oławiak Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Witam, kupiłem miesiąc temu 1.9 tdi PD AJM 115 KM z 2000 roku z zalanym olejem Total Quartz 7000 10W40 jest to półsyntetyk o specyfikacji 505.00, czyli niby nie do silnika który posiadam. Każdy o pasującej specyfikacji to 5W40 lub 5W30 czyli full syntetyk. Czy powinienem zmienić na syntetyk czy pozostać przy półsyntetyku?
endriuu Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Musisz zmienic na syntetyk 505.01. Najlepiej zalej MOTUL SPECIFIC 505.01
Waldek1 Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/10-niby-prawd-w-motoryzacji,1440189,415
obcy82 Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 to ja mam kolejne mądre pytanie odnośnie oliwek - wiem... do znudzenia. Moja audiczka przyjechała z Belgii i asior handlarz umył ją nawet pod maską (co mnie wkurzyło bo nie wiem czy nie bedzie wycieków) przy okazji zerwał karteczkę i nie wiem jaką oliwą była zalewana Czytałem, że motul jest raczej do nowych silników (mój ma 209 tyś ale przynajmniej nie kłamane i chodzi lepiej i ciszej niż większość tych 140 - 180 tyś "licznikowo" ) W piątek oddaję autko do mechanika, który ma kontrakt z shellem i oczywiście poleca Shell Helix Diesel Plus VA /B. 505.01 - ktoś to zna, próbował??? Bać się czy nie?
endriuu Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 oczywiscie, ze najlepiej abys zalal Motula jesli ten Shell jest z pewnego zrodla (czyt. nie rozlewany w Polsce) mozesz zalac. w innym przypadku nie sluchaj mechanika.
obcy82 Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 z oryginalnością shella nie będzie problemów bo dostaje go w zbiorczych kartonach z 5l bukłakami, wszystko fabrycznie zapakowane a nie jak ten do benzyniaków w beczce... mówił właśnie, że w beczkach nie bierze bo zdarzają się przekręty. No nic zalejemy shella i porównamy z tym co było, za 2 - 3 tyś km napiszę czy jest jakaś różnica. Jak czytam, że inni zalewają silniki półsyntetykami to myślę, że syntetykiem wielkiej krzywdy silnikowi nie zrobię :gwizdanie: najwyżej po 10 tyś zaleję Motulem.
Waldek1 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 ja jeździłem na shell 507.00 a teraz mam motula 507.00 wydaje mi się że na motulu ciszej silnik pracuje i w zimie łatwiej zapala, ale nie mogę tych różnic w 100 % potwierdzić
NYNA Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 To fakt że na shell-u dużo głośniej silniki pracuja.
oktawiusz5 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Witam mam pytanie czy taki olej można wlać do AHU CASTROL ENDURON LOW SAPS 10w40 a i nie wiem jaki był wcześniej zalewany czy 5W czy 10W czy też 15W http://moto.allegro.pl/item932501916_castrol_enduron_low_saps_10w40.html
Rizo Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 Witam mam pytanie czy taki olej można wlać do AHU CASTROL ENDURON LOW SAPS 10w40 a i nie wiem jaki był wcześniej zalewany czy 5W czy 10W czy też 15W http://moto.allegro.pl/item932501916_castrol_enduron_low_saps_10w40.html nie widze tam normy VW 505.00 bo olej z taka normą masz wlać. masz na ten olej za darmo czy po prosttu już go masz że chcesz go lać? tam jest napisane że raczej zastosowanie ma do ciężarowych i autobusów
kaos Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Tak Was czytam i szczerze powiem ze sie niezle pogubilem. W zwiazku z tym mam prosbe czy ktos ogarniety w temaci emoglby mi po prostu napisac jaki mam olej wlac do swojego swierzo kupionego Audi A4 B7 BPW 140PS 2007r? Konkretnie do tego silnika czy to nie ma znaczenia? Bo jak zaczalem czytac to naprawde zglupialem. Od razu chce jeszcze wymienic filtry oleju, paliwa i powietrza. Mozecie polecic mi jakies firmy czy cus? Z gory bardzo dziekuje;)
jaro4444 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Do BPW lać low saps 5W30, np. Mobil 1 ESP, Motul Specyfic 507.00.
