travelcare Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 ja podczas ostatniej wymiany w swoim A4 zalałem shella 15W40. Mechanik polecił mi go, szczególnie ze wzgledu na przebieg (około 300 tysięcy). Po wymianie zauwazyłem lepszą pracę silnika i minimalnie, ale zawsze, mniejsze spalanie. Wcześnej takiego samego shella lałem do escorta i również nie narzekałem. Także polecam, tym bardziej, że cena tego oleju nie jest szczegolnie wygorowana.
Wihajster Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 ja podczas ostatniej wymiany w swoim A4 zalałem shella 15W40. Mechanik polecił mi go, szczególnie ze wzgledu na przebieg (około 300 tysięcy). Po wymianie zauwazyłem lepszą pracę silnika i minimalnie, ale zawsze, mniejsze spalanie. Wcześnej takiego samego shella lałem do escorta i również nie narzekałem. Także polecam, tym bardziej, że cena tego oleju nie jest szczegolnie wygorowana. no ładnie minerała do silnika z turbina :gwizdanie:
@vant Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 ja podczas ostatniej wymiany w swoim A4 zalałem shella 15W40. Mechanik polecił mi go, szczególnie ze wzgledu na przebieg (około 300 tysięcy). Po wymianie zauwazyłem lepszą pracę silnika i minimalnie, ale zawsze, mniejsze spalanie. Wcześnej takiego samego shella lałem do escorta i również nie narzekałem. Także polecam, tym bardziej, że cena tego oleju nie jest szczegolnie wygorowana. Kolego najlepiej to zmiań mechanika a potem szybko olej na syntetyk jeśli nie chcesz naprawiać auta.
travelcare Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 czytałem o tym oleju troche i było tam nadmienione że można go stosować do aut z systemem turbodoładowania. A tak swoją drogą, to jakie mogą być efekty jeżdzenia na oleju mineralnym autem z turbiną? Jakieś konkretne objawy czy chodzi ogólnie o stan silnika ? Pozatym olej wymieniałem w punkcie cieszącym się dosyć dużym powodzeniem więc nie wydaje mi się aby specjalnie chciali działac na niekorzyść klienta.
tacim Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 to chyba mniejwięcej tak jak byś biegał w Adi..... i butach z targu za 20 zł bardzo podbnych a może nie ? Ale moje spostrzeżenia co do ojelu są takie że nie mam go prawie wcale 1 mm na bagnecie tak, że zalanie czegokolwiek poprawi pracę auta dzisiaj wymieniałem filtry powietrza i klimy . Powietrza produkcja 25.10.2005 tak, że optymistyczna wersja ktoś coś robił w 2006 filtr klimy chyba od nowości nie ruszany tak przynajmniej wyglądał musiałbym zbadać wiek wyschniętych os.
Alona Opublikowano 17 Czerwca 2009 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Zabieram się za wymianę filtra oraz oleju i mam pytanie. Moja a4 ma 70 tys mil zrobione czyli ok 130 tys. z 2004 roku jest 1.9 TDI AVF. U siebie nie mogę nigdzie dostać MOTUL SPECIFIC VW 505.01 a zauważyłem ten Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 -> http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_164264_langId_-1_categoryId_165581 . Lepiej zaczekać i zrobić zamówienie w Polsce czy nie będzie różnicy jak zaleje Castrola Co mam wlane teraz to nie wiem kolego lej Motula, szkoda auta na castrol, zamów u kolegi z forum, bez przesady 3 dni przeżyjesz tutaj masz cały wątek poświecony jego ofercie: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t44215.0.html;highlight=motul :hi:
maciejewsky Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Witam Was jesli chodzi o olej w moim aucie to rok temu nalany byl MOBIL 1 Diesel M 15w-40 czyli mineral, i w tym roku czyli 2 dni temu tez zalalem ten sam wymienilem wszystkie filtry a silnik moim zdaniem ladnie pracuje wiec z czystym sumieniem moge go polecic...ale nie wiem jak Wy koledzy O olejach zawsze duzo kazdy mowi co innego kazdy leje co innego jedne jezdza jedne nie....indywidualna sprawa tylko zeby bylo dobrze Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 indywidualna sprawa tylko zeby bylo dobrze nie idywidualna sprawa tylko kwestia norm. jesli producent normalizuje pewną czynnosc to nalezy ja stosowac. jesli obsluga pojazdu to indywidulana sprawa to lej do baku olej po frytkach i tez pojedziesz...
