Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Diesel vs Benzyna


.i.KALI.i.

Jaki masz silnik w swoim Audi? (jak masz LPG zaznaczasz Benzyna)  

4 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki masz silnik w swoim Audi? (jak masz LPG zaznaczasz Benzyna)



Rekomendowane odpowiedzi

u mnie na 3 jedzie do 125km/h

u mnie jechał 170 :wink4:

....a jak zszedł który do 50,to trzeba było do dwójki zbić żeby przyspieszyć:polew:

nie wiem ile na 3 bo mi samo biegami miesza :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w benzynie tez auto prZyspiesza bez tak dużego momentu , tylko w dizlu czujesz to na fotelu a w PB widzisz na blacie :wink4:

a to jak wgniata w fotel to co, nie przyśpiesza czy co? Skoro przyśpiesza to wgniata w fotel i z każdym większym przyśpieszeniem wgniata mocniej. Nie wiem, dlaczego niektórzy sobie tak to tłumaczą. To zakładając, że diesel wciska w fotel ale się nie rozpędza to na postoju co, też by musiało wgniatać?

Wgniata w fotel = lepsze przyśpieszenie,

a to, że diesel ciągnie od dołu a benzyna od góry to inna sprawa.

Zreszą porównujecie nie wiem co, było ostatnio na forum były 2 filniki i auta miały tą samą moc tyle, że jeden to diesel a drugi benzyna i niestety (dla niektórych) diesel brał górę :cool1:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=156050.0

pokaz mi tam szybszego diesla o_0

do wyboru 1.8T; 2.0T; 3.0SC - i chodzi mi o auto nadające się do codziennej jazdy

diesel - oszczedność

benzyna (z zalozeniem ze posiada turbo/kompresor) - osiągi

caly czas czekamy na czasy 3.0TDI B8 - ponoć zamiata po programie - póki co to tylko legendy

ja z kolei jestem ciekaw czasów yamahy po dlubnieciu esy :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby najwięcej jeżdze autem razem z żoną ale jak zabieram matkę, i chce sie mimo to pościgać delikatnie z kimś na drodze, to moge używać obrotów silnika z dolnego zakresu i matka nawet nie wie co się dzieje :polew: bo w aucie jest cicho. Benzyne musiałbym kręcić do odcięcia i wtedy pewnie ktoś by mi krzyczał za plecami żebym odpuścił.

Najlepiej w dieslu podoba mi się odejście pod górkę bez redukcji. Bieg 4 lub 5. Po prostu ktoś dojeżdza mi do zderzaka, czekam na gościa, widze że ma chęć wyprzedzić zaraz, i go karcę odejściem że ginie w lusterku, najlepiej jak jest duże wzniesienie to wtedy jest lepszy efekt. Gościu z miejsca jest wyleczony. Jedym słowem ELASTYCZNOŚĆ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=156050.0

pokaz mi tam szybszego diesla o_0

do wyboru 1.8T; 2.0T; 3.0SC - i chodzi mi o auto nadające się do codziennej jazdy

diesel - oszczedność

benzyna (z zalozeniem ze posiada turbo/kompresor) - osiągi

caly czas czekamy na czasy 3.0TDI B8 - ponoć zamiata po programie - póki co to tylko legendy

ja z kolei jestem ciekaw czasów yamahy po dlubnieciu esy :evil:

nie wiem o co chodzi - pewnie dlatego, że jestem za młody.

Chodzi mi o to, że porównywanie samochodów PB z ON gdzie ten pierwszy ma 150KM a drugi 110KM jest zupełnie bezsensu.

Jak jest porównanie silników to chodzi o te same moce.

A że w jednego trzeba włożyć 2000zł w mechanike a drugiego 5000zł, żeby osiągnąć większe moce to inny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby najwięcej jeżdze autem razem z żoną ale jak zabieram matkę, i chce sie mimo to pościgać delikatnie z kimś na drodze, to moge używać obrotów silnika z dolnego zakresu i matka nawet nie wie co się dzieje :polew: bo w aucie jest cicho. Benzyne musiałbym kręcić do odcięcia i wtedy pewnie ktoś by mi krzyczał za plecami żebym odpuścił.