Krzysztof Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Panowie.. 1Z, teoretycznie 200k na szafie, zalany w tej chwili CASTROL Magnatec Diesel 10W-40. Zostać przy tym czy zmieniać na coś innego? Nie rozszczelni się nic? Jak zbliża się wymiana oleju to połknie z 2-3 setki. Przez pierwsze 10k km od wymiany nie bierze nic.
jaro4444 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Chico o czym to świadczy? O tym, że traci gwałtownie właściwości lepkościowe na wskutek mechanicznego i chemicznego degradowania się wiskozatorów. Proces taki kiedyś bardzo wyraźnie obserwowałem w Vectrze 1 2.0 16V 150 KM - miałem tam dechę digital z bardzo dokładnym miernikiem ciśnienia oleju - po ok. 8 kkm na mocno rozgrznym motorze i na jałowych obrotach zaczynało opadać ciśnienie oleju 10W40. Po wymianie znów max ciśnienia w tych samych warunkach. Wnioski - wymieniać co 10 kkm, lub przejść na prawdziwy syntetyk. Ja w ojca AFN zalewałem Motula 5W40 X-Cess przy ok 300 kkm i banglało aż miło. Osobiście podziekowałbym Castrolowi bo to syfiaste oleje.
Krzysztof Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 jaro4444 dzięki za rzeczową odpowiedź. To lać na wiosnę motula i nie przejmować się głupotami o rozszczelnieniu silnika :gwizdanie: 6100 Synergie 10W40 czy 8100 X-cess 5W40 od forumowego kolegi?
wiktorsam Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 Chico o czym to świadczy? O tym, że traci gwałtownie właściwości lepkościowe na wskutek mechanicznego i chemicznego degradowania się wiskozatorów. Proces taki kiedyś bardzo wyraźnie obserwowałem w Vectrze 1 2.0 16V 150 KM - miałem tam dechę digital z bardzo dokładnym miernikiem ciśnienia oleju - po ok. 8 kkm na mocno rozgrznym motorze i na jałowych obrotach zaczynało opadać ciśnienie oleju 10W40. Po wymianie znów max ciśnienia w tych samych warunkach. Wnioski - wymieniać co 10 kkm, lub przejść na prawdziwy syntetyk. Ja w ojca AFN zalewałem Motula 5W40 X-Cess przy ok 300 kkm i banglało aż miło. Osobiście podziekowałbym Castrolowi bo to syfiaste oleje. Miałem wcześniej kadetta gsi 2.0 8v i też miałem dechę digital, obserwowałem dokładnie to co u Ciebie - po 8k km na jałowych spadało ciśnienie oleju względem nowego oleju wymiana na świeży zawsze skutkowała poprawą ciśnienia , dlatego sam wymieniałem co 8k
obcy82 Opublikowano 26 Lutego 2010 Opublikowano 26 Lutego 2010 no to przekonaliście mnie do Motula... zna ktoś może ten sklep www.motul-oils.pl ??? zamierzam podjechać i wziąć 5l a po tym co tu nawypisywaliście o podróbach itp. to wolę się upewnić. No i pytanko, czy koniecznie trzeba używać tego motul clean czy wystarczy po prostu zalać motulem i jeździć?
jaro4444 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Chico nie słuchaj bzdur, tylko wymieniaj na X-Cess jak najszybciej. Pierwszą wymianę syntetyka zrób tak po 8-10 kkm, później już normalnie co 15 kkm. obcy82 polecam kolegę "Dzik" z tego forum. http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t44215.0.html;highlight=olej Znam Marcina osobiście i ręczę za oryginalność jego smarowideł.
Krzysztof Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 jaro4444 dokładnie o tym użytkowniku myślałem też. Od razu wezmę sobie wahacze Lema i filtry od niego
jaro4444 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 Komplety 8 szt. wahaczy + końcówki drążków + łączniki stabilizatora + śruby ma w b.dobrych cenach. Ostatnio nawet dzwoniłem w tej sprawie do niego, bo w znajomej Superbie padło zawieszenia. Ale ona ma już komplety z nowymi typami dolnych wahaczy ;( Za to wziąłem olej Specyfic 505.01 i filtry mann/knecht do wujasa A6 AWX. Jak zwykle pełna profeska - po dwóch dniach paczka na miejscu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się