest złym olejem. Wiec jesli jestes z niego zadowolony... to uzywaj go dalej. A najlepiej olej kupic u tzw. sprawdzonego sprzedawcy.... koledzy są na forum.
kamilb5 Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 30tk???:facepalm:Długo tak chyba nie pociągnie,jeszcze ze 2 takie maratony po 30tk i silnik bedzie do wyrzucenia.
Carlos* Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 30tk???:facepalm:Długo tak chyba nie pociągnie,jeszcze ze 2 takie maratony po 30tk i silnik bedzie do wyrzucenia. Po czym tak wnioskujesz, skoro w DE bez problemu znajdziesz auta z mega dużymi przebiegami , serwisowane w trybie LL a nie miały wymienianych motorów. Olej najszybciej ulega degradacji w jeździe miejskiej, krótkie odcinki. W DE raczej to nie występuje,większość dużych przelotów to autostrada, gdzie warunki pracy oleju są optymalne i zużycie silnika najmniejsze. W PL oczywiście wymiana max co 15 kkm.
grejf Opublikowano 19 Października 2012 Opublikowano 19 Października 2012 Carlos widzę twardy psychicznie jesteś nadal, podziwiam... ;>
kamilb5 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 A na autostradzie olej się nie zużywa? Jeszcze bardziej dostaje w pi.....de a pozatym po 30tk to z oleju robi sie smoła i ciężko to nazwac olejem. Myślisz że producent danej marki nie miałby w tym interesu i dawał by 30tys na wymiane oleju? Przeciesz logiczne że jak będzie zmieniał olej co 30 000 to silniki więcej jak 200tk nie pociągnie i trzeba na serwis po nowy silnik lub remont a wtedy producent zacera tylko ręce,kiedyś rozmawiałem z mechanikiem z Renault i pytałem właśnie z ciekawości odnośnie wyamiany oleju co 30tk i sam powiedział że 90% usterek silnika i turbiny jest spowodowane serwisowaniem LL,gdby tak skrócić interwał do 15tk autka jezdziły by jak złoto a tak niestety.
pastaldo Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 A na autostradzie olej się nie zużywa? Jeszcze bardziej dostaje w pi.....de a pozatym po 30tk to z oleju robi sie smoła i ciężko to nazwac olejem. Myślisz że producent danej marki nie miałby w tym interesu i dawał by 30tys na wymiane oleju? Przeciesz logiczne że jak będzie zmieniał olej co 30 000 to silniki więcej jak 200tk nie pociągnie i trzeba na serwis po nowy silnik lub remont a wtedy producent zacera tylko ręce,kiedyś rozmawiałem z mechanikiem z Renault i pytałem właśnie z ciekawości odnośnie wyamiany oleju co 30tk i sam powiedział że 90% usterek silnika i turbiny jest spowodowane serwisowaniem LL,gdby tak skrócić interwał do 15tk autka jezdziły by jak złoto a tak niestety. Kto Cię chłopie tak oszukał? Gadasz głupoty. Olej dostaje na autostradzie ? Bzdura. Na autostradzie silnik pracuje w jednostajnym tempie i w najbardziej dla siebie odpowiednim przedziale obrotów. Dostaje olej i to bardzo mocno przy miejskiej jeździe gdzie co chwile ruszasz i stajesz. Największe obciążenia są w momencie wprawiania w ruch samochodu (Wróć do szkoły na lekcie fizyki). Posłuchaj ludzi którzy coś o tym wiedzą bo jak będziesz żył w swoim małym świecie że tylko ty masz racje to nie wróżę Ci świetlanej przyszłości.
Tommy Gun Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Pastaldo takie uwagi chyba nie są związane z tematem ?? Przeprowadziłeś jakieś daleko idące badania molekularne że sugerujesz lekcje fizyki jako ekwiwalent bycia mechanikiem i to dobrym (tak jak kamilb5) ?? Jak chcesz to mogę Ci podesłać zdjęcia panewek z silnika 2.5 tdi V6 który był autem firmowym w Niemczech i latał głównie po autostradach (na 90% przy trybie LL) - przeżyjesz gorzkie rozczarowanie. Wypowiadaj się merytorycznie a nie bawisz się we wróżbitę. Prędkość 180 km/h na dystansie powiedzmy 100 kilometrów, jest sprawdzianem dla całego silnika a głównie dla oleju... Zresztą ja bym się nigdy nie odważył rżnąć silnika, w takich właśnie warunkach po przebiegu oleju w granicach ~30 tys...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się