Najlepiej w dieslu podoba mi się odejście pod górkę bez redukcji. Bieg 4 lub 5. Po prostu ktoś dojeżdza mi do zderzaka, czekam na gościa, widze że ma chęć wyprzedzić zaraz, i go karcę odejściem że ginie w lusterku, najlepiej jak jest duże wzniesienie to wtedy jest lepszy efekt. Gościu z miejsca jest wyleczony. Jedym słowem ELASTYCZNOŚĆ.

Elastyczność? to ze auto ciągnie od dołu to wcale nie znaczy ze musi być elastyczne, ciągle powtarzacie jakieś zasłyszane mity.

Fakt masz moment i moc od duło ale jak szybko to się pojawia tak szybko znika i brakuje Ci obrotów, a benzynke kręcisz dalej. Nie mówię ze Twój ropniak nie jest elastyczny ale w elastyczności ważny jest szeroki zakres użytecznych obrotów i w tym nowoczesne turbo benzyny (np 2.0tfsi) są bezkonkurencyjne w porównaniu z dieslem. A porównanie benzyny n/a z turbo dieslem nie ma sensu, chociaż nawet wtedy benzyniak ma podobne, bądź niewiele gorsze osiągi.

Co ciekawe nowoczesne diesle są coraz bardziej elastyczne, a jednocześnie do poruszania się potrzebują coraz więcej biegów.. kiedyś 4 biegi w zupełności wystarczały a teraz jak 6 nie ma to mało.

Wzorem elastyczności jak dla mnie są stare amerykańskie V8 - duża pojemność, moment, moc trochę mniejsza a i tak wyrywał do przodu i palił kapcia bez względu jaki bieg mieliśmy wbity -wtedy nawet 3 przełożenia w zupełności wystarczały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elestczność to dla mnie jazda na 5 -biegu 60km/h (czy na 4-tym np. 50km/h) i wystarczy że sie muśnie gaz i masz w momencie 140km/h

Benzynką w takim wypadku trzeba redukować i machać biegami. Ostatnio jeździłem A3 1.8 bez turbo i to wogóle nie jedzie.

A zanim zmienisz bieg to diselek już odchodzi na momencie obr.

Kolego jeźdze też 3.0 V6 220KM i wrażenia to wcale na mnie nie robi takiego. Nawet nie ma żadnego odczucia pier**l%$cia.

Pewnie dlatego że to automat. Polubiłem diselka i to jego pierdolniec%e przy 1900obrotów jest bezcenne.

A co do kopcenia klekota... Ja tam zrobiłem program bezymny w Dynosofie i nic autko nie kopci. Może miałbym więcej te 7 KM ale zrezygnowałem z nich bo wydaje mi się że kopcenie audi nie przystoi. To nie komin od Batorego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko w automacie także czuć moc :wink4:

zasłyszane mity kolego beneq - czy jeździsz? może PB i nie miałeś okazji jeszcze jechać normalnym dieselem.

Silnik elastyczny to taki, który w pełnym zakresie obrotów/prędkości będzie ciągnął, co niestety muszę cię zmartwić, ale diesel przy 900rpm jak i przy 4200rpm - prędkość 190 około - będzie chciał jechać - co da się poczuć. Można poczuć, ale już wtedy nie bardzo jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko w automacie także czuć moc :wink4:

zasłyszane mity kolego beneq - czy jeździsz? może PB i nie miałeś okazji jeszcze jechać normalnym dieselem.

Silnik elastyczny to taki, który w pełnym zakresie obrotów/prędkości będzie ciągnął, co niestety muszę cię zmartwić, ale diesel przy 900rpm jak i przy 4200rpm - prędkość 190 około - będzie chciał jechać - co da się poczuć. Można poczuć, ale już wtedy nie bardzo jedzie.

W benzynie tez poczujesz... szczegolnie przy tych 190 chyba bardziej niz w dieslu ale to zalezy od motoru.

Diesel ekonomia

Benzyna wygoda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No każdy będzie chwalić co ma.

Ja nie mam nic i chwalę diesela, bo kocham klekot, zapach spalonej ropy, pusty bagażnik i wszystko inne od diesela.

