Skocz do zawartości

Ranking

  1. 07_yeti

    07_yeti

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      0


  2. ElectricShock

    ElectricShock

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      97


  3. Tkoczu_

    Tkoczu_

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      134


  4. kixi4

    kixi4

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      341


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 06/11/20 uwzględniając wszystkie działy

  1. Jako, że dostaję bardzo dużo wiadomości na PW bo po prostu informacje o tym są bardzo rozsiane po całym forum to tutaj postarałem się opisać najważniejsze rzeczy dot. swapa na i manual. Jeżeli będzie jakieś zainteresowanie to mogę pewne informacje bardziej rozwinąć / dopisać rzeczy których nie ma. Mam nadzieję, że większość informacji w jednym miejscu się przyda pewnym osobom. Informacje tutaj są na podstawie schematów oraz testowałem wszystko na swoim osobistym prywatnym aucie, które się jeszcze nie spaliło W odpowiedzi na pytania, które mi zadajecie na priv: nie mam warunków, aby robić kompletne swapy. Mogę jedynie zająć się elektryką i elektroniką o ile ktoś wcześniej w przypadku benzyn przekoduje wam ECU bo VCDS tego nie zrobi (w przypadku aut z silnikami benzynowymi -> dokładniejsze info niżej). Lista części: tylne sanki (FWD, a Quattro różnią się jedynie mocowaniem na dyfer, zawieszenie może zostać stare bo jest identyczne, ja kupiłem kompletne sanki bo z B7 i gumy jak nowe wszystkie były) skrzynia biegów + wybierak + sprzęgło dystans pomiędzy skrzynie i silnik wał + podpora wału + kawałek podłogi z dawcy półośki x4 pompa sprzęgła wysprzęglik pedały przewód pompa sprzęgła -> wysprzęglik pompa ABS z końcówką "A" od Quattro. Nie pasują zamiennie B6/B7. W B6 mamy system Bosch 5.7, natomiast w B7 mamy Bosch 8.0. bak paliwa quattro najlepiej kompletny z dwoma pływakami i pompą paliwa, chociaż można przełożyć 1pływak i pompę z baku z ośki pin do wtyczki licznika, aby podłączyć drugi pływak (mam takie piny na sell za browara) wydech od Quattro dokładka tylnego zderzaka na 2 kominy w przypadku benzyn 1.6/2.0 (1.8/2.4/3.0 mają seryjnie na 2 kominy, wydech różni się kształtem) osłony termincze i plastiki podwozia poniżej daje foto różnic w osłonach podwozia między FWD, a Quattro wieszak na drugi tlumik koncowy (dotyczy 1.6 / 2.0) ramka wybieraka skrzyni biegów + gałka z mieszkiem No i to chyba tyle. Jeżeli o czymś zapomniałem to postaram się to uzupełnić. Swap CVT (Multitronic FWD) na manual 6 bieg Quattro na przykładzie Audi A4 B6 2001rok. Dawca A4 B7 2.0 TFSI oraz A4 B6 3.0 V6(bak z osprzętem oraz pompa ABS’u). Auto odebrałem od mechanika po mechanicznym swapie bez tunelu w środku, radia, cliamtronika i tych wszystkich plastików (sam auto zostawiłem mechanikowi bez tych elementów). Wentylatory na silniku pracują non stop, pali się check engine, ABS, ESP, miga ręczny oraz na FIS’ie duży czerwony wykrzyknik z podpisem Bremse. Pompa ABS zapowietrzona. Auta nie idzie przy 70 km/h utrzymać na 1 pasie. (Tak pływa i ściąga). Nie działają czujniki parkowania (trzeba włączyć je ręcznie), nie działa prędkościomierz, nie działa wskaźnik paliwa. Natychmiast na GEOMETRIĘ kompletną łącznie z przodem [tak w wielowahaczu z przodu też jest regulacja na sankach jeżeli kąty się nie zgadzają {w dwóch kołach są różne wartości