Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

X-Clean FE C2/C3 5W30 to dość nowy produkt w gamie Motula, HTHS na przełomie norm C2/C3 czyli dokładnie 3,5.

Od X-Cessa różni się mocno bo to jest Mid Saps a X-Cess to Full Saps, bardziej przypomina X-Clean C3 5W40 z tym że ma lepkość 5W30

Podchodzi pod niektóre auta z DPF ( Opel,PSA,Fiat)

Jeżeli chodzi natomiast o auta VAG to obsługuje silniki na pompowtryskach ( 505.01) i benzyny gdzie wymagane jest 502.00.

W silnikach na pompie (505.00) też pewnie spokojnie by dał radę (choć aprobaty nie ma) ale tam moim zdaniem lepiej X-cessa lać.

Taka alternatywa dla tych co chcą olej z normą 505.01 ale 5W30 ( mało takich na rynku, oczywiście patrząc po kątem grupy VAGA)

Link do karty produktu.

https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/original/8100_X-clean_FE_5W-30_(GB).pdf?1409665105

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie. Dzis wymienilem olej, z pod filtra oleju odciagniety do zera, potem lewa.strona auta uniesiona i tez sie troche przepracowanej oliwy wylalo. Moj silnik 2.0 tdi BPW przyjal 4l oleju a na bagniecie nawet polowy stanu nie ma. Dolalem tak ze razem wyszlo kolo 4200ml i jutro rano jeszcze sprawdze. To ile tam oleju powinno mi wejsc? Nigdy nie wlalem wiecej niz 4l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie cały olej odciagnalem. Tym razem pierwszy raz przechylalem auto przy tym ale tam moze mi kolo 100 ml zlecialo. Bagnet nie siedzi za plytko, zaraz bede szedl do garazu to zobacze co jest po nocy.

Sprawdziłem, oleju nadal mało, nie zalany napis MAX. Do silnika wlałem 4200, poprzedni właściciel wymieniał bagnet - miałem pewne wątpliwości co do tego czy ten który jest wsadzony jest dobry, ale do tej pory zalewałem książkowe 3,8-4l i było na kulce. Zapytam w numerach części może ktoś mi poda numer bagnetu to dla pewności pojadę do serwisu jutro i kupię.

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio u mechanika na płynach i filtrach wydałem troszkę gotówki (845zł z robocizną), ale było warto!

Samochód przed wszystkim jeździł na oleju Motul X-Cess 8100 5W-40 - był OK i mogę z czystym sumieniem polecić (Castrol Magnatec był przed nim i w skrócie napiszę - makabra, nigdy więcej).

Zastosowany pełny pakiet:
1. Liqui Moly Engine Flush - Płukanka silnika
2. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 (5L+1L) - Olej syntetyczny
3. Liqui Moly Cera Tec - Powłoka ceramiczna
4. Liqui Moly Diesel Spülung - Czyszczenie wtrysków
5. Liqui Moly Luftmassensensor-Reiniger - Czyszczenie przepływomierza
6. Mann Filter - Filtr Powietrza
7. Mann Filter - Filtr Oleju
8. Mann Filter - Filtr Paliwa
9. Mann Filter - Filtr Kabinowy

Od razu po zastosowaniu samochód stał się żwawszy - zapewne po bezpośrednim podłączeniu
Diesel Spülung i przepaleniu całego pojemniczka oraz po zastosowaniu Luftmassensensor-Reiniger (sprawdzone na komputerze), filtr powietrza i paliwa.

Po 150km

Pojechałem na hamownie i wyszło 122KM (samochód ma na liczniku 207000, faktycznie to nie wiadomo). Pokusiło mnie na chipa (efekt 146KM 302NM i bardziej wyrównana charakterystyka)

Po dłuższym użytkowaniu (przejechaniu 3000km)

Silnik się wyciszył - prawdopodobnie po Cera Tec
Zimny czy ciepły odpala bez problemu - chip dobrze wysterowany
Szybciej nabiera temperatury roboczej i nie przegrzewa się przy katowaniu - zasługa
Engine Flush i Synthoil High Tech?

