Skocz do zawartości

Ranking

  1. soul87

    soul87

    Pasjonat


    • Punkty

      3

    • Postów

      1672


  2. MarcinL

    MarcinL

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      288


  3. Makale

    Makale

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      832


  4. hak64

    hak64

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      70


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 02/22/19 uwzględniając wszystkie działy

  1. Carbon jest piękny, ale drogi. Zdecydowałem się na folie Carbon 5D i nie żałuję. Ładnie wygląda to z kierownicą. Brakuje do tego jeszcze czarnej podsufitki? Chciałem przy okazji przyciemnić lampy z tyłu, ale się poddałem ?
    2 punkty
  2. Jako, że mam już za sobą montaż radia w moim B7 to chciałem się z wami podzielić informacjami dotyczącymi całego zagadnienia radia na androidzie w naszych autach. Dostępnych jest kilka modeli radia do A4 B6/B7. Generalnie rozróżnić możemy radia z dwoma rodzajami panelu przedniego który jest zwymiarowany pod montaż w Audi A4 B6/B7: 1. 2. Pomiędzy różnymi wariacjami takich modeli spotkać możemy się z różnymi parametrami radia oraz różnymi napisami/znaczkami na przyciskach. Jeśli chodzi o parametry techniczne to również dzielą się ona na dwie grupy. Pierwsza to radia z 4 rdzeniami procesora i 2GB pamięci ram. Druga to 8 rdzeni procesora i 4 GB pamięci ram. Pomijam kwestię pamięci wbudowanej bo już 16GB wbudowanej pamięci jest dla mnie w zupełności wystarczające na kilka apek czy mp3. Pamięć możemy oczywiście rozszerzyć dokładając kartę pamięci microSD lub pendrive do 32GB. Jeśli chodzi o samą wersję Androida to wystarczy już nam nawet wersja 6. W przypadku takich aplikacji jak Kodi wymagany jest android >4.4.4. Od parametrów radia będzie zależało jak bardzo możemy obciążać swoim użytkowaniem moc obliczeniową takiego radia bez zauważalnego spowolnienia pracy samego radia. Głównym elementem wypływającym na wybór radia był dla mnie czas uruchamiania który jest nieco krótszy na jednostce wydajniejszej co powinno być istotne dla osób robiących krótkie trasy. Dróg zakupu takiego radia jest kilka. Pierwsza to zakup na znanym polskim serwisie aukcyjnym w którym dopłacamy do zakupu kosztem „gwarancji” udzielanej przez sprzedającego. Druga to zakup radia ze znanego chińskiego portalu aukcyjnego ale tutaj już warto wiedzieć, że możemy zakupić radio bezpośrednio z Chin albo z niemieckiego magazynu. Czas oczekiwania na radio z Chin to średnio około miesiąc czasu. Przy zakupie z magazynu w Niemczech czekałem na przesyłkę 3 dni. Zakup z Chin wiąże się z wielce prawdopodobnym lub nawet pewnym naliczeniem cła. Zakup z magazynu z Niemiec jest trochę droższy jednak towar dociera do nas po 3 dniach i nie obchodzi nas cło ponieważ towar jest wysyłany z terenu UE. Można oczywiście jeszcze znaleźć takie radio w polskich sklepach car audio z odpowiednio wyższą ceną. Na dzień zakupu swojej jednostki ceny z magazynów niemieckich kształtowały się na poziomie 900 zł za wersję 4 rdzenie/2GB ramu i 1200 zł za wersję 8 rdzeni/4GB ramu. Ja wybrałem radio na wzór oryginalnego RNSE czyli radio z pierwszym panelem przednim. Radio przyszło z pełnym okablowaniem w skład którego wchodziły 2 zestawy przewodów z różnymi kostkami ISO (zwykła i quadlock), wszelkie chinche, porty usb, antena gps, dekoder