Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6/B7] Obniżenie zawieszenia sprężynami -> jak dobierać (zakres mas osi)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W etce twoje zawieszenie 1BV i 0YH to sprężyna

8E0 511 115 DJ kol. niebieski i różowy

Nie ma takich kolorów w etce jakie podajesz, dobrze odczytałeś?

Edytowane przez edekxp
Opublikowano (edytowane)

W etce twoje zawieszenie 1BV i 0YH to sprężyna

8E0 511 115 DJ kol. niebieski i różowy

Nie ma takich kolorów w etce jakie podajesz, dobrze odczytałeś?

No właśnie nie ma takich oznaczeń jak znalazłem, ale znalazłem na OLX te sprężyny (zielona, brąz, brąz) i dzwoniłem do gościa to mówi, że ściągnął z sedana bo miał go nisko na 18". Dziękuję za pomoc jeszcze jakby ktoś potwierdził, że ma podobnie i jest OK może jakieś zdjęcia.

Pozdrawiam

Mam ostatnie pytanie czy sedan i avant to te same sprężyny ? Patrząc na nowe 8E0 511 115 DJ podają, że do sedana więc znowu pytajnik mam.

Aha ewentualnie posiadając butlę 70l w kole czy mogę skoczyć o klasę wagową tak żeby auto ciut wyżej stało czy ten zabieg nie ma sensu i zostawić tak jak w oryginale?

Z tematem kopię się nadal no i pewnie niedługo zakupię sprężyny, ale teraz zastanawiam się czy w moim przypadku gdzie mam butlę LPG w kole czy nie lepiej kupić springi o klasę wyżej tj 9 ( niebieski, różowy, różowy) bo mam od ręki w dobrej cenie, chyba że nie ma sensu tak żeby się koza nie zrobiła. Jak to jest?

Edytowane przez LinkinAK
Opublikowano

Cześć, Czy mogę w jakiś sposób obniżyć jeszcze samochód bez inwestowania w gwintowane zawieszenie?
taką mam wlepe:

https://drive.google.com/file/d/0BwoWX-MdDNWmVnBOZ2g4REtBS3c/view?usp=sharing

a tak stoi samochód:

https://drive.google.com/file/d/0BwoWX-MdDNWmNXRCeXRNaUVOMVE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0BwoWX-MdDNWma0hUYXd1cFVCbDg/view?usp=sharing

Chciałbym za pomocą sprężyn opuścić auto o 3-4cm

Jakie sprężyny zastosować?

Opublikowano

Hej, nie jestem w temacie. Czy jest prosta odpowiedź jak dobrze wypoziomować autko ? Jestem po swapie napędu na Q, i różnica pomiędzy przodem a tyłem zrobiła się spora.



Zawieszenie jest oryginalne 1BV. Autko stoi tak:



SaOyBxu.jpg



Potrzebowałbym jakiś nowy zestaw na przód żeby autko położyć troszkę na ziemię. 3cm załatwiłoby sprawę.



Czy tył potrzeba też zmieniać w takim razie ? Wszystko jest 1BV ale instalacja gazowa i swap dociążył tył a odciążył przód. Ma ktoś pomysł jak to ugryźć ?


Opublikowano

Jak nie wiele ci potrzeba to jakieś 1,5 cm możesz ugryźć talerzykami od B5 , ja u siebie skróciłem trzonki amorów o 2,5 cm i mi też załatwiło sprawę.

Opublikowano

Jak nie wiele ci potrzeba to jakieś 1,5 cm możesz ugryźć talerzykami od B5 , ja u siebie skróciłem trzonki amorów o 2,5 cm i mi też załatwiło

sprawę.

Czy mógłbyś mi przybliżyć te metodę? Jak to zrobic?
Opublikowano

dokładnie talezyki z b5 daja nawet do 1.8cm


zdejmujesz z amora b6 talerzyki te co sprezyna na nich stoii i zakładasz talerze z b5, skrecasz i ma byc

Opublikowano (edytowane)

Panowie pytanko:

Auto w oryginale sedan 1.8T quatrro b7

1BA

Przod OYK - kategoria 10

Tyl OJJ - kategoria 9

Zeby zrobic z tego 1BE (obnizenia do -30)

powinienem szukac sprezyn do b7 o kategoriach

1BE

Przod - kategoria 8

Tyl - kategoria 8 (butla lpg+smietnisko w bagazniku)

??