kątów}] i w końcu zaczęła się prowadzić na Audi przystało. Odblokowanie rozrusznika: Pierwsza rzecz jaką zrobiłem przed oddaniem auta do mechanika to wywalenie przekaźnika 369 od skrzyni Multitronic. Bez tego przekaźnika skrzynia biegów będzie działa prawidłowo, lecz żeby odpalić auto należy zrobić zworkę na środkowym poziomym rzędzie, w skrajnych pinach (odblokowanie rozrusznika). Należy zewrzeć na podstawce przekaźnika 50A i 50Z. Kodowanie zegarów: Po odpięciu sterownika CVT z zegarów PRND samo powinno zniknąć. Jeżeli tak się nie stanie to: Instrument Cluster 17 -> Adaptation -> Channel 060: CAN-Databus Powertrain Installation List: +00001 = Engine (Standard) +00002 = Automatic Transmission (Optional) +00004 = Brake (Standard) +00016 = Airbag (Standard) +01024 = Instrument Cluster (Standard) Jeszcze kodowanie. Instrument Cluster 17 -> Coding 00??xx1: Options +00 = 1. K-Number (Europe/USA/Rest of World) +01 = Smaller Fuel Tank Volume (All-Wheel-Drive) +02 = Seatbelt Warning (NAR old - up to 45/2004) +04 = 3. K-Number (Rental Cars) +08 = 2. K-Number (Australia) 00xx?x1: Country 0 = Germany (D) 1 = Rest of World (RoW) 2 = USA (US) 3 = Canada (CAN) 4 = Great Britain (GB) 5 = Japan (JP) 6 = Saudi Arabia 7 = Australia (AUS) 00xxx?1: Seatbelt Warning 0 = No Seatbelt Warning (or NAR old) 3 = Seatbelt Warning USA and Canada (NAR new) Ogarnięcie ABS: Żeby w ogóle to zrobić należało zamienić 2 piny miejscami we wtyczce (pompa ABS od Quattro ma inaczej piny). Zamieniamy pin 28 z pinem 12 oraz pin 13 w 28. Dokładniej: Wypinami kabelek z pinu 28 i wpinamy go w pusty pin 12, a następnie pin 13 wpinamy w miejsce pinu 28. Po wykasowaniu błędów nie ma już błędu o zwarciu czujnika ABS lewy przód. Pompa ABS nie przyjmie nowego kodowania jeżeli nie przekodujemy sterownika silnika na manual. Jeżeli nadal będzie automat to w pompie ABS będzie błąd z ECU o braku komunikacji ze sterownikiem skrzyni. Sterownik silnik nie przyjmie nowego kodowania. Zmiana odbyła się w sofice (silnik został zakodowany na 6bieg manual Quattro). Przekodowanie pompy ABS, adaptacje i w końcu ABS i ESP działa prawidłowo. W końcu można było odpowietrzyć pompę ABS. Auto zaczęło hamować. Podłączenie drugiego pływaka: Ośka ma bak jednokomorowy i jeden pływak. Quattro bak jest dwukomorowy i ma dwa pływaki. Drugi pływak podłączyć jest banalnie. Jak się uda to bak kompletny już z wtyczką dostaniecie i brązowy grubszy kabel to masa (wziąłem ze śruby, ale lepiej dać mostek z pompą paliwa i pierwszym pływakiem), a drugi cienki ciągniemy (ja tunelem) do zegarów do niebieskiej kostki pin „11”. Chociaż pewno lepiej i ori byłoby lewym progiem to ciągnąć wzdłuż innej wiązki. Pewno jak będę demontował auto to poprawię to. Pinu nie będzie osadzonego. Trzeba go osadzić (btw, posiadam takie piny, jak ktoś potrzebuje za browarka dobrego wyślę). Prędkościomierz: W 2002/2003 roku nastąpiła zmiana. Auta do tych roczników brały prędkość z impulsatora ze skrzyni biegów (w tym moje powinno tak brać), po tym roku w skrzyni nie było tego czujnika i sygnał prędkości idzie po CAN z pompy ABS. Mój mechanik wyciągnął mi wtyczkę od skrzyni pod zbiorniczek wyrównawczy. I bardzo fajna rzecz. Należy pin „33” z wtyczki z pompy ABS (tego pinu nie będzie, należy go osadzić) musi iść do pinu 5 w zieloną kostkę zegarów. Ale zamiast ciągnąć taki kawał kabla można użyć właśnie kostki ze