cayenne Opublikowano 24 Grudnia 2007 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Panowie jak pamietam to grupa VW dedykowla oleje firmy Castrol a tu widze ze nie sa wymienione? Ja od zawsze zalewam oleje Castrola i nawet u nas w serwisie zalewaja owy olej Tak niemiecki Castrol, nie ten rozlewany u nas w kraju. Wesołych Świąt
Musashi Opublikowano 26 Grudnia 2007 Opublikowano 26 Grudnia 2007 Panowie, jak pisalem zawsze lałem castrol( kupowany albo w niemczech albo u oficjalnego dystrybutora w polsce), oleje castrola sa uzywane przez serwisy sieci dealerskiej VAG. nawet na oryginalnej nalepce w komorze slnika mam naklejke producenta z norma oleju z dwoma logami z jednej strony to VAG a z drugiej Castrol. tak wiec nie dam powiedziec zlego slowa ze oryginalne produkty castrola sa zle. jednak z ciekawosci zalalem olej Motul Specific i musze stwierdzic, ze na motulu silnik pracuje ciszej i po przejechaniu 1000 km wydaje sie ze pali mniej ON.
adadur Opublikowano 9 Stycznia 2008 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Nie da się tak porównać ... zjeżdzony olej porównujesz do świeżo zalanego.
Musashi Opublikowano 9 Stycznia 2008 Opublikowano 9 Stycznia 2008 nie porównuje do zjeżdzonego, wymienialem po 8000 km. pozatym po wymianie oleju z ktorym kupilem samochod na castol edge i pozniej z tego castrol edge ( po 8.oookm) na castrol Edge nie było zadnej roznicy w pracy silnika. mam dosyc wyczulony sluch. przejechalem roznymi samochodami sporo km i potrafie ocenic roznice. zreszta jakis czas temu sam pisalem to co ty ze nie ma sensu porownywac glosnosci pracy po wymianie oleju na ktorym przejechalo sie 15.000 km z nowym.
jazz_27 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Witam! Może ktoś się orientuje gdzie na śląsku najlepiej w okolicach Gliwic można kupić MOTULA?
Musashi Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 intercars zerknij www.motul.pl dystrybutorzy. albo zagdaj na forum o ile pamietam jest kontakt w krakowie na rabat
tropico Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 mam pytanko bo dziś byłem na przeglądzie w Aso i zalali mi Castrol Slx 5w-30 LL III, poprzednio jeździłem na GTX Magnatec, nie znam się na olejach dlatego mam pytanko, która oliwa jest lepsza ?
Musashi Opublikowano 5 Lutego 2008 Opublikowano 5 Lutego 2008 oczywiscie, SLX LL3 to syntetyk, ale nie wymieniaj go co n-dziesci tysiecy. tylko max co 15.000 km
Flyer Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 No poprostu rece i cycki opadaja... Tyle trabi sie o tym zeby nie lac LongLife'a do diesli (a do 2.5TDI tymbardziej!!! i to jeszcze BFC...), ale Twoj wybor...
Musashi Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 kiedys juz pytalem jednak nikt sie nie wypowiedział. moze teraz się uda. czy olej LL wymieniany w normalnym trybie czyli max co 15.000 km jest w stanie zaszkodzic? jezeli tak to co jest tego powodem? zgadzam sie ze wymiana co np 30000 km to nieporozumienie.
pre_pl Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 nie zaszkodzi Tylko, że się nie opłaca bo jest zbyt drogi
Flyer Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 Zaszkodzic nie zaszkodzi... ale po co zalewac silnik olejem, ktory budzi tyle kontrowersji majac do wyboru tansze i znacznie lepsze produkty...
Musashi Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 hmm. ja rozumiem, ze to nie olej budzi kontrowersje tylko tryb wymiany LL czyli dlugie przebiegi pomiedzy wymianami. teraz leje motula specific 507.00 w sumie to olej do DPF ale rowniez spelnia normy LL. banka 5L kosztuje wiecej 70 zl. od 505.01 za to leje olej najnowszej technologii, niskopopiolowy. tak sobie, wymyslilem ze skoro mniej popiolu, wiec mniej sie go przewija przez komory spalania, a wiec: zawory-gniazda, cylinder - pierscienie maja lepsze warunki pracy.
tropico Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 to jak to będzie: ten olej LL jest zły w trybie wymiany co 30tys km czy generalnie nawet przy wymianach co 15tys km będzie szkodził ?
Musashi Opublikowano 6 Lutego 2008 Opublikowano 6 Lutego 2008 co 15.ooo km wg mnie ok. tyle ze przeplacasz troche...
Flyer Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 tropico, poprawnie i z korzyscia dla silnika byloby gdybys lał porzadny 5W40 (motul, mobil1 i inne z pewnego zrodla) co 10-12.000km. Skoro stac Cie na ASO, to stac Cie i na czestsze wymiany oleju
Musashi Opublikowano 7 Lutego 2008 Opublikowano 7 Lutego 2008 czestsze wymiany napewno sa krzystniejsze. ja wymieniam co 8-12 kkm. uwazam, że jezeli to co ASO wlalo jest tym za co skasowało to OK. Przeciez sam Castrol zły nie jest, pod warunkiem ze jest oryginalny. natomiast sama usluga wymiany w ASO to 180 zl. a to prawie koszt banki MOtula czy Mobila. chyba ze zalezy na wpisie do bazy.
marcin102 Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 mam pytanie dotychczas mój silnik był zalewany 0w-30 LL tak jest w bazie danych Audi przebieg 166.000 obecnie przymierzam się do wymiany mam dylemat MOTUL SPECIFIC VW 506.01/506.00/503.00 SAE 0W-30 100% SYNTHESE ESTER BASED W 100% syntetyczny, oszczędzający paliwo, estrowy olej specjalnie zaprojektowany do silników benzynowych i Diesla o długich przebiegach między wymianami oleju nowych modeli VW, Audi, Seat, Skoda (modele od roku 2000) aprobaty: VW 503.00/506.00/506.01 5 l. 400,- zł. czy? MOTUL SPECIFIC VW 505.01/505.02/505.00, SAE 5W-40 100% SYNTHESE W 100% syntetyczny, specjalnie zaprojektowany do samochodów VW z silnikami Turbodiesel 100, 115, 130, 150 KM (pompowtryskiwacze). AI SJ/CF, ACEA A3/B3, FORD WSS M2C 917A, VW 505.01, VW 505.02, VW 505.00 5 l. 220,- zł. chyba wezmę ten drugi ale proszę o radę bo jak zaleje 5W-40 to już nie wróce do 0-W30
Musashi Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 a dlaczego masz nie wrocic? silnik sie obrazi? zalej motulem specific. kazdy z tych olejow jest bdb. tyle ze ten z norma 506.01 jest sporo drozszy, a zeby nie meczyc silnika powinno sie i tak go wymieniac max co 15.000km. masz do wyboru jeszcze specific 507.00 tez spelnia normy kosztuje ok 280zl / 5L.
sokolnh Opublikowano 19 Lutego 2008 Opublikowano 19 Lutego 2008 przeczytałem cały ten wątek łacznie z pdf-em w pierszym poście i szczerze to nadal mam niejasność co do doboru oleju. jeżdze teraz na shellu diesel 10w40 i uważam, że to dobry olej, ale planuje chiptuning mojego paździocha i zastanawiam sie nad zmianą na lepszy ze wzgledu na wieksze wysilenie jednostki, zastanawiam sie nad Liqiu Moly MoS2-LEICHTLAUF 10W-40, czy to bedzie dobry wybór ? pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się