can bus, separator antenowy, przyrządy do demontażu plastików w samochodzie, klucze do wyciągania radia oraz bezużyteczna instrukcja obsługi bez informacji o montażu czy sposobie podłączenia radia. W każdym przypadku wymagany jest separator antenowy dlatego dobrze jest sprawdzić przed zakupem radia jaki typ separatora potrzebujemy w swoim przypadku. U mnie podszedł dołączony separator jednak nie obyło się bez rzeźby i musiałem trochę podpiłować zaczepy wtyku antenowego. Na wyświetlaczu radia znajduje się folia ochronna. Jeżeli nie chce nam się dokupować i docinać nowej folii, możemy odciąć np. skalpelem cypelek do zdejmowania folii i mamy już całkiem dobre zabezpieczenie przed niechcianym porysowaniem wyświetlacza. Zdjęć z samego montażu nie posiadam prawie wcale ponieważ w ferworze walki nie myślałem o robieniu zdjęć. Instalacja jest na tyle prosta, że każdy powinien sobie poradzić. Podłączamy stosowną dla siebie jedną z dwóch przejściówek iso lub quadlock, dobieramy przewody do poszczególnych wybranych przez nas modułów, podłączamy separator antenowy i wsio. Teraz może trochę o samych funkcjach radia. W radiu mamy funkcje wbudowane standardowe: - odtwarzanie muzyki, filmów, przeglądanie internetu, czytanie dokumentów, średnio wymagające gry itp. itd.(nie ma się co tu rozwijać, podstawowe funkcje każdego urządzenia z androidem, do gier raczej tylko z dodatkowym padem). - GPS (chyba nie trzeba tłumaczyć, po podpięciu anteny GPS do radia i zamontowaniu samej anteny nad schowkiem przyklejając ją do metalowej belki łapiemy bardzo ładnie sygnał z satelit. Jeśli chodzi o nawigację to hulaj dusza mamy do wyboru mnóstwo rozwiązań takich jak Mapy Google, iGO, Sygic, Yanosik itp. itd.); - obsługa kierownicy multifunkcyjnej (do odpowiedniej dla nas kostki iso wpinamy dekoder CAN i w zasadzie wszystko chodzi od strzała); - rozmowy głosowe poprzez Bluetooth (radio posiada wbudowaną apkę do zarządzania połączeniami z telefonem wraz z książką telefoniczną pobraną z telefonu); - mikrofon do rozmów (wbudowany mikrofon zbiera na tyle dobrze, że nie jest wymagany montaż dodatkowego zewnętrznego mikrofonu); - streaming muzyki przez BT z telefonu do radia trochę mija się z celem ale jest możliwe po uprzednim uruchomieniu aplikacji AD2P; - Sklep Play ze wszystkimi dostępnymi aplikacjami: Radio posiada możliwość podpięcia szeregu dodatków rozwijających możliwości radia: - router wifi 3G/4G sim (radia tego typu podobno obsługują jakiś wąski zakres modemów 3G/4G do dodatkowej obsługi sieci gsm jednak prostszym rozwiązaniem nie wymagającym zagłębiania się w zagadnienie jest zakup routera wifi na usb z możliwością włożenia karty sim czyli router i modem w jednym). Konfiguracja takiego routera jest banalna, najlepiej skonfigurować je wcześniej w domu podłączając router do swojego komputera. Alternatywnie, żeby doprowadzić internet do radia przy obecnych sporych pakietach internetu w telefonie możemy używać hotspota. Z pomocą aplikacji automatyzującej pracę androida w telefonie (np. Tasker) możemy skonfigurować telefon tak by odpalał automatycznie hotspota po podłączeniu się telefonu przez BT z radiem. - karta telewizyjna (sam nie korzystam więc nie będę rozwijał tematu kompatybilnych kart tv). - kamera cofania (załącza się po wbiciu biegu wstecznego, w przypadku niekorzystania z tej opcji możliwe