skrzyni. Wystarczy 10 cm kabla i pin „33” z wtyczki ABS łączymy z pinem „5” w kostce ASB (to jest właśnie kabel, który idzie do zegarów). Prędkościomierz ożył. Światła cofania (tylko B6, B7 mają sterowanie przez MCE). Ja to zrobiłem tak: ze skrzyni (manualnej już) dwa kable (z czujnika wstecznego) do puszki ECU wraz z wiązką silnika i tam pod sam ECU do podstawy przekaźnika 369. Jeden kabel w „RF” drugi zaś w „15”. Czujniki parkowania: Czujniki parkowania należy jedynie przekodować z automatu na manual. Instalacja elektryczna jest taka sama zarówno dla skrzyni manualnej i automatycznej. Warunkiem działania PDC są prawidłowo podłączone światła cofania. W kodowaniu interesuje nas druga liczba. Zmieniamy ją z „1” na „0”. Parking Aid - 76 -> Coding ?xxxx: Trailer Hitch 0 = Not Installed 1 = Installed x?xxx: Transmission 0 = Manual Transmission 1 = Automatic Transmission xx?xx: Confirmation Sound 0 = No 1 = Yes xxx?x: Chassis 0 = Limousine (Sedan) Rest of World 1 = Avant (Wagon) Rest of World 2 = Limousine (Sedan) North America 3 = Avant (Wagon) North America 4 = S-Variant Limousine (Sedan) Rest of World 5 = S-Variant Avant (Wagon) Rest of World 6 = S-Variant Limousine (Sedan) North America 7 = S-Variant Avant (Wagon) North America 8 = allroad xxxx?: Model 4 = Audi A4 (8E) 5 = Audi A4 Cabrio (8H) 6 = Audi A6 (4B) Czujnik sprzęgła: Screen ze schematu ECU 2.0 ALT (w innych PB powinno być podobnie [w 1.8t identycznie] / w dieslach inaczej). Powinno być wszystko jasne, ale jeżeli nie to pin 2 w kostce czujnika sprzęgła [zielony/szary] idzie do ECU w miejsce pinu 39. Pin 3 z kostki czujnika sprzęgła mostkujemy z pinem 3 czujnika hamulca. Na schemacie jest to oznaczony kolorem [czarny/brązowy], ale może się zdarzyć, że będzie to kolor [czerwony/biały] NIE POMYLIĆ Z [biały/czerwony]. Szybkie info dotyczące kolorów kabli w Audi: kabel czerwono biały to kabel, który ma izolację koloru czerwonego z białym paskiem (czerwonego jest więcej niż białego) i analogiczne kabel koloru biało czerwonego to kabel, którego izolacje jest biała z czerwonym paskiem. Ostrzegam, ponieważ czytałem już przypadek na forum spalonego czujnika stopu przez taką pomyłkę + osobiście widziałem jak łatwo się pomylić. Tempomat powinien ożyć. I to chyba na tyle. Autem po takim swapie zrobiłem już 20 tys km i zero błędów na vag’u. Wszystko śmiga aż miło Tak bardzo pobieżnie swap od strony mechanicznej: Swap możemy podzielić na dwie fazy: swap Quattro – swap skrzyni. Najpierw przygotowałem tylne sanki całe. Rozłożyłem je na części pierwsze. Sanki wyczyściłem i pomalowałem na czarno. Założyłem nowe gumy Lemfordera na sanki. Zamocowałem dyfer (gumy były BARDZO sztywne, nie ruszałem ich), dolne trapezowe wahacze oczyściłem do gołego Alu (gumy również jak nowe), górne wahacze też pomalowałem na czarno + od razu gumy z poliuretanu betonowe. Przykręciłem zwrotnice i półośki. Stabilizator s-line, nowe łączniki + betonowe Poli z Audi 80 o 0.5 cm mniejsze. Stabilizator siedzi mega sztywno. Dyfer też oczyszczony, wymieniony olej. Wydech podchodzi plug&play. Kwestia założyć nowe osłony termiczne, dwa nowe wieszaki i nowe plastiki podwozia (foto na samym dole postu). Stare sanki w całości out (wcześniej tylko zaciski odkręcić), wywalić bak, założyć nowy bak, założyć nowe wcześniej przygotowane sanki, stare amory,sprężyny i zaciski. Osłony tarcz 245 mm nie pasowały do