rikardo Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Zamierzam przejść z eksploatowanego w AFN-ie x-cessa 5W40 na olej Motula serii 8100 x-max 0W40, który ma lepsze parametry takie jak temperatura płynięcia wskaźnik lepkości lepkość w temp. 40 stopni. Czy ma może ktoś doświadczenia z tym olejem zwłaszcza jego zachowanie w trakcie przejazdów autostradowych z dużymi prędkościami, gdyż podczas jazdy w koło komina będzie doskonały.
endriuu Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Latalem na nim w B6 1.8 T praktycznie tylko po autobahnie. Bardzo fajnie silnik sie zachowywał.wysłane z prodiża
rikardo Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Dzięki endriuu za info. Czyli następna zmiana i zapodam motorowni x-max-a. Pozdrawiam
tkamicki5 Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 Tez mysle nad xmax-em. Jednak ma lepsze wlasciwosci tez i przy niskich temperaturach a to wazne,ale czy to cos polepszy w nienajmlodszym juz afn? Moze ktos z was jezdzi na 0w40 i wypowie sie?
Musashi Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Dnia 3.02.2017 o 20:27, PAW99 napisał: Możecie mi jeszcze powiedzieć jakie filtr paliwa i filtr powietrza wybrać Wczoraj wymieniałem filtry w dopiero co z Niemcowni przywiezionym Audi. Filtry wszystkie oryginalne z logo Audi, VW. Jakież moje było zdziwienie gdy moim oczom ukazało się logo producenta... Skoro produkty Filtron spełniają wymagania VAG, dlaczego nie kupować filtrów rodzimego producenta?
endriuu Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Filtron to swietna marka. Od 2 lat nalezy jednak do Mann'a... stad pierwszy montaz w VAG.wysłane z prodiża
Musashi Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Ale i tak lepiej kupować Filtron`a, zyskuje rodzima produkcja. A do tego tańsze niż markowane przez Manna czy Knechta.
kamil-vag Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Data na filtrze to 2009r... Czyli dość długo już wkładane a na forum ogólnie filtrona nikt nie poleca, ostatnio tylko mann, knecht i najbardziej ten ostatni... Tak przy okazji zapytam was, co sądzicie o olejach XADO ? Np 5W40 SM/CF Eco Drive z 505.1 lub XADO ATOMIC OIL 5W-30 504/507 niby PAO...
cabanmat Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 (edytowane) Dzik już lata temu mówił że Filtron daje na pierwszy montaż filtr powietrza do VAGów... Być może to właśnie ten jedyny model który wyciągnąłeś z samochodu Wiesz to takie wspieranie nasze produkcji.. wcześniej Filtrona mieli Amerykanie, a teraz MANN...(niemcy) Edytowane 12 Lutego 2017 przez cabanmat
sandmann Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 10 minut temu, cabanmat napisał: Dzik już lata temu mówił że Filtron daje na pierwszy montaż filtr powietrza do VAGów... Być może to właśnie ten jedyny model który wyciągnąłeś z samochodu Wiesz to takie wspieranie nasze produkcji.. wcześniej Filtrona mieli Amerykanie, a teraz MANN...(niemcy) MANN jest chyba made in spain a nie germany? A poza tym co myślicie o zastosowaniu w silniku 1.9tdi oleju Fuchs Titan Supersyn 0w30 (506.01) lub Motul Specific 0w30 (506.01)?Zdałoby to egzamin? przebieg ok 270tys. Zawartość dodana 2 minutes later a jeśli tak to czy wymiany takiego oleju też mniej więcej co 12-15kkm??czy rzadziej? Zawartość dodana 14 minutes later na stronie Fuchsa jest info że wyżej wymieniony olej wymieniać co 50.000kkm??
nitroo Opublikowano 13 Lutego 2017 Opublikowano 13 Lutego 2017 Jak dla mnie możesz w ogóle nie wymieniać oleju Tylko nie omieszkaj poinformować później, sprzedając auto, że zmieniałeś oliwę co 50k km.
cabanmat Opublikowano 13 Lutego 2017 Opublikowano 13 Lutego 2017 Jak kupisz zestaw filtrów MANNa to każdy będzie z innego kraju
sandmann Opublikowano 13 Lutego 2017 Opublikowano 13 Lutego 2017 15 godzin temu, nitroo napisał: Jak dla mnie możesz w ogóle nie wymieniać oleju Tylko nie omieszkaj poinformować później, sprzedając auto, że zmieniałeś oliwę co 50k km. http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa/dobierz-olej.html Haha zajrzyj na tą stronę i zobacz sam co tam nabazgrali ja zmieniam oliwejre i wszystkie filtry tylko Knecht co 12kkm.Pytam tylko czy ktoś się naćpał jak to pisał i czy ma to coś wspólnego z rzeczywistością?no i czy ten olej jest ok i warto lać go do 1.9 tdi tzn jaki wpływ ma olej 0w30 (506.01) na silnik pompowtryski i turbo (pomijając cenę która w przypadku zarówno wymienionych przeze mnie Fuchsa i Motula jest kosmiczna) Zawartość dodana 4 minutes later 9 godzin temu, cabanmat napisał: Jak kupisz zestaw filtrów MANNa to każdy będzie z innego kraju tak, masz rację część z Bośni, część z Hiszpanii a Knecht zawsze z Austrii
cabanmat Opublikowano 14 Lutego 2017 Opublikowano 14 Lutego 2017 (edytowane) Nieee no.. tu trochę pojechałeś na fejmie KNECHTOWI Mój zestaw Knechta to : Filtr paliwa - Austria, Filtr oleju Autria, Filtr Powietrza Francja, Filtr Kabiny Romunia Kiedyś kupiłem Filtr paliwa Manna to był Bośnia i Hercegowina, i Filtr oleju... raz był Hiszpania, a raz Niemcy Edytowane 14 Lutego 2017 przez cabanmat
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 Rozumiem, że napis knecht albo mann lepiej będzie filtrował zanieczyszczenia?? Nie lepiej kupować z Polski? Dajemy w ten sposób, ludziom robotę. Każdy chciałby pewnie lepiej zarabiać, a wybierając produkowane gdzie indziej towary, wysyła się kasę zagranicę. 0W30 odradzam. drogi, a do tego nie do każdego silnika się nadaje.
