krolu Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Kilka dni temu padł mi w samochodzie EGR, jest to a4 z 2005 roku kod silnika BLB, jest on otwierany elektrycznie przez silniczek za pomocą plastikowych zębatek, niestety jedna z nich się po prostu już "zmęczyła" i przeskakują ząbki. Moje pytanie czy dobrym rozwiązanie jest zaślepienie tego zaworu - na forum panują rożne opinie co do wywalania EGR-u i jeśli tak to jak sobie poradzić z elektroniką czy będą wyskakiwać jakieś błędy i świecić kontrolki np. silnika?
marcys Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 w b6 BLB zaślepiaj śmiało.Ja osobiście w każdym aucie taki zabieg robiłem.
krolu Opublikowano 12 Lipca 2010 Autor Opublikowano 12 Lipca 2010 w b6 BLB zaślepiaj śmiało.Ja osobiście w każdym aucie taki zabieg robiłem. w b7.. a co do zaślepienie to wiem, że mogę ale co z kontrolką...
ALBINEK Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Ja osobiście wymieniłbym EGR na nowy.Jaki masz przebieg ,ja mam coś ponad 230 tyś. ale na razie jest ok. Z tego co się orientuje będzie świeciła kontrolka check engine.Są na to pewnie sposoby ale czy warto?.To jeszcze świeże auto.
R Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Są na to pewnie sposoby ale czy warto? warto lub nie.. jeśli zaślepisz nic za to nie zapłacisz ale będzie świeciła kontrolka jeśli chcesz aby lampka się nie świeciła musisz zapłacić za nowy EGR ok 500zł faktycznie różnicy w pracy auta nie odczujesz żadnej. ja osobiście w identycznym modelu mam zaślepiony od ponad roku. sam zdecyduj...
ALBINEK Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 A jak to wygląda na przeglądzie,przy kontroli emisji spalin.Przecież EGR służy do tego żeby zmniejszyć szkodliwą emisje spalin.Co trzeba w łapę dać
RS Opublikowano 13 Lipca 2010 Opublikowano 13 Lipca 2010 Ja tez zaslepilem i tylko chceck-engine swieci, ale bledow nie chcialo mi sie sprawdzac. Roznicy nie czuje zadnej. W sumie nawet mniek kopci przy bucie. W tym celu kupilem 2 nowe uszczelki w to miejsce i pomiedzy nie dalem blaszke wycieta z puszki po orzeszkach, bo po coli wydawala mi sie slaba. Tak to wyglada:
krolu Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Opublikowano 13 Lipca 2010 Ja tez zaslepilem i tylko chceck-engine swieci, ale bledow nie chcialo mi sie sprawdzac. Roznicy nie czuje zadnej. W sumie nawet mniek kopci przy bucie. W tym celu kupilem 2 nowe uszczelki w to miejsce i pomiedzy nie dalem blaszke wycieta z puszki po orzeszkach, bo po coli wydawala mi sie slaba. Tak to wyglada: dzięki za poradę... ale wiem na 100%, że właściciel tego BLB "nie przeżyje" tej świecącej kontrolki... jak by to się dało jeszcze jakoś obejść było by git majonez...
konik Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Tygrys po jakim czasie od zaślepienia EGR wyświetliło Ci check-engine. U mnie auto słabo zbierało się z dołu, przyspieszało tak jakby skokowo, po zaślepieniu EGR- a blaszką jest lepiej, przejechałem na próbę z 3 km i kontrolka nie świeci, Może coś było w sofcie grzebane?
ALBINEK Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 Dla mnie to trochę dziwne , ale to tylko moje skromne zdanie.Jak stać Cię na Audi B7 to nie powinno się oszczędzać na częściach. Rozumiem jakby nie można było kupić części ale 500 zł za EGR to nie zbyt duży wydatek w stosunku do ceny auta.Przecież do czegoś ten EGR wymyślili.Ale to już sprawa indywidualna dla każdego z osobna.
Musashi Opublikowano 22 Listopada 2010 Opublikowano 22 Listopada 2010 po zaslepieniu EGR silnik bedzie sie dluzej rozgrzewac. szczegolnie da sie to odczuc zima.
ArkadiuS Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Tygrys po jakim czasie od zaślepienia EGR wyświetliło Ci check-engine. U mnie auto słabo zbierało się z dołu, przyspieszało tak jakby skokowo, po zaślepieniu EGR- a blaszką jest lepiej, przejechałem na próbę z 3 km i kontrolka nie świeci, Może coś było w sofcie grzebane? takie są właśnie objawy samego zaślepienia EGRa. Żeby to miało sens musisz wyłączyć programowo EGR.