zwrotnic od Quattro. Jeżdżę na razie bez i nic się nie dzieje. Praktycznie Quattro wchodzi Plug&Play. Dosłownie chwila roboty mając pomocnika nawet na kanale. Z przodu trochę gorzej. Automat wyjazd wraz z półośkami i w środku z wybierakiem. Sprzęgło założyłem używane z 2.0 TFSI (podobno nowe, mi się w ALT nie ślizga nawet przy strzale ). Trzeba było na wałek łożysko tylko założyć bo automat nie miał. Półośki nowe od manuala tak samo jak rozrusznik. Wysprzęglik używany, pompa sprzęgła nowa Luk’a. Przewód od sprzęgła używka, ten od zbiorniczka płynu hamulcowego sztukowany gumowy zwykły. Pedały całe out, kupiłem zestaw na eBay.de (w Polsce po 500 zł haha mi się udało komplet za 20€ kupić.) Do tego musiałem sprężynę pedału sprzęgła kupić (24 zł ASO), jakąś spinkę, plastikowe łożysko tej sprężyny i kilka pierdów. Zapłaciłem łącznie 43 zł w ASO. Pedał gazu został od automatu. Reszta była wcześniej przygotowana. Założyć wybierak i większość z głowy. Zamocować wał (trzeba mieć kawałek podłogi dawcy bo nie ma mocowania podpory wału). Tutaj uwaga – wał nie idzie osiowo. Jest lekko krzywy po prostu J Mechanik mi to przynitował na 5 nitów (brak migomatu). Podjechałem do spawacza za flaszkę obstawał mi całe mocowanie podporu wału do podłogi. 10 minut i lepiej niż ori J Wydech to już intuicyjnie nowe osłony montować (wcześniej wymyte porządnie). W międzyczasie jeszcze zmiana pompy ABS. Odpowietrzanie kilkukrotnie i voila. I ot tyle. Bez żadnych zmian elektronicznych można się już cieszyć Quattro (zaleta mechanicznego napędu). Bez ABS i niedziałającego pół auta jeździłem 3 tygodnie w zimę. Nie było tragedii i radość z jazdy „czysto mechanicznego auta” bez żadnego ABS / ESP itd. Bezcenna, ale dla bezpieczeństwa ABS – EDS – ASR – ESP są moim zdaniem bardzo ważne. I tak jak obiecałem foto dolnych osłon podwozia:
    1 punkt
  2. Cześć! Od dłuższego czasu walczę z problemem wibracji w moim aucie - A4 B6 3.0 ASN Quattro z Tiptronic. Wibracje pojawiają się przy 60 km/h i wyciszają się w okolicach 100 km/h. Następnie w dużo mocniejszej formie wracają przy 140 km/h. Nie mają one związku z obrotami / obciążeniem silnika, auto wibruje tak samo po wrzuceniu luzu. Nie ma znaczenia też czy się przyspiesza czy zwalnia. Wibracje czuć na fotelach, podłodze i następnie na kierownicy. Oprócz tego od 10 do 40 km/h słychać bardzo ciche wycie, coś jak w silniku elektrycznym w tramwaju. Mam wrażenie, że dochodzi to z prawej strony auta. Oto co zostało zrobione przy aucie ostatnio w celu wyeliminowania problemu (i nie tylko): - podmienione trzy różne komplety kół - na każdych kołach wibracje występują w takim samym zakresie prędkości, z tym samym nasileniem, według wulkanizatora koła można wykluczyć, - wymiana przegubów wewnętrznych z przodu na SKF (w lipcu, jeszcze dużo przed wystąpieniem problemu bicia) - wszystkie przeguby były sprawdzane i nie mają luzu, potwierdzone przez 2 mechaników, - wymiana tarcz, piast i łożysk kół z przodu - bicie tarcz minimalne, dodatkowo sprawdzony inny zestaw tarcz - zero efektu, - zregenerowany wał napędowy - zero efektu (użyto podpory dobrej jakości, panowie zapewniali, że nie będzie to tani zamiennik z allegro tylko coś co wielokrotnie stosowali i się sprawdzało), - wymienione końcówki drążków na Meyle HD - stare miały spory luz, ale nie dało to nic, - wymienione wszystkie wahacze z przodu na Lemforder - stare były chińskie no name i miały już luzy, oczywiście nie pomogło (chociaż auto się wyraźnie lepiej prowadzi), - dolano 400ml oleju do przedniej różnicówki - wycieku nie było, a jednak brakowało oleju, przy czym nikt wcześniej tam nie zaglądał, - poduszki skrzyni, silnika sprawdzane na kanale w zakładzie zajmującym się skrzyniami - wszystko wygląda dobrze. Oprócz tego tarcze hamulcowe z tył są prawie nowe, mają około 6k km. Byłem też u diagnosty, ale niczego nie znalazł. Po zmianie wahaczy na Lemforder bicie wzmocniło się przy niższych prędkościach, wcześniej było słabo wyczuwalne w zakresie 70 - 100 km/h. Bardzo proszę o sugestie co jeszcze można zweryfikować. Mechanicy rozkładają ręce i sam już nie wiem co mam z tym autem robić. Pozdrawiam, Adrian
    1 punkt
  3. Czarne lampy dodają charakteru - mod na duży plus
    1 punkt
  4. @jedrekx Jesli idzie o silnik - nie narzekam. Z 12 tys km srednia wychodzi wg komputera 9.9l/100 (realnie mysle 70% miasto - Krakow, czesto krotkie odcinki) - patrzac na dystrybutor - wychodzi to samo (kazde tankowanie wrzucam w apke od Audi, ktora jest nawet calkiem fajna). Podejrzewam, ze gdybym jezdzil w trybie Efficiency i nie wylaczal start-stop'a to litr mniej jest spokojnie w zasiegu reki, a to dlatego ze jest to juz MHEV i w bagazniku obok klasycznego akumulatora siedzi sobie druga bateria litowo jonowa (12V) i podczas jazdy czesto na kilka/kilkanascie sekund silnik sie po prostu wylacza i sobie zeglujemy. Niestety w trybie Efficiency autko sie zbiera, powiedzmy, dosc dostojnie dlatego tez ja najczesciej jezdze na auto. Dynamiczny przejazd przez Krakow w trybie Dynamic(tu juz sie dzieje po dodaniu gazu) to juz daje 12l ale banan na ryju jest wiec to nie duza oplata za troche radosci Problemu z olejem - odpukac - poki co brak. Co do obaw niektorych - Quattro Ultra naprawde daje rade - przyczepnosc jest ZAWSZE (pewnie przez to, ze zawsze startujemy z 4 lap i jak warunki sa kiepskie naped jest zapiety prawie zawsze). Kultura tego ustrojstwa tez jest niezla - ciezko wychwycic dopinanie/rozpinanie. Generalnie po roku z napedem 0 problemow Poki co byly 2 mniejsze: skrzypiace lusterko kierwocy - za drugim razem przesmarowane jak trzeba i dziala ok, niedzialajaca ladowarka indukcyjna - wymieniona na nowa. @vvalery Dzieki juz bylem zdecydowany na GMPki ale pojawila sie oferta na OEMy w dobrych pieniadzach (cena praktycznie ta sama co za GMP + nowe kapcie < 8k zl). Pytalem tez w ASO ale tam raz, ze nie mieli a dwa dalej chcieli ponad 12k zl za kpl (1.5tysia to byla doplata do najwyzszej wersji wyposazenia w konfiguratorze - a tam o ile dobrze pameitam juz jakies 19 siedzialy) . Widzialem zdjecia i nasze avanciki sa mocno podobne :))) chyba nawet kolor ten sam? @fio Dzieki No na 18 troszke tak gumowato bylo na niektoyrch zakretach. Tu - nawet przejezdzajac przez torowiska jest akceptowalnie (wg mnei duzo lepiej niz w Civicu IX na 18'). Tak z ciekawosci - widze, ze pewne bolaczki mamy mocno wspolne w A4 i A5 - udalo Ci sie cos ugrac z ladowarka ktora przegrzewa tel ? Czasami sie zastanawiam czy to nie przez brak wentylacji bo jednak jak mam ladowarke w domu to nad telefonem nic nie ma - cieplo oddaje zdecydowanei lepiej a w podlokietniku neistety sie grzeje :/ (inna sprawa ze samsunga - aktualnie mam s8 - wiecej nei kupie, chyba ze zaczna wrzucac Snapdragona na EU a nie tylko