cabanmat Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 (edytowane) No tak... Ja przykładowo przeszedłem z Manna na Knechta bo filtr oleju się miął.. A kupując filtry robione w Polsce i tak często i gęsto pieniążki lecą za granicę 1) Często marka należy do zagraniczengo koncernu (Tak jak Filtron), 2) Przecież muszą kupić półprodukty i części bazowe Więc tak to wygląda... w rezultacie dają nam ochłapy za moce produkcyjne, a śmietankę z zarobku oni spijają Edytowane 16 Lutego 2017 przez cabanmat
sandmann Opublikowano 20 Lutego 2017 Opublikowano 20 Lutego 2017 Dnia 16.02.2017 o 11:17, Musashi napisał: Rozumiem, że napis knecht albo mann lepiej będzie filtrował zanieczyszczenia?? Nie lepiej kupować z Polski? Dajemy w ten sposób, ludziom robotę. Każdy chciałby pewnie lepiej zarabiać, a wybierając produkowane gdzie indziej towary, wysyła się kasę zagranicę. 0W30 odradzam. drogi, a do tego nie do każdego silnika się nadaje. a mógłbyś rozwinąć myśl o tym że nie do każdego silnika nadaje się 0w30??no i może Ty będziesz wiedział czy częstotliwość wymiany tego oleju którą znalazłem na stronie Fuchsa 50.000km jest z kosmosu czy jest to czymś podparte (oczywiście info na stronie dotyczyło a4 1.9 tdi avf). A poza tym co myślicie o oleju Shell 5w30 hx7 professional av?
Musashi Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 do AJM-a np. się nie nadaje. Parametry olejów dobierane są do luzów roboczych współpracujących elementów. Nie wiem po co kombinować z drogimi olejami, skoro nie poprawią silnikowi warunków pracy, do tego lepkość w temp. roboczych jest niższa niż 5w40, co może przy dużych obciążeniach doprowadzać do zrywania filmu olejowego. W czasie pracy silnika, do oleju przedostają się zanieczyszczenia, będące produktami spalania paliwa i oleju, ponadto materiał współpracujących a zużywających się powierzchni, do tego olej ulega procesom degradacyjnym pod wpływem zmian temperatury, oraz czasu. Część zanieczyszczeń, wyłącznie tych nierozpuszczalnych w oleju zostaje zatrzymana w filtrze oleju, część te rozpuszczalne pozostają w oleju, aż do jego wymiany. Co prawda każdy olej, posiada "pojemność" do neutralizacji zanieczyszczeń, te przeznaczone do wymiany co 15 kkm mniejszą te przeznaczone do wymiany co 30 kkm większą. Jednak pomimo to cały czas w oleju się znajdują. Widać różnice po rozłożeniu silnika eksploatowanego na olejach wymienianych co 15 kkm a wymienianych w trybie LL. Na wewnętrznych elementach w tych drugich jednostkach, jest wyraźny osad. Jak będzie wyglądało wnętrze silnika w przypadku wymian oleju co 50kkm? jaki będzie miało to wpływ na jego trwałość? Z praktyki serwisowej, silniki 2.5 tdi V6, VP, pomimo, że to bdb jednostki, okryły się złą sławą ze względu na wycierające się wałki, po czasie, okazało się, że jedna z przyczyn to tryb LL.
Musashi Opublikowano 21 Lutego 2017 Opublikowano 21 Lutego 2017 Dnia 16.02.2017 o 11:50, cabanmat napisał: A kupując filtry robione w Polsce i tak często i gęsto pieniążki lecą za granicę 1) Często marka należy do zagraniczengo koncernu (Tak jak Filtron), 2) Przecież muszą kupić półprodukty i części bazowe Więc tak to wygląda... w rezultacie dają nam ochłapy za moce produkcyjne, a śmietankę z zarobku oni spijają jedna kwestia, że głupotą było prywatyzować/sprzedać coś co przynosiło dochody i miało perspektywy i to prawdopodobnie relatywnie za grosze. ale skoro, tak się już stało, trzeba pamiętać, że pracują tam ludzie, i kupując produkty m.in. płacisz im pensje... czyli z kwot uzyskanych ze sprzedaży produktów filtrona zostaje w kraju więcej niż z uzyskanych za sprzedaż produktów nieprodukowanych w kraju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się