jest wyłączenie całkowite funkcji przez co nie będziemy widzieć czarnego obrazu przy cofaniu samochodem, przy korzystaniu z tej kamery mamy możliwość wyciszenia lub wyłączenia obecnie odtwarzanych dźwięków w radiu), jeszcze nie skończyłem jej montażu dlatego niestety na razie brak zdjęć; - kamera przednia (możliwość podłączenia takiej kamery jest, jednak jakość takich zwykłych kamer z wyjściem AV jest słaba i od siebie polecam zakupić oddzielny wideorejestrator do takich zadań jeżeli zależy nam na jakości. Radio posiada preinstalowaną aplikację DVR dzięki której za pomocą kamery przedniej możemy rejestrować z niej obraz); - interfejs OBD ELM327 (nie należy traktować tego jako kompleksowe urządzenie do diagnostyki samochodu ale do sczytania błędów za jednorazowe 15 zł za aplikację Torque i 10 zł za moduł OBD na BT jak najbardziej); - dwa wyjścia AV na wyświetlacze zewnętrzne (w przypadku przewożenia dzieci mamy możliwość sklonowania obrazu na dwa monitory w zagłówkach foteli auta). Czas na opisanie problemów związanych z takim radiem: - cicho grające lub nie grające wcale głośniki tylne i subwoofer – w zależności od kostki która dochodzi do radia potrzebny nam będzie konwerter poziomu sygnału. W przypadku naszych samochodów rozróżniamy kostkę zwykła i quadlock. W przypadku tej pierwszej możemy kupić gotowy moduł z kostkami do podłączenia plug and play. W przypadku kostki quadlock potrzebny nam będzie sam „goły” konwerter, który wpinamy między bezpośrednie wyjście głośników tylnych z radia (wymagane będzie wypięcie 4 przewodów RL+,RL-,RR+,RR- z kostki przejściówki dołączonej do zestawu) a wejścia chinch głośników tylnych z głównej wiązki przewodów kostki iso dołączonej do całego zestawu. W przypadku „gołego” rozwiązania wymagane jest ustawienie potencjometrów na min przed samym wpięciem w układ. Po podpięciu należy skalibrować potencjometrami głośność dla strony lewej i prawej. - brak informacji głosowych w aplikacjach do nawigacji – należy ściągnąć dodatkowo ze Sklepu Play aplikację „Przetwarzanie tekstu na mowę” i wybrać ten rodzaj przetwarzania w ustawieniach systemu; - zdarza się, że niektórzy użytkownicy mają problem z odbieraniem radia fm poza miastem – u mnie problem nie występuje po zastosowaniu separatora antenowego. U mnie wystarczył separator dołączony do zestawu ale w niektórych przypadkach potrzebny będzie zakup stosownego dla danego złącza antenowego separatora. Dodatkowo pokuszę się o opisanie wad takiego radia (oczywiście w moim odczuciu): - brak możliwości przełączenia się z poziomu kierownicy między radiem fm a odtwarzaczem muzyki. Z poziomu lewego przycisku możemy włączyć radio fm jednak powrót do odtwarzacza muzyki wymagany jest z poziomu samego radia; - przy korzystaniu z sieci wifi poprzez akurat zakupiony przeze mnie router 3G/4G zdarza się rozłączenie wifi i wymagany jest odłączenie i ponowne podłączenie palucha - alternatywa Tasker i hotspot. Routera ze zdjęcia i jego chińskich pochodnych nie polecam także patrzcie czego nie kupować Jeżeli już mielibyśmy się już nad czymś zastanawiać w formie palucha USB to rozejrzyjmy się za bardziej "markowym" sprzętem np. Huawei E8372h-153. - mimo zainstalowania przetwarzania tekstu na mowę zapewne ze względu na sterowniki dźwięku dźwięk przy wygłaszanych komunikatach nawigacji słyszalny jest szum lub delikatne zniekształcenie komunikatów – idzie się do tego przyzwyczaić; - radio nie podaje nazwy stacji radiowej na fis. Dostępna jest tylko informacja o częstotliwości słuchanego radia fm. Jest to moja relacja z posiadania/montażu/korzystania z takiego radia. Każdy może mieć inne doznania czy zdanie co do poszczególnych kwestii, sposobu podłączenia czy korzystania z radia. Komentarze i pytania są mile widziane. Na koniec reszta zdjęć VID_20181120_172035.mp4