KANAL - jak bym miał jeździć benzyną to nie wiem czy byłoby dla mnie to takie wygodne :wink4:

A ekonomia w benzynie też istnieje, wystarczy, że kupisz starą Vectrę A 2.0 bez gazu i spalanie masz w granicach 7l :wink4:

i pewnie zaraz mi ktoś powie, że bajki opowiadam, ale tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No każdy będzie chwalić co ma.

Ja nie mam nic i chwalę diesela, bo kocham klekot, zapach spalonej ropy, pusty bagażnik i wszystko inne od diesela.

KANAL - jak bym miał jeździć benzyną to nie wiem czy byłoby dla mnie to takie wygodne :wink4:

A ekonomia w benzynie też istnieje, wystarczy, że kupisz starą Vectrę A 2.0 bez gazu i spalanie masz w granicach 7l :wink4:

i pewnie zaraz mi ktoś powie, że bajki opowiadam, ale tak jest.

Nie chodzilo mi o machanie biegami bo pewnie mowisz o elastycznosci chociaz ja mysle ze macham nimi w V6 jak w dieslu... ladnie jedzie na 5tym biegu od 50km/h a za***iście na drugim przy 70km/h.

Jesli chodzi o wygode chodzilo mi o dzwiek motoru, o to ze mozna ciagnac dluzej na kazdym biegu, nie trzeba nimi machac.

Jak trafi mi sie ladny diesel kiedys, bedzie diesel, jak trafi sie ladna benzyna ktora bedzie miala cos w sobie i bede chcial nia jezdzic przynajmniej dwa lata bedzie LPG, nie jestem uparty na jedno czy drugie. Ma byc ladne, zadbane i mocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pier...olicie wsiadzcie sobie w 2.5tdi i 1.8T podobne motory jesli chodzi o moc i wtedy pogadamy, bo polowa smiga/la tylko benzyna lub dieslem wiec co tu gadac :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pier...olicie wsiadzcie sobie w 2.5tdi i 1.8T podobne motory jesli chodzi o moc i wtedy pogadamy, bo polowa smiga/la tylko benzyna lub dieslem wiec co tu gadac :decayed:

Nie wiem co sugerujesz ale 1.8T jest bardzo elastyczne i jedzie jak diesel, tzn ciagnie od dolu tylko ze dwa razy dluzej na kazdym biegu jak tylko potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego wy porównujecie skrzynie biegów diesla i benzyny :mysli: typu że jeden na trójce ciągnie dwa razy tyle co dizlem, bez sensu porównanie :gwizdanie:

Na Vmax benzynka bedzie lepsza, ale przyspieszenie to juz tylko mocna benzynka ma dobre

Dobrą elastycznosć mają Vki w audi, kiedys tez sie kłóciłem z kolegą że diesel ma lepszą elastyczność, kolega pokazał mi co robi 2,8 przy 40km/h wrzuca 5 bieg i bez problemu sie zbiera, a w dieslu przy tej prędkosci 5 bieg moze spowodować szarpniecia :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pier...olicie wsiadzcie sobie w 2.5tdi i 1.8T podobne motory jesli chodzi o moc i wtedy pogadamy, bo polowa smiga/la tylko benzyna lub dieslem wiec co tu gadac :decayed:

Nie wiem co sugerujesz ale 1.8T jest bardzo elastyczne i jedzie jak diesel, tzn ciagnie od dolu tylko ze dwa razy dluzej na kazdym biegu jak tylko potrzeba.

hahaha dobre zarty :kox:

1.8T nie jedzie do 4tys dopiero pozniej zaczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pier...olicie wsiadzcie sobie w 2.5tdi i 1.8T podobne motory jesli chodzi o moc i wtedy pogadamy, bo polowa smiga/la tylko benzyna lub dieslem wiec co tu gadac :decayed:

poprzednie moje auto miało 2.5 tdi 163 km a teraz mam 1.8 tfsi 160 km no i benzynka górą, w dieslu było większe uczucie wgniatania w fotel a PB w tym czasie odjeżdżał, przy butowaniu w obu autach spalanie podobne, komfort & frajda podróżowania PB nieporównywalnie większy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...