Fr0styyy. Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 żeby ci ułatwić podpowiem...podłącz jedną końcówkę miernika/wskaźnika do masy drugą zawiń na szpilkę(weź kawałek przewodu i owiń o szpilkę) i wbijaj w izolację, nie będziesz musiał rozcinać a później taśmować przewodów Ja tak robiłem przy autopoziomowaniu, fajny patent
bobikos Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 żeby ci ułatwić podpowiem...podłącz jedną końcówkę miernika/wskaźnika do masy drugą zawiń na szpilkę(weź kawałek przewodu i owiń o szpilkę) i wbijaj w izolację, nie będziesz musiał rozcinać a później taśmować przewodów Ja tak robiłem przy autopoziomowaniu, fajny patent Nie wiem co kolega miałby sprawdzić w ten sposób... Nie wytłumaczyłeś kolego co robisz ale domyślam się że przerabiasz na MCE HIGH. Jeśli tak to na pewno wiesz że światła STOP w lowline są sterowane +12V przez przełącznik świateł przy pedale. Do wersji high i tak musisz te przewody rozdzielić, więc spokojnie możesz je rozciąć. Następnie kombinujesz sobie zasilanie 12V - najlepiej na podłączonym akumulatorze sprawdzasz na którym przewodzie po naciśnięciu hamulca pokazuje się +12V. Jak go znajdziesz to już masz przewód idący od przełącznika. Następnie, mając wciśnięty pedał, a więc +12V na znalezionym przewodzie, przyłączasz do niego kolejne kabelki i sprawdzasz kiedy zapalą się odpowiednie światła. W ten sposób masz zidentyfikowane przewody od świateł. Kolejny etap to wykorzystanie dochodzących tam przewodów do sterowania prawym i środkowym świtałem z MCE (po co ciągnąć nowe) . Niestety do wytłumaczenia tego potrzebna mi ELSA, której aktualnie nie mam. Na pewno jeden z przewodów idzie do ABS, nie wiem czy któryś nie wraca również do MCE, ale musiałbym to sprawdzić. Powodzenia.
GreGoriO Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 piszemy o sprawdzaniu kolorów/przewodów, bo nie wiem czy widzisz jego pytanie... Panowie mam problem ze stopem, prawy znalazłem , środkowy też , ale nie wiem gdzie jest lewy. rozdzielenie stopów mam w bagażniku tylko który kabel jest od lewego??? metoda jest przydatna jeśli mamy kilka przewodów a nie jesteśmy pewni kolorów, mało inwazyjna a skuteczna.
bobikos Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 ja wiem o co Ci chodzi ale w tym przypadku to nie zadziała. Zauważ że wszystkie przewody schodzą się do wspólnego punktu i mają ten sam kolor. W który byś się nie wbił szpilki to miernik będzie pokazywał przejście, tym bardziej względem masy...
domin79 Opublikowano 8 Lutego 2014 Opublikowano 8 Lutego 2014 ja wiem o co Ci chodzi ale w tym przypadku to nie zadziała. Zauważ że wszystkie przewody schodzą się do wspólnego punktu i mają ten sam kolor. W który byś się nie wbił szpilki to miernik będzie pokazywał przejście, tym bardziej względem masy... dokladnie , jedyna metoda to na chybił trafil
mlodziak22 Opublikowano 10 Lutego 2014 Opublikowano 10 Lutego 2014 ze stopem się uporałem wszystko ok wsteczne ok mijania świecą jak włącznik w pozycji 0 ,wgl cuda wyszły:decayed: po przekręceniu zapłonu świeci wszystko jak bym pozycje przekręcił. Włącznik z końcówką D ,4 pin przełożyłem do 13 i 16 do 14, na starym MCE wszystko było ok. Kierunki lewe , uciełem 2 i 3 pin , 2 pin dałem do mce b(9) , 3 pin do mce c (21), a dwa ucięte kable złączyłem i dałem do mce b (6) efekt taki ,że nie ma tylnego kierunku czemu? dlatego ,że prawej strony nie ruszałem ?? pozycje lewe , 1 pin uciełem , do kawałka który został w kostce dolutowałem kabel i połączyłem z mce c (3) , a pin 3 w mce c przełozylem do 4 ,pozycji przód brak ?? z góry dzieki za pomoc. ---------- Post dopisany 10-02-2014 at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany 09-02-2014 at 20:10 ---------- Kierunki i pozycję przód zrobilem, odwrotnie kable dałem. Jeśli chodzi o pozycję tył to przekładam tylko pin 3 do 4 w mce C i 5 do 7??