rtocki Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Nie powinienem już zabierać głosu w tym wątku, gdyż oficjalnie już handluję produktami (w tym olejami) Liqui Moly. Ale napiszę ogólnie bez wskazywania marki bo dotyczy to wszystkich olejów. Ludzie kto Wam głupot nawciskał, że minerał 15W40 jest gęstszy od full syntetyka np. (bo tu jest wiele możliwości) 5W40? Gęstszy to on jest ale w temp. pokojowej , na pólce w hipermarkecie!, W pracującym silniku przy temp. w misce olejowej rzędu 100 stopni (a przy upałach będzie więcej) minerał jest jak woda!, nie wspominając już o temperaturach bezpośrednio na pracujących/trących częściach gdzie minerał po prostu zaczyna się smażyć i odpada, a warstewka syntetyka wciąż przylega i smaruje. Jest to oczywiście mega uproszczenie ale nie każdy czyta badania laboratoryjne zwłaszcza, że często napisane są niezrozumiałym językiem. No i niby co taka rzadzizna mineralna ma lepiej uszczelniać bo nie rozumiem?, ew. co wymyje markowy syntetyk a minerał nie? (same oleje, jako takie nie mają żadnych własności myjących!, a pakiety dodatków myjących są zarówno w minerałach jak i syntetykach) , no i jakim cudem baśniowo wymyte kawałki osadów mają pozatykać kanały olejowe (średnica minimum kilka milimetrów) ale bez problemu przejdą przez nasze filtry pełnego przepływu (bocznikowe to chyba jak byłem u komunii ponad 30 lat temu przestano stosować) zatrzymujące zanieczyszczenia mierzone powiedzmy w setnych częściach milimetra?. Zastosowałem tu wiele niefachowych uproszczeń, ale włos się jeży, jak się czyta legendy o olejach, zwłaszcza przekazywane nowym pokoleniom przez tzw. "mechaników"
maciejewsky Opublikowano 18 Czerwca 2009 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Kolego Endriuu sam widzisz co jest napisane...indywidualna sprawa...kazdy leje co chce i kazdy ma co chcial...
travelcare Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 to odpowidzcie mi w takim razie na pytanie, czy olej mineralny w moim 2,5 tdi jest powodem tego, że auto troche dużo go bierze ? Czy jeśli zmienie na syntetyk to pobór oleju będzie mniejszy ? czy to akurat nie jest zależne i usterka jest gdzie indziej. I jeśli syntetyk (full czy pół) to jaki byście mi polecali do mojej a4 z przebiegiem 290 tysięcy.
lesand Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Uważam że dyskusja w tym wątku na temat olei mineralnych, i polecanie ich do TDI nie ma sensu i proponuję go zamknąć. Napisano już wystarczająco dożo o olejach i każdy po przeczytaniu znajdzie odpowiedź na swoje pytania. Dla mnie i pewnie nie tylko wystarczający jest post kolegi HUGO, wybór marki oleju to już indywidualna decyzja, ale nie minerał do TDI
tacim Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Po co zamykac możecie nie odpowiadać a tak powaznie to zmieniłem olej w mojej awdi po płukaniu Motulem mechanik prawie nie mdlał patrząc co robię radził nic nie lać do czyszczenia i zalac minerał. Miałem tym rozwalić silnik a sam melepeta nie dokręcił filtra oleju i lało olej aż miło . oj majstry wszystko trzeba samemu aż strach myślec jak rozrząd zrobił.
rtocki Opublikowano 27 Czerwca 2009 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Tego to nawet nie zamawiałem pracując w IVECO, brałem Delvac'i (ale tylko półsynt i synt), bo to dobre oleje ale na litość - do ciężarówek!. Naprawdę jest milion innych rzeczy na których można przyoszczędzić a nie na oleju....
Musashi Opublikowano 28 Czerwca 2009 Opublikowano 28 Czerwca 2009 ludzie kupcie sobie dacie logan, zapiszcie sie na forum dacii, i tam tez dyskutujcie nt zalewania mineralow i podobnych olejow, oraz o ladnie pracujacych na nich silnikach. wyraznie jest w watku 1000x albo i wiecej, jasno zaznaczone z jakim olejem eksploatowac silnik. sa to rady i doswiadczenia wielu uzytkownikow w w dlugim czasie eksploatacji i przebiegu setek tysiecy kilometrow. nie wywazajcie otwartych drzwi pomyslow co poniektorych az nie chce sie komentowac.
endriuu Opublikowano 28 Czerwca 2009 Opublikowano 28 Czerwca 2009 w końcu jakiś głos rozsądku z góry. juz hadko słuchać tego wszystkiego.
greengrass Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Napiszcie jeszcze jeszcze panowie ile płacicie za wymianę jak przyjeżdżacie z własnym olejem i filtrami.
@vant Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Napiszcie jeszcze jeszcze panowie ile płacicie za wymianę jak przyjeżdżacie z własnym olejem i filtrami. Ja w nieautoryzowanym zakladzie mechanicznym płacę 20 zl. za wymianę oleju i filtra.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się