Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
żeby ci ułatwić podpowiem...

podłącz jedną końcówkę miernika/wskaźnika do masy

drugą zawiń na szpilkę(weź kawałek przewodu i owiń o szpilkę) i wbijaj w izolację, nie będziesz musiał rozcinać a później taśmować przewodów

Ja tak robiłem przy autopoziomowaniu, fajny patent :naughty:

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
żeby ci ułatwić podpowiem...

podłącz jedną końcówkę miernika/wskaźnika do masy

drugą zawiń na szpilkę(weź kawałek przewodu i owiń o szpilkę) i wbijaj w izolację, nie będziesz musiał rozcinać a później taśmować przewodów

Ja tak robiłem przy autopoziomowaniu, fajny patent :naughty:

Nie wiem co kolega miałby sprawdzić w ten sposób...

Nie wytłumaczyłeś kolego co robisz ale domyślam się że przerabiasz na MCE HIGH.

Jeśli tak to na pewno wiesz że światła STOP w lowline są sterowane +12V przez przełącznik świateł przy pedale. Do wersji high i tak musisz te przewody rozdzielić, więc spokojnie możesz je rozciąć. Następnie kombinujesz sobie zasilanie 12V - najlepiej na podłączonym akumulatorze sprawdzasz na którym przewodzie po naciśnięciu hamulca pokazuje się +12V. Jak go znajdziesz to już masz przewód idący od przełącznika. Następnie, mając wciśnięty pedał, a więc +12V na znalezionym przewodzie, przyłączasz do niego kolejne kabelki i sprawdzasz kiedy zapalą się odpowiednie światła. W ten sposób masz zidentyfikowane przewody od świateł.

Kolejny etap to wykorzystanie dochodzących tam przewodów do sterowania prawym i środkowym świtałem z MCE (po co ciągnąć nowe) . Niestety do wytłumaczenia tego potrzebna mi ELSA, której aktualnie nie mam. Na pewno jeden z przewodów idzie do ABS, nie wiem czy któryś nie wraca również do MCE, ale musiałbym to sprawdzić.

Powodzenia.

Opublikowano

piszemy o sprawdzaniu kolorów/przewodów, bo nie wiem czy widzisz jego pytanie...

Panowie mam problem ze stopem, prawy znalazłem , środkowy też , ale nie wiem gdzie jest lewy. rozdzielenie stopów mam w bagażniku tylko który kabel jest od lewego???

metoda jest przydatna jeśli mamy kilka przewodów a nie jesteśmy pewni kolorów, mało inwazyjna a skuteczna.

Opublikowano

ja wiem o co Ci chodzi ale w tym przypadku to nie zadziała. Zauważ że wszystkie przewody schodzą się do wspólnego punktu i mają ten sam kolor. W który byś się nie wbił szpilki to miernik będzie pokazywał przejście, tym bardziej względem masy...

Opublikowano
ja wiem o co Ci chodzi ale w tym przypadku to nie zadziała. Zauważ że wszystkie przewody schodzą się do wspólnego punktu i mają ten sam kolor. W który byś się nie wbił szpilki to miernik będzie pokazywał przejście, tym bardziej względem masy...

dokladnie , jedyna metoda to na chybił trafil :wink:

Opublikowano

ze stopem się uporałem wszystko ok

wsteczne ok

mijania świecą jak włącznik w pozycji 0 ,wgl cuda wyszły:decayed: po przekręceniu zapłonu świeci wszystko jak bym pozycje przekręcił.

Włącznik z końcówką D ,4 pin przełożyłem do 13 i 16 do 14, na starym MCE wszystko było ok.

Kierunki lewe , uciełem 2 i 3 pin , 2 pin dałem do mce b(9) , 3 pin do mce c (21), a dwa ucięte kable złączyłem i dałem do mce b (6) efekt taki ,że nie ma tylnego kierunku czemu? dlatego ,że prawej strony nie ruszałem ??

pozycje lewe , 1 pin uciełem , do kawałka który został w kostce dolutowałem kabel i połączyłem z mce c (3) , a pin 3 w mce c przełozylem do 4 ,pozycji przód brak ??

z góry dzieki za pomoc.

---------- Post dopisany 10-02-2014 at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany 09-02-2014 at 20:10 ----------

Kierunki i pozycję przód zrobilem, odwrotnie kable dałem. Jeśli chodzi o pozycję tył to przekładam tylko pin 3 do 4 w mce C i 5 do 7??

