Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy zalałby ktoś na moim miejscu pełny syntetyk do AFNa co ma min 400 000 km przebiegu?

widac nie czytasz forum , przeczytaj moje wpisy ,miałem takie autko z 400tkm, i cały czas jezdziłem na valvoline synpower 5w40,poczytaj troche kilka wpisów wczesniej

w naszym kraju zaden mechanik nie powie Ci zeby lac 5w40 tylko odrazu do wszytkiego 10w40 zwłaszcza ja widzi na szafie 200tkm , a jak by zobaczył 400tkm to 15w40 kaze zalac,tak zeby poprostu własna dupe zabezpieczyc, tak jest i juz , i puzniej w ludziach wyrabia sie mentalnosc ze jak 200 tkm to trzeba na półsyntetyk przejsc,albo jak poci sie pod pokrywą to trzeba na gestszy olej przejsc ,ale usczelki to juz nie pomysli wymienic,

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hmm no tak tylko mądre głowy powiedziały również że o ile dobrze pamiętają to X-Cess nie posiada norm do mojego silnika... ?

Ooo... To bardzo "mądre głowy" tam sa.... :whistling:

Lepiej sluchaj tego co koledzy doradzaja Tobie na forum, a nie pytaj gdzies tam...

---------- Post dopisany at 11:24 ---------- Poprzedni post napisany at 11:16 ----------

Czy zalałby ktoś na moim miejscu pełny syntetyk do AFNa co ma min 400 000 km przebiegu?

Wiekszosc ludzi na forum ma AFN-y powyzej 400 tys. kilometrow i jednak leja pełny syntetyk.

Oczywiscie... jesli silnik jest juz "słabiutki"... (co u AFN, nie tak łatwo) to z konsekwencjami musisz sie liczyc.

---------- Post dopisany at 11:29 ---------- Poprzedni post napisany at 11:24 ----------

Kontaktowałem się z Motulem to odpowiedzili mi, że ich zdaniem do mojego silnika najlepszy będzie Specyfic bo jest robiony typowo pod ten silnik.

Jak ten silnik był produkowany, to jeszcze nikt w Motulu nie myslał o specyfiku 5w40...

Ale mozliwe ze teraz o nim pomyslano.

Pozdrawiam

Opublikowano

Yhmy... zamieszczę całą moją rozmowę z Motulem żeby nie było że zmyślam :

Ja :

Witam. Jaki olej jest polecany do silnika Audi '01 1.9TDI 90KM ALH. Obecnie jeżdżę na Motul Specific 5W40, słyszałem opinie żeby przejść na X-Cess. Czekam na odpowiedź.

Motul Polska :

Witaj Mateuszu, MOTUL Specific 505 01 5W40 jest najlepszym olejem z naszej oferty stworzonym do silnika w Twoim samochodzie.

Motul Polska :

Ewentualnie z naszej oferty polecany jest również MOTUL 8100 X-clean 5W40, który pośród wielu spełnia również specyfikację 505 01.

Ja :

Witaj Paweł...

Kiedyś pytałem się o olej do mojego auta : Audi A3 2001r. silnik 1.9TDI ALH 90KM. Aktualnie jeżdżę na Specyfic 5W40.

Odpisałeś że Specyfic 5W40 to niemal najlepszy olej z waszej oferty do mojego silnika. Dodałeś również że dodatkowo polecałbyś X-Clean 5W40.

Czym się różnią oba oleje ?

Który jest lepiej stosować czy to jeden diabeł ?

Zauważyłem że X-Clean lepiej trzyma parametry od Specyfika zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach.

Pozdrawiam i czekam na fachową radę

Po zrobieniu 9tyś km... silnik zjadł dosłownie z 200ml oleju ale było jeżdżone po autostradzie 180km\h

Motul Polska :

Czesść Mateusz,

Aby móc odpowiedzieć dokładniej na Twoje pytanie czekałem na kolegę z działu technicznego, a potem zapomniałem.

Najwieksza różnica tkwi w tym, do jakich celów konstruowany jest dany produkt.

Specific został stworzony pod kątem specyfikacja jednego producenta. 8100 to produkt o szerszym zastosowaniu, który spełnia różne specyfikacje, rożnych producentów.

To tak na prawdę podstawowa różnica między produktami. To nie jest ten sam olej, tylko w różnych opakowaniach

Pozdrawiam,

Paweł

Ja :

Mam dylemat co wybrać... X-Cess,X-Clean, Specyfic (wszystko oczywiście 5W40)

Motul Polska :

Możemy wykluczyć x-cess, bo z tego co pamiętam nie spełnia specyfikacji Twojego silnika.