dudas307 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 mijania świecą jak włącznik w pozycji 0 ,wgl cuda wyszły po przekręceniu zapłonu świeci wszystko jak bym pozycje przekręcił. Masz zakodowany tryb skandynawski w MCE.
mlodziak22 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 Nie miałem trybu skandynawskiego, nie miałem pinu 3 z włącznika świateł do mce c 32.
andi6491 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 witam. chciałem się zapytać szanownych kolegów o taką sprawę. od niedawna zaczęło wyświetlać mi się takie coś na wyświetlaczu samochód Audi A4 B6 rok 2002 1.9 tdi 130 avf moje pytanie. proszę o poradę co się mogło stać że światła załączają się nawet w słoneczny dzień. z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam Andrzej.
biggman Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 jest jakiś problem z sygnałem z czujnika światła, a lustro fotochromatyczne działa? Może wtyczka przy lusterku się odpięła
domin79 Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 jest jakiś problem z sygnałem z czujnika światła, a lustro fotochromatyczne działa? Może wtyczka przy lusterku się odpięła to raczej błąd samopoziomu w 2002 r niebyło luster z czuja swiatła:wink:
biggman Opublikowano 12 Lutego 2014 Opublikowano 12 Lutego 2014 a to nie wiedziałem mi się taki błąd pojawiał jak lustro odpinałem
andi6491 Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 wtyczka przy lusterku podpięta dobrze. lusterko fotochromatyczne i działa razem z lusterkami zewnętrznymi. jak wcześniej przełączałem na AUTO światła zapalały się np. w tunelach w Austrii lub jak się zrobiło po prostu ciemno. teraz po przełączeniu na AUTO zapala się taka informacja jak wyżej i światła działają od razu. kurczę to taka pierdoła ale denerwuje
tomaszko01 Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 Jak poznać żę auto wcześniej miało lusterko fotochromatyczne?? Zakupiłem audi a4 ale miało wcześniej wymienianą przednią szybę a kod wyposażenia jest taki 6XD = Lusterko wewnetrzne, przyciemniane automatycznie, a tu jest zwykłe 8D0 857 511 A
Madbar Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 Jak poznać żę auto wcześniej miało lusterko fotochromatyczne?? Zakupiłem audi a4 ale miało wcześniej wymienianą przednią szybę a kod wyposażenia jest taki 6XD = Lusterko wewnetrzne, przyciemniane automatycznie, a tu jest zwykłe 8D0 857 511 A Bardzo prosto. Zdemontuj lampę, którą masz w podsufitce na głową i zobacz, czy w wiązce elektrycznej dachu, która m.in dochodzi do tej lampki jest jakaś luźna wtyczka, konkretnie na 6 pinów w okolicy wtyczki do lampy. O ile pamietam to lampa jest na wcisk w podusfitce.
Szefcio Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 a ja mam pytanie odnoście clh w B6 tzn wyłącznik musi być typowo do B6 czli któryś z tych 8E1 919 094 A 5PR – włącznik zasięgu reflektorów i CLH 8E1 919 094 B 5PR- wyłącznik clh czy może być też z B7 8E1 919 094 D 5PR - włącznik DLR i CLH? bo taki posiadam i dziś po raz kolejny próbowałem odpalić to ustrojstwo i znów lipa..... wiązka gotowa, podłączenie pod MCE jest, MCE w odpwiedniej wersji a tu dalej lipa... nawet wyłącznik CLH się nie podświetli przy przekręceniu wyłącznika świateł:-( ---------- Post dopisany at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany at 17:30 ---------- dodam żę piny sprawdzone i wszystkie są zgodne z opisem....
GreGoriO Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 mostek pomiędzy pin 4 a 8 (włącznika DRL)zrobiłeś? jaki masz moduł MCE?
Szefcio Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 mój MCE to 8E0 907 279 F tak dwa czarno/niebiskie kabelki zmostkowane. ---------- Post dopisany at 17:45 ---------- Poprzedni post napisany at 17:41 ---------- już się zastanawiam czy kodowania nie trzeba zrobić bo tak jaby z MCE nie było sygnału jak podłanczałem to na krótko do bateria 12v to podświetlenie wyłącznika drl działało. no chyba że wyłącznik jest uwalony...
GreGoriO Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 podświetlenie działa bez kodowania. resztę musisz zakodować.
Szefcio Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 czyli nie ma szans że bez kodwania odpali.... dodam że nie mam lustra fotochromatycznego... ---------- Post dopisany at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany at 18:05 ---------- ps podświetlenie też nie działa...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się