na US i Chiny). @D4NTE No trzeba przyznac, ze marki premium maja to do siebie, ze kolejne generacje nie przekreslaja calkiem designu generacji poprzednich (i jak zauwazyles to kolo tu calkiem ladnie siedzi, tak samo jak kola z B9 w B8 itd.). Mam nadzieje, ze zobacze jakos smerfa na drodze. W KRK to chyba nie bedzie ich za duzo (na salonie wciaz stoi jeden w tym kolorze ale sedan). Szerokosci i BEZAWARYJNSOCI dla smerfa Odnosnie serwisu - to mnie troche martwi - rozumiem, ze moga byc jakies problemy, ale jak slysze ze to nie wada lecz cecha produktu to mnei krew zalewa Generalnie - mialem B8 w sedanie i jakos duzo bardziej mi podchodza avanty w A4 Pozdrowienia dla Wszystkich! Co do dalszych zmian, pasowaloby: zestroic go na 280-300KM (tylko tu juz dobrze by bylo wrzucic troszke zmeinione turbo + icka wiec to raczej po gw), chociaz 280 jest realne na tym co jest, obnizyc troszke zawias -23/30mm, wymienic wydech na cos co generuje jakikolwiek dzwiek
    1 punkt
  5. Ostre tempo ! Mod za modem ? Pozdrawiam
    1 punkt
  6. Kompletowanie gratów ciąg dalszy..przyszły ledy DRL (coldfire28 dzięki za info) blenda rejestracji i długo oczekiwane lampy pomalowane na czarno W drodze jeszcze nowa dokładka cupry( stara miała nieprzyjemne spotkanie z krawężnikiem) i wycieraczka z q5
    1 punkt
  7. Spoko, dzięki już ogarnąłem i śmiga. Tylko aktywowałem vagiem?
    1 punkt
  8. W końcu troszeczkę poluzowały się zasady i można było zaopiekować się Audi. Auto otrzymało nowy zawór PCV z przewodami, komplet filtrów, dokładne wypłukanie i wyczyszczenie silnika z syfu, olej Millers, nowy pasek z napinaczem, nowy intercooler (stary był sprawny ale miał utrącony jeden uchwyt), nową osłonę silnika i skrzyni biegów (stare miały uchwyty w stanie niewystarczającym), markowy zestaw retrofit LED na światła postojowe i CLH. Zostało jeszcze dokładne umycie wnętrza pod maską i zacznie mi się to podobać Wieczorem naszła mnie jakaś nieprzyzwoita chęć do pracy i wziąłem się też za karoserię, którą potraktowałem Gtechniq. Efekt jest dość ciekawy. Nie widać tego dokładnie na foto ale w rzeczywistości jest obłędnie.
    1 punkt
  9. Na miarę krajowych produkcji to dawno nic tak dobrego nie zrobili. Mi się podobał
    1 punkt
  10. W ostatnio czasie wpadło pare nowinek za które lecą serdeczne podziękowania dla Maćka > kluczyk w piano > podświetlane schowki drzwi z A1 > projektory z B9 > skórzane podłokietniki drzwi > oraz 3 etapowa korekta lakieru, zabezpieczenie ceramika Aqua Pro 9H oraz ppf parapetu bagażnika
    1 punkt
  11. Dziękuję. Trzeba korzystać z wiedzy i doświadczenia znawców tematu. Na forum jest mnóstwo cennych porad. Warto czytać A najlepiej aby się nic nie psuło Pozdrowionka
    1 punkt
  12. Witam w kolejnym manualu – tym razem tematem jest swap standardowej przekładni kierowniczej (zwanej potocznie „maglem”) na wariant Servotronic (elektyryczno-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego). Na początek krótkie streszczenie czyli jak to działa. W większości A4 B6/B7 zostały wyposażone w standardowy magiel - opisany kodem wyposażenia 1N1 - jest to wspomaganie hydrauliczne. Alternatywnym rozwiązaniem jest przekładnia kierownicza wyposażona w zawór, który dodatkowo (zależnie od aktualnej prędkości auta) reguluje siłę wspomagania. Upraszczając: na postoju odczujemy, że kierownicą kręci się zdecydowanie lżej w