PRZEMEKC Opublikowano 24 Marca 2014 Opublikowano 24 Marca 2014 2) Jeśli 505.01 to czy zgodzicie się ze mną, że MOTUL SPECIFIC VW 505.01 będzie lepszy niż którykolwiek motul z normą 507.00 np MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 czy MOTUL SPECIFIC VW 507.00? jesli chodzi o motula wybierz sobie, motul specific 5w40 lub motul x-clean 5w40.ten i ten bedzie ok,lub mieszaj je do woli
PanFlorian Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 W instrukcji obsługi znalazłem coś takiego: Norma 506 01 - wydłużony okres przeglądów dla aut bez DPF Norma 505 01 - stały okres przeglądów dla aut bez DPF Norma 507 00 - stały lub wydłużony okres przeglądów dla aut z/bez DPF ---------- Post dopisany at 14:58 ---------- Poprzedni post napisany at 09:24 ---------- Zdecydowałem się na 8100 X-Clean 5W40,wydaje się mieć lepsze parametry niż Specific 5W40,a różnica w cenie tylko 10zł. Obydwa wg normy 505 01 Dzięki za pomoc.
tomasz102 Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Zamiast motula jaki olej polecicie do afna ? Chodzi mi o to, żeby był gęstszy. Rozmawiałem z doświadczonym użytkownikiem ciahciah i badanie ciśnienia oleju na motulu wykazało, że jest za niskie.
jihaad Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Zamiast motula jaki olej polecicie do afna ? Chodzi mi o to, żeby był gęstszy. Rozmawiałem z doświadczonym użytkownikiem ciahciah i badanie ciśnienia oleju na motulu wykazało, że jest za niskie. Nie wiesz o czym piszesz.
tomasz102 Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 chwile jak zaklepią przy zapalaniu to nic złego, mi na motul 8100 tez klepało, na LM syntchoil diesel nigdy no ale on kosztuje 200zł i u mnie na nim też ciśnienie oleju mam za niskie, ale po 10tys km silnik pracuje dalej ok, a nie jak sieczkarnia bo tak było na motul’u..ja cię do niczego nie namawiam ale motul do agresywnej jazdy w dodatku na chipie się w ogóle nie nadaje, już lepszy jest mobil półsyntetyk do tego, lepiej chroni wyeksploatowany silnik w trudnych warunkach, jedynie w zimie pierwsze min po rozruchu są gorsze dla turbo, ale wystarczy wtedy nie gnieść i nie ma obaw o turbo motul po rozgrzaniu robi się za rzadki a co za tym idzie ciśnienie oleju spada poniżej dopuszczalnej normy a co jest tego skutkiem wiadomo, kończenie się silnika szybciej niż przy prawidłowym ciśnieniu, druga bardzo ważna cecha tego super oleju to utrata tych dobrych właściwości smarnych, on traci za szybko te właściwości, zmiany max co 8tys km na tym oleju, nie sugeruj się pracą silnika po zalaniu oleju bo dziadowskie oleje maja specjalne dodatki by po zalaniu dobrze wyciszały silnik ale z każdym km tracą swoje parametry na łeb na szyje, ja do niczego nie namawiam ale po ostrej jeździe sprawdź ciśnienie oleju przy 2000obr, powinno być min 2bar, jak jest mniej zmień olej na taki który przy 100C jest gęstszy Motul xcess 8100. Tzn czego nie rozumiesz ?
jihaad Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 - Co to znaczy gęstszy? Może o większej lepkości? - Tak lepkości. - Większej od czego? - Od Motula. - Od którego Motula? - ? Ale to ty nie rozumiesz, nie ja. Ktoś ci coś powiedział, nie wiesz za bardzo co, zaczynasz szukać pomocy gdzieś indziej, a nie nakreślasz wyraźnie tematu.
tomasz102 Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Gęstszy. Tzn ma większą lepkość posiadać w wyższych temperaturach. Edytowałem poprzedni post oraz konkretną wypowiedź.
PanFlorian Opublikowano 25 Marca 2014 Opublikowano 25 Marca 2014 Ciekawe, bo ten olej wg charakterystyki ma wyjątkowo dobre parametry w wysokich temp.: Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s - lepkość HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s - lepkość dynamiczna Może ktoś jeszcze śmigał na tym oleju i podzieli się doświadczeniami. Jak by się miały do tego charakterystyki oleju, gdyby to była prawda? ---------- Post dopisany at 23:50 ---------- Poprzedni post napisany at 23:27 ---------- Synthoil Energy 0W-40 5L do którego było porównanie ma lepsze smarowanie przy zimnym silniku i w niskich temperaturach (również z racji takiej, że to 0W40) natomiast wraz ze wzrostem temp. teoretycznie lepiej powinien się zachowywać 5W40 Motula (tak wychodzi z parametrów obu olejów). Jak ktoś lubi cisnąć zaraz po odpaleniu to 0W40 jest w takich warunkach bardzo dobry, a 0W30 pewnie byłby jeszcze lepszy.
Tommy Gun Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Za sprawą ca-ban-mata ten wątek niebawem zmieni nazwę "Jaki Motul do TDI"
tomasz102 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Motul nie jest zły, jednak jeżeli ciśnienie na nim jest za niskie to lepiej lać coś gęstszego. Szukam właśnie takiego oleju. Przypomnę że silnik to afn a motul na którym jest za niskie ciśnienie to xcess 8100.
jihaad Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Co to znaczy za niskie ciśnienie? Jeśli naprawdę jest problem z ciśnieniem, to nie rozwiązuje się poprzez "gęściejszy" olej.
Carlos* Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Lub panewki , ale zaczął bym od sprawdzenia smoka tak jak pisze Dev W oleju X-cess nie doszukuj się przyczyny. Ten olej to naprawdę " lepki " olej jego parametr 5W jest bardzo wysoki , praktycznie na pograniczu 10W i nie wiele mu brakuje do żeby można było go nazywać 10W40. Tu nie doszukuj się powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju , oczywiście jeżeli ten X-cess jest z "pewnego źródła"
tomasz102 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Kupuje z galonoleje. Czy można uznać te źródło za dobre ?
tomasz102 Opublikowano 26 Marca 2014 Opublikowano 26 Marca 2014 Jeszcze zastanawiam się nad "LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 5L". Cena o jakieś 50 zł wyższa. Ktoś z Was miał już porównanie między motulem a LIQUI MOLY ?
chopin Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Jeszcze zastanawiam się nad "LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 5L". Cena o jakieś 50 zł wyższa. Ktoś z Was miał już porównanie między motulem a LIQUI MOLY ? taa, liqui lepszy . jak masz kase to bierz LM
Cocco Opublikowano 27 Marca 2014 Opublikowano 27 Marca 2014 Panowie a co sadzicie o Castrol EDGE do 2.0 TDI CR 143 km oznaczenie CAGA?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się