    1 punkt
  3. Witam. A4 b7 1.8t pękł mi przewód klimatyzacji o numerze 8E0260707AN. Stało się to na początku zimy wiec zostawiłem to do naprawy na wiosnę(zimno w garażu). Zakupiłem ten waż, do tego zakupiłem nowy osuszacz oraz dławik. Zauważyłem również że przy mrozach sprężarka sama się włączała( czerwone światełko na econ przestało się świecić), zrobiło mi się tak może z 5 razy. Chciałem zapytać czy przez to mogło coś ulec zniszczeniu, oraz czytałem gdzieś że do sprężarki dolewa się także olej. Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć o co chodzi?
    1 punkt
  4. Cześć Mam taki problem że wypada mi zapłon (2 cylinder) na gazie (tylko przy maksymalnym obciążeniu 5,6 bieg przy obrotach +5.5tys), na bęzynie wszytko ok Cewki zamienione miejscami Świece mają rok czasu (NGK 6Q) Instalacja gazowa roczna (Wtryski baracuda czarne) Sprężanie silnika od 11.5 do 12 Może ma ktoś jakiś pomysł ?
    1 punkt
  5. Kubiszer , Detale to wisienki na torcie! Lotka klasa! Korek z R8 piękny! Dobrze, że Ori. Przestrzegam przed podróbami...puszczają ... Pozdrawiam ☺
    1 punkt
  6. Witam serdecznie w klubie Mam nadzieję, że znajdziesz informacje jakich szukasz i forum będzie pomocne. Pozdrawiam ,,,
    1 punkt
  7. są tam 2 otwory na poduszke. ma byc na tym blizej silnika, zewnetrzne sa pod v6.
    1 punkt
  8. Zalezy od okolicy, diagnosty itp. Sa miejsca gdzie nie badaja spalin, dlugo jeszcze nie beda badac i maja wywalone na katy (glownie na wschodzie PL). Ale sa tez miejsca gdzie juz badaja spaliny lub niedlugo beda badac. Jak masz lpg i program dobrze zrobiony to i bez kata przejdzie badanie spalin. Na pb raczej bez szans.
    1 punkt
  9. Jako całości tak, ale nie przy szkodzie częściowej. Tu liczy się koszt naprawy lub wymiany uszkodzonych elementów.
    1 punkt
  10. Pisałem Ci, że mechanik mi zbiorniczek wymieniał i obstawiam, że na pewno dał nowe uszczelki bo nigdy nie daje się starych
    1 punkt
  11. jaka pornografia :P
    1 punkt
  12. Układ odpowietrzania silnika musi być zawsze w dobrym stanie w tych silnikach, inaczej problemy z tego wychodzą. Ja po zakupie auta, odrazu rozebrałem całą odmę, przeczyscilem co się dało, popękane i utwardzone kolana i trójniki wymieniłem, i mam spokój, po przejechaniu 10tys km przy wymianie oleju jeszcze zostaje połowa poziomu na bagnecie, przebieg 237tys km
    1 punkt
  13. S4 ci wystarczy i wchodzi pod felgę 17 cali. Mam różne opcje zacisków do B8 jak chcesz pisz na pw do mnie.
    1 punkt
  14. Do 1.6 nie, ale do 2.0 już tak. To jeden czort. 1.6 i 2.0 ma identyczny układ wydechowy. Żaden problem. Drugie osłony termiczne, mocujesz wieszaki i wszystko plug&play.
    1 punkt