stosunku do standardowego wspomagania – natomiast wraz ze wzrostem prędkości z jaką jedziemy, siła wspomagania będzie ograniczana. System Servotronic definiuje kod 1N3. Jaki system został zainstalowany w Waszym aucie, jak zwykle możecie zweryfikować dzięki naklejce serwisowej (sedan – we wnęce koła zapasowego, avant – pod kanapą lub wewnętrzna strona okładki w książce serwisowej). I to już wszystko. Nie ma potrzeby kodowania czy przeprogramowania czegokolwiek. Być może coś pominąłem – być może będziecie chcieli więcej info (np. instrukcja wymiany przekładni, bo ktoś jednak stwierdzi, że zrobi to sam). Jak zwykle będziemy poprawiać wszystko na bieżąco. Udanego polowania na allegro! Diagnostyka i usuwanie usterek: Sercem systemu Servotronic jest zwykły przekaźnik - mimo, że określa się go mianem "sterownika" nie jest diagnozowalny tak jak inne układy elektroniczne w naszych autach (nie podłączymy do niego VAG/VCDS). W związku z tym, w przypadku wystąpienia problemów trzeba radzić sobie inaczej. Typowe objawy usterki tego systemu to: (1) zbyt czuły układ kierowniczy przy większej prędkości (2) układ kierowniczy pracuje za ciężko podczas postoju i manewrach wykonywanych przy małej prędkości (3) w jedną stronę wspomaganie działa lekko a w drugą ciężko W przypadku (1) oraz (2) nie jest jeszcze tak źle - sprawdzamy: A) ZASILANIE - ściągamy półkę pod kierownicą, wyciągamy przekaźnik Servotronic i włączamy zapłon. Podłączamy się miernikiem pod wtyczkę przekaźnika - łączymy piny 6 oraz 8 (powinno być ok. 12V). ZAWÓR - jak wyżej. Przełączamy miernik na oporność i łączymy piny 2 oraz 5. Uzyskana wartość powinna mieścić się w zakresie od 5 do 20 om. Jeśli odczytane wartości nie mieszczą się w zakresie - sprawdzamy wiązkę zaworu (jeśli jest cała - zawór do wymiany). C) SYGNAŁ PRĘDKOŚCI - tutaj sprawdzamy czy kabelek sygnału prędkości doprowadzony ze sterownika zegarów jest cały (pin 4 w kostce przekaźnika łączymy z odpowiednim pinem w zielonej kostce 17-pin na panelu konektorów słupka A kierowcy). Jeśli mamy do czynienia z wariantem nr (3) - magiel do wymiany (lub regeneracji). Autor manuala dokłada starań, aby publikowane w tym poradniku treści były rzetelne i pomocne, jednakże nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki działań podejmowanych w oparciu o te treści. Kopiowanie, cytowanie, przerabianie/edycja tekstu oraz dalsza dystrybucja są zabronione. Wykorzystywanie go w innych miejscach, bez podania źródła (link do manuala), będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Copyright © Audi A4 Klub Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone.
    1 punkt
  13. Widziałem ten filmik ale dzięki. Chodzi mi o to czy ktoś ma takie et i jak to rozwiązał żeby było funkcjonalnie i estetycznie.. Felgi mam u lakiernika i chciałbym zamówić dystanse zanim je odbiore bo myślę że bez dystansow sie nie obejdzie.. Z tego co czytałem najlepiej wygląda et 28, tak? Tyle ze przod moze wystawac.. Czyli musiałbym dac 17mm dystans przod a tyl 19mm?
    1 punkt
  14. na szczescie te silniki daje rade naprawic i jest ok, ale co bedzie w przyszlosci? chyba takie cos...
    1 punkt
  15. Witam. Jakie rezultaty? Wlalem mobila 5w50 i co 250-300km dolewam 0.5l. Wczesniej na liqui moly 5w40 0.5l na 1000. Zostaje chyba tylko wymiana pierscieni i uszczelniaczy...
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...