Specific został stworzony dokładnie pod specyfikację Twojego silnika, wiec moim zdaniem jest najlepszym wyborem!

_________________________________________________________________________________________

I tak z inne beczki :

Motul Polska :

Olej nie ma daty przydatności. Jeżeli opakowanie nie jest otwarte, a olej jest odpowiednio przechowywany można go użyć nawet i po 10 latach.

My dajemy 24 miesiące gwarancji na olej.

Otwarte opakowanie oraz olej w silniku są zdatne do użycia w czasie do ok roku, maksymalnie 2 lat - w zależności od tego co wymagane jest instrukcji silnika.

_________________________________________________________________________________________

Może ktoś przytoczyć normy olejowe jakie wymaga mój silnik ???

Opublikowano

Mateusz... o co Ty do cholery masz za auto...?

Jest to Audi z roku 2001 na pompie rotacyjnej, a nie na pompo-wtryskach...?

Jesli tak... to norma 505.00 jest ok. Ale rowniez specyfik z norma 505.01 bedzie dobry.

Tak ze mozesz uzywac obu tych olei. Napewno specyfik bedzie moze troche lepszy, ale i drozszy.

Reszta zalezy od Ciebie.

Jezdzisz na specyfiku to zostan na nim.

Albo zalej do silnika calkiem cos innego. Np. AMSOIL 5W40

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

To jest silnik 1.9TDI 90KM ALH na zwykłej pompie (na wtrysku)

W Audi A3 w 2001 przestali go już montować ;) tzn montowali go w chyba w latach od 1997 do 2001.

Z tym "1997" to nie jestem pewniem :wink:

Myślałem nad X-Clean ponieważ lepiej utrzymuje swoje parametry :

od -39 do 234 stopni C

Specyfic trzyma swoje parametry od <-36 do 215 stopni C.

Jak odczytać zapis <-36 ? Czyli w -40 też jeszcze jest płynny ?! :co:

Opublikowano

chodzi o to że zamarza poniżej -36 czyli teoretycznie przy -37 już nie jest płynne.

Opublikowano

[quote name='cabanmat;3514132

]To jest silnik 1.9TDI 90KM ALH na zwykłej pompie (na wtrysku)

W Audi A3 w 2001 przestali go już montować ;) tzn montowali go w chyba w latach od 1997 do 2001.

Z tym "1997" to nie jestem pewniem :wink:

Myślałem nad X-Clean ponieważ lepiej utrzymuje swoje parametry :

od -39 do 234 stopni C

Specyfic trzyma swoje parametry od <-36 do 215 stopni C.

Jak odczytać zapis <-36 ? Czyli w -40 też jeszcze jest płynny ?! :co:

Cytat z pierwszego postu' date=' wiadomo czyjego...

"Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, "

Twoj silnik (ALH) tez nalezy do tej grupy... wiec norma 505.00... jest podstawą...

Kody silników ť Kod: ALH ť Audi Klub Polska

Opublikowano

Hmmm bo X-Cess ma temperaturę płynności -36, X-Clean ma -39 a Specyfic ma <-36 :eusathink:

Więc wychodzi z tego, że X-Clean najszybciej wyciszy silnik w zimie spośród tych trzech :decayed:

Opublikowano

Hmmm bo X-Cess ma temperaturę płynności -36, X-Clean ma -39 a Specyfic ma <-36 :eusathink:

Więc wychodzi z tego, że X-Clean najszybciej wyciszy silnik w zimie spośród tych trzech :decayed:

Musisz patrzec na Lepkość kinematyczna 40°C ...

Ale one sa praktycznie te same. Roznicy nie odczujesz.

Takie jest moje zdanie. Wydaje mi sie jeszcze raz... ze specyfic jest najlepszy. Do Twojego auta.

Musiałbys zalac np. cos takiego do silnika zeby było fajnie w zimie.

Parametry techniczne

Gęstość 15°C 0.855 g/cm3

Lepkość kinematyczna 40°C 66,4 mm2/s

Lepkość kinematyczna 100°C 11.5 mm2/s

Wskaźnik lepkości 169

Temperatura płynięcia -39°C

Temperatura zapłonu 230°C

TBN 10,5 mg KOH/g

HTHS > 3,5 mPas

Ale to kosztuje juz ponad 200zł.

Opublikowano

Hmm... jaki to olej ?

Chyba, że wezmę raz na próbę X-Clean...

---------- Post dopisany at 13:38 ---------- Poprzedni post napisany at 13:30 ----------

To ta lepkość to czym mniej tym lepiej ? :eusathink:

Opublikowano

[quote=cabanmat;3514199

]Hmm... jaki to olej ?