RS Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Tygrys po jakim czasie od zaślepienia EGR wyświetliło Ci check-engine. U mnie auto słabo zbierało się z dołu, przyspieszało tak jakby skokowo, po zaślepieniu EGR- a blaszką jest lepiej, przejechałem na próbę z 3 km i kontrolka nie świeci, Może coś było w sofcie grzebane? U mnie bylo w sofcie grzebane (aktalnie znow seria), ale mnie sie zapalala lampka MIL (check engine) bo jak mialem wywalonego FAP-a to nie zalozylismy czujnika temperatury, i wywalalo blad jak sie zrobila za duza roznica temperatur pomiedzy czujnikiem na turbinie a czujnikiem z FAP-a (tam byl opornik) Nie wiem kiedy by zapalilaby sie MIL przy samym zaslepieniu bez naszego grzebania.[br]Dopisany: 23 Listopad 2010, 15:43_________________________________________________ po zaslepieniu EGR silnik bedzie sie dluzej rozgrzewac. szczegolnie da sie to odczuc zima. dokladnie[br]Dopisany: 23 Listopad 2010, 15:43_________________________________________________ Dla mnie to trochę dziwne , ale to tylko moje skromne zdanie.Jak stać Cię na Audi B7 to nie powinno się oszczędzać na częściach. Rozumiem jakby nie można było kupić części ale 500 zł za EGR to nie zbyt duży wydatek w stosunku do ceny auta.Przecież do czegoś ten EGR wymyślili.Ale to już sprawa indywidualna dla każdego z osobna. To nie oszczedzanie, tylko modyfikacja ktora jest przydatna w roznych sytuacjach, a juz na pewno jezeli ci nawali EGR i nie masz nowego "pod reka", a musisz kontynuowac podroz. Pozatym EGR-y moga padac w autach po sofcie, bo po sofcie jest temperatura spalania troche wyzsza jak ostro go uzytkujesz, a tym samym wyzsza niz przewidziana przez producenta dla Komponentow ( w tym EGR-u) W takiej sytuacji sensownym wydaje sie zaslepienie, jezeli uzytkownikowi nie przeszkadzaja wydluzone fazy eksploatacji zimnego silnika. Masz tez aspekt oszczednosciowy, ale nie dlatego ze nie moge sobie pozwolic, tylko najzwyczajniej szkoda mi byloby wywalic w sumie dobry EGR (u mnie odpadla mala lopatka) Wystarczylo pospawac i juz 300€ zaoszczedzone, a spawy wydaja sie solidniejsze od fabrycznego rozwiazania- czas pokaze czy mialem racje. Tu masz fotke jak pospawane:
konik Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 Po przejechaniu 20 km check nadal się nie zapala, co prawda w systemie rejestruje błąd działania EGR ale żadnych przykrych konsekwencji nie ma.
jaro4444 Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Będzie kontrolka, a w skrajnym przypadku not lauf. Wynika to z różnicy masy na przepływomierzu. Softowo daje się wyłączyć bez problemu.
Jarol Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 po zaslepieniu EGR silnik bedzie sie dluzej rozgrzewac. szczegolnie da sie to odczuc zima. Co powoduje że silnik się dużej będzie nagrzewał po zaślepieniu zaworu EGR ????
Stichy Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Cieple powietrze z kolektora wydechowego wraca ponownie do ssacego i juz jest cieplej
Jarol Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 Cieple powietrze z kolektora wydechowego wraca ponownie do ssacego i juz jest cieplej Tak przez pierwsze 10 sekund po odpaleniu potem jak już rusze i mam wciśnięty pedał gazu to EGR jest praktycznie cały czas zamknięty. Chyba że się stoi w korkach tylko wtedy ma to sens.
RS Opublikowano 24 Listopada 2010 Opublikowano 24 Listopada 2010 po zaslepieniu EGR silnik bedzie sie dluzej rozgrzewac. szczegolnie da sie to odczuc zima. Co powoduje że silnik się dużej będzie nagrzewał po zaślepieniu zaworu EGR ???? Jak sie nie myle to juz wszystkie 2,0 TDI maja rowniez dogrzewanie silnika spalinami , co jest oczywiscie polaczone z EGR. Zaslepiajac EGR zaslepiasz ten uklad pozbawiajac ten konwerter przeplywu goracych spalin. EGR ma oczywiscie inna funkcje- dopalanie spalin- czyli ekologia. W moim przypadku samochod w lato dochodzil jakies 5 minut dluzej do temperatury pracy. (Ale mam tu na mysli tylko temperature wody, bo temperatury oleju nie mam mozliwosci monitorowania) Roznice w zuzywaniu sie silnikow podczas jazdy na "zimnym" a na "cieplym" sa dosc zaczace. Kiedys sie mowilo: Zanim sie silnik nagrzeje, zuzywa sie tak jak cieply silnik ktory przejedzie 5000km Dzisiaj zimne fazy silnika nie sa juz tak dlugie jak dawniej, wlasnie dzieki m.in. temu konwenterowi ciepla. (lub jak to sie na to mowi: chlodniczka spalin- chociaz ona nie ma za zadania chlodzic spaliny tylko przekazywac cieplo ze spalin do cieczy normalnie chlodzacej silnik, ale w zimnej fazie dogrzewajacej silnik) Wiec to co prawda "tylko" 5 minut, ale dla mnie "az" 5 minut.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się