Podsumowanie

Mogę polecić zastosowanie danej listy, duży koszt ale warto - nie koniecznie na Liqui Moly (Moje widzi mi się). Na pewno co 3 wymianę oleju ponownie wykonam całą listę.

Edytowane przez Gilbert1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam stosuje u siebie ceratec i też miałem subiektywne wrażenie zdecydowanie bardziej kulturalnej pracy silnika.

Dodatki LM ogólnie naprawdę robią robotę.

Piotrek 146ps na seryjnych wtryskach ? Sporawo. Będzie autko znowu cieszyć :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev - X-clean C3 ma lepsze parametry w niskich temperaturach od Specyfica 505.01. To najwazniejsza roznica. reszta bardzo podbnie. Po prostu X-clean spelnia wiecej norm jednoczesnie i zmiejsza koszty produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duras, podpowiedz w czym motul xclean 5W40 jest lepszy od specyfica 505.01 ???

Z kart wynika, że:

HTHS na plus dla Specifica

Indeks lepkości -na plus dla X-Clean

Temp płynięcia na plus dla X-Clean

Temp zapłonu - na plus dla X-Clean

X-Clean jest robiony pod całą masę norm ( tak jak napisał kolega endriuu).

A w praktyce który lepszy to ciężko powiedzieć. To jest na zasadzie ile użytkowników tyle opinii.

Czysto teoretycznie patrząc na te karty to X-Clean w/w 3 parametry ma lepsze, reszta bardzo podobnie - i to on jest "lepszy"

Ale jak wspomniałem w praktyce, w użytkowaniu raczej mało kto zauważa różnicę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik 1.9TDI AHF 110km ori przbieg 302 tys km. Planuje zmianę oleju na Gulf formula G 5W40. Ponieważ, jest bardzo tani za 4l 64,10zł w Wawie. Macie opinie o tym oleju? Ktoś zerknie na kartę ? http://www.gulf.pl/include/datasheet/product/1210%20-%20Gulf%20Formula%20G%205W-40.pdf
Do tej pory jeździłem na Mobilu 5W40, Lukoil 5w40 Luxe, Motul X-cess 8100 5W40

Ewentualnie jak ten Gulf G jest słaby to rozmyślam nad Shell Helix H7 5W40 http://triumf.md/js/tiny_mce/plugins/addfile/files/Shell/TDS/Helix_HX7_5W-40_%28en%29_TDS.pdf

Który brać? Motul odpada bo nigdzie taniej niż 100zł go nie kupię. Ewntualnie moge mieć Lukoila Luxe 5w40 http://lukoil-lubricants.com/f/document_file/01132/TDS_LUXE_SYNTHETIC_5W-40_SN_CF_ENG.pdf w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maju - jak oszczedzasz to zalej LOTOS Synthetic Plus 5W-40 http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,11972

bardzo fajne parametry, cena ok 60zl za 4L, a do tego wspomagasz polska markę.

Lotos Synthetic Plus 5W-40
Aprobowany przez
VW 502.00
VW 505.00
Klasa jakości API - SN/CF
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 13,7
Wskaźnik lepkości, min 165
Temperatura płynięcia -39
Lepkość HTHS 3,6
Liczba zasadowa TBN 10
Odparowalność,NOACK - 11,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu kolego chcesz oszczedzac na oleju ? Nie jedz przez tydzien albo nie kup sobie jakichś gaci żeby zaoszczędzić i zainwestuj w dobry olej, podstawa dłuższej żywotności motoru ..

Wysłane z mojego GT-I8190

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu kolego chcesz oszczedzac na oleju ? Nie jedz przez tydzien albo nie kup sobie jakichś gaci żeby zaoszczędzić i zainwestuj w dobry olej, podstawa dłuższej żywotności motoru ..

Wysłane z mojego GT-I8190

A kolega udowdni mi, że taki Motul X-Cess 8100 5W40 jest lepszy że warto zapłacić za niego x2 niż za np Shell Helix H7 5W40, Lotos Synthetic Plus 5W-40, Gulf Formula G 5W40. Co prawda tych drugich jest tylko 4L ale mi nie jest potrzeba 5L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...