Mam eibach pro kit i chce chyba wrocic do oryginalnego obnizonego zawieszenia gdyz to co mam lezy -45mm

Edytowane przez roman_tyk
Opublikowano

zdejmujesz z amora b6 talerzyki te co sprezyna na nich stoii i zakładasz talerze z b5, skrecasz i ma byc


dotyczy sie to tez zawieszenia z 2.0 benzyna?
Opublikowano (edytowane)

Panowie rzuci ktoś numerem tych talerzyków z B5? Po zmianie zawieszenie z 1BA na 1BE tył siadł mi elegancko bo dwa centymetry czyli jak na zawiechę s-line przystało (kategoria wagowa ta sama co na 1BA czyli 10). Przód pomimo zmiany na 1BE i kategorii wagowej z 10 na 8 siadł zaledwie 1 cm i mam różnicę około 2 cm między przodem a tyłem *facepalm* Dzięki tym talerzykom może udałoby mi się ogarnąć ten przód :kox:

btw.

Te talerzyki z B5 pod ori amorki 1BE z B7 podejdą bez problemu?

EDIT:

Dobra, znalazłem już numer na forum: 8D0412103B. Pozostało szukać talerzyków :hi:

Edytowane przez kaman
Opublikowano

Dzień dobry.

Zakupiłem audi a4 b6 3.0 Q avant mam mały problem audio ma gwint firmy oettinger technik GmbH. Dla mnie za nisko problem podjechać pod co kolwiek. Mam zamiar założyć orginalne zawieszenie s-line lecz nie mogę znaleźć orginalne wszystkiego sklepie może ktoś mi pomoże z nr części amortyzatorów i sprężyn

Opublikowano (edytowane)

te talerzyki sa sciagane?? ruchome?? (te co sprezyna na nich stoji) czy mowimy o gornych poduszkach ?? np takich: http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora-przod-kpl-audi-a4-b5-skf-i5022052124.html

Na rysunki nr 2 (tu jest talerzyk i guma)

http://www.audi-sport.net/xf/attachments/image-jpg.61000/

Talerzyki są ściągane, niektóre nowe amory są bez nich

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

dzieki :) czyli takie talerzyki zalatwic z B5 i mam 1.5cm nizej??

Opublikowano

Panowie mogę mieć talerzyki poliftowe alu z B5 z końcówką 383e. Podejdą one pod amorki s-line z B7 i przód obniży się o te 1,5 cm?

Wysłane z jabłka

Opublikowano

Pany nie bedze śmiecił nowymi tematami a ten jest pośrednio o sprężynach. Mianowicie który zestaw będzie bardziej komfortowy ( miększy ) w normalnej jeżdzie

1) sprężyny obnizające H&R -35 i amorki H&R do tych sprężynek

2) sprężyny obnizające H&R -35 i amorki s line 1BE

Chodzi mi oczywiście o przód auta.

Opublikowano

Założyłem Eibach pro kit na zawieche 1ba. Wygląda teraz tak

Przed

c96355ef45263bed737a9b4658ddbe70.jpg

5d3817f2453c8d47da0726e1c192a2a8.jpg

Po

21e59d11039c8fc2bd43160e7dfd66c0.jpg

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No ladnie a jak odczucia twardo? Dobija? ?

Opublikowano

Nie odczułem różnicy w twardości zawieszenia. Czy to dziury czy też bruk bądź progi zwalniające. Na wiosnę będę chciał autko bardziej wypoziomować.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Koledzy

Mam 1BA i dobrze, nie stresuję się, że gdzieś zawadzę. Jednak przód mam wysoko nawet jak na 1BA a tył dość nisko. Wygląda to trochę słabo zwłaszcza, że w wakacje wożę rowery na haku. Sedan B6 1,9TDI quattro. Zacząłem drążyć i ustaliłem, że mam:

Tył

OYL kategoria wagowa 11,
571-597 kg, rzeczywisty nacisk na oś przy badaniu zawieszenia na przeglądzie wyszło 645 kg

Kolorków nie pamiętam

Przód

OJK kategoria wagowa 10,
919-952 kg, rzeczywisty nacisk 881 kg

kolory: niebieski, pomarańczowy, różowy, różowy (zgadza się z tabelką znalezioną w sieci)

Dziwne mi się wydaje, że waga zmierzona z przodu jest poniżej widełek dla kat. wagowej a z tyłu odwrotnie waga rzeczywista jest wyższa (!) od widełek dla kat. wagowej i dlaczego producent tak wymyślił.

Czytałem o podkładkach pod sprężynę nr 8E0 512 145 o tu: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/240096-po-zmianie-sprezyn-z-1be-na-hr-tyl-za-nisko-siedziarozwiazanie/page-5

Czy to Waszym zdaniem dobry pomysł? Czy jak podniosę tył o te 1,5 cm to przód też trochę opadnie? Czy to tylko zawracanie głowy. Sęk w tym, że nie chcę wyraźnie obniżać zawieszenie ale jednak nie lubię „motorówek”. Oceniam, że dla mnie idealnie byłoby podnieść tył o ok 1,5 cm i obniżyć przód o 1,5 cm :). Jak to zrobić?

Edytowane przez Rotor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...