Opublikowano
mijania świecą jak włącznik w pozycji 0 ,wgl cuda wyszły po przekręceniu zapłonu świeci wszystko jak bym pozycje przekręcił.

Masz zakodowany tryb skandynawski w MCE.

Opublikowano

Nie miałem trybu skandynawskiego, nie miałem pinu 3 z włącznika świateł do mce c 32.

Opublikowano

witam. chciałem się zapytać szanownych kolegów o taką sprawę. od niedawna zaczęło wyświetlać mi się takie coś na wyświetlaczu :shock3:

samochód Audi A4 B6 rok 2002 1.9 tdi 130 avf

tunel.jpg

moje pytanie. proszę o poradę co się mogło stać że światła załączają się nawet w słoneczny dzień.:eusathink:

z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam Andrzej.

Opublikowano

jest jakiś problem z sygnałem z czujnika światła, a lustro fotochromatyczne działa? Może wtyczka przy lusterku się odpięła

Opublikowano
jest jakiś problem z sygnałem z czujnika światła, a lustro fotochromatyczne działa? Może wtyczka przy lusterku się odpięła

to raczej błąd samopoziomu w 2002 r niebyło luster z czuja swiatła:wink:

Opublikowano

a to nie wiedziałem :wink: mi się taki błąd pojawiał jak lustro odpinałem

Opublikowano

wtyczka przy lusterku podpięta dobrze. lusterko fotochromatyczne i działa razem z lusterkami zewnętrznymi. jak wcześniej przełączałem na AUTO światła zapalały się np. w tunelach w Austrii lub jak się zrobiło po prostu ciemno. teraz po przełączeniu na AUTO zapala się taka informacja jak wyżej i światła działają od razu.

kurczę to taka pierdoła ale denerwuje :wallbash:

Opublikowano

Jak poznać żę auto wcześniej miało lusterko fotochromatyczne?? Zakupiłem audi a4 ale miało wcześniej wymienianą przednią szybę a kod wyposażenia jest taki 6XD = Lusterko wewnetrzne, przyciemniane automatycznie, a tu jest zwykłe 8D0 857 511 A

Opublikowano
Jak poznać żę auto wcześniej miało lusterko fotochromatyczne?? Zakupiłem audi a4 ale miało wcześniej wymienianą przednią szybę a kod wyposażenia jest taki 6XD = Lusterko wewnetrzne, przyciemniane automatycznie, a tu jest zwykłe 8D0 857 511 A

Bardzo prosto. Zdemontuj lampę, którą masz w podsufitce na głową i zobacz, czy w wiązce elektrycznej dachu, która m.in dochodzi do tej lampki jest jakaś luźna wtyczka, konkretnie na 6 pinów w okolicy wtyczki do lampy. O ile pamietam to lampa jest na wcisk w podusfitce.

Opublikowano

a ja mam pytanie odnoście clh w B6 tzn wyłącznik musi być typowo do B6 czli któryś z tych

8E1 919 094 A 5PR – włącznik zasięgu reflektorów i CLH

8E1 919 094 B 5PR- wyłącznik clh

czy może być też z B7

8E1 919 094 D 5PR - włącznik DLR i CLH?

bo taki posiadam i dziś po raz kolejny próbowałem odpalić to ustrojstwo i znów lipa..... wiązka gotowa, podłączenie pod MCE jest, MCE w odpwiedniej wersji a tu dalej lipa... nawet wyłącznik CLH się nie podświetli przy przekręceniu wyłącznika świateł:-(

---------- Post dopisany at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany at 17:30 ----------

dodam żę piny sprawdzone i wszystkie są zgodne z opisem....

Opublikowano

mostek pomiędzy pin 4 a 8 (włącznika DRL)zrobiłeś?

jaki masz moduł MCE?

Opublikowano

mój MCE to 8E0 907 279 F

tak dwa czarno/niebiskie kabelki zmostkowane.

---------- Post dopisany at 17:45 ---------- Poprzedni post napisany at 17:41 ----------

już się zastanawiam czy kodowania nie trzeba zrobić bo tak jaby z MCE nie było sygnału jak podłanczałem to na krótko do bateria 12v to podświetlenie wyłącznika drl działało. no chyba że wyłącznik jest uwalony...

Opublikowano

podświetlenie działa bez kodowania.

resztę musisz zakodować.

Opublikowano

czyli nie ma szans że bez kodwania odpali.... dodam że nie mam lustra fotochromatycznego...

---------- Post dopisany at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany at 18:05 ----------

ps podświetlenie też nie działa...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...