  15. Może zacznij od najprostszego czyli od przekaźnika 17069 / P0685 - Obwód sterowania przekaźnika mocy ECM (J271): obwód otwarty Możliwe objawy Lampka kontrolna awarii (MIL) WŁ Silnik się nie uruchamia Możliwe przyczyny Problem z zasilaniem dla ECM Wadliwy przekaźnik ECM (J271) Możliwe rozwiązania Sprawdź napięcie zasilania do ECM Sprawdź okablowanie i bezpieczniki Wymień uszkodzony przekaźnik ECM (J271) Specjalne notatki Jeśli zostanie znaleziony w 2005 do 2007 r. 2,5L NAR (North American Region) (1K) Jetta, sprawdź przewód zasilania T121 / 62 (czerwony / czarny) do ECM. W przypadku braku zasilania lub spadku napięcia przewód może zostać uszkodzony w odległości od 6 "do 18" od samego złącza. To spowoduje brak komunikacji oprócz braku uruchomienia.
    1 punkt
  16. Pierwszy błąd był od zawsze? Auto ma alarm? Nie bawles się w kodowanie w żadnym z modułów? W necie można wyczytać że to błąd przekaźnika jest i związane z alarmem
    1 punkt
  17. A samochód (cały) kupiłeś na fakturę? Umowa na auto, bądź jakąkolwiek jego część, czy podzespół, może być sporządzona nawet na papierze śniadaniowym, byle spełnia formalne wymogi (data, przedmiot umowy, dane sprzedającego i nabywcy oraz ich podpisy). Nasze prawo jednak przewiduje opłacenie podatku od transakcji powyżej 1 tys zł. Jeśli więc kupiłeś kompletny pakiet S-line od kumpla, który przywiózł Ci to z Niemiec, Kongo, czy Burkina Faso na Twoje zamówienie, to (jeśli koniecznie chcą dokumentu zakupu) wystarczy Ci tylko odręcznie sporządzone oświadczenie własne.
    1 punkt
  18. Hej, z tego co wiem na tą szerokość felgi najlepiej dać 245/35 ale jak zależy CI na większym profilu to chyba lepiej dać 225/40, będzie lekki naciąg ale więcej "mięsa" na oponie Przy tym et nic nie będzie wystawać ani obcierać. Ja mam et 29 i 8.5 felgę i jest z przodu równo z nadkolem.
    1 punkt
  19. Pisałem już w innym wątku. Na ruskim forum też znalazłem topic ponad 20 stron. Nikt nie znalazł przyczyny. Jedynie pomaga trochę założenie lewej poduszki taka jak prawa.
    1 punkt
  20. Tak, tak jest, bo to jest system paliwowy bez powrotu i dlatego tak czuć na tym weżu, ale to nei powód wibracji. mozesz poluzować zapięcia tego przewodu do ściany grodziowej to nie bedzie tak burczeć w kabinie.
    1 punkt
  21. Najlepiej remont zrobić tego co masz, w tedy będziesz pewien że silnik Cie nie zawiedzie, branie innego silnika to zawsze kupowanie kota w worku.
    1 punkt
  22. 225/40/18 to naleśnik i montowany był w Audi A4 w starszych modelach, nie ma co się stresować czy będzie obcierać czy będzie schowana. Na 18 jak napisali koledzy wyżej mają być opony 235/40/18 lub 245/40/18 i tyle. Można założyć węższe opony np 225/45/18 ale przy feldze 8J najlepszy wybór 235/40/18.
    1 punkt
  23. witam! Leci mi ze sprysku prawa strona, chce wymienić na nowy. Czy ten będzie pasił http://allegro.pl/dysza-spryskiwacza-reflektora-lewa-audi-a4-b6-i6600658489.html
    1 punkt
  24. Kontrolka ESP to czujnik stopu pewno.
    1 punkt
  25. Lukas, sprawdź czy słyszysz pompkę jak dłużej przytrzymasz spryskiwanie szyby.
    1 punkt
  26. Wyskakują dalej, czyli mam rozumieć że lepiej wymienić całą przepustncę bo te dwa czujniki sa w niej tak?
    1 punkt
  27. http://www.a4-klub.pl/smf/kody_klimatronika-t70.0.html;msg616640;topicseen;highlight,kody+klimatronika#msg616640 <--kody klimatronica a termostat to kolego do ASO i oryginalny kupić cena jakies 120 pln. w podróby się nie bar bo podziała 2 miesiące i potem znowu trzeba będzie zmienić
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...