Mateusz... tyle czasu na forum i jeszcze nie wiesz co jest najlepsze...?

Zartuje oczywiscie....:wink:

To jest Liqui Moly LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W-30

PS. Poczytaj sobie co pisze kolega ciahciah w ostatnim poscie....

http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/luz-turbiny-znikajacy-olej-270164/

Opublikowano

Kurde panowie i nie dowiedziałem się jaki olej z tych trzech będzie najlepszy...

A do kolegi ciahciah to powiem tylko tyle żeby sie przesadzał... Motul mu nagle odpowiadać przestał.

Wiem że Motul nie jest najlepszy ale jest w grupie oliw polecanych i przystępnych cenowo.

Opublikowano
Kurde panowie i nie dowiedziałem się jaki olej z tych trzech będzie najlepszy...

A do kolegi ciahciah to powiem tylko tyle żeby sie przesadzał... Motul mu nagle odpowiadać przestał.

Wiem że Motul nie jest najlepszy ale jest w grupie oliw polecanych i przystępnych cenowo.

cabanmat, chyba nie wypada komentować, tego co ktoś doświadczył na własnym aucie.

Nigdzie nie jest napisane że Damianowi Motul nagle przestał odpowiadać, jako diagnosta i osoba mająca pojęcie o TDI zauważył pogorszenie pracy silnika.

Jeden to zignoruje, nie ważne że silnik gra marsz pogrzebowy, ale grunt że w środku jest "sprawdzony" olej i na pewno nie robi szkód. Inny podejmie środki zaradcze i chociażby zmieni markę oleju (byle nie na Szajstrola).

Ciekaw jestem ile ty zrobiłeś km na Motulu a ile na innych olejach, bo skoro mówisz komuś żeby nie przesadzał to zapewne było ich wiele stąd wybór padł właśnie na Motula.

Opublikowano

Tommy Gun,

To co byś poleci do mojej jednostki tak na próbę ? LM ?

Opublikowano

wszystko jedno, z normą 505.00

LM, Motul, Mobil, Millers, Amsoil

Opublikowano

Liqui Moly TOP TEC 4100 5W40 ?

Czym różnią się oleje SYNTETYCZNE od TECHNOLOGI SYNTETYCZNEJ ?

5913759500_1367091128_thumb.jpg

Opublikowano
Liqui Moly TOP TEC 4100 5W40 ?

Czym różnią się oleje SYNTETYCZNE od TECHNOLOGI SYNTETYCZNEJ ?

http://obrazki.elektroda.pl/5913759500_1367091128_thumb.jpg

Tak to czytam i ośmieszasz się powoli forumowy kolego - sygnatura marki olejowej największa na forum a zadajesz tak banalne pytania że większości chłopaków nie chcę się z Tobą konwersować... A najlepsze że często sam doradzałeś i sugerowałeś ludziom Motul a wychodzi na to że nie miałeś o tym zbytniego pojęcia...

Opublikowano

Sam jeżdżę na Motolu i jestem zadowolony.

Opublikowano

Cieszymy się razem z tobą ,że jesteś zadowolony :decayed: Pytanie jakie mi się nasuwa , bo skoro jesteś tak zadowolony to po co chcesz zmieniać na inny ?

Opublikowano

Nie no kolego Mateusz nie pograzaj sie i wez ta reklame i tekst zmien bo ja czetam te posty to nie masz pojecia o olejacha chcesz szpanowac jakims tekstem jak z marketu to albo wiesz co to jest motul albo nie osmieszaj sie :hi::hi::hi::hi::hi::hi::facepalm: i nie wiem co chcesz uslyszec

zalej liqi moli o najlepiej wycisza tyle da sie z postow innych wywnioskowac ..... bez obrazy

Chlopaki zalalem synpowera 5w40 z lutego 2013 za 125 4L za pobraniem to rozsadna cena za full syntetyk a tak szczerze to .......

Temperature lapie szybciej niz duradlend 5w ale tak do 80 pozniej potrzebuje wiekszego dystansu do osiagniecia 95 st

Czy chodzi ciszej no nie wiem raczej to samo ogolnie engine jest cichy i w dobrej kondycyj wiec na cuda nie liczylem bo to bezsensu

byle norme spelnial a jak sie zaglebilem w karty specyfikacji oleji to roznice sa znikome i napewno nie zauwazalne dla nas gdzie polowa ma zjebany sluch od sluchania glosnej muzyki w aucie a na rzeczywiste odczucia dla silnika to trzeba by silnik zapytac co mu sluzy . Przeciez jak te chansy konstruowali te silniki w latach 80 90 to takich oleji nie bylo

Panowie spokojnej niedzieli i jazdy Dzieki za odpowiedzi :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...