MartinTcV Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 Hej. Jaki olej do A4 B7 1.9TDI BRB, DPF wycięty, ale nie wiem dokładnie w jaki sposób, bo poprzedni właściciel wycinał, błędów żadnych nie ma. Przebiegi głównie po mieście, może raz czy dwa razy na miesiąc wyjazd poza miasto. Roczny przebieg ok. 6-8tys km. Obecnie zalany Valvoline Synpower 5W-30, normy dla VW 505.00, 502.00. Dalej lać to samo, czy może jakieś 5W-40?
Dev Opublikowano 17 Grudnia 2023 Opublikowano 17 Grudnia 2023 16 minut temu, MartinTcV napisał(a): Hej. Jaki olej do A4 B7 1.9TDI BRB, DPF wycięty, ale nie wiem dokładnie w jaki sposób, bo poprzedni właściciel wycinał, błędów żadnych nie ma. Przebiegi głównie po mieście, może raz czy dwa razy na miesiąc wyjazd poza miasto. Roczny przebieg ok. 6-8tys km. Obecnie zalany Valvoline Synpower 5W-30, normy dla VW 505.00, 502.00. Dalej lać to samo, czy może jakieś 5W-40? Każdy 5W40 505.01
przedszkolak Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego Równie dobrze możesz zalać VAG, Total czy Liqui, cena podobna.
pelonek1 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego 3 minut temu, przedszkolak napisał(a): Total czy Liqui Czy na pewno pomiędzy tymi cena jest podobna?
przedszkolak Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego 28 minut temu, pelonek1 napisał(a): Czy na pewno pomiędzy tymi cena jest podobna? Total w jednym źródełku jest bardzo tani, ale to tylko jeden TIR przyszedł. jeśli chcesz to poszukaj, albo napisz do mnie co potrzebujesz.
xXPiotrekXx19 Opublikowano 12 Lipca Opublikowano 12 Lipca Witam Proszę o informację jaki olej najlepiej stosować w swoim aucie jakim jest Audi Q7 4 m z silnikiem 3.0 TDI 218 km ? Ponieważ obecnie stosuje olej jaki był do tej pory czyli Ori audi 0w20 lecz nie jestem przekonany co do jakości tego oleju i obecnie mam okres kiedy muszę zmienić olej i chodzi mi po głowie przejście na inny olej . Proszę o poradę jaki olej był by najlepszy dla tego motoru ? Co każda wymianę stosuje płukanki znanego producenta i zmieniam olej co 10-12 tys km
xXPiotrekXx19 Opublikowano 12 Lipca Opublikowano 12 Lipca 1 godzinę temu, Dev napisał(a): 5W40 C3 A co to jest za okej bo nie słyszałem o takim czymś jak c3 . 5 w40 czy może 5w30 ?
Hugo Opublikowano 12 Lipca Autor Opublikowano 12 Lipca Godzinę temu, xXPiotrekXx19 napisał(a): A co to jest za okej bo nie słyszałem o takim czymś jak c3 Norma ACEA C3 opracowana jest dla olejów do silników, w których zastosowano zaawansowane układy oczyszczania spalin, m.in. filtry cząstek stałych DPF
xXPiotrekXx19 Opublikowano 12 Lipca Opublikowano 12 Lipca Dziękuję za informację . Chce iść w olej Liqui Moly lecz mam dylemat ponieważ w sklepie polecają Liqui Moly top tec 4200 5W30 acea c 3 a zaś na stronie producenta olejów Liqui Moly po wprowadzeniu pojazdu do którego potrzebuje olej pokazuje tylko jeden Ole i jest to oczywiście Liqui Moly top tec 6200 0W20 acea c5 i nie wiem wkoncu w który iść ponieważ auto ma nalatane 230 tys km a użytkuje go na co dzień do normalnego użytkowania
xXPiotrekXx19 Opublikowano 13 Lipca Opublikowano 13 Lipca W dniu 12.07.2024 o 14:49, Hugo napisał(a): @xXPiotrekXx19 jaki masz kod silnika? Kod mam czza i już nabyłem olej i wybór padł na liqui molu top tec 6200 0W20 gdzie tak polecał program sugerując się normą z oleju który był zalewany Ori audi .oczywiście jak co wymianę wleciała też płukanka do silnika . Fakt jest taki że olej jest drogi ale po pierwszych kilometrach i około 3 godzinach pracy silnika mogę powiedzieć że zauważyłem cichsza pracę silnika a jak będzie dalej to czas pokaże . Teraz będąc na warsztacie gdzie robiłem również serwis skrzyni czyli miska wraz z olejem Ori zf ale przed tym zabiegiem zrobiłem jeszcze płukanie skrzyni nowym olejem z dodatkiem preparatu do czyszczenia przekładni automatycznych oczywiście od liqui moly bo miałem lekkie szarpnięcie przy 4 biegu lecz nie zawsze ponieważ w chwili jak bardzo lekko się jechało bo przy mocnym przyspieszaniu wszystko było ok . Na chwilę obecną nie zauważyłem tego problemu po serwisie ale jak wspomniałem nie zawsze występowało . Olej po 230 tys ponieważ nikt wcześniej nie robił wymiany był w miarę czysty a magnesy posiadały opiłki . Podczas serwisu zauważyłem że pasek osprzętu jest już zużyty, rolka prowadząca chakasuje a zaś napinacz się przycina a do tego wszystkiego koło pasowe nie chodzi równo tylko widać gołym okiem jego że tak powiem wibracje . Czy możecie polecić jakieś godne koło pasowe ponieważ ceny Ori jeszcze nie znam a zaś w sklepie gdzie się zaopatruje wychodzi im corteco firma za 640 zł .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się